Mikä hoitoalassa viehättää?
Hoitoalalle ja sairaanhoitajaksi on kuulemma taas ollut paljon hakijoita vaikka mediassa on puhuttu kovasti matalista palkoista ja työn raskaudesta.
Kysynkin jo alalla olevilta. että mikä työssänne (erityisesti sairaanhoitajat)on parasta? Oletteko koskaan halunneet vaihtaa alaa? Seuraavatko työasiat mukana kotiin?
Arvostan hoitotyön ammattilaisia.
Kommentit (3)
Olen ollut alalla lähes 20v. Vaikka tiedän, että olen " oikeassa" ammatissani niin en todellakaan suosittele kenellekään terveydenhuoltoalaa, kun tietää mihin suuntaan tulevaisuus on menossa ja KOSKAAN ei KOSKAAN palkkoja saada työn vaativuuden tasolle. *piste*
Tiedän, että joku jo siellä kädet sauhuten kirjoittaa, että mikset ole vaihtanut alaa...niin haluan vielä lisätä, että tähän saakka onkin ollut ihana tehdä tätä työtä, mutta kun tiedän suunnan mihin ollaan menossa ja ollaankin jo;eikä tule muuttumaan parempaan suuntaan, niin en todellakaan voi suositella kenellekään alaa. valitan.
aliinasofia:
osa meistä sitten jää. Tietysti joukkoon kuuluu niitäkin, jotka ovat aina halunneet hoitajaksi. Vähenevässä määrin kuitenkin, ainakin minusta tuntuu siltä kun ajattelen omia kurssikavereitani.
Itse olen periaatteessa aika vihreä alalla ja jo nyt mietin uutta opiskelupaikkaa, en vain ihan tiedä, mitä haluaisin " isona" tehdä.
Työasiat eivät seuraa kotiin muuten kuin puhelinlinjoja pitkin, kun niiden ei anna seurata. Itse en halua töitä ajatella vapaa-aikana, ja se on ihan hyvin onnistunutkin.
Johonkin toiseen aloitukseen vastasin siihen suuntaan, että parasta tässä ammatissa on se, että saa kotiuttaa huonossa kunnossa hoitoon tulleen potilaan, saa rauhassa saattaa kuolevaa ja huolehtia siitä, että hänellä on hyvä, kivuton olo... kaikenlaiset tällaiset asiat ovat minulle tässä työssä tärkeitä.
Ja toisaalta tämä sitten on ihan vaan työtä. Vaikka itsellä olisi huono päivä ja hoitaminen ei kiinnostaisi pätkääkään, niin potilaille sitä ei näytetä. Tässä työssä tärkein väline on oma itse, ja se vaan täytyy valjastaa työlle, vaikka ei aina siltä tuntuisikaan.