Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****MAALIKSET vk 28****

09.07.2007 |

Ajattelin aloittaa tälle viikolle uuden pinon, kun en löytänyt tai siis huomannut muuta....

Tänään on ollut ankea päivä, kun on satanut vettä, no mutta jos se tällä viikolla aurinkokin paistaisi. Pääsisimme lasten kanssa rantaan uimaan, tai siis vanhemmat lapset ui ja neiti vain pääsee kastelemaan varpaita-->tai jos niitäkään kun nuo kengät on aika työläät laittaa aina takaisin jalkaan.

Ostin tässä joku aika sitten neidille sen Bumbo-sitterin, todella kätevä. Neiti tykkää istua siinä ja katsella mitä toiset tekee. Sitähän ei saisi käyttää suihkussa täytyy minun myöntää, että se oli meillä suihkussa mukana sen takia, että saimme neidin siihen istumaan vähäksi aikaa eikä sitten kokoaikaa tarvinnut sylissä pitää.

Neiti viihtyy lattialla tosi hyvin , kääntyilee mahalleen ja siinä sitten liikkuu joko eteenpäin tai taaksepäin, miten milloinkin.Kaikki menee nykyään suuhun.

Meidän pitäs alkaa maistelemaan noita soseita, kun tuttelia menee päivässä sen verran reilusti, kun rinnallakin vielä pistäydytään. Mutta rinnasta ei tuo maito enää riitä, joten kai sitä pitäs alkaa sotkemaan soseitten kanssa.

Äidin painon pudotus on kohdannut seinän tai ehkä äidiltä puuttuu motivaatiota jonkin verran, no jospa se vielä jossain vaiheessa löytyisi, siis se motivaatio lenkkeilyyn.

Onnea Hanan odotukselle, voi kun minäkin pääsisin tuohon tilaan vielä ...mutta kun ne lapsettomuus jutut tulee heti vastaan..

Kaksosmamma ja neiti 3 kk 2vk

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kotiuduttiin reissusta ja täytyy kehua, että meidän lapset on todella helppoja matkakumppaneita, vaikka automatkat olivatkin pitkiä!

Perjantaina Käytiin neuvolassa ja paino oli noussut vain 250g, eli neidin mitat nyt 5325g ja 61cm, joten tänään joudutiin aloittamaan perunan maistelu. Kyllä vähän harmittaa, kun imettäminen olisi ollut niin vaivatonta ja imetys välitkin olivat suht. pitkiä, mutta tottakai lapsen ravinnonsaanti on tärkeintä. Saa nähdä milloin neiti oppii perunaa syömään, tänään ei ainakaan nieleminen onnistunut, taitaa olla aikamoinen sihtikurkku :). Ens viikon perjantaina mennään sitten punnitukseen, jotta nähdään onko paino alkanut nousemaan.

Mies on vielä ens viikon keskiviikkoon lomalla ja sitten meidän perhe palaa arkeen..

möhkis ja adalmiimi 3,5kk

Vierailija
2/20 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi tulla yksin keskustelu tällä viikolla, kun kukaan ei ole mitään käynyt kommentoimassa..tai sitten olen ehkä..no antaa olla.

ME maisteltiin neidin kanssa tänään porkkana-sosetta eka kerran ja tais se mennä minne pitikin, ei ainakaan pihalle työntänyt kielellä. Nyt tuntuu olevan taas kova nälkä...jos antais maitoa ja lähtisin rantaan. Mummi on luvannut tehdä tänään muurinpohja lettuja ja jos vaikka paistas vähän makkaraakin. Vanhemmat lapset pääsisi uimaan ja saunomaan..

Aurinkoista viikkoa kaikille tasapuolisesti

Kaksosmamma ja neiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on kun kerran on tyttö oppinut kivan uni rytmin ni sitten se pitääkin yx kax sotkea??!!

Nyt Safia herää jo 7 aamulla kun ennen nukuttiin 9 asti. Illalla nukkuu jo viimestään ysiin mennessä...

Tätä mamia väsyttää,mut on varmasti salamatkustajallakin oma osuutensa tähän väsymykseen:)

Mä annoin eilen safian maistaa jäätelöä alle teelusikan verran ja kyllä oli neidillä hauska ilme.Ihmetteli varmaan et mitäs tää nyt on kun on niin kylmää ja makeeta:)

Mut viel pitäis keretä kauppaan ennen kuin ne menee kiinni.

Hanan (rv6+0)

Vierailija
5/20 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki lähteneet lomareissuun?

Viime viikolla oli kyselyä töihin paluusta, tarkoitus olisi palata töihin tammikuun alussa. Nyt jo tuntuu kauheelta viedä niin pieni hoitoon, mutta ei tulla toimeen kotihoidontuella!

Vierastuksesta oli kanssa kysymys, esikoinen oli n. 3kk kun alkoi vierastamaan, mutta tytölle ei tuota ole vielä ilmaantunut.

Mistäs muusta oli juttua?? En nyt muista, palailen jos tulee mieleen!

Vierailija
6/20 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiku noi ilmat jo vähän lämpenis, meillä on ainaki ollu kylmä eilen ja tänään. Tai mä olen sit tosi palelevaa sorttia, ainaki muiden mielestä!

Möhkis oliko teillä kuukaudessa paino noussu sen verran? Meillä on tullu vaan 400g tasan kuukaudessa. Mä en niitä käyriä tuijota niin pilkulleen, mut kun toi neiti ei oikein tahdo syödä paljon mitään. On korvikkeella ollu alusta asti, ensin oli NAN:nia ei sopinu, sitten tuttelia ei hyvä. Nyt kokeiltiin tuttelin sitä jauhemaitoa, putoo vähän paremmin toistaseksi.....

Tulkaa vaan kirjotteleen enempi, mulla on ainaki ihan sika tylsää kun toi mies on kesälomalla. Se vaan touhuu ton tytön kans kokoajan ja mä pyörittelen melkein vaan peukaloita :)) Mä voisin istuu täs koneen eessä kokopäivän ja kirjotella mut yksinään ei oikeen keksi mitään aihetta.

Terveisin tylsistynyt neljän mamma

Vierailija
7/20 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kuukaudessa oli painoa tullut vain 250g ja tytöllähän on runsasta pulauttelua jota tutkitaan. Saa nähdä helpottako kiinteiden aloitus puklailuakin, kun mahan sisältö on kiinteämpi. Ensin vain pitäisi tyttösen oppia nielemään, ei uskoisi että se voikin olla niin vaikeaa!

Vierailija
8/20 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla kirjotteleen heti aamusta, ihana rauha kun kaikki vielä nukkuu! Saa nauttia aamu kahvit ihan rauhassa.

Meillä alkaa arki vasta elokuun alussa kun mieheltä loppuu loma, mut oikeesti se alkaa kunnolla musta sitten kun koulut alkaa vasta. Mä jo odotan sitä kun kuuta nousevaa! Loppu toi kotona lojuminen ja mulla ei ole mitään tekemistä (siis muuta kuin telkkari ja pleikkari) kun kaikki kaverit on jossain lomilla. Mä en jaksa keksiä noin isoille kokoajan jotain tekemistä, eli koulu ala jo! :))

Möhkis: Toivottavasti se kiinteiden aloitus helpottais puklailua ja alkais paino nouseemaan. Oletko antanu velliä jo? Meillä juotu maissi velliä jonkun aikaan, pysyy paremmin sisällä kuin maito jonka kyllä puklailee tasasesti ulos. Mutta en mä tiedä puklaileeko tyttö paljon vai ei, tasasesti koko ajan siis syöntien välissä. Odotan vaan kun 30.7 meillä uusiksi neuvola, et mitä se meidän oma täti sanoo vai sanooko mitään.

Nyt tyttö taitaa heräillä, palailen myöhemmin.....

Vierailija
9/20 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset keksi tänä aamuna herätä kuudelta ja vieläkään ei ole tämän mamman silmät auennut... Hankittiin tallentava digiboksi ja olen nauttinut siitä täysillä, just aamusta katselin tallentamiani ohjelmia :).

m@mma: Velliä en ole antanut, kun yritetään vähän välttää lehmänmaitoa, kun allergia asia hieman epäselvä..

Vierailija
10/20 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti sateinen ilma niin malttaa tähänkin taas istahtaa.

Kyllä täälläkin " odotetaan" koulujen alkua,siinä mielessä että saatais taas jotain rytmiä elämään.Muuten ei niin väliksi olis vaikka kesää ja lomaa jatkuis aina vaan.Meillä noi isommat lapset kun on sitä mieltä että lomalla täytyy ehdottomasti valvoa mutta kun me vanhemmat mentäis ajoissa nukkumaan niin mielellään.Ja joka paikkaan pitää ehtiä ja juostaankin pää kolmatena jalkana.Loma ja loma,huh!

Meitin pikkuneiti kasvaa porisee hyvin.Jotakin herkkyyttä/allergiaa havaittavissa kun taipeet menevät äkisti rikki.Pelkällä rintamaidolla mennään ja en kyllä millään haluais alkaa omia syömisiä vahtimaan.Onneksi tilanne ei kuitenkaan niin paha.

Nyt on alkanut myös jonkin asteisia rintaraivareita ilmaantumaan.

Nukkuu kyllä kivasti.Illalla nukahtaa 21-22 ja nukkuu noin klo 04:ään.Syö kerran kaksi sitten aamun aikana.Ja jatkaa sinne ysiin(juuri nyt alkaa kuulua pinniksestä ääntä)

Tyttö rakastaa seurata sisarusten menoa ja hihkuu kun porukkaa vipeltää ohitse=)

Viikonlopulla lähdemme taas reissun päälle ja pyykit olis ennen sitä laitettava kuntoon.Eipä auta tässä koneella istumiset.

Onnea vielä Hananille!!!!

Ja mukavaa kesää kaikille!

Vierailija
11/20 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan! Sadepäivät vievät hiukan mielen matalaksi. Muutenkin stressailen noilla päivärytmiasioilla. Meillä kun yö- ja päiväunet ovat viime aikoina tuottaneet ongelmia: yöllä heräillään kahden tunnin välein, päivällä päikkärit jäävät kolmen vartin pätkiksiksi ja illalla nukkumatti voittaa vasta klo 23 aikoihin...

Meillä eletään vielä aika päiväjärjestyksetöntä elämää ja olen alkanut miettimään, että parantuisivatko unenlahjat, jos elämä olisi hyvin säntillistä. Onko teillä joitakin selkeitä päivärytmejä, joita noudatatte/pyritte noudattamaan? Miten pitkiä unia teillä nukutaan? Ja moneltako laitatte pienokaisen nukkumaan?

Vierailija
12/20 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä meni ihan sähläilyksi kun mun äiti halus kaksi isompaa muksua mökille mukaan. Ensin niitten piti lähteä aamusta jo mutta eihän siitä mitään tullu kun tää mun äiti voi oikeesti pakata tavaroita noin 7 tuntia ennen kun pääsee lähteen. Ja sitä ennen soittaa mulle ainakin kymmenen kertaa muistanko pakata lapsille sitä, tätä ja tota. Mä sit nukuin jo muutaman tunnin päikkärit tossa välissä kun lähtö vaan viivästy kokoajan, sit meni tietysti niska ihan jumiin, tosi kiva tunne kun pää ei käänny kun toiselle puolelle ja särkee ihan pirusti. Loppu ilta menikin sit sohvalla vaan leffoja katellen, ostettiin canalin kortti niin pitää nauttii siitä vielä viikko.

Nyt se aurinko sit vihdoinki paistaa, tänään vois lähtee ulos kävelylle. Tekis tommonen liikunta ihan hyvää kun noi sadepäivät tulee lojuttua sohvalla vaan. Kotityötkin kutsuisi, siis pitäis imuroida ym. jos sais noi muut jonnekki hetkeksi. Must on ihanaa kun saa ihan rauhassa siis yksin siivota! Onnistuu se noiden kotona ollessakin tietty ja pakkohan sitä on vähän väliä tehdäkkin kun meitä on niin paljon.

Päivärytmistä oli kyselyä, meillä on aika selkee semmonen ei nyt ihan kellontarkka. Aamulla tyttö herää 6-8 välillä, on noin tunnin hereillä sit nukkuu pari tuntia. Sit syö taas ja nukkuu pari tuntia, loppupäivä meneekin sitten ihan satunnaisesti unien ja syömisten kanssa, lyhyimmät unet joku puol tuntia ja pisimmät kaks tuntia. Yöunille menee 20-22 välillä ja nukkuu kokoyön tonne aamuun asti. Tankkaa kylläkin koko illan, et jaksaa nukkua ja viimeseksi juo vellin ennen kuin menee nukkuun.

Munkin pitäis varmaan tammikuussa mennä töihin, en kyllä halua päiväkotiin laittaa noin pientä. Pitäis keksiä joku ratkaisu, et miehen kanssa ollaan sitten vaikka vuorotellen töissä tai jotain..... Onnex siihen on vielä vähän aikaa, et ehtii miettii rauhassa.

Aurinkoista torstai päivää kaikille! :))

Vierailija
13/20 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hehkuttaa eilistä neuvolakäyntiä joka oli varmaan paras tähän mennessä:

" Virkeä, tyytyväinen tyttö! Tarttuu leluun, kääntyilee. Jäntevä ikäisekseen. Hymyilee, juttelee, ottaa kontaktia. Kasvaa hyvin rintamaidolla."

Kerrankin saa tekstistä selvää, kun oli sijainen. Oikein imetysmyönteinen ja hyvillä tiedoilla varustettu. Hauska juttu, kun Alina otti purulelusta kiinni ja kääntyi se kädessä heti perään, just kun mä olin päässyt sanomasta kuinka kääntyily on jäänyt vähemmälle uusien taitojen myötä. :o)

Ihana, kun sataa välillä ja on pilvistä! Ei tarvi ulkona esitellä suonikohjuja ja hyttysenpuremia sortseissa ja liinailu on mukavampaa. Ja ennenkaikkea, muksut syö ja voi muutenkin paremmin, kun ei helle uuvuta.

Onko muilla sama ilmiö öisin, että vauva on aamuyöstä erittäin pirtee ja hyväntuulinen? Ja äiti yrittää pysyä vakavana ja hiljaa, kun toinen on kuin hangon keksi ja juttelee söpöjä? Ei ihan aina meillä onnistu...

Hyvä vaihe nyt menossa siis, tässä PMS-myrsyjen ja ärsyttävän asunnon&tontin etsimisen lomassa.

T: Mä ja Alina 5pv vaille 4kk

Vierailija
14/20 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaanpas saanko viestiä perille, kun tökkii nää sivut taas meidän koneella. Päivittelen sitten tuon kasvupinon kun toimii kunnolla. Voi mennä parikin viikkoa.

Vierailija
15/20 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että saa rumpata monta kertaa ennenkuin viestit saa perille.

ISOT onnittelut Hananille!!!

Kasvupinokin on nyt päivitetty. Meillä onkin tänään täällä lastentarha, kun on kaikki kummitenavat hoidossa yhtä aikaa (3kpl). Ovat jo tosin sen verran isoja ettei niissä nyt hirveästi ole vahtimista.

Neitikin kasvaa oikein silmissä. Hyvin viihtyy vielä yksinäänkin ja juttelee kovasti. Soseita syö tosi hyvin. Kääntyilykin on taas ruvennut kiinnostamaan melkein kuukauden tauon jälkeen. Aamuisin on ruvettu heräilemään jalkopäästä tai poikittain sängystä.

Aurinkoisin terveisin Dumle ja Kata 4kk

Vierailija
16/20 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä paistaa aurinko ja pieni kevyt tulen henki pyyhkii ihoamme..

Elikästä myö käytiin sitten taas neuvolassa. Neiti on 3kk 3vk:a painoa on kertynyt 8300g pituutta 66cm ja py. 42.5cm. ELi hyvin on maito kelvannut-->oikeastaan pelkällä rintamaidolla mennään välillä jatketaan tuttelilla...soseita pitäs alkaa maistelemaan, olen sitä jo jankannut useamman viikon, mutta kun ei millään viitsisi alkaa sotkemaan. Mutta kai se on pakko.

Mutta nyt on niin hieno sää, että kauempaa en viitsi koneella istua,joten palailen myöhemmin.

Kaksosmamma ja neiti

Vierailija
17/20 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kysymys: miten huomasit olevas raskaana?! Meillä on ollut lähes normaalin vilkasta tämä elämä miehen kanssa ja nyt mun kroppa on ollut kahden kierron verrran vähän outo. Imettäminen tuntuu taas kohdussa ja muuta.

Mullahan alko menkat viikko jälkivuodon loppumisesta. Mä oon yhden testin tehnyt, mutta siitä on jo aikaa ja se näytti negaa. Mulla tuli Alinan masuaikana valemenkat uskollisesti 5kk.

Vierailija
18/20 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannne: Mä laskeskelin et edellisistä menkoista ( ne oli muuten ainoat jotka synnytyksen jälkeen tuli) oli kulunu jo yli 35 päivää.

Pieni epäilys johdatti tekeen testin. No se näytti silloin haamua,mut vieläkin ollaan raskaana:)

Vierailija
19/20 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole aiemmin tähän ketjuun kirjoittanut vaikka maalistyttö meilläkin eli ikää tulee 4kk maanantaina. Lukemassa olen käynyt ahkerasti. Piti tulla vaan kommentoimaan tota raskaaksi tuloa kun oliko se Hanne kun kyseli oireista. No, mä tein tiistaina plussatestin ja oon tosiaan täysimettänyt tähän asti ja menkkoja ei synnytyksen jälkeen tullut yksiäkään. Mulla alkoi maanantaina pahoinvointi ja muutenkin vähän jo epäilin tärppiä aikaisemmin kun tissit olivat imettäessä arat ja valkovuotoa tuli runsaasti. Tiistaina sit testasin ja kaksi viivaa tuli. Esikoisesta plussasin viime vuonna miltei samana päivänä, et aikas pieni ikäero lapsille tulee mut näin me haluttiinkin.

Kannattaa siis testailla jos vähänkään tulee tunnetta et olis tärpännyt.

Onnea Hanan odotukseen ja toivotaan tarrasukkia meidän molempien pikkuisille!

Vierailija
20/20 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannne: Oliko sun valemenkat ihan samanlaiset kuin normaalitkin? Siis oireet yms... Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn, kun mulla kesti jälkivuoto neljä viikkoa sit vajaa kaks viikkoa taukoa ja sit on ollut yhdet normaali menkat (kestää 8-10 päivää) ja sit kahdet semmoset ehkä 5 päivän ettei ees huomaa niitä. Alkoi vähän jännäämään kun luin noita teidän plussaamis juttuja, ei olla käytetty kyllä mitään ehkäsyä. Mutta mulla ei ole kyllä ikinä tullu menkat kun olen raskaana!

Tai kertokaa joku viisaampi mulle että voiko menkat muuttuu kamalista (n.20v samanlaiset) helpoiksi yhtäkkiä????