Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****SYYSKEIJUT vko.28******

08.07.2007 |

Aloitanpa jo viikon uuden pinon

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina aika ajoin olen käynyt täällä Vauva-puolella pinoa kurkistamassa, mutta en ole sitten kuitenkaan saanut aikaiseksi kirjoittaa meidän kuulumisiaa. Kuitenkin on kiva aina lukea miten esim. muissa kolmilapsisissa perheissä, joissa on samanikäinen kuopus, arki rullailee ;-)

Meillä Tuomas on jo 10 kk (synt. 29.8) ja on kehittynyt kovaa vauhtia. On kontannut 7-kuisesta ja nousi 8-kuisena tukea vasten seisomaan. Nyt seisotaan ilman tukea pitkiä aikoja ja otetaan ilman tukea muutama askelkin :-) Tuomas seurailee kiinnostuneina 3- ja 5-vuotiaiden isoveljiensä touhuja. Täällä oli ainakin Tiitiäisellä, Mayellalla, Andoliskalla ja oliko Mäkimeiramilla myöskin poikakolmikko siellä kotona :-)

Olen ollut kotona siitä asti kun jäin esikoisesta äitiyslomalle, ja nyt sitten ensi syksynä lokakuun alusta tarkoitus on palata työelämään. Teen vuoden lopuun 6 tuntista työpäivää (työmatkaan menee 10 min/suunta) ja pojat aloittavat päiväkodissa. Mielessäni olen jättänyt vielä mahdollisuuden, että joskus parin-kolmen vuoden päästä voisin jäädä taas kotiin, jos meille vielä neljäs lapsukainen tulisi, mutta miehen mielestä tämä kolme riittäisi meille ainakin tällä erää.

Kovin usein en lupaa kirjoitella, mutta jotta pino pysyisi pystyssä niin vähän useammin voisin itsekin luvata kirjoitella :-)

Vierailija
2/10 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, rasavilli poikakolmikko on meilläkin arjen ilona ;) Joskus tytöstä tuli haaveiltua, mutta ihania kullannuppuja on pojatkin!

Kavereilla on myöskin tyttöjä ja ongelmani onkin se etten osaa niille mitään ostella merkkipäivinä...vaatteet on aika helppo nakki, mutta leluista kysyn aina vanhemmilta että mistähän se tyttönen tykkää ;)

Vanhimmalla heiluu ensimmäinen hammas ja sitä ollaankin sitten koko perheen voimin jännätty, koska lähtee. Poika on ihan varma että kun hammas heiluu niin hänestä tuli jo koululainen :D

Nostan sulle hattua kun olet ollut kotona kaikki nämä vuodet!!! Itsekkin olisin halunnut ja olinkin 4 vuotta, mutta sitten pakon sanelemana lähdinkin jo ennen äitiysloman loppua töihin. Kävi vielä tuuri että sain vakkari paikan! Pojat saivat kaikki päiväkoti paikan tuosta läheltä 5 km päästä. Autolla sinne huristelee sen 5 minuuttia.

Vähän surku käy kuopusta, sillä kun alkoi vierastus-kausikin...

Vauvakuumetta täällä poden, mutta meilläkin mies sanoi lapsiluvun nyt olevan täynnä. Lisäksi mun kaikki raskaudet ovat olleet ongelmallisia ja ekassa ja viimisessä oli myöskin komplikaatiota. Ja kuopuksella reikä sydämessä..jotenkin ei enää uskalla koitella onnea, vaikka se neljäs olisi kyllä niiiiin ihana onni!!

Mutta nyt nukkumaan, huomenna taas työpäivä.

Hyvää viikon jatkoa kaikille! =D

*tiitiäinen ja ipanat kohta 10kk, 3v. ja 5v.*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä sienestä tullut kuin vähän vatsa sekaisin. Luultavasti oli valkorisakas. Kahdella ristillä varustettu sieni... Säikähdyksellä selvittiin ja mies ajoi sienet matalaksi pihalta

Vierailija
4/10 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole ennättänyt hirveesti täällä roikuskelemaan tämä mamma, on sen verran paljon oltu mökillä viime aikoina. Nyt tulin kotiin pyykkiä pesemään (vain 4muovikassillista.....) ja hakemaan puhdasta päälle pantavaa taas.

Aika on siis kulunut mökilä kuin siivillä, Iina on oppinut taaperokärryn kanssa kävellä jykertämään mökin piha nurmikolla ja " uida" roiskutellut pikku altaassa, utukinut piaha maata ja maata lätköttänyt mahallaan isompien laivareitillä. Isommat on uimakoulussa, muuten aika mökillä kuluu naapurimökin poikien kanssa mustikoita syöden ja uiden.

Kesä on laittanut kaiken taas uuteen uskoon, syödään ja nukutaan miten sattuu, myös pienimmäinen, mahtaa olla ika savotta taas elokuun alussa saada edes jonkinmoinen järkevä rytmi taloon....mutta whattahell, kesä on kerran vuodessa vaan!!!!

Nauttikaa kesästä

Minjuska ja Iina huomenna tasan 10kk

Vierailija
5/10 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin kovin etten ehdi palstailemaan. Tänään sitten suuntasivat mies ja kaksi vanhinta poikaa mökille, vietetään Onnin kanssa hiljaista viikonloppua kahdestaan. Poikakolmikko siis täälläkin ja aikamoista menoahan se on! Etenkin vilkas 4v pitää äidin kiireisenä tämän nuorimmaisen lisäks. Esikoinen on jo helpompi tapaus koululaisena ja omatoiminen, olenkin joskus miettinyt kuinka ihmeessä jaksaisin jos kaikki olisivat alle kouluikäisiä ja yhtälailla vaativia.

Iinan tavoin Onnikin harjoittelee kävelemistä taaperokärryn tai työnnettävn junan kanssa. Ja kävelee pitkin sohvia, pöytiä jne. Kova on harjoitukset, saa nähdä milloin uskaltautuu ottamaan ensiaskeleet.

Ollaan matkusteltu sukulaisissa ja Onnin yöunet menneet ihan pipariksi, syöminenkin oli jonkinaikaa mitä oli, kun ei mikään maistu. Nyt mene taas paremmin, kelpaa aamu- ja iltapuurot pienelle herralle joten yölläkin jaksaa taas nukkua. Ongelmallista on tuo pinnasängyssä nukkuminen kun poika nousee unissaan seisomaan laitaa vasten ja huutaa sitten kun ei pääse alas! Saa yhtenään ravata pitkin yötä laittamassa lasta makuulle... Pitäisiköhän vaihtaa jo lastensänkyyn, jos sen kiilaa parivuoteen ja seinän väliin, ettei pääse putoamaan? Rauhoittuis nuo yöt...

Tiitiäinen hurjaa tuo sienen syöminen, tarkkana saa olla näiden pienten kanssa, Onnikin aina mutustaa vaikka mitä pihamaalta.

Ihania kesäpäiviä kaikille!

Mayella ja Onni 9,5kk

Vierailija
6/10 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on polttareissa ja itsellä on ihan ikiomaa aikaa ja päätin tulla heti kuulumiset kertomaan =)

Pihlalla oli 10kk neuvola ja tyttö on 70,7cm ja 9100g. Mahdoton epeli on punkeamaan ja liikkumaan pitää päästä koko ajan, sylissäkin haluaa olla, mutta ei siinäkään voi paikallaan istua vaan pitää pomppia ja hytkytä ja venkoilla ja purra. Ai että tekee noi naskalit kipeää olkapäässä, takapuolessa, reidessä, käsivarressa, leuassa... ja tyttö ottaa niin nokkiinsa kun kieltää. Loukkaantuu ja vääntää naaman ihan nurin ja tiristää kyyneleet poskelle ja sitten alkaa kova parku. Kävelee tuen kanssa ja puita pitkin.

Meillä myös pihla keksi ennen minua nurmikolla kasvavat sienet... ja tietysi hienolla pinsettiotteellaa sai tungettua suuhun. EHdin nypätä pois samantien mutta mietityttämään jäi kyllä. PItäisi kaivaa sienikirjasta myös lajin nimi ja ruohon leikkaan huomenna heti kun ukko kykenee vahtimaan jälkikasvua. Oli meinaan aika tuiterissa kun soitteli, raukkaparka ei ole tottunut alkoholia juomaan saati valvomaan juhlien. Valvottuhan meillä on jo 10kk enempi ja vähempi...

minulla olisi kanssa launtaina oma eka vapaailta muutenkin kuin vain muutaman tunnin poissaolo. On jääkaapissa jo kaksi siideriäkin, tosin todenäköisesti tuon toisen kyllä kotiin. Olen niin huono nykyisin ottamaan yhtään mitään pepsimaxia vahvempaa kun ajatuskin krapulasta kammottaa ja olen niin totaalisen väsynyt tällä hetkellä. Meillä kun ei miehellä ole mitän kesälomaa taaskaan, kuten ei koskaan, niin ahdistaa tämä koko kesä välillä. Täällä minä porskutan sitä tismalleen samaa arkea kun vuoden ympäri muutenkin, ei päästä reissaamaan, ei ole toista jakamassa vastuuta ystävät miehineen llomailevat eli meillä on vielä entistä vähemmän seuraa ja tekemistä. Valivali, mutta välillä ottaa aivoon, olisi niin ihana kun miehellä olisi 4 vkoa lomaa ja olisi aikaa olla yhdessä. Tai edes viikko. Mutta yrittäjän kanssa menin naimisiin ja lapsetkin tein joten ihan olen tietoinen ollut tästä faktasta =)

jahas, kait sitä saa painua pehkuun että jaksaa aamulla syöttää porukan ja luotsata lapset metelöimästä hetkeksi muualle että iskä saa nukkua. toivottavasti se tajuaa aamulla kanssa jäädä nukkumaan eikä nouse syyllisyytensä kanssa pitämään seuraa. Sen mielestä kun on niin hirveää jättää minut yksin koko lauman kanssa ja hänen pitäisi kyetä aamusta heti toimimaan kuten normaalisti. MInun puolesta senkun lepäilee 11 asti, jolloin olisi minun jumppa. minä voin sitten torkkua päivällä.

no niin ihan jaaritteluksi meni, joten häivyn tuonne makkariin pojan ja vauvan seuraan. Tytöt laittoivat patjat toisen huoneeseen ja nukkuvat keskenään =)

t.tuisku ja pihlis 10kk

Vierailija
7/10 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateiset terveiset täältä päin!

Ja kiitokset Frodo Muumimaan kuulumisista. Kovasti kolmivuotiaamme jo odottelee matkaa ja itseä hieman " jännittää" reissu. Ensinnäkin olemmme 3 pvää pois ja pikkusisko jää tätien/mummojen/isän hoivin ensimmäistä kertaa. Ja toisaalta olen erittäin kokematon matkaaja ja tuo länsi-rannikon suunta on aivan tuntematonta. Mutta iloisin ja reippain mielin lähdemme kahdelleen matkaan; tämä reissu varmasti on hyväksi pojalle, joka on joutunut tinkimään huomiosta ym. menoista pikkusiskon syntymän jälkeen. Saamme toivottua kahdenkeskistä aikaa.

Tuiskuko se manaili yrittäjämiehen kesälomattomuutta? Meillä sama tilanne, kyllä sitä hieman haikeana kuuntelee muiden kertomuksin perheen kanssa yhdessä vietetyistä viikoista. Kaipaisi tässä hieman " veto-apua" kaksilapsisen perheen arjen pyörittämiseen ja omakotitalossa kun muutenkin hommaa riittää. Mutta tätä on elo tällä hetkellä ja sen mukaan mennä porskutetaan.

Tyttömme täyttää kanssa 10 kk ensi viikolla, liikkuu edelleen puita pitkin ja kärryä työnnellen. Pihamaalla laajentaa " lenkkiään" päivittäin kivet,kävyt, ruohot suuhun tunkien. Täytyykin tarkistaa tuo sienitilanne omalta pihalta! Onneksi muut olette selvinneet säikähdyksellä!

Leluista in ovat pinottavat/sisäkkäin menevät purkit, duplot ja kirjat. Ja tietenkin kaikki isoveljen pikku piperrykset...

Aika pienehkö n.7.5 kg:n ja 70 cm sutjakka " mamma" on.

Hieman itseään ahdistaa tuo jatkuva huutaminen ja narina äidin perään - joka tietenkin kuuluu ikävaiheeseen, ymmärrän sen. Mutta isänkin kotiin tultua nauruaa perääni vaan. Ja puremista meilläkin on, mutta ainoastaan äitiä kohtaan.

Perusluonteeltaan kuitenkin on iloinen ja eläväinen, eikä onneksi kovasti vierasta.

Työelämään tässä yritän palailla, siis töitä löytää. Mutta vaikka jo helmikuussa perhepäivähoidosta hoitopaikkoja hain, niin nyt on se tilanne että sisaruspaikkoja ei enää ole jäljellä. Täälläpäin, kun paikkaa ei varmaksi saa ennenkuin on osoittaa oma työpaikka. Nyt lapset joutuvat sitten eri hoitopaikkoihin, pahimmassa tapauksessa eri puolelle kaupunkia. Siis tuollainen on tilanne tällä hetkellä, tietty tilanne paikkojen suhteen elää kokoajan. Mutta täytyy sanoa, että laimentaa hieman työnhaun intoa kuitenkin! Miten teillä muilla töihin palanneilla on nuo hoitoasiat järjestyneet?

Mutta välipala-aika kutsuu. Mukavat viikonloput kaikille!

T:Siskoli ja lapset 04 ja 06

Vierailija
8/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin Topilla on jo 10 kk täyttynyt yli viikko sitten. Neuvolassa mitat olivat kutakuinkin 73,9 cm / 8240 g. Hoikka poika edelleen, mutta nyt on ekan kerran sekä vaa' alla mitaten että silmämääräisesti katsoen alkanut painoa tulla jo nopeammin.

Poika liikkuu edelleen tukia pitkin, on tehnyt sitä jo useamman kuukauden. Konttaamalla menee aivan uskomatonta vauhtia - painaa pään alas ja antaa palaa :) Saa nähdä, koska edetään kävelemällä.

Minulla on enää tämä viikko kesälomaa jäljellä, miehellä siihen vielä kaksi viikkoa päälle. Joku kyseli hoitojärjestelyistä. Meillä kolme lasta menee tuohon lähimpään päiväkotiin pienten sisarusryhmään. Hyvä tsäkä kävi, juuri tuosta kyseisestä päiväkodista ja erityisesti tuosta ryhmästä olen kuullut paljon hyvää, ja saimme kaikki lapsemme sinne! Meillähän on 3,5-vuotiaat kaksoset tämän pikkumiehen lisäksi. Vähän meinaa hoidon aloitus äitiä jännittää, mutta eiköhän se hyvin mene...

Pitänee näin kesälläkin välillä syödä jotain, joten kuulumisiin!

- Mytty ja Topi 10 kk 11 pvä

Vierailija
9/10 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ehtisi pikaisesti kirjoitella, meidän syyskeiju kun on mummin ja ukin luona yökylässä ja esikoinenkin jo untenmailla. Ihan outo olla, paljon olisi tehtävää - ei vaan saa oikein mitään aikaiseksi ;). Olen selvästikin tehokkaampi kun molemmat lapset on kotona ja on hulinaa ympärillä.

Harrastuksista oli puhetta: Meillä esikoisen kanssa käytiin aikoinaan vaikka missä, mutta nyt on hieman huono omatunto kun ei olla käyty missään. Kavereilla ja sukulaisissa kyläillään ja sitten kaupungilla ja puistoissa... kotipihallakin täällä mammulassa on niin paljon tekemistä ettei ole väliksikään kovin kummoista tekemistä järjestää - ihanaa kun on kesä. Noita sieniä minäkin alkanut kammoksumaan, kun satuin lukemaan Tiitiäisen tapauksen - onneksi teillä selvittiin säikähdyksellä. Oma sienituntemus kanssa ihan hakusessa, ja koko pihanurmikko vilisee kaikennäköistä sientä... ja poika on kaikki laittamassa heti suuhunsa. Onneksi tutti pysyy välillä sentään tulppana.

Syömisistä: Meillä rytmi kutakuinkin seuraava 7-8 aamumaito, 8-9 hedelmäsose, jugurttisose tai puuroa, 11 peruna-lihasose, 14-15 maito, 16-17 peruna-lihasose sekä 19-20 iltapuuro ja 20-21 iltamaito. Unet on nyt vähentyneet kaksiin 1½-2½h pätkiin.

Hampaita tuntuu poika tekevän pitkään ja hartaasti - välillä on tosi kärttyinen niiden takia. Muuten on itse aurinko. Nukahtamista pitää hieman protestoida, kun ei vaan millään malttaisi. Kovasti jo kävelee ilman tukea - mitä ihana seurata ;). Vaikuttaa varmasti myös tuohon nukatamiseen omalta osaltaan. Leikkii kovasti jo isosiskon kanssa ja nauraa makeasti hampaiden pesua :). Ihanaa aikaa tämä hetki! Vaikka jossain vaiheessa jo vannoin ettei meille tule ikinä kolmatta lasta - niin kas kummaa vauvakuumetta hieman jo havaittavissa, nyt kun pienin on jo nukkunut yöt hyvin viimeiset 4kk. Aika kultaa muistot TODELLAKIN. Silti pitäisi tässä töitä etsiskellä, että jos ei kolmatta lasta nyt ihan hetkeen kumminkaan.

Mukavia kesäpäiviä syyskeijuille ja äideille!

Vierailija
10/10 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut jotenkin saamaton olo. Pyykkivuori kasvaa eikä mikään huvita...valivali ;) Siivosin sentään lastenhuoneen perjantaina..kävin lelut läpi ja heitin osan pois (eli vintille), inventoin lasten vaatekaapit..pienet pois ja parhaimmat odottamaan Joonaksen kasvamista. sekä pölyt pyyhin ja pyöräytimpä pari koneellista pyykkiäkin! Silti viikonlopun aikana kasa on vaan kasvanut! huh!!

Tänään Joonas on aiheuttanut huolta...tosin kovaan huoleen ei kai kuitenkaan ole,mutta kun olen vähän vouho jos on lasten terveydestä kyse. Olin pyykkiä ripustamassa Joonaksen kanssa ja yhtäkkiä tajusin että poika vetää sientä naamaansa!!! Äkkiä lapsi syliin ja kaivelemaan sormella suuta tyhjäksi. En tiedä kuinka paljon söi ja MITÄ sientä.. Juotin pojalle maitoa ja vettä..ja soitin myrkytystietokeskukseen. Siellä ei osattu neuvoa,kun sieni pitäisi ensin tunnistaa!!! Suun huuhtelua ehdotti ja jos on paljon syönyt sientä niin hiiltä pitäisi syöttää...no,suun olin jo ehtinyt huuhdella ja maitoa juottaa pullollisen.

Tämän päivän olen koittanut sientä tunnistaa, mutta tuloksetta. Ainoa lähimpään osuvat tuntomerkit sopisivat risakkaaseen,mutta en ole siitäkään ihan varma...

No,huomenna on maanantai ja neuvola auki.

GALLUBBIIN: Harrastuksia on aika vähän...Kotona maalla ulkoillaan paljon ja kuljeksitaan joskus metsässä ja eväät mukaan. Syksyllä alkaakin taas perhekerho,joten siellä käydään. Kylpylässä käydään pari kertaa vuodessa,uimahallissakin joskus. Meilläpäin ei ole uimarantoja lähellä. Kirjasto-auto pysähtyy aitan viereen joka toinen maanantai :) ONNEKSI ON OMA AUTO, niin päästään kaveriperheillä käymään...

Syömisistä: Poika lopetti itse imetyspuuhat reilu viikko sitten,myöskin rintoja puremalla ja rintaraivoamisia harrastellen...joten pullo on meilläkin nyt maistunut.

Päivärytmimme menee osapuilleen näin:

Klo.7-8 Aamupuuro

10-11 pullo maitoa ja päikkärit

unien jälkeen maitoa ja hedelmäsosetta/lihakasvissosetta

15-16 lihakasvissosetta ja maitoa/vettä ja päikkärit

18 hedelmäsosetta ja vettä/maitoa

19-20.30 iltapuuro ja maitoa (aika riippuu niin pojan vilkkaudesta..kun alkaa näyttää väsymisen merkkejä, otetaan puurot kehiin ;) )

Yöllä menee 1-2 pullollista maitoa.

Kaikenkaikkiaan maitoa menee päivässä vajaa litra.

Mitähän muita Gallubbeja olikaan....no,vastailen niihin myöhemmin...Nyt nukkumaan.

*Tiitiäinen ja Joonas 9,5kk sekä muut pojat 5v. ja 3v.*