Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keltarauhasesta, lugeista ja samalla mielipiteitä kiitos!

07.07.2007 |

Mulla on ongelma. En uskalla ihan täysillä luottaa siihen, että nyt oisin onnellisesti raskaana ens maaliskuuhun asti. Toki se on varmaan ihan luonnollistakin näin pitkän yrityksen jälkeen, mutta ehkä kehittelen ihan turhia mörköjä?

Siis mä käytin 6 kiertoa clomeja ja lugeja ja nyt eka luomukierto niiden jälkeen, kun tärppäs.

Eilen tunsin kivuttomia, mutta melko selviä supistuksia ja muistan niillä alkaneen viime kesäisen keskenmenon. Mitäpä sitä voi muuta tehdä kuin huolestua..

Mut onneksi eivät ole tänään jatkuneet eivätkä olleet kivuliaita. Ehkä niitä ei ois ees huomannu ellei pelko vaanis koko ajan takaraivossa..

Muistelen jostain lukeneeni, että keltarauhasen vajaatoiminta vois aiheuttaa aikaisia supisteluja.

Sattuisko kukaan muistamaan samaa ja vielä, että missä sellaista ois mainittu?

Mulla ois lugeja tuolla kaapissa, mutta uskallanko niitä enää tässä vaiheessa aloittaa?

Voisko niistä olla jotain haittaa?

Lämmöt on kuitenkin ollu ihan suht hyvät joten olettaisin keltarauhasen toimivan.

Mielipiteitä pyytäisin!

T: piipaa

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lugeja käytän minäkin, kp 18 -> siihen kunnes vuodot alkavat, näin ohjeisti lapsettomuuteen erikoistunut gyne mua.

Tosin sanoi lisäksi, että " ei lugeista mitään haittaa ole, jos niitä käyttää vaikka raskaustesti näyttäisi positiivista" .

Jollen ihan väärin väitä, niin raskaushan vaatii tietyn määrän keltarauhashormoonia raskauden ylläpitämiseen, ja jos keltarauhasen vajaatoimintaa on, olisi " järkeenkäypää" , että niitä käyttäisi, jotta kaivattu raskaus jatkuisi ;)

En tosin ole lääkäri, joten nämä vain mutu- juttuja.

Itselleni kävi niin, että kierrot heittivät pitkäksi kakkosta ja kolmosta yritellessämme, ja sain lugeja.

Kakkonen sai alkunsa yhden luge-kierroksen avittamana (seuraavasta kierrosta) :)

Kolmosta yrittelimme hartaasti liki vuoden, ja kierrot venähtivät taas pitkiksi, sain taas luge-kuurin, ja odotin, että vuodot olisivat alkaneet...vaan eivätpä alkaneetkaan....vaan plussasinkin ;)

Käytin lugeja tietämättäni, että olinkin jo raskaana, mutta tästä ei lääkärin mukaan ollut mitään haittaakaan.

Lugejahan käytetään monien lapsettomuushoitojen yhteydessä (kuten vuotohäiriöissäkin) ns. " tukihoitona" , joten ei kaiketi pitäisi olla mitään haittaakaan.

Jollen väärin muista, niitä voi käyttää ihan rv 9 asti (tarkistahan vaikka googlettamalla Lugesteron, ellei sulla oo tallella pakkauksen ohjetta).

Me olemme pian 2 v yrittäneet neljättä, tuloksetta :(

Yhden clomikuurin söin, ja lugeja olen käyttänyt useamman kierron ajan, ilman tulosta.

En tiedä oliko vastauksestani mitään apua, toivottavasti jotakin ;)

Onnellista odotusta! :)

Vierailija
2/2 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan sinusta apua, kiitos paljon!

Se vain tässä lähinnä mietityttää, että oisko se jotenkin kropalle shokki tms, jos ne aloittaa vasta näin myöhään? Ja jos oma rauahnen toimii niin voisko sitä olla liikaa..

Tänään ois jo 4+5 menossa.

Tukihoitonahan mäkin niitä clomien kanssa käytin ja gyne sanoi, että jos tärppää jatketaan just tuonne rv 9 asti.

Mut kun tässä kierrossa ei ollu mitään lisukkeita mukana niin en sitten aloittanut lugejakaan oviksen jälkeen. Olin ihan varma, että ei tärppää kuitenkaan joten mitä suotta.. mut siis toisin kävi.

Ehkä mun pitäs kipasta yksityiselle otattamaan progesteroniarvo niin sais sielulle rauhan. En kyllä yhtään aatellu näin hysteeriseks heittäytyä jo tässä vaiheessa..! =D

Toivottavasti teilläkin tärppää pian, pidän peukkuja!

t: piipaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla