Jotkut hoidattavat lapsensa muilla
Tällä asuinalueella on perhe joka ei lapsen perään koskaan kysele. Lapsi on lähes aina meidän nurkissa jos meillä vaan joku on pihalla. Sama se aikuisia vai lapsia, ilmestyy heti kun ovi meillä aukeaa.
Voi olla vaikka miten kauan, aniharvoin vanhemmat perään kyselevät. Olivat sitten ulkona tai sisällä - ei kai kiinnosta. Kyseessä 5-vuotias. Kun itse menemme iltaisin lapsinemme sisällä, joutuu sanomaan että mene sinäkin nyt jo kotiin. Jos ei sano jää esim. varastoon luuhailemaan. Kulkee missä sattuu muutenkin, ketään ei tunnu oikeasti kiinnostavan.
Kaikki näyttäisi ulkoisesti olevan perheessä hyvin, mutta aito välittäminen puuttuu kokonaan.
Kommentit (19)
Eikä todellakaan ole mistään suurperheestä, jossa vanhemmilla ei sen puolesta olisi aikaa vahtia.
Aika järkyttävää kun meidän lapset kotiin lähtiessään sanovat tälle tytölle et mene sinäkin nyt jo omaan kotiisi..
ap.
Erittäin vauraalla alueella, koulutetut vanhemmat, vimpan päälle pukeutuneet jne.
Lapsi on aina muiden naapureiden hoteissa. Tulee heti kun herää, lähtee kun passitetaan kotiin. Koskaan ei kukaan kysele.
vanhemmat olisivatkin työttömiä ja viikonlopuiksi lapset viedään mummulaan ym hoitoon, että vanhemmat pääsevät tuhlaamaan työttömyyskorvauksensa viihteelle. Mitä v****a? Kuka käski hommaan niitä mukuloita?
on juuri 5-vuotias poika. Ihan tajuttoman vilkas ja ilkeä vielä lisäksi. Änkeää pihalle, sisälle ja suuttuu jos ei pääse. Vanhemmat jopa jättävät välillä lapsen yksin kotiin ennenkuin tämä herää. Eilen poika oli sitten minulta kärttämässä aamupalaa!!!! Pojalla on isoveli, joka kulkee omien kavereidensa kanssa. Vanhemmat näennäisesti kiireisiä, mutta ihan " kunnollisen" oloisia. En tiedä miten hienoeleisesti ilmoittaisin, että minua ei kiinnosta hoitaa heidän poikaansa omien kahden lapsen lisäksi :/
Joskus olisi kiva olla pihalla vain omien lasten kanssa, mutta jotenkin noloa käskeä se häipymään kotiinsa. Jossain vaiheessa sekin on tehtävä. Jos jotain grillailuillanviettoja pidetään - en tosiaan halua että tyttö on vierellä ruokaa pyytelemässä:(
ap.
Vierailija:
Erittäin vauraalla alueella, koulutetut vanhemmat, vimpan päälle pukeutuneet jne.Lapsi on aina muiden naapureiden hoteissa. Tulee heti kun herää, lähtee kun passitetaan kotiin. Koskaan ei kukaan kysele.
Lisäksi hyvin uppiniskainen ja tottelematon. Sen takia ei edes mitään kivaa seuraa.
ap
On käynyt meillä siitä asti kun oli 4v ja nyt 8v. Hyvin kuvastaa tilannetta, että meidän lapset eivät ole KERTAAKAAN saaneet olla tämän tytön pihalla tai saati sitten kotona sisällä. Vanhemmat saattavat käydä tytön hakemassa pois jos vaikka tulee vieraita tms mutta silloin he huutavat tytön nimeä pihatieltä eli en ole tytön vanhempia nähnyt kuin muutaman kerran ja silloinkin on ollut asiaa, joten olen mennyt ja soittanut ovikelloa. Luulis, että heitä kiinnostaa millaisessa perheessä heidän lapsi viettää useita tunteja päivässä. Tällä tytöllä kans näennäisesti hyvin asiat, sillä isällään on oma firma ja asuvat suht uudessa omakotitalossa.
Jos 5-vuotias lapsi on noin pitkään kerrallaan pooissa kotoa, niin kyllä se viestii jo jotain jollei vanhemmat edes kysele perään. Minä soittaisin sosiaalitoimeen ( olen kyllä jo niin tehnytkin vastaavassa tapauksessa ) ja viestisin ongelmasta heille myös.
Vierailija:
Jos 5-vuotias lapsi on noin pitkään kerrallaan pooissa kotoa, niin kyllä se viestii jo jotain jollei vanhemmat edes kysele perään. Minä soittaisin sosiaalitoimeen ( olen kyllä jo niin tehnytkin vastaavassa tapauksessa ) ja viestisin ongelmasta heille myös.
Jo ensivierailullaan meillä pyysi ruokaa. Nyt olen sanonut että menepä kysymään kotoa äidiltä syötävää. Meillä on iso perhe jo muutenkin, enkä kyllä ota vastuulleni enää naapurin hoitamattomia lapsia.
ap
Kyllä ne meilläkin kapinoi, mutta eivät kyllä karkaile eivätkä lorvaile toisten nurkissa päiviä. Joku tolkku oltava!
meillä 18 asunnon paritaloyhtiö, jossa paljon samanikäisiä lapsia ja ihana sisäpiha. Meillä 5½v on jo reilun vuoden ollut muiden mukana pihalla. Omat siskot 8v ja 10v myös menossa mukana.
Näin kesäaikaan käyvät syömässä ja wc:ssä välillä mutta muuten painelevat kavereiden kanssa ympäri pihaa.
Kyllä siinä äiti saisi äkkiä kyytiä, jos yrittäisi leikkeihin änkeä mukaan. Olen toki kuopuksen 2v kanssa yleensä kerran pari päivässä pihalla, mutta ei siinä silloin muksuja näy, painelevät metsikössä tai " salamajoissaan" silloinkin, eikä varmasti nyhjää äitin jaloissa.
Kyllä lapsille voi myös itsenäisyyttä opettaa...
Vierailija:
Kyllä lapsille voi myös itsenäisyyttä opettaa...
Ap:n ja monen muun kirjoittajan kulkijalapset ovat jokun toisen omakotitalon nurkissa päivät pitkät. Pyytelevät naapureilta syötävää ja juotavaa. Ovat ilkeitä tai kurittomia. eivät lähde kotiinsa kuin käskemällä ja kukaan ei koskaan perään kysele.
Tuoko on sinun käsityksesi itsenäistämisestä. HALOO!
Kyllähän tuollainen välinpitämättömyys omaa lasta ja tämän menemisiä kohtaan on huolestuttavaa. Jututtakaa edes näitä lapsia esim. millaista ruokaa teillä oli kotona, jne. On minusta ihmeellistä, jos vieras ipana valittaa nälkää ja pyytää ruokaa, ei halua mennä kotiinsa tai tulee teille kuin omaansa.
" Tavallisissa" perheissä asuu paljon lapsiaan välinpitämättömasti kohtelevia vanhempia, kulissit suojaavat valitettavan kauan.
ihan vaan testaisin että millon ne havahtuu että pitää hakee lapsi kotiin, ja kuin ne sit kehtaa tulla oven taa kyseleen. ja että osaavatko tulla oikeesta paikasta hakeen.
onkohan kyseessä poika?