Voiko olla hiivatulehdus, kun synnytyksestä on vasta 12pv?!
Emätintä ja virtsarakon seutua kirvelee ja kutiaa niin pirusti!! Jälkivuotoakin vielä on, mutta uskaltaiskohan aloittaa jo hiivalääkityksen. Mulla oli 3pv:n hiivalääkitys päällä kun synnytys käynnistyi ja yksi päivä jäi siitä käyttämättä... Että oliskohan se hiiva jäänyt sitten parantumatta?!
Kommentit (3)
mikä ettei, ei synnytys suojaa hiivatulehdukselta. mutta ennenkuin teet mitään, varmista hoito-ohjeet lääkäriltä. voisipa olla asiaa käydä näyttämässä " katiskaa" lääkärille, ettei kyseessä ole jokin muu komplikaatio/tulehdus. tai ainakin soita 09-10023 (terveyspalveluneuvonta)
Mulla tismalleen sama homma,hirveä kutina. Huomenna 3 vko synnytyksestä ja selkeästi poistumaan päin se kutina. En käyttänyt mitään lääkitystä. suihkuttelin usein ja vaihtelin siteitä. Ja pelkkä vesi ei mitään ärsykkeitä kuten saippua.. Jouduttiinko sua parsimaan? Itellä tikattiin muutamasta kohtaa ja mietin johtuiko kutina siitä.
Mutta mulla kutina ja kirvely on selkeästi tuossa " edessä" ei tikkien kohdalla. Sitten lisäksi on menkkamaista jomotusta alavatsalla, mutta jälkivuoto on ihan " normaalin" oloista, väristä ja hajuista.... Ap