Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * TAMMENTERHOT ke-to * * *

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet ninnuk ja puuru =) Joukkoon varmasti mahtuu ja tämä on tosiaan mitä mainiointa vertaistukea, eli mukaan vaan reilusti..

Zatulle: toivottavasti käy työhaastattelun ja sen työpaikan kanssa hyvä tuuri, koska jos se on unelmahommaasi, niin varmasti olisi enemmän kuin kiva se paikka saada :)

Birgit:toivottavasti selkäsi saadaan parempaan kuntoon ja pääset sen kanssa taas " normaalin" elämän pariin

Pupina: toivottavasti pojan silmät alkavat parantua, joko antibiootin voimin (jos siis kyse tulehduksesta) tai sitten ajan kanssa, jos kyse tälläkin kertaa vain tuosta kyynelkanavan tukoksesta

Nyt olen vasta huomannut/tajunnut, että te muut olette vielä tosi nuoria äitejä (tai muutamat ainakin). Eihän sitä tietysti ole noita meidän äitien ikäkysymyksiä edes tullut ajatelleeksi, mutta nyt kun te noista kirjoittelitte, niin tuntuu itsestä kauhealta olla jo näin " vanha" eli ens vuonna tulee 30 täyteen. Mutta toisaalta meidän lapset taitaa olla jo tehdyt eli sen puolesta ei enää hätää.. Mä olen joskus alle 20-kymppisenä jo sanonut, että mä aion tehdä lapset alle 30-vuotiaana, eli nythän se homma on sit hoidettu :)

Sinkkuelämää on kyllä hyvä sarja, mä katson myös tätä uusintakierrosta taas kerran (jos vain ehdin/muistan/jaksan).. Mutta kyllä jokainen jakso on erityisen ihana ja hauska, jopa mieheni katsoo minun kanssa sitä ohjelmaa, vaikkei muuten kanssani mitään " hömppää" katsokaan.. Kaippa siinä ohjelmassa saa selville monta juttua, mitä naiset tekevät ja mitä mies ei voi oikeen ymmärtää, mutta sen katsottuaan huomaa, että niin se vain on, eikä muuta voi =)

SUIHKU/WC-gallup: eli mä yritän ajoittaa suihkussa käynnit silleen, että joko mieskin on kotona tai sit silleen, että pikkuneiti nukkuu sisällä päiväuniaan. Tai sit jos noista kumpikaan ei onnistu, otan sitterin mukaan kylpyhuoneeseen ja neiti siinä katselee äitiä.. veskissä käyn kyllä silleen, että laitan neidin omaan sänkyyn siksi ajaksi (yleensä huutamaan) tai sit jos esikoinen (pian 6v) on kotona, niin silloin uskallaan jättää pikkuneidin myös olohuoneen lattiallekin veskissä käynnin ajaksi. Meillä on niin pieni vessa, että sinne ei voi ottaa ketään mukaan, ei yksinkertaisesti mahdu =)

Blogissa on kyllä tosi suloisia kuvia, pitäisi vain saada aikaiseksi taas lähettää niitä omiakin kuvia sinne ;) Kamerassa voisi ollakin jotain kuvia, mitä voisi lähettää maikkoolle, kun sinda taitaa lomailla :) Tosin kyllä maikkookin saa lomailla ja tehdä häävalmisteluita ihan rauhassa, laittelee kuvia kun ehtii :)

Nyt pitää lähtee keittelemään pikkuneidille aamupuuroa ja isommille myös aamupalaa, kun nekin saivat itsensä sängyistä ylös..

Onneksi tänään ei näytä ihan niin harmaalta kuin eilen, mies oli eilen tosi pitkän työpäivän ja niin on kuulemma myös tänään :( Eli jospa tänään pääsisimme kuitenkin ulos, niin ei tällä mammalla ihan niin helposti hermo menis tappelevien lasten kanssa.

-äitiliini78 ja pikkuneiti 6kk1vko

Vierailija
2/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Äitiliini oli nopeempi ku minä. En ihan kerinny kasautumaa alottaa ja ku huomasin myöhästyneeni niin lähin syöttään " aamupalaa" Kossille. Ruusunmarjaa ja maitoo ja nyt yritän saaha unille sitteriin niin pääsen peseen tukan. Tai sit käyn pikaruiskussa.

Tästä harppaus [b]pisupesuG[/b] ;) elikkäs vaihtelee, mut yleensä hepun jätän lattialle ja meen vessaan. Niitä kolhuja ja kupsauksia, ku ei voi aina estää, vaikka vieressä olis. Joten jos pikaseen menossa vessaan niin aika äkkiä jätän lattialle leikkimään joko yksin tai akan kanssa. Akka on kyllä hyvää seuraa, ku Kossi yleensä aina sillon pysyy selällään, jos akka höpöttää vieressä. Pesulla käyn yleensä, ku ukko kotosalla, joten sen kummempia järjestelyjä ei sillon vaadita. Niin no, jos ulos ollaan menossa ja ollaan makkarissa vaipanvaihossa niin jätän hepun pinnikseen. Siinä ehtii käymään sit vessassa ja täyttään vesipulloja jne suht rauhassa.

[b]Äitiliini[/b] voi ethän sie oo vanaha!! Ollaan katos samanikäsiä ;)

[b]Birgit[/b] hyvä, ett f-terapeutti teki taikoja selkään. Jospa se ois pian hyvässä kunnossa eikä kolottelis sen enempää.

[b]HammaslekuriG[/b] täällä on tapana käydä eka kerralla vaan hammashoitsulla. Mut ikää en nyt muista, tais olla 2 veen hujakoilla. Eli mäkin hämmästelin, kuten Äitiliini tuota puolvuotis " tarkastusta" . Mutta niin näkyy olevan eri käytännöt ja tavat eri paikkakunnilla tässäkin asiassa.

Eka kerralla suusta otettiin se pöpönäyte, se sentäs jäi mieleen.

[b]Moominmamma[/b] mikäs ihmeen puistohommeli tommonen on :O kyselee huuli pyöreenä??

Sanoinki eilen tai olikos se toissapäivänä *haroo hataraa päätänsä*, ett ei ois kiirus töihin, mut ku täällä ei nuo vakipaikat (kirjotin eka vakipaita!) puissa kasva. Ja etten kerro paikkaa sen tarkemmin ;) asiakaspalvelusta on kyse. Se on mun sydäntä lähellä.

[b]Nenn[/b] ei oo tietoo tarkalleen, ett millon alkas. Loppuvuodesta luki ilmotuksesta. Rakenteilla oleva pulju nääs :) joten viivästyksiä ja mitä lie voi tulla niin ei voine päivämäärää tarkkaa tietää. Mä oisin kyllä kans mielellään kotosalla siihen, ett Kossi 3 vee, mut eip voi mittää, jos ei onnistu.

Tuli tässä mieleen [b]Pupinan[/b] terhon kolhutarinaa lukiessa, ett Kossilla on tosi sydäntäriipasevia katseita, jos joku kolhu tulee. Sylissä sit alahuuli mutrulla oikeen valittaa silmiin kattoen. Krokotiilinkyyneleitä silmissä oikeen nyyhkien kertoo mitä kävi. Hellyyttävää, vaikka kivusta onki kysymys.

Yöunille menot on kans välillä tosi ihania. Eilen makoilin divaanilla ja katoin Toinen alku sarjan viimestä jaksoo. Kossi makas vieressä masullaan ja unimöminää oli. Poskee vaihto toiseen koko ajan, siis ihan koko ajan. " Parhaimmillaan" käy sellanen suhina/suihke ääni lakanaa vasten sängyssäki, ku ei tiiä kummalle poskelle alkaa nukkumaan.

Alko sitten siinä sarjan seuraaminen kärsiin, ku möminä vaan koveni. Tuumasin, ett hei eikö vois alkaa nukkumaan jo hyvää yötä. Kossi nosti päänsä ja tosi huumaantu hymy kasvoilla alko poriseen ja naureskeleen. Ratkettiin sit ukon kans nauramaan, ku se vaan oli niin hellyttävä ilmestys :)

Alkanu välillä miettiin, ett josko pitäs hairahtua ja ostaa videokamera, mut eihän se kamera tietenkään tällasilla hetkillä ois käsillä.

Ukko eilen sano illalla, ett mahtavaa seurata pienen kehitystä aina ja kaiken uuen oppimista. Toivoo välillä, ett kasvas jo äkkiä ja sit tajuaa kuinka lyhyt tää ihan vauva-aika oikeestaan onkaan. Vei jalat suusta ;)

[b]Sulina[/b] eka päivä on ja ihan heti aamusta (ennen ysiä), joten korkeintaan menetän yöunet. Ei tarvi onneks koko päivää jännittää.

[b]Elin@[/b] voi mansikan möllyköitä :b mä en oo tän vuotisia etes vielä maistellu. Pitääköhän tänään kattoo kaupassa joko hinnat ois tippunu pilvistä. .meillä ku ei vielä omaa mantsikkamaata oo.

Jees, mut nyt sinne tukan pesuun. Alkaa muuten kohta Kossin unet oleen ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tääl ennen töihin lähtöä kirjoittelen. Tänään tulee lapset ja mies kotia mut saattavat lähteä vkolopuks anopin mökille. Toivottavasti ei. Miul kyl tosin on iltavuorot vkoloppuna et sinänsä ei haittaa mut ois kiva olla aamut yhdessä. Lähtöä en kehtaa kieltää, sinne kun pääsee ehkä 2v välein erinnäisistä syistä, jos noinkaan usein.

Siivoillu olen vähän kotia kuntoon ja suihkuun pitää vissiin minunki mennä. On vähän hikinen olo. Näinköhän on ukkosta ilmassa? Ihan sellainen painostava ilma ainaki on.

pisupesuG: Vessassa ehdin viel käymään, neiti ei vielä niin kovaa etene. Suihkussa yleensä käyn kun on joku vahtimassa tai laitan sit pinnikseen. Joskus otan neitin mukaan suihkuun kun tykkää naamalle valuvasta vedestä kovasti. Saunassa käydään myös yhdessä jos neiti on hereillä ja sit saunan jälkeen siks aikaa isompien hoitoon/omaan pinnikseen et myö käydään kovemmissa löylyissä.

ÄITILIINI JA ZATU: Ollaan sit saman vuoden satoa. Myö laiteltiin Jenna alulle suurinpiirtein miun synttäripäivänä eli härkä täällä kirjoittelee.

Meille tulee kaveripiiriin marraskuussa vauva. saa nähdä nostaako vauvakuume kovasti päätään tuolta sopukoista. Olen todella iloinen pariskunnan puolesta. Mies on mieheni työkavereita ja on " ollut valmis isäksi" jo n5v (on miun ikänen), vain tyttö on puuttunut. Oikea löytyi ja aika nopeasti saivat, nyt reilun 1v, ensimmäisen. Nyt odottelevat siis toista.

T: Birgit ja Jenna s.24.1

Vierailija
4/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin rutkuttaa, kuinka meillä taas nukutaan huonosti (tahtoo tuttia, ei taho tuttia, peittoa päälle, peittoa pois jne. oli viikon ajan) ja viimeyön nukkuikin sitten taas normisti yhdellä syönnillä eikä yhtään näitä extrapalveluja vaatinu :) ja jopa omassa sängyssä eikä mäiskän viekussa!

zatunko kanssa joskus rakennekynsistä jutusteltiin chatis? minullahan oli semmoset ja synnärillä sit vaan paukkuvat ponnistaessa muutamasta sormesta irti.. no olin nyt n. ½v. ilman ja nyt taas eilen kävin laittaa akryylit enkäs ole yhtään kömpelömpi pukiessa ja vaippaa vaihtaessa kun " kynnettömät" :) muistan kun jossai lehes vuotena nakki ja sämpylä oli joku missimalli joka päivitteli saako kakkavaipan vaihettua rakennekynsil ku oli raskaana.. taisi olla lola itseasiassa!

IKÄ: minullakin on ollu ajatus, että ennen 30v on lapsoset tehty.. olishan täs 18v. potentiaalista lisääntymisaikaa vielä :D aikasemminkin oisin jo tohtinut vauvaa, mutta ainoana ehtona koin työkokemuksen saaminen ennen kotiin jäämistä. kerkesin sitten olemaan ihan passelit 3v. työelämässä ja kokemuslisät palkassa. olisi ollut mielestäni hullua jäädä kotiin juuri valmistuneena, sama kun olisi saanut ajokortin muttei olis päässy ajelemaan! :) no mutta näin meillä. muut voivat tehdä toisin. mustakissa taitaa olla nuorin, eli 21 tänä vuonna?

äsken meni porkkana-perunaa miltein purkki. tuntuu tyttösen masu olevan ihan pohjaton nykyään :) maitoakin nappaa ihan kiitettävästi vielä päälle.

jotain piti vielä kommentoida, mutta pää lyö tyhjää.. missäs ISABELLA? lomalaitumilla?

cec ja pirpanella 5kk+

Vierailija
5/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin rutkuttaa, kuinka meillä taas nukutaan huonosti (tahtoo tuttia, ei taho tuttia, peittoa päälle, peittoa pois jne. oli viikon ajan) ja viimeyön nukkuikin sitten taas normisti yhdellä syönnillä eikä yhtään näitä extrapalveluja vaatinu :) ja jopa omassa sängyssä eikä mäiskän viekussa!

zatunko kanssa joskus rakennekynsistä jutusteltiin chatis? minullahan oli semmoset ja synnärillä sit vaan paukkuvat ponnistaessa muutamasta sormesta irti.. no olin nyt n. ½v. ilman ja nyt taas eilen kävin laittaa akryylit enkäs ole yhtään kömpelömpi pukiessa ja vaippaa vaihtaessa kun " kynnettömät" :) muistan kun jossai lehes vuotena nakki ja sämpylä oli joku missimalli joka päivitteli saako kakkavaipan vaihettua rakennekynsil ku oli raskaana.. taisi olla lola itseasiassa!

IKÄ: minullakin on ollu ajatus, että ennen 30v on lapsoset tehty.. olishan täs 18v. potentiaalista lisääntymisaikaa vielä :D aikasemminkin oisin jo tohtinut vauvaa, mutta ainoana ehtona koin työkokemuksen saaminen ennen kotiin jäämistä. kerkesin sitten olemaan ihan passelit 3v. työelämässä ja kokemuslisät palkassa. olisi ollut mielestäni hullua jäädä kotiin juuri valmistuneena, sama kun olisi saanut ajokortin muttei olis päässy ajelemaan! :) no mutta näin meillä. muut voivat tehdä toisin. mustakissa taitaa olla nuorin, eli 21 tänä vuonna?

äsken meni porkkana-perunaa miltein purkki. tuntuu tyttösen masu olevan ihan pohjaton nykyään :) maitoakin nappaa ihan kiitettävästi vielä päälle.

jotain piti vielä kommentoida, mutta pää lyö tyhjää.. missäs ISABELLA? lomalaitumilla?

cec ja pirpanella 5kk+

Vierailija
6/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs sitten mennytkään töihin tänään ku kipeyttä ilmassa :(

Mutta ehkä sunnuntaina sitten...

Cec: joo mä täytän 22 vuotta 18 heinäkuuta. Eli vähän aikaa enään...

Mun isä otti puheeks, että mitä jos sitä lähtis jouluks egyptiin, koko porukka. Siis mun vanhemmat, sisarukset, ja meidän perhe :)

Olis kyllä tosi kivaa. Varmaan oltais siellä 2 viikkoa :) Olis ainakin vaihtelua. Kun oon kaikki 21 joulua elämästäni ollut kotosalla:)

Siellä olis aika hienoja juttuja.Niinkun nähtävyyksiä ja sellasia. Ja sitten siellä on niin kirkas vesi meressä, että vois käydä kokeilee sukellusta. Ja sit siellä on lasipohja veneitä, joilla käydään siellä merellä. Näkee läpi sinne veteen, pohjaan saakka :)

Miehellä on vielä tää viikko vapaata, sitten alkaa työt. tai tiistaina menee vasta töihin, ku oli silloin juhannus, niin siitä tuli muillekin vapaapäivä...

Vähän munkin tekee mieli ottaa tatska, ku mies otti tuon Ronjan nimen... Ku se on niin hieno :)

En vaan tiedä minkä ottais... :)

Sateista on, ja harmaata... Pitäis varmaan posti hakee...

Hyvää keskiviikkoa kaikille !!!!!

myrtti- ja Ronja s.2.2

Vierailija
7/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkpink] Laitoin kuvan blogiin mun Yamo-kantorepusta " in action" . Se on tosi mukava ja kaikin puolin käytännöllinen.

Ikäkysymykseen niin taidan myös olla keskivertoa vanhempi kun ikää on 32, vaikka mä kyllä painottaisin sanaa vasta! =) Esikoinen täyttää kuukauden päästä 13 ja häntä aloin odottamaan 18 vuotiaana, mutta kerkesin täyttää 19 ennekuin hän syntyi. Siinä vaiheessa oli jo ollut äitipuolena 1½ vuotta että " lapsellinen" olen ollut jo aikaisesta lähtien.

Nyt kun ajattelen taaksepäin vasta ymmärrän että kuinka suuria päätöksiä tuli tehtyä vähin miettein, mutta hyviä päätöksiähän ne sitten olivat, vaikka toisinkin olisi voinut käydä. Omille tyttärilleni en toivoisi ihan niin aikaista aloitusta, vaan eivätpä taida äitiltänsä mitään kysellä kuten en minäkään tehnyt, saihan oma äitini minut 20 vuotiaana.

Zatu: joo ei kaikki voi olla kotona niin kauan kuin haluaisi ja toisaalta ei kaikki edes halua olla kotona. Se on jokaisen oma asia. Itselläni ei edes ole työpaikkaa minne mennä takaisin että helppohan silloin on kotia jäädä. Vaikka kyllähän nää vuosien minimiäitiysrahat yms. tuntuu kukkarossa.

Kovasti ihmiset kyselevät että JOKO NYT loppui lastenteko ja VIELÄKÖ niitä tulee lisää?? Olenkin rehellisesti sanonut että ihan hyvinkin näitä lapsia voi lisää tulla että mieskin aina sanoo että justhan sitä päästiin vauhtiin ;) Vauvakuume nostaa päätänsä myös täällä vaikkei tässä lähivuosina ole vielä perheenlisäystä suunnitteilla. Kaksi serkuistani odottavat vauvaa ja heille olen alkanut antamaan pois näitä vauvajuttuja, koska jos vauvan saan, niitä saa sitten uusia juttuja tilalle =) olen siis aika ovela =) No ainakaan vaunuja enkä sänkyjä anna pois, ne menevät sittten vaikka vieraileville lastenlapsille aikanaan. kaikkia vauvantarpeita kun meillä on tuplasti, syöttötuoleja, sänkyjä, vaunuja jopa jo triplasti kun on ollut näitä pikkuisia niin pienellä ikäerolla että kaikkea on tarvittu samaan aikaan. Jotain siitä jo joutaakin antaa pois!!

Näillä mietteillä menen kyselemään tuolta lattialla lojuvalta pikkeherralta että mistä ottaa kun tollaista ääntä päästelee =)

nenn ja poika 2.1.

Vierailija
8/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo tulossa aikasemmin kirjoittelemaan mutta poitsu heräskin reilun puolen tunnin nukkumisen jälkeen päikkäreiltään....

Simahti autossa mennen tullen lääkäriin joten ei tainnut olla hirveen väsy!

Elikäs silmätippakuuri saatiin (Fusithalmic, viimeks oli Oftan Akvakol, antavat noin pienille vuorotellen!), ei se ollut " perinteinen" silmätulehdus, mutta sen verran ärtynyt että kuuri saatiin. Toivottavasti hellittäis hetkeks tuo rähmiminen, eniten mua jännittää se että jos ei lopu vuoden ikään mennessä niin sit joudutaan nukutuksessa avaamaan kyynelkanava :(

Sairaalakammoinen ku olen....

Reipas poitsu oli, vähän hankas vastaan ku korvia kateltiin, muuten tosi lungi tapaus!

CECILIAH- tais muutes olla myös toi Tahiti (malli-meikkaaja-turhajulkkis...) joka ihmetteli tuota vauvanhoitoa rakennekynsillä! Tosin se mimmi taitaa olla muuteski aika " korjailtu" joten ihme että ylipäänsä on vauva mahtunut kaikien sen silikonin sekaan ;) Ei laisinkaan, anteeksi, olin ilkeä...Jokainen saa omalla ropalla tehrä mitä tykkää!

MYRTTI- miehen siskon mies (meidän poitsun kummisetä) tatuoi kans lastensa nimet käsivarteensa! Kiusattiin sitä Beckhamiksi...;)

Kysyin että missäs vaimon nimi on, sanoi ettei mahtunut....

ÄITILIINI- tehän ootte kaikki nuoria ku on 3-kymppiset vasta edessä!

Ite täytän syksyllä jo 33 v........ Ja eka lapsi vasta tullut, monta vielä toiveissa! Tosin mies täyttää 40 loppuvuodesta eikä oo hirveen innostunut enää montaa lasta tekemään/saamaan.....

ZATU- meilläkin vaihdellaan tuota poskea miljoona kertaa unta etsiessä nyt kun nukutaan vatsallaan! Välillä poitsu ei osaa päättää ja jää nukkumaan naama patjaa vasten! Arvatkaa vaan oonko kauhuissani ja ravaan kokoajan tsekkaamassa ettei tukehdu... Sit muutaman tunnin unen jälkeen pitää päästä selälleen ja taas alkaa kauhee vehtaaminen et pääsis takas vatsalleen, kolina vaan käy ku jalat osuu pinnoihin....Ja tää mamma päivystää pinniksen vieressä ku apua kaivataan kääntämiseen!

BIRGIT- meil on kans hirveen monelle tuttavaperheelle tulossa syksyllä/loppuvuodesta toinen lapsi, arvaa vaan oonko ihan pistoksissa ku nään niitä mahoja!

Tahtoo kans taas raskaaksi!

Sanoin just eilen illalla miehelle ku kummatkin makoili sängyssä rättiväsyneinä (ja sit kaikenlisäks poitsu just heräs ku ajatuskin käväs sänkypuuhissa, murphyn laki, eikä oo eka kerta!) et palataan asiaan kuukauden kuluttua, sit on seuraava ovis...;)

On nyt kaks niin selvää ovista ollut, ku vatsaa pistää sivusta niin ettei melkein pystyssä pysy...Hyvä et ainaski paikat toimii, toivon mukaan :)

Kattelin eilen ku olin shoppailemassa vauvanruokapurkkeja (hain ideoita et mitä kaikkea vois laittaa soseisiin!) ja huomasin et monessa 5-6 kk soseissa on käytetty sipulia, tilliä, basilikaa ym. mausteina! Ihanaa, ehkä mäkin uskallan ruveta kokeilemaan maustamaan noita soseita! Kasvihuone on täynnä basilikaa, tomaattia ym.

Koskas ootte muuten uskaltanet antaa TOMAATTIA vauvoille?

Eiks se oo aika allergisoivaa, kuten mansikkakin?

Monissa vauvanruoka-ohjeissa (täälläkin ollut yks ketju!) on lisätty 6 kk ikäisille tomaattmurskaa soseisiin....

Ostin eilen palsternakkaa, ajattelin siitä kokeilla seuraavaks jos maistuis! Kesäkurpitsa ei meillä saanut oikein hyvää vastaanottoa, onhan se aika mauton verrattuna porkkanaan ja bataattiin, jotka on meidän poitsun ihan suosikit!

Ja hedelmäsoseita menis niin paljon ku antais.... Isäänsä tullut tää meidän pikkuinen sokeripulla ;)

Nyt menee tää ykskätisyys hankalaks ku poitsu halus tähän mukaan, joten palailen myöhemmin!

Mukavaa sadepäivää kaikille!

Pupina & poitsu

Vierailija
9/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tosin ei sada. Oltiin shoppailemassa lasten kanssa ja ei ollutherkkua se, yks halus jotain ja toinen toista ja flickan oli päättänyt olla vain ja ainoastaan sylissä, onneks on keksitty kantoliina.

Zatu; täällä pk-seudulla on asukaspuistoja joissa saa lapsille aina kesäisin lämpimän aterian ilmaseksi, Vantaasta tosin en tiedä onko heillä niin myös. Nää puistot on siis sellaisia ns " miehitettyjä" puistoja joissa esim alakoululaisille järjestetään toimintaa talvet-kesät, ettei tyhjään kotiin tarttis mennä.

PesuPisuG: vielä voin ainakin mennä yksin pisulle, mutta jää nähtäväksi miten käy myöhemmin. Suihkuun menen joko silloin kun mies kotona tai flickan nukkuu tai silloin kun isoin veljistä hauskuuttaa tai sitten otan suihkun ovelle sitterissä. Monta on siis vaihtoehtoa.

Voi kun te kaikki ootte nuoria, melkeen vauvoja ;) ei vaineskaan mä tunnen itseni paljon nuoremmaksi mitä olen. Marraskuussa täytän 36v. Oonkohan ryhmän nestori?

Sinkkuelämää mäkin katselen aina kun on mahdollista, mutta nykyään en enää nauhoita mitän ohjelmia. Paitsi pojille keväällä ja alkukesällä muumeja. Mun suosikki on Grayn anatomia ja Lost, vaikka se on jo menettänyt hohtonsa, kun tapahtumat menneet liika oudoiksi.

Nyt pitää mennä erotuomariksi.

-MM- ja F

Vierailija
10/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas takas " raamatun" äärellä...;)

Nyt on makaronilaatikko uunia vailla valmis ja taikina tehty valmiiks huomista piirasta varten. Meen käymään kaverin luona kummipoikaa moikkaamassa (vajaa 4 kk ikäinen!) ja tapana on ollut viedä kahvitarjottavat tuliaisina!

Joku makia torttu pitäis vielä huomenna vääntää, kaiveliskohan noita viimevuotisia omppuja pakkasesta jotta taas mahtuis uusia syksyllä....?

Tosin tänävuonna näyttää tuo omenapuu tekevän paljon vähemmän satoa ku kahtena viime syksynä!

Samoin marjapensaat ei notku yhtä runsaina ku männä vuosina, mikäköhän niitä vaivaa? Ei voi olla ainakaan huonon hoidon seurausta, eipä.... Eli ei oo kyllä puskia saati puita leikelty, varsinkaan viimevuonna ;)

Näkisitte meidän tonttia ympäröivän orapihlaja-aidan....;/

Poitsu nukkuu taas pitempiä uniaan, eilen nukkui kahet tai kolmet unet, mutta lyhkäsiks jäi jokaiset ja viimeisiltä ku heräs klo:15.30 niin siitä sitten otti ja valvoi klo:21 asti! Sitkeä sissi.... Tosin siinä ei puuron jälkeen paljoa tarttenut tissiä vilauttaa ku oli jo sikeässä unessa!

Kauhee oli toi eilinen " Todistettavasti syyllinen" -jakso! Niille jotka ei kattonut niin tutkivat 6 kk ikäisen muka-kätkytkuolemaa mutta lopulta olikin äiti joka kärsi baby bluesista tappanut " puolivahingossa" vauvan.... Oli ihan paha olo sitä kattoessa, piti ihan mennä tsekkaamaan poitsua sen jälkeen ja kyyneleethän sitä sarjaa seuratessa vierähti poskelle....Koski jotenki niin läheltä ku oma on ihan saman ikäinen, pitäis vaan yrittää olla kattomatta tollaisia ettei tuu (taas...) ihan vainoharhaiseksi & hysteeriseksi!

Nyt meen uunia lämmittelemään ja tökkäsen laatikon uuniin kuhan mies ilmoittaa töistä lähteneen, saadaan sitten ihan lämmin ruoka pöytään!

Mukavaa iltaa kaikille, vaik enköhän mä täällä tas illallakin roiku...;)

Pupina

Vierailija
11/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vissiin tehdään ekaa hammasta. " Oireita" on ollut varmaan kolme kuukautta, mutta nyt tuntuu alhaalla kova kohta ikenessä. Ainakin toivon, että tämä olisi hampaasta johtuvaa. Kamala itku ja kitinä kokoajan eikä missään ole hyvä. Nukkumaankaan ei meinaa saada vaikka aivan väsyksissä on pikkuinen. Annoin äsken suponkin ja tuntui vähän rauhoittavan. Aamupäivällä nukutin päikkäreille puolitoista tuntia, sitten luovutin ja valvottiin suosiolla vielä tunti. Koko päivän olen kantanut tyttöä ja laulanut... Mä olen muutenkin kyllästynyt laulamaan :/ Sitä täytyy tehdä nykyään vaippaa vaihtaessa, syödessä, heti ku tyttö väsähtää, leikkiessä, nukuttaessa...

Kovasti tyttö yrittää tehdä uusia temppuja. Jatkuvasti keksii uuden asennon, esim karhukävelyasento onnistuu jo hyvin. Niistä sitten yrittää liikkua, mutta ei sentään se vielä onnistu. Commandotyylillä mennään parhaiten. Istumaan yrittää myös kovin vääntäytyä ja seisomaankin pitäisi itsensä kiskoa. Vielä ei onneksi ole yrittänyt seisomaan yksinään, mua vasten tai mun vieressä. Kovin kiskoo ja sit seistessä irroittaa otteen ja lässähtää milloin mihinkin suuntaan. Joten Maria, täällä matkitaan teitin isompaa.

PisuPesuG: En kyllä vessaan ota tyttöä mukaan, ei sitä muutenkaan joka sekuntti voi pitää silmällä. Jätän kyllä oven auki ja usein laitan tytön leikkimään/huutamaan näköetäisyydelle. Suihkussa yritän käydä niin että mies on kotona. Tai sit niinkuin tänään, en ole päässyt suihkuun... Sitteri on meillä jo laitettu pois, ei pysynyt/viihtynyt siinä enää yhtään.

Marylle piti jotain kommentoida, mut ei sit yhtään tuu mieleen, tää on taas niin tätä.

Nyt menen päiväsaunaan rentoutumaan, varmaan typykkä herää heti ku sinne pääsen.

Katsku ja neiti 6 kk+

Vierailija
12/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä tyttö saisi muuten olla rauhassa " lyhyt" -2 käyrällä mutta kun aloitti kasvun +1 vai oliko peräti +1 1/2 käyrällä ja on sieltä tippunut kokoajan alaspäin. sen takia neuvolassa ja lääkäreillä huoli kun pudotus niin raju ja jatkuvaa..

äityli

Vierailija
13/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara nukahti jo kerran, mutta raukka on saanu kunnon flunssan niin heräs sitte heti ku nenä meni tukkoon. Mies yrittää nyt viihdyttää molempia lapsosia sängyssä. On se vaan kurjaa katsoa ku tenavat on sairaana, ottaisin sen pois itelleni jos vaan vois!

Likalla tuleekin tänään hurjat puoli vuotta täyteen! Olikos muita ku Rixu samalle päivää? Onnea vaan sinnekin! Otin kuvankin ja laitoin Marialle jos joskus ehtii sen tökätä blogiin =)

Äitiliini: minä oon kans joskus sanonu että teen muksut alle 30v. Saa nähdä, nyt on ikää 25 ja puol ja tarkoitus olis pitää kolmisen vuotta väliä seuraavaan parivaljakkoon. Aika tiukille menee ;)

Pisu/PesuG: minä oon vaan jättäny likan vielä omilleen lattialle ku meen vessaan. Hän kun ei vasta kääntyy mahalleen niin ei oo vielä suurta haaverivaaraa. Suihkussa käyn sitte ku mieskin on kotona tai otan Saaran mukaan sitteriin. Muutenki likka on kyllä aika paljon itsekseen lattialla, seurailee isoveljen leikkejä tai kattelee Voicea =)

Myrtti: Oi, ku kuulostaa hienolta tollanen loma. Mua ressaa nyt jo tuleva joulu ku sitä pitäis viettää niin monessa paikassa jotta miten välttää ettei kukaan loukkaannu. Viime vuonna viimein päätettiin sentäs olla aattoilta ihan itseksemme kotona!

Meille on ehkä kans tulossa lähipiiriin vauva alkuvuodesta. Maanantaina luultavasti saadaan " virallisesti" tietää ku mennään kyläilemään velipojalle. Mulla on koko ajan peukut ja pottuvarpaat pystyssä jotta olis kaikki hyvin, he kun on jo pari vuotta haaveillu! Ja kaveripariskunnalla on la näinä päivinä ja ollaan ens viikolla menossa sinne suuntaan niin on mahiksia nähdä vastasyntynyt!!! Joo eikä mulla siis ole vauvakuumetta ;)

Pupina: ihan rohkeasti voi käyttää sipulia ja yrttejä maustamaan soseita! Mä taisin esikolle aikanaan laitella just persiljaa ym. Nyt on jotenki puhti poissa joten Saara saa enimmäkseen kaupan pöperöitä.

Leluista alkaisin Gallupia: minkäslaiset lelut on teillä suosittuja? Meillä parhaita on sellanen perinteinen rengaslelu, jossa on valkosessa muovikehässä erivärisiä muovisia renkaita tai avaimia. Voi/leivinpaperin rutistelu ja imeskely on myös hauskaa, tosin jonkin ajan päästä siitä tahtoo irrota palasia, joten se on vähän vahdittava lelu. Jumppateline kelpaa myös vielä aika hyvin monenlaisine vempaimineen. Helistimet ei oikein likkaa sytytä... paitsi että niitä on kiva heittää jos joku vaan viitsii olla noutajana.

Äityli: just, mä jo vähän ihmettelin. Saara tosiaan on pysyny tasaisesti siellä pohjalla. No, toivottavasti teidänkin likka pääsee kasvun makuun eikä tarvitse huolehtia!

Nyt kutsutaan! Öitä!

Elin@ ja Saara 6kk!

Vierailija
14/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu simahti taas heti kasin jälkeen, ku ei sitten nukkunut taas sen jälkeen ku heräs klo:16.....

Tai simahti tissille 16.30 oltuaan siinä ekaks 30 minsaa, mutta heräs ku yritin siirtyä sohvalle jotta kummatki oltais saatu levättyä ja pr*#¤%le pudotin kaukosäätimen lattiaan!

Kävin kaupassa ja seiskan jälkeen ku tulin takas niin oli poju aika valmista kauraa, eiku pika kylpy, puuro naamaan & tissille yläkertaan! 5 minsaa ja se oli siinä!

Mies on sitä mieltä ettei kannata laittaa ulos nukkumaan jos ei oo väsyneen oloinen....

Sanoin ettei se väsy tuu enään samalla tavalla ku pienempänä, vaan poitsu voi vaikuttaa ihan pirteeltä, mutta kun kellosta kattoo että on valvonut jo pari tuntia, niin ei mee montaa minsaa ku simahtaa vaunuihin!

Rutiinit on niin tärkeitä pienille, ovat tottuneet siihen että vanhemmat määräävät koska nukutaan ja syödään, eihän ne osaa ite tehdä niin suuria päätöksiä! Tämän luin jostain vauva-lehdestä joskus, ja nyt oon käytännössä huomannut kuinka paikkansa pitävää on!

Tosin poitsu heräs kovaan itkuun tossa ysin maissa ku vatsassa oli ilmaa, jumppailin vähän jalkoja ja rauhottui lopuksi kun kierähti vatsalleen nukkumaan.

Mistä pitikin kysyä MOOMINMAMMALTA, sinä kun ainakin käytät bataattia, niin tuleeko teidän flickanille siitä erityisen paljon ilmaa vatsaan? Kaverini ihmetteli että annan bataattia sen takia, enkä oo kyllä kuullut että se aiheuttaa ilmaa! Kaalit ja herneet kylläkin, samoin maa-artisokka, mutta ei bataatti! Onko muita jotka antavat sitä, mites teillä?

Oli nimittäin vähän taukoa bataatissa (vajaa viikko, muuten ollaan kyllä säännöllisesti sitä syöty kun on pojun lempparia, varmaan makeutensa takia!) ja tänään sitten rutisi peräpää siihen malliin että ihan itkua väänsi raukka melkein kaksin kerroin...;(

Pitää varmaan antaa sitä lounaalla eikä päivällisellä jotta saa ne ilmat päivän aikana jumpattua pellolle!

ELIN@ meillä kanssa poitsu on ihan haltioitunut tosta SubTv Juniorista...Kauhee äiti oon ja mun vikaahan se on että oon antanut kattoa, mutta on niin helppo " lastenvahti" siks aikaa ku käy suihkussa & vessassa: eiku sitteriin ja telkun ääreen! Aina ei toimi, mutta useimmiten jos on hyvätuulinen.

Systeri on ihan kauhuissaan että miten voin noin pienen antaa kattoa telkkaria, mutta vastailen aina että tässä huusholllissa jossa on telkkari joka huoneessa (miehen minimivaatimus, suurin haave on taulu-tv olkkariin, en oo vielä antanut periksi....) niin sitä on vähän vaikee välttää!

Älkää käsittäkö väärin, ei se poitsu vaan istu telkkarin ääressä hereillä ollessaan ja mamma koneella vaikkakin siltä vaikuttaa välillä!

Mä en vaan oo sen tyyppinen että istuttais vaan ulkona portailla ja kateltais lintuja, ku en tiedä edes niiden nimiä!! Vaikka " maalaistyttö" oonkin...;)

LELU G: meillä kaikki jotka mahtuu suuhun ja on hyviä pureskeltavia niin kelpaa! Hain eilen Libero-kerhon lahjapakkauksen Lindexiltä, ja siellä tuli Baby Einstein-kirja, jonka sivut meni heti maisteluun!

Samoin tykkäs siitä minijalkapallosta, potkiskeli sitä potalla istuessaan ihan onnessaan, meidän tuleva Maradona!

Mies just yks päivä sanoi että on poitsulla ihan futarin pohkeet, ja eikös meidän terhoista pitänytkin muodostaa futisjoukkue silloin raskausaikana...?

Lelukaari kans kelpaa vielä, roikkuu niissä leluissa ja yrittää samalla kääntyä...

Ja mun kännykkä sekä kaukosäätimet on ehdottomia, taitaa olla sukuvika.... Isänsä kun liikutteli kaukosäädintä mun vatsan päällä jo raskausaikana jotta poitsu oppis tv:n merkityksen...Tais tosiaan oppi mennä perille, kuunteli näköjään isäänsä (jo silloin!) enempi ku mua!

Mutta nyt hammaspesulle ja koisimaan, veikkaan että ennen puoltayötä heräilee aikas nälkäinen poitsu ku jäi tuo iltatissittely niin lyhyeksi!

Öitä kaikille!

Pupina & uinuva pellavapää & telkkaria tuijottava miehensä

Vierailija
15/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu...ja saunassa olen jo käynyt. Me oltiin eilen koko päivä 10.30-17.30 festareilla. Hyvin meni!Akseli söi ja nukkui aivan kuten ennenkin. Tosin olin varautunut nokkamukilla ja nannilla...kun tässä oli pari kuukautta semmoista että tissi ei kelvannut kun kotona sängyllä ja HETI kun heräsi. Muuten se oli taistelua. No se vaihe näyttää onneksi olevan ohi, eli nyt tissi kelpaa missä vain ja milloin vain. No sitten illalla anoppi tuli tähän meille vahtimaan nukkuvia lapsia. Minä nukutin ensin lapset ja sitten lähdettiin miehen kanssa kahdestaan festareille takas. Ja naurettiin vajaa tunti kippuurassa HALAVATUN PAPOILLE!!!Sit kotiin tultiin puol yksi ja Akseli heräsi ekan kerran syömään yhdeltä. Ja rauhassa oli lapset nukkuneet.

Galluppeihin...Pää lyö tyhjää...

Pisu/suihku: Vessassa käyn yksin(jos esikoinen tuppaa mukaan 3v tyttö). Pojan jätän lattialle ja ovi raolleen. Mies kyllä nyt kotona kesälomalla.On opettaja eli loma noin puolessa välissä.Suihkussa käyn illalla, kun lapset nukkuu ja mies on kotona.

Meillä tänään purastiin isiä sormesta ja isukki ihmetteli miten niin terävästi puri...No alhaallahan se eka hammas siellä pisti! Ja ilman mitään oireita (kop kop...puuta koputan).

Voi joikkelis kun just luin pinon läpi ja pänttäsi kallupit johonkain päähän. Mihinhän ne nyt meni???..

No 6kk neuvolassa käytiin maanantaina. 8570g ja 66.5 cm. Eli hyvin kasvaa.Ollut ruoka-aikana kotona. Puuro menee aamulla ja illalla. Ja aamupäivästä jotain lihaa ja perunaa, iltapäivällä kasviksia. Ja tissiä aina ennen ruokaa ja sit illalla vielä " yömyssyt" tissistä. Ja yöllä syö n.1 ja 4-5, eli pari kertaa. Seiskalta ylös.

Ollaan jonkun kerran käyty esikoisen kanssa yleisurheilu kisoissa ja voi että tyttö 3vee nauttii! Me ollaan molemmat urheiltu miehen kans pienenä ja ajateltiin että ennen ei omia lapsia viedä mihinkään kisoihin kun lapset itse sanoo ja tahtoo. No niinhän hoidossa oli sitten isompi hoitokaveri puhunut hippo-kisoista ja meillä neiti sanoi heti että haluaa mennä.

No nyt koitan mennä nukkumaan!

Heippatirallaa!

t.Evelyn & Akseli 6.1.

JA ONNEA KAIKILLE PUOLIVUOTIAILLE!

Vierailija
16/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelug: Kaikki mikä mahtuu suuhun ja mistä saa kovaa kiinni ja plussaa on vielä jos kuuluu jokin ääni. Eli sellainen on siskon tukka!Akseli tarraa aina neitin tukkaan ja vetää, niin sillon siitä tluee äänikin...Ja pehmeät kirjat on kivoja.

Vierailija
17/37 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä kysyä peloista....Onko muilla tälläisia ollut tai varmaan on mutta miten olette suhtautuneet?

Siis meillä tyttö juuri täyttänyt kolme. Ja on nyt kesän aikana alkanut pelkäämään iltasin kun pitäisi alkaa nukkumaan. On ollut muutenkin hankala nukutettava aina 2,5 vuotiaaksi saakka, nyt puoli vuotta on jäänyt itsekseen sänkyyn nukkumaan. Mutta nyt alkoi nuo pelot. Huoneessa on kuulemma peloittavia eläimiä....

Kirjotinkin tämän saman tuonne taapero puolelle...

Vierailija
18/37 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun äitee puhuu.. *pohojalaanen sananlasku?*

Et oo [b]muuminmamma[/b] nestori.. Mä oon 37 katsos. Tosin sainhan mä ton Rixun jo 36:na 8-o Mutta ikä on asennekysymys, katsokaas! Musta tuntuu, että mun kakskymppisen elämään ei olisi lasta mahtunut -no tietysti jos olisi sattunut tulla tupsahtaa niin tottakai mieli olisi toinen varmasti- Onpa sitä tullut mentyä ja saanut mennä jne.. nyt tuntuu siltä, ettei oo kiire minnekään eikä vedätä ulkopuoliset seikat. Mutta aina näitä asioita ei voi valita oman mielensä mukaan, ei tätäkään, että vasta nyt sattui tulla äiskäksi.

Mun oma äiti sai mut yli nelikymppisenä, tosin hän aloitti alle kaksikymppisenä, mäkun olin iltatähti sitten, veljeskaartin lopputuote =) (5 poikaa + mä). Hmmm..jos oisin syntynyt ensimmäisenä, oisin mä jo eläkepapereita kolkuttelemassa...

Lapsuus oli ihanaa aikaa kun oli väkeä kotona. Maalaispiirissä asui samassa pihassa muitakin ja koko ajan " tuvan ovi kävi" . Silloin vielä naapuritkin vaan tulivat yhtäkkiä käymään jne..

Kivat tuttavien rouvat 30+ ikäisenä ollessani kyllä muistuttelivat että eikös niitä lapsia pitäisi jo tehdä? Ei sitä sitten kuule jaksa enää niitten kanssa touhata. Ja raskauskin on sitten niiiiin kauheaa kuule vanhemmalla iällä. Raskasta ja ankiaa tulee olemaan elämä. Nekun vaan huutaa ja on koko ajan jotain vailla -ne lapset (siis sitten vasta jos äiti on yli 35 vuotias?). Eli kyllä teillä kakskymppisillä on sitä lukua helppoa, kun teidän lapset eivät siis huuda eivätkä ole mitään vailla, nukkuvat ja syövät vaan =D

[color=8B2500]

Jaahans, sarkasmi jääköön nyt eilisen puolelle. Rixu tosiaan myös täytti eileen keskiviikkon puoli vuotta... Eli tänäaamuna sitten pitää syöttää sitä tutteli 2:sta? [b]Elinan Saaralle myös onnea[/b]

[b]suihku/wc[/b] jätän olkkarin lattialle molemmissa tapauksissa-jos hyvällä tuulella. Ei vielä lähde sieltä minnekään. Nähtäväksi jää, miten sitten hoidan asian kun lähtee liikkeelle.. Ehkä tuo bumbotuoli tulee arvoonsa silloin. Siihen kun iskee istuun niin sinähän istuu kuin tatti =)

Suihkuun otan joskus mukaan sitterissä.

Kun oon lähdössä autolla jonnekin, laitan tytsin turavistuimeen vöihin (turvaistuin siis sisällä) ja pakkaan tavarat mukaan. Tytsi lukee yleensä ihan tyytyväisen " vauvasanomia" sen aikaa.

[b]Hammaslääkäri[/b] ei oo ollut vielä mitään puhetta neuvolassa. Eipä oo tullut mieleeni kysyä ees. Hammasharjan ostin jo tytsille, ei tullut mieleen sekään, että neuvolasta voisi semmosen saaha..

No eipä oo vielä hampaitakaan..

[b]Myrtti[/b] wau mitä matkasuunnitelmia jouluksi *vihertää* Koitas ehottaa, että jos täältä tulis koko tammenterhojen perhe mukaan 8-o

*heh heh*

Ei vais, on mullakin haavena ees kerran viettää joulu joskus ihan jossain muussa systeemissä kuin tässä perinteisessä.

[b]Nenn[/b] Arvostan aivan täysillä sinun elämänkatsomustasi ja kun mietin perhettäsi, tulee oma lapsuus voimakkaasti mieleen: paljon porukkaa ympärillä. Vaikka itse en päässytkään toteuttamaan ihan samaa, toivon itsekin että ainakin yhden sisaren saisin Rixulle ja mahdollisimman pienellä ikäerolla vieläpä. Niinkuin olen sanonutkin, niin mulle ei olisi väliä vaikka niitä nyt yhtäkkiä tulisi kuinka monta, mies ei moiselle ajatukselle ole lämmennyt tosin.. (sama kuin [b]pupinan[/b] miehellä..liittyy vissiin tuohon 40 ikään?)

Katoin siitä " Todistettavasti syyllinen" jaksosta ihan lopun, jossa se äiskä meni sen vaavin kanssa ulos lumeen. Oli kyllä kauhee ja kuitenkin niin todellistakin. Sitten CSI Miamissa se yksi tutkija kuoli ja äsken CSI NY:ssä sen tutkijan veli on henkihieverissä..*niiiisk* kauhee kun nää virtuaalitodellisuuden sanakrit vievät tämän mamman yöunet..

*heh*

Katoitteko sen 45min ohjelman, missä se 3v intialainen poika oli myity kulkukauppiaalle ja sen osti joku judoka, joka alkoi valmentamaan pojasta huippujuoksijaa...kyllä voi olla kauheaa touhua :(

[b]LeluG[/b] Lattialla hypistellään kaikkea, jossa on kivoja yksityiskohtia. Tykkää helistellä leluja. Autossa lukee " vauvasanomia" (kontaktimuovilla päällystetty lego tms. mainoslehtinen/käyttöohje. Paljon värikästä tekstiä ja kuvaa, ihan ykkönen). Kankainen sammakko, jonka " räpylät" rapisevat. Kylvyssä rengaslelu, jossa erivärisiä rinkuloita.

Annoin tytöllä pitkästä aikaa peruna-parsakaalia kahtena päivänä ja hällä alko käsivarret punottaan, samoin naamaan tuli punasia läiskiä. Eivät kutise eikä ole yhtään ihottuman näköistä, punertavat vaan. Voiko tuo parsakaali vaikuttaa noin, vai oliskohan ollut vaan sattumaa?

Tytsi on ollut vähän kovalla ja keksin kakkattaa pottaa niin johan helpottui sekin hätä huomattavasti. Ei enää yhtään itkeskele kakkaamista! Tuleehan se tietysti paljon paremmin kuin selällään maaten.

Meillä tytsi tykkää kattoa tv:tä. Simpsonit ja pikkukakkonen kääntää pään aina tv:tä kohti takuuvarmasti.

Nyt olis varmaan syytä mennä nukkumaan noiden kultujen viekkuun =)

Pää lyö jo tyhjää melkein..

[/color]

Mary & Rixu 6kk

Vierailija
19/37 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mie en tykkää yhtään näin aikaisista aamuheräämisistä. Ei auta, töihin pitää lähteä. Onneks pomo ei laita paljon aamua ku oon sanonut etten pääse aamuisin ylös. Minimoi vissiin myöhästymisriskin.

Eilen illalla ei väsyttäny yhtään ja nukahin joskus yli 12. Nyt sit väsyttää. Kiva oli tulla eilen töistä kotiin ku mies oli leikkimäs Jennan kans et pysyy hereillä ni ehdin vähän halittaa ennen kuin meni nukkumaan. No, huomen on vapatipäivä, tosin nuo ovat taas vissiin lähdös toiselle mökille. Kotona ei saa pidettyä mitenkään.

Mie olin 17v ku aloin odottaa meidän esikoista. Ja saadessani tytön olis 18v4kk. Ja poitsu heti perään. Et näin meillä.

Nyt hampipesulle ja sit töihin.

T:birgít ja Jenna 5kk+risat

Vierailija
20/37 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Ei oikeen huomenia voi kai laittaa, ku oon jo kuuhannu jotain seiskasta. Tai no melkeen kasiin venyttiin sängyssä, ku Kossi viihty kerranki.

Ihmeen aikasin nyt haluaa eka tömpsyt yöllä. Ihmetyttää vähän ja ei mun mielestä kummiskaa kauaa tississä sillon roiku. Taitaa olla syynä vähä se, ett kuhan pääsee ä-tyypin viekkuun. Kiero mies jo nyt. Niin nuo eka imasut on jotain 23-24 aikaan. Välillä sentäs oli jo 01-02 aikoihin. Kai tää on taas joku vaihe. Pitäs kyllä ite skarpata ja alkaa nostaan takas pinnikseen. .

[b]Birgit ja Äitiliiini[/b] oonkohan mä ryppysin, ku oon syntyny jo helmikuussa ;)

[b]Cec[/b] oooh sulla on hyvä muisti :) meillä on ainaki tosiaan ollu puhetta kynsistä. Itekki tykkään pitää vähä pituutta ja alussa mietitytti tuleeko rapsuteltua liikaa heppua. Uh Lola, mä en perusta jostai syystä tosta julkusta :/ vasta luin jostai iltasanomista tms ett ku on niin poikkeavan kokonen kahen lapsosen äiti. Bikinimitoissa! No mitä ihmeellistä siinä on. Musta kyllä näytti turhan " uhkeelta" bikineihin. Uimarannalle ei kehtaa mennä vielä, mut lehessä voi poseerata. Meneekö vähä ristiin. .

[b]Myrtti[/b] teille tulee sitten ihan erilainen joulu. Huh, mua ei tommoseen paattiin sais, mis pohjasta näkis läpi. Ei taho saaha " umpipohjaseenkaan" .

[b]Nenn[/b] mulla ei koskaan oo ollu vakipaikkaa. Se oiski helppoo, ku sellanen ois oottamassa. Ei tarvis yhtään kärkkyä ja miettiä tulevaa. Vaikkaki aika huoletonna oon. Ainahan tuota on pärjätty, vaikka mun työt on ollu mitä on. Ja tosiaan ei oo menny nytkään huonosti, ku oon " vaan" kotona.

Ja ihan oikeessa oot, ett jokaisen oma asia :)

Kismittääkö sua yhtään nuo lapsien lukumäärä utelut? Multa ei oo ku pari kertaa vähä kyselty ja heti nousee karvat pystyyn. Näitä lapsia, ku ei niin vaan tehä niin mulle asiasta keskustelu siksikään ei oo mitään kahvikupin ääressä käytävää.

[b]Pupina[/b] toivottavasti kuuri vie tulehuksen mennessään pysyvästi.

Hei, meillä muuten kans välillä Kossi pysähtyy niin, ett kasvot jää patjaa vasten :/ Mä oon hetimmiten siinä kääntämässä, ku vilunväreet menee sitä tuhinaa kattoessa. Yrittää puhua patjaa vasten tai mitä lie.

Tuli katottua tuo Todistettavasti syyllinen jostai syystä. Ei meinaan kuulu mun suosikki ohjelmistoon. Ja kyyneleethän ne sai vallan, ku noin surullinen ja riipaseva tarina oli. Ukko motkottaa, ku liian tunteella katon kaikkee. Tai nyt vaan koskettaa kaikki mis vauvat osallisena.

Noista pensaista niin jossain oli juttua, ett ku viime syksy oli niin kuiva pitkään niin se voi verottaa satoa ja laittaa kasveja kärsimään.

[b]Katskula[/b] heh :D vai commandotyylillä menoa.

[b]LeluG[/b] yks suosikki on pikkunen ammupehmo, toinen liberolta tullut rapiseva kukka, mustekala, joka helisee ja saa roikkumaan esim. vaunuun, puhelin - siinä on kaikkia toimintoja ja kiva antenni mitä imeskellä, atomipalat menee, pieni aurinko helistin-" rannekoru" - tosi kiva punanen nenä mitä voi imee (akan suosikki myös vauvana). Ja on varmaan muitaki, mut täs ens hätään :)

Niin ja mun puhelin ois ihana, ku sen vilkuntaa on kiva katella. Näköjään ois kiva myös maistaa. .kaukot myös kiinnostaa.

[b]Evelyn[/b] Halavatun Papat on kyllä naurettavan hyvä live esiintyjä :) :)

Jopas Kossi ottaa pitkiä ekoja torkkuja. Kauemmin aikaa ollu tyyliin puoliska tunti, nyt on varmasti jo tunti menny. Pitänee kohta alkaa sapuskan tekoon, ku kelloki on kävelly huomaamatta eteenpäin ;)

Sade onneks näytti väistyvän. Jospa takasin ei tulis. Kerkesin käyä narulta hakeen pyykkejä sisätelineeseen. Ihan turhaan. .

Minne muutes [b]Meku[/b] on hävinny?? Ja [b]Chicca[/b]?? Ja on varmasti muitaki kai laitumille eksyneitä.

Kumma ku tähän meinaa välillä juuttua. Lähtee kahtoon mitä akka touhuaa ja ehtii huoneessaan, ku rapina käy.

Z ja Kossi 5kk ja rapiat (29.1)