Naapurin yh:n ongelmat sen kun kasvaa ->minunkin :/
Eilen kirjoitin, tässä viesti:
" Naapurini on yh, hänellä on ollut useita suhteita, kaikki menneet mönkään. Nykyinenkin on paljastumassa k*usipääksi mutta hän aikoo jatkaa suhdetta koska ei halua olla yksin.
Hänellä on 3v tyttö ja pelkään että nykyisestä suhteesta koituu harmia tytöllekin. Näkee siis riitoja ja jos/kun suhde loppuu vaikka vuoden kuluttua niin se vaikuttaa tyttöönkin kun tuttu ihminen katoaa hänen elämästään.
Mutta, kuinka paljon uskallan puuttua kun yh tulee kertomaan murheistaan? Pitäisikö vain kuunnella vai sanoa mitä ajattelen? Olen kamalassa välikädessä.
Pitäisikö minun (perheemme) ryhtyä hänen tukiperheekseen vai olisiko parempi että ryhtyisimme muulle perheelle jota emme ennestään tunne? Täällä on kahden vuoden jonot tukiperheisiin.."
No, nyt yh:lla meni poikki poikaystävän kanssa (hyvä niin). Tuli takaovelleni päivällä itkien, pyysi saada soittaa. Hänen oma puhelin oli rikki, halusi mennä sukulaisten luokse kun ei pysty yksin huolehtimaan lapsestaan, oli niin surullinen. Lainasin puhelintani että sai soittaa ja annoin vanhan puhelimeni hänen käyttöönsä.
Oma lapseni näki itkun, ei oikein ymmärtänyt. Näki myös kun yh:n ex tuli jotain huutamaan takapihalle. Mua alkaa kypsyttämään..
En halua että lapseni alkaa nähdä tälläistä draamaa, en toisaalta halua että yh:n lapsikaan on keskellä sitä kaikkea..
Voi vee..
Kommentit (9)
lapsestaan, kun käsitää hakeutua sukulaisiin juuri lapsen vuoksi !
Vähiten hän tarvitsee nyt käyntien järjestämistä sosiaalivirastolle selittämään tilannettaan !
Eipä sillä, etteikö siellä olisi viisasta ja auttavaa väkeä, mutta koettakaa nyt hyvät ihmiset tukea eikä lyödä lyötyä !
tästä ei selvinnyt mitä tapahtunut. Tuskin pelkän eron takia mitään ls-ilmoituksia, erothan on valitettavasti niin arkipäivää. Tai siis näähän ei ees naimisis vai... no mikä ihmissuhteen päättyminen sit
Hiukan pohdittuani asiaa. Mutta kun sanoi menevänsä sukulaisiin niin totesi samaan hengenvetoon että toivottavasti ovat selvinpäin!
Eli menee 3v lapsen kanssa paikkaan missä ehkä kaikki ovat humalassa.
Taidan tehdä nyt niin että tarkkailen tilannetta, autan naapuria selvittämään ajatuksensa ym. minkä lapsiltani ehdin ja jos meno yltyy niin otan yhteyttä viranomaisiin.
Kiitos kumminkin kun sain " jakaa" taakan kanssanne, kävi jo henkisesti voimille. Kurjaa seurata sivusta tuollaista menoa..
Ap
Lisäksi näyttää siltä että naapurilla ei ole riittävästi voimia olla läsnä lapselleen. Omat ihmissuhdesotkut täyttää ajatukset enemmän kuin lapsen tarpeet.
Ap
joutuvat jatkuvasti kestämään äitinsä parisuhdesotkuja :( Näen läheltä tällaista jatkuvasti. Yh on jo sossun valvonnan alaisena, joten minun on turha ilmoituksia tehdä. Tämä yh vielä vaihtaa useinkin miestä ja moni miehistä jää samantien saman katon alle ja kuukauden päästä bänät. Mitä tällainen voi lapsille aiheuttaa :(
laspen äiti viettää erittäin railakasta elämää ja valitsee kundikaverit erittäin epäjärkevin perustein, kyllä se on ainakin konsultaation paikka lastensuojeluun. Olen minäkin sinne kerran soittanut konsultaatio mielessä, en tehnyt ilmoitusta, mutta lapsen otin kotiini yöksi turvaan.
Tämä tässä vähän rassa, että miten olet yrittänyt auttaa tätä kaikkein pienintä? 3vee lasta? Hän on teodella pieni ja traumoille altis.
t. 3veen äiti
Vierailija:
laspen äiti viettää erittäin railakasta elämää ja valitsee kundikaverit erittäin epäjärkevin perustein, kyllä se on ainakin konsultaation paikka lastensuojeluun. Olen minäkin sinne kerran soittanut konsultaatio mielessä, en tehnyt ilmoitusta, mutta lapsen otin kotiini yöksi turvaan.Tämä tässä vähän rassa, että miten olet yrittänyt auttaa tätä kaikkein pienintä? 3vee lasta? Hän on teodella pieni ja traumoille altis.
t. 3veen äiti
Olen viettänyt aikaa lapsen kanssa, tarjonnut välipalaa, iltapalaa, vienyt leikkipuistoon, pyytänyt kylään. Paljon muuta en voi. En minäkään voi ihmeitä tehdä, omia lapsia on ja mies reissuhommissa..
Miksi ihmeessä lapsen äiti ei näe tilannetta, miten joku voi olla noin sokea!
Äiti on ihan mukava ihminen, teinimeininkiä hänen elämänsä silti tuntuu olevan.
Ap
Tuhannet ihmiset ovat sokeita, läheisriippuvaisia, huonoista kotioloista olevia, miten he pystyvät itse tarjoamaan parempaa. *Avaa silmäsi, ei lastentappoja tai muutakaan tapahtuisi jos akiakki olisvat riittäviä vanhempia lapsilleen. Lapsi tarvitsee tukea, äiti ei nyt sitä pysty takamaan.
Sijaisperheitäkin on ja sinne sijoitetaan ja äidin kanssa laaditaan suunnitelma mitkä asiat pitää muuttua, että tytär pääsee kotiin. Tapaamisia järjestetään jne.
Eli konsultoi kiitos nimettömänä sinnen sossuun, joohan? Et menetä siinä mitään!
Kiitos!
Sen voi tehdä nimettömänä!!!