Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****HEINÄHATUT vk21****

20.05.2008 |

Koitetaanpa saada viestit pinoon taas.

Ei kohta paljon naurata enää.. =)

Toivottavasti kaikilla asiat hyvin kun ei oo yli vuorokauteen päässyt kuulumisia lueskelemaan.

Täällä kaikki ok. (eli ei mitään uutta ilmestynyt)

Vipu 30+1

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun tänään on jaksanut aurinkokin paistaa:)

Pihahommissa on mennyt koko päivä ja eihän nuo työt tunnut loppuvan tekemälläkään! Ihan niin kuin joku muukin (anteeksi, en vielä muista nimimerkkejä) kirjoitti, että pelkää ajan loppuvan kesken ennen vauvan syntymää, niin täälläkin tuo tunne on päällimmäisenä.

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki arvot oli taas (yllätys, yllätys) ok. Tosin paino oli kyllä noussut reippaasti , melkein 700g viikossa, mut taitaa johtua ihan vaan siitä, kun olen nyt jättänyt muutaman viikon uinnit ja pumpit väliin. Ja kokonaispainoa ei kuitenkaan ole tullut ku 3kg, niin ei tarvi huolia;)

Meillä asustaa täällä KAKSI uhma-ikäistä X-( Isompi (kohta nelivuotias) neiti uhmittelee mulle joka asiasta. Varsinkin siivous on hirveän tappelun takana! ja tietty 2v. ottaa kaikesta mallia!!! 2v. on vielä todella tuittupäinen ja varmasti tulevaisuudessakin hankalampi tapaus kun isosiskonsa. Yeah!

Mut nyt taidan lähteä vielä pienelle iltalenkille, kun mies vaan tuijottaa jalkapalloa, plääh...

Pricilla ja Muru 32+2

Vierailija
22/29 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu,eli en ihan ominpäin yritä,löysin tuon linkin nyt ainakin siihen hierontaan ja tosiaan sitä ceridalia käytän. siitäkin muuten pitäisi olla jossain sivulla tekstiä,miten se hommaan sopii.. jos osaan,niin liitänpä linkin tähän mukaan :)

http://www.babyidea.fi/aidille/valiliha.html

http://www.ceridal.com/?id=88126&select=Ceridal

jospa nuo auttaisi asiaa :) kevätjuhlat oli hienot,vaikka meidän jöröjukka ei kyllä laulanut,tanssinut eikä pitänyt kavereitaan kädestä.. mutta ei kukko käskien laula,eikös se niin mene? :)

jep,nyt teho-osaston lopun pariin :)

-annu edelleen-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah.. Eilen makasin sohvalla panadolin voimalla kaksi tuntia. Supistuksia tuli kivuliaampana alle 10min välein, koko ajan.

Juuri kun ajattelin että nyt lähden päivystykseen... Ne loppuivat.. Kävin nukkumaan ja yö menikin vessassa ravatessa.. Ylös nouseminen aiheuttaa kipuja nivusissa niin etten meinaa päästä kävelemään.

Neuvola on tänään ja yritän kinua jos joku siellä voisi vilkaista kohdun suun tilanteen. Onko jotain tapahtunut jo. Kättärillä seuraava käynti 2vkon päässä..

Pelottaa että vauva syntyy ennen sitä :(

Lisäksi hirvittää ajatus yöheräämisistä taas, lisäksi nyt ei ole enään vai minä ja mies... Vaan esikoinenkin mietittävänä.

Miten hän suhtautuu, miten hän saa nukuttua! Miten mulla riittää energia vauvalle ja 4v:lle!! Mies toki on ja tiedän että osallistuu paljon. Mutta en voi olettaa että hänenkään energiat riitää ikuisesti.

Pelottaa myös masennuksen pahentuminen. Esikoisen jälkeen sairastuin, siitä vuoden päästä tajusin hakeutua hoitoon.... Onneksi neuvola ja muu taho on tietoinen tilanteestani/ taustastani. Helpottaa myös se että tunnistan itse paremmin oireet ja osaan tehdä asialle jotain.

Mutta silti, EN HALUA ENÄÄN MASENTUA.. Nyt on ollut olo tosi pitkään jo hyvä. Lääkkeitä käytän kerran viikossa, pitää poissa vieroitusoireet. Teratologisen keskuksen ja psykiatrini mielestä turvallinen..

Mutta sitten pahoitin mieleni edellisellä kerralla Kättärillä kun lääkäri suhtautui ihan eri tavalla. Hän antoi kuvan että olen heikko, huono äiti kun en voi sitä yhtä pilleriä jättää väliin lapseni vuoksi. Mutta en pysty... Jos joku haluaa kokeilla pieniä sähköiskuja tasaisesti 24h niin sopii yrittää sietää niitä ja miettiä että hyvää se vaan tekee.

Kaikki sanoo että kyllä se vauva aika menee nopeasti.. No kyllä tiedän sen, mutta ei se silti helpota oloa!

Äh, täytyy lähteä neuvolaan...

eppuliini ja rv 34 + jotain

Vierailija
24/29 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöstä supisteli kovasti ja kipeesti. Alavatsa oli niin hellä, että liikkuminen/kääntyminen teki tosi kipeetä. Aamulla, kun kampesin itseni ylös sängystä niin nivuset "kiitteli". Kävin varmuuden vuoksi jättään aamulla pissanäytteet labraan, että varmistetaan ettei ole tulehdusta, joka aiheuttaa supistelun, alavatsakivun ja alaselän jomotuksen. Mullahan oli alkuraskaudesta täysin oireeton tulehdus, joten parempi ottaa varman päälle tässä vaiheessa. En kyllä muista, että aikaisemmissa raskauksissa olisi ollut kivuliaita supistuksia ennen varsinaista synnytystä.

Eppuliinille kovasti jaksuja. Varmasti pärjäät vauvan ja 4-vuotiaan kanssa , vaikka välillä on varmasti rankkaa väsymyksen takia. Kun sain pikkukakkosen, esikoinen oli 2,5 ja henkisesti rankinta oli se, että esikoinen jäi vauvavaiheessa aivan liian vähälle huomiolle, mutta kummasti vaan selvittiin koko porukka.

Nyt pitää lähteä viemään ekaluokkalainen kouluun!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 31+4

Vierailija
25/29 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eppuliinille jaksamista ensin. itsekin olen nyt eniten pohtinut,miten sitä jaksaa kahden lapsen kanssa,juuri 2,5vuotiaan uhma ja sitten vauva. kuitenkaan kun esikoinen ei osaa vielä itse pukea,käydä vessassa jne ja on vielä itsekin aikamoinen äidin poika,niin hankalaa varmasti tulee olemaan,vaikka mies kuinka auttaisi. päiväthän sitä on yksin lasten kanssa kuitenkin..

masennuksesta ei ole itsellä kokemusta,mutta läheisesti sen näin ja koin exän kanssa,joka sairasti ajoittain pahaakin masennusta ja saattoi saada reilusti puoli vuottakin sairaslomaa ym.. jos lääkkeistä on apua ja niiden on sanottu olevan ok raskaudenkin aikana,niin kyllähän niitä varmasti silloin kannattaa ottaa,näin ainakin itse ajattelen.

täällä kuopion suunnalla on ilmeisesti nyt koivu pahimmassa pölytysvaiheessa,sillä sekä minä että esikoinen aivastellaan jatkuvasti,nenä vuotaa ja silmät kutiaa.. onneksi sentään esikolla on lääkkeet,mutta ei nekään näytä vievän kuin pahimman terän oireista pois.. :/

kuulin eilen neuvolasta,että nyt on muuten kuopioonkin tullu 1.4.2008 kaikille odottajille mahdolliseksi sekä niska-poimu-ultra että rakenneultra! hiemanko korpeaa!! tai siis hyvähän se on,että se tuli tännekin vihdoin,mutta se,ettei me siihen ehditty ärsyttää.. sentään pariin kunnan tarjoamaan ultraan pääsin,kun oli se lapsiveden tutkimus ja kesäkuun 3.päivä on vielä synnytystapa-arvio ja samalla katsotaan se vauvan painoarvio :)

jeps.. nyt alkaa kohta kanan fileet hiiltyä uuniin.. tarkoitus olisi tehdä hyvää kanasalaattia,mutta mies taitaa saada aika mustanpuhuvia kanapaloja :)

aurinkoista viikonloppua heinäkuisille pallomahoille, muistakaahan levätä! :)

-annu ja pikkukakkonen 34+3-

Vierailija
26/29 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliini, piä lippu korkeella. Eihän se masennus välttämätä tällä kertaa tule. Ja AINA löytyy niitä lääkäreitä ja ihmisiä, jotka paheksuvat lääkkeitä vaikka niiden syömiseen olisi hyvä syy!

Täällä kanssa tuntuu raskaus nivusissa. Aiemmissa raskauksissa ei ole edes liitoskipuja ollut, mutta näköjään tämä kolmas rupeaa jo kropassa tuntumaan. Unen saanti on myös kovin vaikeaa levottomien jalkojen ja kipeän selän takia. Mutta iskias oli kyllä edellisessä raskaudessa sata kertaa pahempi, nyt on liikunta auttanut huimasti :D

Minua ei ihme kyllä mietitytä pärjääminen kolmen pienen kanssa. Se siirtymä ekasta lapsesta kahteen oli varmasti paljon kovempi paikka, kuin kahdesta kolmeen. Ja kukas se pohtikaan pärjäämistä vauvan ja 4-vuotiaan kanssa?! Varmasti menee ihan hyvin. Tuon ikäinen lapsihan on jo sen verran "iso" että on ihan avuksikin ;) Tai ainakin tuo meiän isompi neiti auttelee kovasti uhmailuistaan huolimatta.

Meillä siis tytöt on n. 3v 9kk ja 2v 1kk kun vauveli syntyy!!! Varmasti hulinaa riittää ;)

Mut nyt ulos ja illalla pääsenkin miehen kanssa viettämään "vapaa-iltaa" elokuviin. Ihan tervetullutta on kahdenkeskinen aika ja nyt onkin otettava kaikki irti, kun sen tietää, että kun vauveli syntyy, niin sitten ei ainakaan puoleen vuoteen juuri näitä irtiottoja arjesta ole. Tai ainakin jos vauva syö yhtä huonosti pullosta kuin siskonsa!!!

Hyvää viikkistä kaikille!

Pricilla ja Muru 32+3

Vierailija
27/29 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hb oli 124, vieläkään ei rautaa välttämättä tarvitse. Olen silloin tällöin popsinut pillereitä. En päivittäin.

Sf mitta huitelee yläkäyrillä, 34.5cm :|

( esikoisen aikana oli rv35 32.5cm)

Paastosokeritkin ( kävin viikko sitten) oli vain 4.5 :D

Nyt ei pissassakaan ollut sokeria :)

Ja parasta :D Paino oli tullut " huimat" 200g kahdessa viikossa :D :D

Kohdunsuun tilannetta ei katsonut, lääkäri sen katsoo eikä aikoja saa..

No ei auta kuin odottaa vielä 2 vkoa kättärillä käyntiä.

Nyt lähden pakkailemaan, mökille olis tarkoitus lähteä viikonlopuksi ( tai vanhempieni luokse, mutta mökki se on meille :D )

Vierailija
28/29 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime ajat ovat menneet tosi nopeasti: uuden kodin remontointi ja muutto ovat vieneet "vapaa-ajan" ja viimeiset urakat töissä työajan ennen kuin äitiysloma alkaa viikon päästä. Olen koettanut hillitä vauhtia, että masukkikin viihtyisi vielä rauhassa masussaan. Pikkuisen on ollut alaselkäkipua yöaikaan, mahdollisesti siis supistuksia. Toivotaan, että masukki kuitenkin malttaa vielä majailla masussa ainakin juhannukseen asti tai vaikka sinne laskettuun aikaan 5.7.

Masukki oli kasvanut vähän nopeampaa tahtia eilisen neuvolamittauksen mukaan, nyt sf-mitta 32 (viikoilla 33+5), eli siirryttiin yläkäyrän tuntumaan vaikka välillä oltiin keskikäyrällä. Tosin neuvola ja sen myötä mittaajakin vaihtui, eli sekin saattaa vaikuttaa. Paino on noussut tasaisesti, mutten ole onneksi kärsinyt vielä turvotuksista tai närästyksistä. Muutaman kerran on vetänyt yöllä suonta jalasta ja ekat askeleet liikkeelle lähtiessä on vähän tököt, mutta muuten vointi on onneksi aikas hyvä. Sama vaiva tosin minullakin kuten joillain muillakin täällä, että masukin pää painaa sen verran alhaalla, että wc-käyntejä on ajoittain aikas tiheään.

Koti on nyt muuttolaatikoita pullollaan ja huomenna on tarkoitus tehdä valtaosa muuttotavaroiden siirtelystä uuteen kotiin. Onneksi saadaan kivasti apuvoimia ja pari pakettiautoa käyttöön. Kun vain itse malttaisin pysyä sivummalla, mutta kun aina huomaan vain olevani rätti kädessä jynssäämässä jotain kaappia ja kyykkysillään tuo ei ole oikein hyvästä - toiset saavat olla minua aina komentamassa lepäilemään... :)

Ajattelin myös aloittaa viikonlopun aikaan Ceridal-rasvailut, löysin kanssa tuon jo edellä olleen linkin Ceridalin sivuille googlella. Josko se auttaisi pahempien vaurioiden ehkäisyyn, jollei tämä vaaveli nyt ihan jättimittoihin kasva... :) Jaaha, mutta nyt jatkamaan työpuuhia, illalla täytyy vielä pakata loput tavarat. Nyt jäänkin vähäksi aikaa pimentoon nettikeskusteluista, kunnes saadaan uusi liittymä uuteen kotiin ensi viikolla.

Jaksamista kaikille heinähatuille!

t: Tipsu79 ja masukki 33+6

Vierailija
29/29 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppuliinille jaksamista! Oli kyllä tyly lääkäri Kättärillä. Tuskin se yksi pilleri viikossa mitään haittaa. Mun mielestä on tärkeämpää, että sinä voit niin hyvin kuin mahdollista. Tiedän kokemuksesta nuo vierotusoireet, ei tosiaankaan ole mitään mukavaa koettavaa ne sähköiskut! Mähän myös joudun masennuslääkkeitä käyttämään. Synnytyksen jälkeisestä mullakin kyse. Mä onnistuin nyt keskeyttämään lääkityksen synnytykseen asti, mutta siitä voin "kiittää" alkuraskauden pahoinvointia. Silloinhan mä oksentelin niin paljon, että lääkkeet tuli lähes poikkeuksetta ylös. Siinä vieroittui lähes huomaamatta. Oksentelun loputtua otin lääkkeitä parin kolmen päivän välein kunnes lopetin kokonaan. Enkä aivan täysin ilman säkäreitä selvinnyt. Mutta tuskin olisi onnistunut ilman sitä alun oksentelua näin helposti. Aloitan taas lääkkeet heti synnytyksen jälkeen, ne on jo pakattu sairaalakassiin valmiiksi.

Mulla oli tänään neuvola myös. Kaikki ok. Sf on mulla vaan 27,5cm nyt, alakäyrällä huidellaan edelleen. Hemppaa ei nyt katottu kun oli viimeksi kääntynyt jo nousuun. Painoa oli tullut 300g/viikko eli ihan ok sekin. Mullakin on Kättärillä kontrollikäynti vajaan kahden viikon päästä. Katsotaan se lapsiveden määrä kun viimeksi sitä todettiin olevan aika niukanlaisesti. Liikkeitä oon nyt seuraillu sen takia, mutta kyllä niitä tarpeeksi tulee.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

myLove rv 33+2