Kuinka usein potatatte kuivaksi opetettavaa muksua?
Meillä siis neiti ei huoli vaippaa, mutta pissaa aina housuun kuitenkin. Menee hermot, kun ei tee pissaa pottaan vaikka kuinka siinä istuttaa,vaan pissaa housuunsa aina sen jälkeen... Pitääkö tässä ottaa nyt joku pakotussysteemi käyttöön? Kuinka ton saa tajuamaan, että se pissa pitäis tehä pottaan? Tarrasysteemin aattelin ottaa käyttöön, mutta minkäs teet, kun ei se tee niitä ensimmäisiäkään pissoja pottaan, et vois sen ekan tarran antaa... Tekis mieli antaa sen sit kulkea niissä pissahousuissaan ja liukastella kusilammikoihinsa koko päivän. ikää on 2 vuotta.
Kommentit (6)
Astetta vaikeampi homma toki, meillä kun vaippa kelpasi kyllä ja kelpaisi vieläkin.
Kokeile kuivaksiopetteluhousuja?
Kakkonen
Yölläkään ei pissaa housuun, mutta pidättää sitä aamupissaa jos laittaa potalle ja pissaa vasta kun on otettu pois... En tiedä, pitäisikö sit koittaa pöntöllä, jos se sopis tolle tytölle paremmin...
ap
minulla myös tuommonen justkohta 2v. neiti. meillä menee toisinaan ihan omatoimisesti potalle, toisinaan pissaa ihan tahallaan lattialle, siis väkisin pinnistää muutaman tipan lattialle, varmaankin hakee sillä vaan huomiota..
usein kulkee kotona alkkareilla, mutta olen huomannut että on helpompi jos on alasti niin jotenkin paremmin muistaa että pitää mennä potalle.
Hirveästi oon yrittäny selittää, että isot tytöt pissaa pottaan. Muutenkin on nyt sellainen vaihe, et ollaan tehty isojen tyttöjen juttuja ja puhuttu että siitä on tullu iso tyttö. Onneksi nyt on lomaa, kuukausi aikaa ennen kuin päiväkoti alkaa taas, niin eiköhän tää ennen sitä oo menny läpi. Toivottavasti.
ap
No hyvähän sekin tietty. Sai nyt ekan tarran pistettyä sit... Ei kai tässä pottailussa auta mikään muu kun antaa neidin mennä omaan tahtiin. Jos ei halua vaippaa, niin pissailee sit housuun. Pestään sit pyykkiä vaan... Eiköhän se joskus opi.
Meillä alkoi sujua tuossa 2,5-vuotiaana, sitä ennen se oli ihan turhaa taistoa. Kun pottaan alkoi ylipäätään tulla pissejä, potatin aina herättyä, syötyä, ennen ulos tms. menoa ja jos pissiväliksi alkoi tulla yli 2-3 tuntia muuten.
Nyt tyttö 2v 10kk ja suunnilleen päiväkuiva, yövaipan pois jättöä harkitsen koska se on aika usein kuiva aamulla.