Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vuoden ikäinen liian nuori

Vierailija
05.07.2007 |

jäämään kymmeneksi päiväksi tutun hoitajan hoiviin vanhempien lomamatkan ajaksi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin (tai hänen ensisijaisen hoitajansa) läsnäoloa. Lapsi kokee pitkän eron hylkäämisenä, ihan sama onko hoitajana mummo tai kummi. Lapsi on vasta erkaantumasta äidistä (hänhän elää elämänsä alun symbioosissa). En kyllä itse millään voisi vaarantaa oman lapseni kehitystä turhalla erolla - en kyllä raaskisikaan olla erossa pienestä kovin pitkään.

Huhtikuun kaks- plussassa psykologi vastasi samantapaiseen kysymykseen, ja hänen mielestään jo neljän päivän ero oli aivan liikaa.

Vierailija
2/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on tosiaan totta, niin sääliksi käy lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä itse en ole tekemässä näin, vaan kaverini. Olette näköjään kanssani samaa mieltä siitä, että suunnitelma on täysin järjetön.

ap

Vierailija
4/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapsi kuole sillä aikaa nälkään. viis lapsen muusta kehityksestä...

Vierailija
5/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunti per ikävuosi, ja vain tutulle hoitajalle, ei mihinkään lapsiparkkiin.

Kaksivuotiaasta alkaen vuorokausi per ikävuosi, eli kymmeneksi päiväksi vasta kymmenvuotiaan voisi jättää hoitoon.

Vuoden ikäisen voit jättää 12 tunniksi hoitoon (yö tai päivä) ilman että lapsi " vaurioituu" henkisesti.

Vierailija
6/24 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan tuossa ajassa perheenjäsenet unohtaa toisensa! tai ainakin se vuoden ikäinen perheensä.. ja eikö 4v kaipaisi kovasti pienempää? muutama tunti/päivä voisi olla ihan kiva saada vanhempien jakamaton huomio, mutta että 10 päivää erossa sisaruksesta..

Vierailija
7/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä mieltä itse olet?

Vierailija
8/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin yhden yön erossa vuosikkaastani ja päätin että ei koskaan enää.. ainakaan ennenkun lapsi täyttää 10.

Vierailija
9/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ollut yhtään yötä erossa 1v4kk ikäisestä, tosin on kyllä isi laittanut nukkumaan ja olen tullut yöllä kotiin iltavuorosta

Vierailija
10/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vain 4 päivää reissussa ja isä hoiti lasta. Meni ihan ok, mutta palatessani sain kyllä aika kiukuttelijan hoidettavaksi useamman päivän ajaksi. Yhtään pidempään en olisi raaskinut edes olla matkalla.

Teiltä lähtisi vielä molemmat vanhemmat, joten kyllä 10 päivää on hieman rankkaa lapselle olla erossa vanhemmista.

Vierailija
11/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä jättäisi, ellei olisi aivan pakko. Se voi olla lapselle ihan älyttömän raskasta. Eräs ystäväni jäi 2-vuotiaana kahdeksi viikoksi hoitoon kun vanhemmat kävi reissussa, ja kun vanhemmat tuli takaisin, lapsi ei enää tuntenut heitä. Liekö tuo ollut jokin psykologinen suojautumiskeino, mutta siitä puhutaan vieläkin...

Vierailija
12/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät sen itsekin.

Vierailija
13/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäksi päiväksi. Oli ihan maksimi minulle, tyttö itse ei reagoinut mitenkään. Isoveli reagoi 2 v 6 kk asti eroihin niin voimakkaasti, ettei puhettakaan muutamaa tuntia pitemmästä erosta. Lapset on erilaisia.

Vierailija
14/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien reissujen aika tulee vielä t. 8 ja 5 äiti joka otti oman 1 vuotiaansa aikanaan mukaan 2 vkon Ranskan matkalle.

Vierailija
15/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esikoinen ( 4 v.) saisi kerrankin vanhempien täyden huomion.

ap

Vierailija
16/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap

Ei tulis mieleenkään itse tehdä noin. No me ollaankin " meidän perhe" ja tehdään matkat yms. perheenä...kunnes lapset kasvaa.

Vierailija
17/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sitäkään, mikä lasten ja vauvojen kanssa matkustamisessa muka on niin hankalaa. No joo, toisten mielestä niiden kanssa kaupassa käyminenkin on sula mahdottomuus, ja jos kaupassa käydäänkin lasten kanssa, niin mukaan tarvitaan ainakin kaksi aikuista.

Vierailija
18/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö perheeseen voi kuulua myös isovanhemmat tai vaikkapa kummit, jotka lapselle yhtä läheiset kuin vanhemmat? Hoitaja, jonka hoiviin lapsi jäisi matkan ajaksi, on lapselle todella tuttu ja läheinen. Ollut ennenkin hänen hoivissaan useita kertoja, pisimmillään viikon n. puolen vuoden iässä eikä ollut millänsäkään.

ap

Vierailija
19/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin heikko?????????????????????

Sehän on kuolema sille 1 v lle , tauno, olla noin pitkään erossa äidistä!!

Miten sä edes pystyisit siihen?

Vierailija
20/24 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap

unohda koko idea, menkää reissuun koko perhe, kunhan kuopus kasvaa. 10 päivää on järkyttävä hylkäämiskokemus noin pienelle, kun kyse ei oel pakollisesta menosta