Pystynkö laihduttamaan 10kg? tsempatkaa mua..
Olen ns. ikuinen laihduttaja. Olen kuitenkin pysynyt samoissa mitoissa viimeiset 15v eli
168/67, 90-73-95, ikää 32v
Tavoitteeni/toiveeni olisi, että joskus painaisin alle 60kg, vaikka sitten 59.99kg :)
Harrastan liikuntaa 4krt viikkoa: lyhyitä juoksulenkkejä ja 30min crosstrainerilla. Hyötyliikuntaa myös.
Olen kasvissyöjä. Mutta, mutta....
kompastuskivenä on kaikki makeat herkut. Voisin vaikka elää pelkästään niillä. Kauhea sokerin himo..
Joka päivä syön tosi paljon keksejä, karkkia, suklaata ym. Haluaisin päästä niistä eroon ja todellakin vihdoin ja viimein painaa vaikka sitten tuon 59.99kg :))
Auttakee minnuu!
Kommentit (8)
Itse olen 169 pitkä ja vuosi sitten painoin saman verran kuin sinä (kaksi vuotta sitten painoin 82kg) ja nyt 60. Olen itsekin kasvissyöjä.
Kaipaatko tsemppikaveria, ruokavalio-ohjeita vai mitä?
Ei sun tarvi mitään kymmentä kiloa tiputtaa!!
korvasin juustot kalkkuna ja kanaleikkeleillä, pastan ja riisin vähensin rutkasti, syön mieluummin kalaa, kanaa ja kalkkunaa vihanniksilla. Syön lautasmallinmukaisesti.
Ai niin, reilu kaksi vuotta sitten painoin 90 kg.
ei sulla ole oikeaa tarvetta laihduttaa. Sitäpaitsi pikalaihiksista seuraa yleensä lihominen takaisin, korkojen kera. Jätä ne makeat kerran viikkoon ja käy lenkillä sen sijasta, tippuu luonnostaan pari kolme kiloa ja pysyy poissa, kun jatkat samaan malliin.
Minä ymmärrän kyllä että ap haluaa laihduttaa n. 10kg. Ei se painoindeksi mikään raamattu ole ja jos on ylimääräistä löysää joka puolella niin haluaahan sen pois.
Kovasti tsemppiä, kyllä sinä siihen pystyt. Nyt menet kaapille ja nakkaat kaikki herkut pois. Sitten kipität kaupaan ja ostat ison kasan kasviksia.
Ruualla pidät huolen että pastaa tai riisiä annostelet vain 1 dl:n ja perunoissa tyydyt kahteen. Sitten puolet lautaselta täytät salaatilla ja raasteilla ja loput lautasesta lämpimällä kasvisruualla.
Aamupalalla puuroa ja iltapalaksi ruisleipää jossa kasviksia päällä. Ja muista syödä välipala, esim. omena tai marjoja.
olin kasvissyöjänä läski, sitten lisäsin ruokavalioon vähärasvaiset lihat kuten kalaa, kanaa ja kalkkunaa, laihduin. Eli minun ongelmani oli " kasvissyönti" . Ajattelin, että ap:llä saattaa olla sama ongelma, liian vähäisen proteiinin saanti joka helposti johtaa makeitten ahmimiseen.
t. hoikkeliini 2
Luulen, että mulla on sama ongelma kuin 2:lla. Proteiinin saanti on aika vähäistä.
Niinpä pyöräilinkin aamulla kauppaan ja kävin ostamassa raejuustoa, rahkaa, tonnikalaa..
Josko se auttaisi makeannälkääni?
Joku tuolla sanoi, että ei ole aihetta laihduttaa. Tiedän olevani normaalipainoinen, painoindeksin ylärajalla. Haluan kuitenkin, että olo on kevyempi ja vaatteet näyttävät kivoilta.
Nyt ymmärrän syyn: olin kasvissyöjä, en syönyt lihaa koska se ällötti. Mutta en syönyt kasviksiakaan enkä saanut tarpeeksi proteiinia. Pääsääntöisesti söin leipää ja juustoa elikkäs hiilareita ja vääränlaista rasvaa. Oli alituinen nälkä ja makeitten himo.
Jatkan kohta, toi muksu heräsi...
t. hoikkis 166cm/ 58kg