Makeanhimo
AAARGH! Hirveä sokeririippuvuus! Aamullakin on pakko saada ensimmäiseksi suuhun jotain makeaa...
Miten ihmeessä pääsisin eroon tästä???
Etukäteiskiitokset kaikille vinkanneille :0)
Kommentit (4)
eli yksinkertaisesti lopetat ihan_kaiken sokerisen syömisen ainakin pariksi viikoksi. samalla kannattaa välttää myös valkoista vehnäjauhoa, se on nopea hiilari siinä kuin sokerikin.
vaikka ekat päivät on kamalaa tuskaa niin yllättävän nopeasti makenhimo hellittää! sitten kun pahin riippuvuus on jo ohitse niin voit varovasti kokeilla silloin tällöin jotain makean syömistä. mutta paras on kuitenkin pääsääntöisesti välttää sokeria ja valkoista vehnäjauhoa koko ajan, riippuvuus palaa yllättävän herkästi jos päästää linjan repsahtamaan.
Olen syönyt kromia ja vaikka mitä, mutta ainoastaan tuolla täydellisellä sokeripaastolla siitä himosta pääsee oikeasti eroon.
Mutta todellakin, pussillinen namiskaa ja tuo tuskainen taival alkaa melko varmasti alusta. Eli mukaan vaan makean AA-kerhoon, kohtuudessa on vaikea pysyä, joten ollaan kokonaan ilman. On huomattavasti helpompaa.
Valkoisen vehnäjauhon lisäksi vältän myös perunaa.
Olen samaa mieltä kuin aikaisemmat. Ruokavalion muutos on paras keino. Nyt jo 1,5v takana ilman makean kierrettä. Jos ihan tosissaan olet kiinnostunut, niin laitanpa samat linkit kuin tuonne toiseenkin.
http://karppaus.info/
http://karppaus.info/ruoto/numerot/05/02/index.php?sivu=ateriamatriisi
Mulla se on ainakin auttanut päivittäiseen makean himoon. Ennen teki aina ruuan jälkeen mieli jotain makeaa; suklaata tai leivonnaisia. Mutta enää ei tee mieli. Kyllä tietysti joskus herkuttelen, mutta se suurin himo on poistunut.
Käypä luontaistuotekaupassa hakemassa purkillinen kromia. Ja muista kysyä annostusta. Vaikka purkissa lukee että yksi päivässä, niin aluksi kannattaa ottaa kaksi.
Ja vaikka aluksi tuntuisi, ettei se tehoa, niin jatkat vaan. Parissa viikossa jo pitäis jotain vaikuttaa.
Mä olen syönyt kromia jatkuvasti noin kaksi vuotta. Ja kerran kun pidin vähän taukoa, niin sen kyllä huomasi. Taas teki päivittäin mieli suklaata.
Painokin on pudonnut tässä sivussa viitisen kiloa :)