lasten hukkumiset johtuvat liikunnan opetuksen vahenemisesta. lapset eivat opi kunnolla uimaan jos uidaan kerran kahdessa kuussa.
Kommentit (15)
jos koulu ei opeta. Monta muutakin taitoa pitää tässä elämässä oppia jos meinaa selvitä. Ei aina voi odottaa, että joku muu opettaa.
Koulun uimaopetuksen varaan ei todellakaan kannata lasten uimataitoa jättää. Uimakouluun viimeistään 6-vuotiaana, että uskaltaa sitten koululaisen lähettää koulun kanssa uimahalliin.
T: Kuuden uimataitoisen ja yhden uinnin opettelijan äiti
Minä en edes oo ajatellu, että se ois koulun tehtävä, vaan lapseni ovat käyneet uintiseuran uimakouluissa.
Koulussa oli pari, jotka eivät osanneet uida ja niiitä ope treenas sitten uimatunnit. Ei kaikki oppineet uimaan siitä huolimatta.
opettaa lasta uimaan. Ei kesällä kouluja ole. Eikä kaikissa kunnissa ole edes mahdollista käydä montaa kertaa vuoden aikana uimassa. Matkat lähimpään uimahallin voi olla jopa 50 km tai enemmän. Kyllä siinä menee sitten koko päivä. Milloinkas sitä lukemaan sitten ehtii kun sekin on koulun tehtävä. Ja jos kaikki koululaiset kävisivät kerran kuussa uimassa, täytyisi rakentaa lisää uimahalleja.
uimahalliin opetukseen. Ei riitä, että yksi aikuinen vahtii kuutta uimataidotonta.
Vierailija:
Parempia ne on kuin koulun harvat kerran ison luokan kanssa...
Kyllä se oli vanhempien vastuulla lapsien uimaopetus. Jo silloin -70-luvun lopulla.
On veteentotuttautumisuimakoulu, alkeisuimakoulu, jatkouimakoulu, tekniikkauimakoulu, uimahyppykoulu jne.
Hinta esimerkki: rantauimakoulun alkeisryhmä 10 tuntia maksaa 30 euroa.
aina voi mennä itse lapsen kanssa rannalle ilmaiseksi!! Itse opin uimaan ihan ite. Ja ei kai noita uimakouluja edes ennen vanhaan ollut...
Jos ei osaa itse opettaa niin sitten voi menna uimakouluun.
Kaikesta ei voi syytää vastuuta koululle, myös vanhempien pitää huolehtia joistain asioista.