Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein kuuntelette kotodoplerilla sydänääniä?

11.07.2007 |

Elikäs te jotka olette hankkineet kotidoplerin niin kuinka usein uskallatte sillä sydänääniä kuunnella? Kun eikös siinä ohjeessa sanota että sen pitäisi olla suhteellisen turvallista, kunhan ei ihan liiallisuuksiin mene. Itse olen nyt kuunnellut n.4pv välein jos masussa on hiljaista enkä voi edes kuvitella tuntevani liikkeitä, ei kait se nyt ole liian usein?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kotidopplerin ohjeissa ei edes mainittu, että siitä vois olla jotain haittaa... Vaikuttaa siltä, että meidän kuuntelutahdilla yksi geelipurkki riittää sopivasti koko raskauden ajaksi :) Onnistuimme kuulemaan sydänäänet 1. kerran rv:lla 14+2 (reilun tunnin kuuntelun jälkeen!!). Sitä ennen yritettiin pari kertaa - kerran jopa yli tunti (meni liiallisuuksiin...)...! Sitten kuunneltiin noin kerran viikossa, kunnes aloin tuntea liikkeitä rv:lla 21+0. Sen jälkeen ei tullut kuunneltua sydänääniä kuin vain kerran ennen 26. raskausviikkoa, jolloin aloin kiinnostua siitä, miten päin vauva on. Sydänäänien kuunteluhan auttaa hahmottamaan vauvan asentoa, koska sydänäänet kuuluvat selvimmin selän/rintakehän kohdalta. Sen jälkeen ollaan kuunneltu sydänääniä 1-2 kertaa viikossa. Nyt on rv 35+1.

Alussa geeliä kului enemmän, koska olimme niin malttamattomia ja yritimme sinnikkäästi saada sydänäänet kuulumaan... :) Nykyäänhän sydänäänet löytyvät heti, joten geeliä menee yhdellä kerralla vain vähän.

Vierailija
2/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa kotidopplerissa sanottiin että ei ole mitään haittavaikutuksia. En kuitenkaan nyt joka päivä ole kuuntelemassa. Ei niin että itsellä vielä edes kuuluisi. Onneksi Meripihka78 vähän helpotti tuskaani tuolla että heillä kuului vasta 14+2, olen vain netistä lukenut kuinka kaikilla kuuluu jo joskus 8-viikolla ja itse kuitenkin jo 13+5 ja mitään en ole onnistunut kuulemaan. Toki istukka on edessä ja neuvolassakaan eivät kuulleet vielä mitään, mutta kuitenkin alkoi tulla jo vähän stressiä aiheesta. Ja kärsivällisyyteni ei ole kyllä muutenkaan tuollaisiin tunnin sessioihin venynyt, enimmillään 10min olen etsinyt ja kun joka paikasta kuuluu vain omaa sykettäni tai istukan suhinaa niin olen antanut olla.

Nyt ehkä odottelen ensi viikkoon ja kuuntelen sitten uudestaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä toivon mukaan haittaa ole, mutta kun sitä nyt näköjään stressaa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta tässä raskaudessa niin miksipä sit ei tästäkin asiasta ;)

Munkin on ollut vaikea löytää sydänääniä tolla laitteellani eli Angel soundsilla, vaan niin se on ollut vaikeaa myös neuvolassa joten olisko mullakin istukka etuseinämässä.

Välillä sitä miettii että kyllä ne miehet pääsee loppujen lopuksi aikas helpolla tässä raskausasiassa verrattuna meihin naisiin, jotka saamme murehtia ensin raskaaksi tulemista ja sitten sen sujumista ;)

Vierailija
4/5 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei doppleria saisi käyttää kuin enintään kolme kertaa viikossa. Tietääkö joku miksi? Oman dopplerini ohjeista en löytänyt tälläistä suositusta...

Vierailija
5/5 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liika ultraaminen häiritsee vauvaa.

Dobleri pitää ääntä jonka vauva aistii värähtelynä ja näin ollen dobleri häiritsee vauvaa. Joka tietenkään ei ole hyväksi