Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa, minä vai ystäväni? (liittyy turvaistuimiin)

Vierailija
09.07.2007 |

Minä olen aina ymmärtänyt, että turvaistuinta ei saa laittaa etupenkille, jos autossa on turvatyynyt edessä. Ystäväni kuitenkin ajelee 3-vuotiaansa kanssa niin, että tämän turvaistuin on etupenkillä ja autossa on airbagit. Kun kysyin asiasta, ystäväni väitti, että silloin saa istua turvaistuimessa edessä, jos naama on menosuuntaan ja airbagitkin siis kytkettynä. Kumpi on oikein?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengenvaarallista.

Vierailija
2/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä menosuuntaan olevaa turvaistuinta ei saa laittaa airbag paikalle, naama menosuuntaan olevan voi laittaa. Ystäväsi on oikeassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Selkä menosuuntaan olevaa turvaistuinta ei saa laittaa airbag paikalle, naama menosuuntaan olevan voi laittaa. Ystäväsi on oikeassa!

Vierailija
4/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei laki kiellä raskaana juopottelua eikä montaa muutakaan....

Vierailija
5/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Alle 3-vuotiaalla ehdottomasti aina selkä menosuuntaan olevassa turvaistuimessa ja airbagien takia takapenkillä.

2) Isommalla lapsella turvaistuin voi olla myös kasvot menosuuntaan, jolloin paras paikka on takapenkillä keskellä, jos sen siihen saa hyvin viritettyä (riippuu automerkistä ja lasten lukumäärästä...). Etupenkille turvaistuimen voi laittaa vain, mikäli siinä ei ole airbageja. Jos istuin on kasvot menosuuntaan, ei ehdotonta KIELTOA ole laittaa sitä airbagin kohdallekaan, mutta siinä on riskinsä. Airbag toimii parhaiten vain yli 140cm lapsilla/aikuisilla, jotka ovat normaaleissa turvavöissä!

Vierailija
6/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidanpa itse sitten joutua tästä lähin takapenkille. On nimittäin pituutta 154cm!! :D

Vierailija
7/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kielletty se on. Kumma kaveri sulla kun tahtoo pahemman vaurion lapselleen aiheuttaa mahdollisessa kolarissa!! Tuo asia lukee myös turvaistuimissa tai niiden mukana tulleessa lapussa.

Vierailija
8/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai alle kaksitoistavuotias lapsi ei saa istua edessä, mikäli autossa on pelkääjän paikalla turvatyynyt.

Lapsen kasvon luut EIVÄT kestä mahdollista turvatyynyn laukeamista. Sillä ei ole väliä, miten päin lapsi istuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi