Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kysta munasarjoissa johtua suojaamattomasta seksistä? siis

Vierailija
09.10.2008 |

tiedän, että hassu kysymys, mutta joka kerta kun ollaan oltu miehen kanssa ilman kondomia, niin mulle tulee kysta munasarjoihin. Ilmenee siis myöhästyneinä kuukautisina ja sen jälkeen erittäin kovina kuukautiskipuina. Onko tosiaan vaan sattumaa, vai voiko johtua jotenkin siitä, että miehen spermaa/eritettä pääsee munasarjoihin :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysta ei oireile kivuliaina kuukautisina.

Gynekologisessa tutkimuksessa havaitaan kystat yleensä ultraäänitutkimuksessa ja en mitenkään usko että kävisit siellä tiuhaan joka kierron aikana. Lisäksi luulisi seksielämän olevan säännöllistä jne.

Minulla on kokemusta oikeista tutkimuksissa havaituista kystista vuosien varrelta. Aina on koko kerrottu sentteinä tyyliin 3cm*4 cm, 8cm*10cm jne. Tuo suurin leikattiin ja menetin samalla toisen munasarjani.

Kystat oireilee kivuilla pitkin kiertoa ja erityisesti tietyissä asennoissa, kääntyessä tai ylös noustessa. Kipu on jopa päivittäistä sillä puolella munasarjaa missä kysta sijaitsee.

Kystan puhkeaminen on raju viiltävä kipu joka voi viedä vaikka tajun, kerran pääsi näinkin käymään.

Vierailija
2/5 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoivat ihan kauhealla kivulla ja gyne sanoi, että kysta kyseessä. ETtä revi siitä.

Ja ollaan miehen kanssa enhkä noin viidessä kierrossa koko mun elämäni aikana oltu suojaamattomassa yhdynnässä ja joka kerta on näin käynyt, että menkat alkaa sen jälkeen myöhässä ja kovan kivun kanssa.

Muissa kierroissa ollaan käytetty kondomia ja silloin menkat tulee ajallaan ja lähes kivuitta.

En halua vähätellä sun kystakokemuksiasi, mutta siis näin mulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on näin. Mistä tiedän, että oisin vaikka allerginen miehen spermalle ja siksi kysta kehittyisi.

Vierailija
4/5 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermalasti lentää emättimeen ja tarkemmin kohdunnapukkaan ja seuraava vaihe on kohdunkaula ja sen jälkeen tulee kohtu. Kohtu haarautuu yläosastoon ohuisiin putkiin jotka johtaa munasarjoihin.

Tutkipa vähän jotain anatomian opusta.

ps. onko miehesi mällit suuruudeltaan desi tai paljon enemmän, yleensä kyse on millilitroista.

Vierailija
5/5 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUO EI TODELLAKAAN PIDÄ PAIKKAANSA ETTÄ KYSTA TULI MUKA MIEHEN SPERMASTA EIKÄ SULLE NYT JOKAISEN YHDYNNÄÄN JÄLKEEN VOI KYSTA TULLA VAI KUINKA HARVOIN HARRASTATTE SEKSIÄ. MENE LÄÄKÄRIIN JOS ERITTÄIN KIVULIAAQT KUUKAUTISET MUTTA OLEN 100% VARMA ETTÄ MIEHESI SPERMA EI SINULLE KYSTAA AIHEUTA. ITSELLÄNI ON TODETTU JOKIN AIKA SITTEN VASEMMASSA MUNASARJASA KYSTA JA LÄÄKÄRI MÄÄRÄSI MUT LAPAROSKOPIAAN JOKA TEHDÄÄN HELMIKUUSSA KÄTILÖOPISTOLLA JA LÄÄKÄRI SANOI ETTÄ SE EI JOHDU MITENKÄÄN MIEHESTÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi