Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään sukututkimusta harrastavaa? Kuinka päästä alkuun?

Vierailija
09.07.2007 |

Tekis mieli tehdä sukututkimusta, mutta en oikeen pääse alkuun. Mistähän kannattaa aloittaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löydät linkin ainakin sellaiseen Hiski-ohjelmaan, johon voi syöttää ihmisten tietoja ja saada vastauksia. Paras keino on tietysti mennä maakunta-arkistoihin ja kaivaa tietoja sieltä.

Vierailija
2/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on maakunta-arkisto? Missä sellaisia on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeistään. Hämeenlinnassa on ainakin yksi. Löydät nekin netistä hakusanalla. Kirjastosta saat varmasti myös apua.

Vierailija
4/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voit hakea googlella jonkin sukuusi kuuluvan nimellä. Joku nimi voi tuottaa pitemmän selvityksen. Itse oon sen verran sitä tehnyt että vaivasi eräs mies (kuollut jo kauan sitten) aloin hänen historiaansa selvittämään ja viimeis löysin tietoa. Kävin läpi kirkkojen sivuja (oli joku pappi). Kävi ilmi että kuuluttaan ilmeisesti samaan sukuun! ja samoin kuuluu eräs hyvä ystäväni ja entinen naapuri. Ja jos suvussasi on jossain haarassa tehty jotain sukututkimuksia niin pyydä niitä saada lukea.

Onnea sukututkimukseesi! tosi mielenkiintoista hommaa!! Pitäis itekkin jatkaa...

Vierailija
5/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
6/6 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse mielenkiinnolla selvittelin muutamana ilta noita. Jos joskus innostuis alkaa kunnolla touhuun niin ostaisin ohjelman. Siihen tietääkseni saa talletettua? kaiken löytämänsä eikä tarvi ettiä mihin laittoikaan ne paperit ja käsi puutuu kun kynällä rustailee.