Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Pyykkikoneen täytämisestä!

Vierailija
10.10.2008 |

Ostimme Hooverin 9kg pyykinpesukoneen. Olen pessyt mielestäni isoja täysiä koneellisia, mutta kone on omineen lyhentänyt pesuaikaa reilusti. Joten päättelin vajaatäyttäväni konetta.

Aloin punnitsemaan niitä koneellisia ja yllätys-yllätys minun täysi rummullinen painoikin vain 3-4kg! Joten keräsin seuraavaan koneelliseen mahdollisimman paljon pyykkiä, joista kertyi 7kg. Mutta nepä eivät mahtuneetkaan rumpuun, tai olisivat juuri ja juuri mahtuneet, mutta luukku ei olisi mennyt kiinni!

Miten ihmeessä se valmistajan lupaama 9kg mahtuu??

Miten paljon laitatte pyykkiä koneeseen? Punnitsetteko koskaan? Minulle oli todella yllätys, että kiloissa pyykkiä onkin yllättävän vähän, vaikka rumpu näyttäisi olevan ihan täysi.

Itsestä tuntuu siltä, että jos koneeseen änkeää valmistajan lupaamat kilot, niin pyykki ei tule peseytymään puhtaaksi.

Harmittaa, että lupaukset eivät vastaa todellisuutta, kun joka paikassa aina toitotetaan, että pese vain täysiä koneellisia energian säästämiseksi!

Kokemuksia??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6,5 kg kone. Mutta kokemuksesta tiedän, ettei konetta voi ihan täyteen laittaa, muuten ei puhdistu. Olisko joku materiaali painavampaa, mutta mahtuis pienempään tilaan? Matto, pellava...?

Vierailija
2/4 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai suoraan rummun tilavuutena. Tuo 9 kg on mainoskikka, mutta mahtuuko siihen tavalliseen 4-5 kilon koneeseen sitten se 5 kg? Eli 9 kg kone onko silti suhteesssa isompi?

Meillä on 7 kg LG ja siihen kyllä menee enemmän kuin vanhaan 4 kg Pesukarhuun. Parivuoteen lakanat kaikki ja vielä yhden sängy petivaatteet päälle, vanhaan konesseen ei mennyt muuta kuin pussilakanat ja iso aluslakana, tyynyliinat sai vain jos oli tavallista kevyempää kangasta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mulle ainakin on kerrottu. Ei tosiaankaan mahdu meidän koneeseen kuivaa pyykkiä 7 kiloa, vaikka kuinka tunkisi. Märän pyykin mittaamisessa taas ei ole mitään järkeä, ainakaan minun mielestäni.

Vierailija
4/4 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mulle ainakin on kerrottu. Ei tosiaankaan mahdu meidän koneeseen kuivaa pyykkiä 7 kiloa, vaikka kuinka tunkisi. Märän pyykin mittaamisessa taas ei ole mitään järkeä, ainakaan minun mielestäni.

Meidän Hooverin ohjekirjasessa lukee nimenomaan "täytömäärä max 9kg kuivaa pyykkiä"

Eihän siinä olisi mitään järkeä ilmoittaa märän pyykin painoa! Pyykkihän voi olla litimärkää tai vaikkapa melkein kuivaa, tai siltä väliltä..Ja painohan on tietysti em. tapauksissa aivan eri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän