Mitä mieltä tästä (ruokailut kun lapsi yökylässä/tai kaveri meillä)
kyseessä 14v pojat eli oikeastaan vuoroviikonlopuin ovat meillä tai tällä kaverilla. Musta on automaattista,että kun tämä poika on meillä niin kustannetaan hänen ruokailut,syödään sitten hernaria tai mäkkäriä MUTTA nyt on käynyt monesti niin,että kun oma poikani on siellä niin hän joutuu itse kustantamaan ulkonasyömiset. Musta se on vähän outoa,sinänsä ihan ok,mutta jotenkin on pistänyt silmään tämä asia..
Kommentit (5)
ehkä sen kaverin vanhemmilla ei ole varaa syöttää ulkona koko jengia, mutta he eivät halua puhua asiasta yleisemmin? Ehkä pojat käyvät kahdestaan jossain mäkkärillä omalla päätöksellään ja silloin lieneekin asiallista, ettei kaverin vanhemmat joudu sellaista poikien omaa keskinäistä touhua maksamaan?
mun mielestä pätee samat säännöt kuin muihinkin vieraisiin eli jos meille tulee joku kylään niin syötiin sitten kotona tai viedään ulos syömään niin isäntäväki (siis me) maksaa. Eli jos aloite syödä ulkona tulee meiltä niin me myös toimitaan maksumiehinä.
Aika outoa jos olisi niin että ehdottaisin samassa tilanteessa pojille että "haetaas mäkkkäriruokaa, hei Ville - onhan sulla rahat mukana niin voit maksaa oman osuutes?"
jotka antavat viikon kestävälle kyläilyreissulle "maitorahaa" vitosen...
tiedän,ettei poikani käytä niitä rahoja muuhun ja omia rahojaan on joutunut käyttämään niihin ruokailuihin. On varakas perhe kyseessä tämä toinen ja me ns. persaukisia jos tällaista ilmaisua voi käyttää duunareista :)
ap
Ton ikäset voi keksiä kaikenlaista. Siis että muka maksaa ruoat itse, että saa sulta vähän ylimääräistä rahaa.
Juttele sen kaverin äidin kanssa asiasta suoraan, ja sopikaa yhteiset säännöt!