Limatulpasta kysymys :)
Tänään kun kävin vessassa ja pyyhkäsin niin paperiin jäi sellainen vaalean rusehtava kooltaan noin 2cm x 0.5cm limainen klöntti!! ihana puheenaihe mut mut..
ensimmäisessä raskaudessa limatulppa irtosi 3 päivää ennen synnytystä ja se oli kooltaan vauvan nyrkin kokoinen.. Väri oli sama nyt kuin silloin pari vuotta sittenkin,mutta voiko tulppa irtoilla pikkuhiljaa noin vain..vai onko tuo sitten jotain muuta!
enempää en ainakaan vielä ole havainnut tulevan!!
viikkoja on kasassa nyt 37+0!!
kertoilkaa kokemuksia jos tulppaa irroillut vähän vaan ensin niin kuin kauan meni synnytykseen vielä..:) 5viikkoa;)
kolmatta odotan! edelliset syntynyt 40+0 ja 39+6 (2,5v ja 1,5v ovat nyt) :)
Kommentit (6)
Sorry edellinen sormen lipsahdus...
Ekalla kerralla huomasin ihan selvän limatulpan irtoamisen 2 vrk ennen lapsen syntymää. Toisella kerralla en huomannut mitään selvää limatulppaa, se kai irtosi pienissä osissa pitkin matkaa. No, tämä toinen synnytys käynnistettiin lopulta, kun ei itsekseen koskaan alkanut, ja vauva syntyi rv 42+2.
Crystal06:
Siis mun käsittääkseni voi irtoilla myös osissa. Mulla on tullu tnyt jo 3 osaa vähän ajan sisällä -ei missään vaiheessa vauvan nyrkin kokoista!
Ei minunkaan kokemukseni mukaan limatulppa sentään vauvan nyrkin kokoinen ollut, tuskin edes puolet siitä. Mutta ihan selvä limatulppa se oli, kirkas ja veriviiruinen, niin kuin " oppikirjoissa" sanotaan. Ja tosiaan, vauva syntyi tästä parin vuorokauden sisällä.
Kuten edellä sanoin, toisella kerralla en huomannut mitään " tulppaa" , vaan limaa tuli useaan kertaan.
Nimittäin synnytin tytön sitten 38+4. ja nyt on 2 viikkoa vanha aivan ihana tummatukkainen tuhisija!!
Voimia kaikille viimemetreille ja koitokseen!!
T.Persikk@ ja Typykkä 2 vko + pojat:)
persikk@:
Nimittäin synnytin tytön sitten 38+4. ja nyt on 2 viikkoa vanha aivan ihana tummatukkainen tuhisija!! Voimia kaikille viimemetreille ja koitokseen!!
T.Persikk@ ja Typykkä 2 vko + pojat:)
Sydämellinen onnittelu pienen prinsessan syntymän johdosta!:) Kyllä se taisi olla niitä synnytystä enteileviä merkkjä, kun noinkin aikaisin tuli!:)
sparven rv 36, joka ei edes uneksi, että vauva syntyisi ennen la:n...
Niin se taisi enteillä silloin synnytystä! Synnytys kuitenkin lähti nopeesti käyntiin ja nopeesti menikin ilman kivunlievitystä (kun ei kerenny) mut aivan ihana kokemus jäi!!!
Tsemppiä sinulle,kohta saat oman nyytin kainaloon!!:)
Siis mun käsittääkseni voi irtoilla myös osissa. Mulla on tullu tnyt jo 3 osaa vähän ajan sisällä -ei missään vaiheessa vauvan nyrkin kokoista!