Miksi ulkonäöstään huolehtiva nainen leimataan vieläkin bimboksi?
Esim. työkaverini katsoi hiljattain merkitsevästi pitkään, kun tarkastelin kynsieni kuntoa julkisesti. Olimme sentään tauolla, joten en varsinaisesi työaikaakaan tuhlannut!
Puhumattakaan, jos äiti tuhlaa aikansa itsensä laittoon, sehän on aina lapsilta pois...
Kommentit (16)
Ei sua varmasti " itsestäsi huolehtimisen" takia bimbona pidetä, ehkä ennemminkin käytöksesi takia? Esimerkkisi ainakin oli niin kuvaava, että oksat pois! Mitäs jos alkaisit nähdä, että maailmassa on muitakin kuin sinä? Siis että alkuun vaikkapa ymmärtäisit, ettei kaikkia oikeasti todellakaan voisi vähempää kiinnostaa, vaikka kuinka katselisit niiden kynsiesi kuntoa tauolla...
Terv. itsestään myös huolehtiva äiti-ihminen, jota ei koskaan ole bimboksi silti leimattu (tai sitten olen niiiin bimbo, etten sitä edes huomaa ;))
Kyllä ne " bimbon kannustimet" ansaitaan ihan jollain muulla tavalla kuin itsestään (ja ulkonäöstään) huolta pitämällä!
Ulkonäöstä huolehtimatta jättäminenhän päinvastoin on ihmisille usein signaali etenkin työelämässä, ei todellakaan päinvastoin. Taitaa sussa olla muuta ainesta Vuoden Bimboksi ;)
Niinhän se vain on, että mitä rumemmin pukeutuu, sen mukavampi ihminen on. Ulkoinen ja sisäinen kauneus kun eivät voi asua samassa paketissa!
Rumat ne vaatteilla koreilee ja muita sananlaskuja : )
ap
Ensin haukutaan bimboksi eikä sitten suostuta perustelemaan.
Niita ei Suomessa katsota hyvällä Nih! Että vielä tarkastelit niitä kesken kunniallisen ruokatauon! Kai muistit mokan huomattuasi painaa pääsi (ja kyntesi pöydän alle ).
Muutenkin voimakas meikki näyttää erittäin kummalliselta päiväsaikaan.
t. nainen, joka käyttää toisinaan irtokynsiä :)
Yleensä pukeudun aika sovinnaisesti, farkkuihin ja t-paitaan tai hameeseen. En mitenkään paljastavasti. Viime aikoina olen kyllä ostanut naisellisempia vaatteita, iän mukana olen oppinut korostamaan naiseuttani. Edelleenkään en pukeudu paljastavasti. Kynsiäni en lakkaa tms. ainoastaan viilaan.
ap
telaketjufeministi tai kateellinen :) t. 11
nousseella kansalla on oma erittäin syvällinen ja melankolinen elämänasenne. Siihen on vaikeaa saada sopimaan iloinen ja ilakoiva kauneus. Meillä on synkkä ja pimeä talvi. Kansana olemme nuori. Itsetuntomme ei kestä kauneutta.
Kun katselee ranskalaisia, espanjalaisia tai italialaisia elokuvia, voi ainakin tajuta, että hyvän itsetunnon omaavan kansakunnan naispuolinen kansalainen saa olla kaunis ja turhamainen. Se ei ole pois älystä tai syvällisyydestä.
Itse kävin hankkimassa itselleni geelikynnet varpaisiini. Koko homman ajan puhuimme kauneusyrittäjän kanssa klassisesta musasta ja tanssitaiteesta. Humoristista kyllä, tänään sieluani on eniten koskettanut tuo keskustelu tämän kauniin ja huolitellun kosmetologin kanssa.
Kunnes saivat mutkan kautta tietää tekemäni äo-testin tuloksen. Olen luonteeltani aika ujo ja tämä ymmärrettiin yksinkertaisuutena, sillä fiksuthan juttelevat ja ovat sosiaalisia ja tyhmät ovat hiljaisia. :)
Pukeudun naisellisesti hameeseen joka paljastaa sääret ja esim silkkineulospuseroon. Korujakin käytän päivittäin ja lakkaan rakennekynsiäni?
Mielipiteesi perusteella en yhtään ihmettele jos sinua pidetään bimbona.