Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotona olevat: onko ruoka aina valmiina puolisolle

Vierailija
10.07.2007 |

kun tulee iltapäivällä töistä kotiin?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiina on meilläö esim. keittoa jääkaapissa josta lämmittää sitten itselleen

Vierailija
22/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

susku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin me syömme ruisleipää, hedelmiä ym. välipaloja. Tehdään kevyttä toimistotyötä. Lapselle laitan ruokaa, joskus samaa kuin söi lounaaksikin, joskus pienen määrän jotain muuta.

Ilmankos ollaan niin hoikkia ja terveitä koko perhe. Ei minun kotonakaan laitetu ruokaa isälle, joka tuli töistä kotiin. Isä nyt lähes 70-v. Täysin terve, hoikka ja todella kovakuntoinen.

Vierailija
24/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on siis kotona.

Vierailija
25/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveelliseen, normaaliin ruokavalioon kuuluu kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Niin aikuisille kuin lapsille.

Eikä meilläkään ole pulleita muut kuin äiti, joka on nirso eikä voi syödä kaikkea mitä perheelleen kokkaa... turhan mussuttamiseksi menee kun ei ole kunnon ruokaa syönyt!

Vierailija
26/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kunnon ateria, ja illalla enää jotain kevyttä sapuskaa. Muutenhan sitä lihoo, ellei sitten harrasta esim. kestävyysurheilua tosi paljon tai tee fyysisesti raskasta työtä.

Vierailija
27/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yksi kunnon ateria, ja illalla enää jotain kevyttä sapuskaa. Muutenhan sitä lihoo, ellei sitten harrasta esim. kestävyysurheilua tosi paljon tai tee fyysisesti raskasta työtä.

Vierailija
28/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syödään aamiainen, lounas, illallinen ja iltapala oikein suuren numeron kanssa.

Itsellä saattaa aamupala koostua leivänpalasta, joskus jää kokonaan väliin. Ainoat mitä syön joka päivä on lounas ja kevyehkö iltapala. Lisäksi liikun melko paljon. Erittäin terve olen ollut, ja ei ole ikinä ollut painon kanssa ongelmia.

Vierailija
29/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis syödään aamiainen, lounas, illallinen ja iltapala oikein suuren numeron kanssa.

Itsellä saattaa aamupala koostua leivänpalasta, joskus jää kokonaan väliin. Ainoat mitä syön joka päivä on lounas ja kevyehkö iltapala. Lisäksi liikun melko paljon. Erittäin terve olen ollut, ja ei ole ikinä ollut painon kanssa ongelmia.

Vierailija
30/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buaahhhhaahhhha :D.

Ylipaino nyt vaan on suurin yksittäinen terveysrasite suomalaisille.

Vierailija
31/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin töissä, mutta olen kotona puolisen toista tuntia ennen miestä, joten ehdin valmistamaan ruoan, jos en ihan valmiiksi, niin ainakin on kattilassa kiehumassa :)

Mies sen sijaan kokkailee viikonloppuisin!

Ja me syömme kaksi lämmintä ateriaa päivässä, joskin töissä on eväät, eli jotain eilistä tai vartavasten tehtyä, pienehkö annos, ei mitään saavillista.

Pidämme tärkeänä sitä, että koko perhe (3 lasta) syömme joka päivä lämpimän ruoan yhdessä, ja yleensä vielä iltapalankin.

Vierailija
32/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mut, av-mammathan tietää paremmin ;DDDDDDDDDDD

Vierailija:

Buaahhhhaahhhha :D.

Ylipaino nyt vaan on suurin yksittäinen terveysrasite suomalaisille.

Vierailija
33/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerralla vain vähän. Ei edes niillä lämpimillä aterioilla niin että napa kiiltää. Lapset on erikseen.

Vierailija
34/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin molemmat on sitä mieltä, että kahta ateriaa ei tarvita päivässä. Miten ois galluppi siitä, että ovatko ne ihmiset lihavia jotka syövät kaksi ruokaa päivässä ja ovatko ne laihoja jotka eivät - mielenkiintoista.

Vierailija:

Vierailija
35/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamme molemmat, että yksi ateria päivässä syödään yhdessä.

Itse kun aloin laihduttaa, niin nimenomaan lopetin sen " kevyen" iltaruuan eli leivän puputtamisen. Kun syö kaksi kohtuullista ateriaa päivässä, saa monipuolisen ruokavalion ja itse olen laihtunut 22 kiloa! Sääliksi käy mm. kaveri, joka syö päivisin einestä töissä ja illalla " eivät viitsi laittaa ruokaa, koska aikuinen ei tarvitse kahta lämmintä ateriaa" . Paljon terveellisemmän ruokavalion saisi kun ei koko ajan söisi vaan leipää ja niitä einesruokia.

Vierailija
36/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pääsee töistä aikaisin ja on kotona jo ennen kolmea. Syö silloin jotain välipalaa. Päivällinen syödään vaihtelevasti klo 18-20 välillä. Jos syödään myöhemmin, lapsi syö ateriansa aiemmin erikseen.

Vierailija
37/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen pitäis jäljellä olevien hommien mennä puoliksi, mutta ei mene, samoin viikonloppuna teen kyllä kaiken. Oma vika, tiedän, taidan olla vähän tyhmä.

Vierailija
38/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei ole tarvetta tehdä toista, koska lounas jää syömättä. Sitä sitten tarjotaan päivälliseksi, ja usein jo hyvin kelpaa. Me aikuiset pärjäämme yhdellä. Yhtään enempää ei tarvi syödä kuin kuluttaa.

Vierailija
39/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole läheskään aina. Meillä ei syödä aina 16-17 aikaan vaan ateria voi olla myöhempäänkin. Ruuan teen kylläkin lähes joka päivä mutta ateriointiaika vaihtelee. Siitä mies on ihana että jaksaa vuodesta toiseen kiittää ruuasta ja kehua sitä... ainutlaatuinen *sydän hymiö* ja aterian jälkeen yleensä tiskaa.

Vierailija
40/42 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että iltapäivällä. Mieheni tekee raskaita maatilan töitä eikä pärjää ilman kahta ateriaa päivässä!