Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvin kulkevat, pieneksi taittuvat rattaat?

10.10.2008 |

Meillä on taloyhtiön putkiremontin takia säilytystila vähenemässä aivan minimaaliseksi, ja joudumme siksi hankkimaan uudet rattaat. Nykyiset Teutonia Mistralit ovat muuten loistavat, mutta vievät liikaa tilaa, vaikka moniin muihin yhdistelmiin verrattuna taittuvatkin aika pieniksi.

Talomme pyörävarasto pitää tyhjentää viikon päästä, ja omaan eteiseen emme voi rattaita tuoda, koska asumme neljännessä kerroksessa, ei hissiä. (Ja vaikka päätyisimme kantamaan rattaat omaan eteiseen, ei sielläkään tilaa ole kuin sateenvarjorattaiden verran.) Rappukäytävässä rattaille on aivan minimaalinen tila (ehkä 1/2 m2), ja sitä on jakamassa kaksi muutakin taaperoperhettä.

Mistraleiden lisäksi meillä on matkoja varten hankitut Carena Easyt, jotka ehkä juuri ja juuri mahtuisivat, mutta kulkevat niin huonosti, etten voi kuvitella niitä jokapäiväiseen käyttöön. Esim. kauppojen ahtailla käytävillä ei niitä saa kääntymään kuin työllä ja tuskalla, oli etupyörät lukittuina tai ei. Ajattelen kauhulla myös tulevaa loskakautta. Ehkä olen vain hemmotellut itseni piloille Mistraleiden kanssa ?:|

Olisiko teillä ehdottaa rattaita tällaisilla kriteereillä? Lapsi on nyt 1 v. 3 kk. Ei yleensä nuku rattaissa, mutta joskus sitäkin tapahtuu, eli selkänoja saisi mielellään laskeutua ainakin puolimakaavaan asentoon.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Isot pyörät, ja kääntyy todella ketterästi. Meillä poika 1v3kk nukkuu niissä ulkona päikkärit. Myös mieheni pitää, ja myös pitkä mies pystyy työntämään. Kasaus helppoa, ja pysyy pystyssä renkaiden varassa. Voi laittaa nojaamaan esim.seinää vasten. Itse jaksoin kantaa ne kolmanteen kerrokseen. En kuitenkaan tekisi sitä mielelläni joka päivä.

Toinen vaihtoehto olisi PegPeregot. Menevät pieneen tilaan ja helppo kantaa. Mutta pienet renkaat, ja siksi me myimme ne pois.

Vierailija
2/8 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole kovinkaan pienet, eikä selkänojaa saa pysty asentoon. Ei turvakaarta. Hankala selkänojan säätö. Jos teillä on pieni kokoinen lapsi (alle 100cm), niin suosittelen Teutonia Solanoita. Menevät todella pieneen tilaan kasattuina ja ovat hyvät työntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo pienet, mutta niin on renkaatkin. Meillä oli sama ongelma löytää matkarattaat jotka kulkisivat loskassa. Se ei ole todellakaan mikään helppo nakki.

Jos löydät sopivat niin aina jokin on vialla. Speedeistä vielä sen verran, että kyllä niihin saa turvakaaren. Ja moni on itse viritellyt esim.vyön tuonne istuimen taakse, jolloin istuinosan saa ihan pystyasentoon.

Mutta jokainenhan päättää rattaiden oston itse. Minä kerroin vaan että ollaan noista tykätty. Tsemppiä etsintään!

Vierailija
4/8 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut esikoisella Emmaljungan softyt ja nuoremmilla samat kahdenistuttavina. Ne ovat ainakin hyvät ja ketterät työntää ja menevät lepoasentoon. Meillä kuopus nukkui niissä ihan hyvin, jos sattui kävelyn aikana nukahtamaan. Ulkonäöltäänhän nuo nyt eivät ole mitkään kauniit (ainakaan minusta), mutta muuten kyllä tykkäsin niistä. Ja menevät kasattuina jopa pienempään tilaan kuin useat matkarattaat.

Vastaavasti taas Brion samantapaisessa mallissa (jossa kuomu vakiona) menee selkänoja makuuasentoon asti. Olikohan Brio race, vai Brio Flexie, tai jotain sinnepäin.

Vierailija
5/8 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinny Speedi on tosiaan liian iso, itse asiassa kokoontaitettuna hivenen isompi kuin meidän yhdistelmät (Teutonia Mistral), joten ei ratkaise meidän ongelmaa.

Teutonia Solanoa ei ilmeisesti valmisteta enää, mutta käytettynä saattaisi tietysti löytyä. Tosin niissä on ne pienet pyörät. Mittoja en löytänyt mistään.

Brio Race ja Emmaljunga Softy näyttävät tosiaan olevan yllättävän pienet kasattuna, pienemmät kuin Carena Easyt. Täytyypä tutustua niihin tarkemmin.

Kiitokset kaikista vastauksista!

Vierailija
6/8 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on todella näppärä ratas. Aika pieneksi menee myös kasattuna. Unetkin onnistuvat, vaikka ei ihan makuulle saakkaan. Meillä on matkarattaina Carena Easyt, mutta Scooteri on ketterämpi ja kulkee missä maastossa tahansa.

Vierailija
7/8 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solanoita kyllä myydään, muttei enää Suomessa. Tässä linkki sivuille mistä löytyy tiedot ja kuvat:

http://www.teutonia.de/produkte/solano.html

Mitat kasattuina 90 x 38 x 40 cm

Solanoita saa Saksasta nettikaupasta n. 130-150 eurolla.

Solanoihin mahtui hyvin 87cm lapsi talvivaatteissaan nukkumaan, vain kantapäät tuli yli jalkatuesta. Isompikin olisi mennyt varmaan mutta ei olla kokeiltu. Rattaat kulkivat ihan kivasti viime talvena Vantaalla tammi-helmikuussa kun ei ollut paljoa lunta. Meillä oli ko. rattaat ns. ykkösinä käytössä kun makuuvaunut lähtivät kuudeksi viikoksi takuukorjaukseen Saksaan.

Vierailija
8/8 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin semmoiset tänään kaupassa ja olivat näppärän näköiset. Solanoita en kyllä kuitenkaan suosittelisi ainoiksi rattaiksi pienten pyörien takia.