Tukiperhe/ viikonloppuhoito / km-korvaukset
Hei, tietääkö joku miksi viikonloppuhoidossa olevan lapsen kuljetuksesta ei saa km-korvauksia kuin siltä sivulta, minkä lapsi matkustaa hoitajan kyydissä joko sijaiskodista hoitopaikkaan tai takaisin sijaiskotiin? Hoitaja kuitenkin joutuu palaamaan saman matkan vielä toiseen suuntaan.
Epäloogista ja poikkeaa ainakin normaaleista km-korvauksista (mm. työmatkat).
Kommentit (5)
Tänään juuri saatiin sos.toimelta postia korvauksiin liittyen, ilmeisesti postitettu kaikille heidän päätösalueensa tukiperheille, että "Jotkut teistä laskuttavat hoitajan kilometrit kahteen kertaan, esim. hoitaja 50 km ja lapsi 25km, sehän ei ole oikein, koska näin ollen hoitajalle tulisi 25km enemmän matkaa.."
No siis hei, totta hemmetissä hoitaja joutuu ajamaan saman matkan myös toiseen suuntaan. Nyt en oikein ymmärrä tätä logiikkaa.
Voiko tämä nyt olla kunnasta riippuvainen asia?
ap
Ihan riitti, kun ilmoitti, paljonko on itse ajanut.
2
jos LASKUTAT kilometrejä 25 lapselta ja 50 hoitajalta, silloinhan laskutat 75 kilometristä! Koska laskutat sen menomatkan -jolloin lapsi on kyydissä - kahteen kertaan. Vaikka se auto itse asiassa liikkuu matkan vain yhteen kertaan.
Sun pitää laskuttaa vain 25 (lapsi ja hoitaja) +25 (hoitaja)kilometriä!
jos LASKUTAT kilometrejä 25 lapselta ja 50 hoitajalta, silloinhan laskutat 75 kilometristä! Koska laskutat sen menomatkan -jolloin lapsi on kyydissä - kahteen kertaan. Vaikka se auto itse asiassa liikkuu matkan vain yhteen kertaan.
Sun pitää laskuttaa vain 25 (lapsi ja hoitaja) +25 (hoitaja)kilometriä!
Että hoitaja ajaa joka tapauksessa sen 50km (25km edestakaisin), josta korvataan 0,44e/km. JONKA PÄÄLLE tulee lapsen matkustama km-määrä, korvataan 0,02e/km.
Eiku joo... ne onkin laittaneet nyt uudistetun lomakkeen mukaan tohon kirjeeseen. Siinä on omat rivit matkoille: km/ hoitaja SEKÄ km/ lapset + hoitaja.
Aikaisemmassa versiossa oli vain km/hoitaja sekä km/ lapset, mikä on varmaan aiheuttanu sekaannusta.
Siis... tajusinkohan mä vieläkään. Niin niin... funtsitaas kertaalleen, aivot tahmassa taas.
ap
kun tukiperheenä toimimme. Siis kaikilta kilometreiltä, jotka ajoimme.