Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö tätä työtä nyt sitten hakea vai ei..?

Vierailija
07.07.2007 |

Olen viiden vuoden ajan ollut erimittaisissa työsuhteissa ja sijaisuuksissa yhden ja saman työnantajan palveluksessa. Vihdoin alkuvuodesta avautui kauan kärkkymäni vakipaikka. Hakijoita oli lisäkseni tasan yksi. Vaikkakin olin varmasti pätevämpi täyttämään paikan, minut jätettiin valitsematta. Ja syykin sanottiin aivan suoraan, olin jäämässä kohtapuoliin äitiyslomalle.

No vauva on nyt 3kk ja toinen vakituinen paikka on auki. Soittelin johtajalle asiasta ja hän sanoi suoraan että tämän vuoden aikana otetaan mitä otetaan, ensi vuonna tuskin. Eli paikkaa pitäisi siis hakea nyt, tai sitte voi olla ettei tarvi ollenkaan..

Itseä ketuttaa vieltä tuo alkuvuoden " syrjintä" , mutta mies on sitä mieltä, että ilman muuuta pitäisi paikkaa hakea. Olishan se vakipaikka aina vakipaikka.

Pitäisikö hakea paikkaa ja jos valitaan niin hetikohta ilmoittaa hoitovapaalle jäämisestä? Mahtavatkohan irtisanoa koeajalla tämän takia? Vai pitääkö kertoa hoitovapaa-ajatuksista ennen työn vastaanottamista? Jättävätköhän sitten vallan valitsematta? Kaiken paras olisi ollut että olisivat vakinaistaneet minut alkuvuodesta ja ottaneet sitten sijaisen äitiys/hoitovapaiden ajaksi, mutta kun ei... Niin ja siis tiedän varmaksi että jos vaan nyt työn haluan niin minut siihen valitaan, siitä ei ole epäilystäkään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuollaisessa paikassa suostuisi olemaan!

Vierailija
2/3 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jotenki sinne ois helppo mennä, osais hommat ja mukavia työkavereita. Toisaalta paikka ei ees mikää unelmaduuni. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä varoitusaika täytyy työnantajalle antaa siitä vanhempain/hoitovapaan pitämisestä? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan