Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisittekö päivävaipan lapselta, joka pissaa n. tunnin välein?

Vierailija
05.07.2007 |

Äsken löysin mahdollisen pissalammikon.. Juoksenteli joku aika sitten ilman pöksyjä.. Mietin, että saattoi tulla silloin, kun isosisko meni vessaan ja tämä pienempi yhtäkkiä säntäsi perään ja istui oma-aloitteisesti potalle. Aika lailla saan kyllä itse potalle istuttaa noin yleensä..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää melkein olla munakello soimassa että muistaa pissattaa, itse ei mene vaikka meillä on ikää jo 2v8kk :I

Vierailija
2/10 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

la ja housut on muutenkin sitten märät..ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pissattamissysteemillä lapsi oppii kyllä potalle, mutta ei opi itse tiedostamaan hätäänsä. Ja vanhemmille ihan älytön systeemi kytätä ja kysellä.

Vierailija
4/10 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lasta aluksi opastaakin=pissatutetaan niin oppii hyvin pian kyllä tiedostamaan sen pissahädän itsekin. Ei mene välttämättä kauaakaan.

Voin sanoa kolmen lapsen kokemuksella.

Tämä juniorikin(alle 2v) oppinut alle kuukaudessa sanomaan vessahädästä vaikka ekoina päivinä tosiaan pissatettiin varmaan sen tunnin välein ja siitä sitten pikkuhiljaa pidennettiin aikoja ja jossain vaiheessa ei enää kyselty vaan ooteltiin että menee itse vessaan.

Tietysti työtähän se vähän vaatii ja ei tuo APn lapsi nyt vielä niin iso ole että jos ei onnistu niin aina voi jättää vähän myöhemmäksi.

Vierailija
5/10 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Too!" , toteaa sitten.

Vierailija
6/10 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan lapselle aikaa ja rauhaa siihen touhuun niin oppii luonnostaan. Meidän lapset ovat olleet valmiita potalle vasta 2 v 5 kk jälkeen. Tätä viimeistä yritin aikaisemmin aloittaa noin 2 vuoden tietämillä, niin överiksi meni.

Pissaa myös tosi usein, oikea lirkkiä. Ei välitä yhtään jos housuissa kakka tai pissa. Kakan tullessa haara-asennossa hiljaa menee vessaan, tiputtaa housut pois ja sitten vasta menee pöntölle. Tosi vaikeaa!

Nyt lapsella ikää 2,5 vuotta ja tänään edistyttiin sillein, että kahdet kakat tehnyt pöntöön. Ihan ulapalla oon, että miten saisin jatkumaan, ettei vaan ala taas välttää sitä pönttöön kakkaamista!

Vierailija
7/10 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin yhdet vahingot/päivä käynyt ja nyt parina päivänä on jo sanonut välillä:" Kakka.." Viety potalle ja sinne on tullut pissa. Pari tipppaa on saattanut housuun tulla, mutta on kuitenkin itse hoksannut!

Vierailija
8/10 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa sanoa/eritellä onko pissahätä vai kakkahätä eikä sillöä nyt väliä jos vaan kuitenkin osaa hädän tunnistaa niinkuin viestistäsi näyttäisi.

Meillä opetettu pienet alkuunsa niin että sanovat vaan että vessaan tai hätä ja menevät vessanovelle niin äiti/isä tulee sitten auttamaan.

Toiminut hyvin.

Jos vahinkoja tulee harvakseen niin jättäisin kyllä sen vaipan pois.

Vierailija
9/10 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käyneelle vieraalle esitteli näytösluonteisesti kuinka sitä ollaan ilman vaippaa ja pikkuhousuilla, kun piti useita kertoja pienen ajan sisällä juosta potalla. Päiväunillakaan ei ole kolmeen päivään tullut pissaa vaippaan. ap

Vierailija
10/10 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä juoksennellu ilman housuja, oppii näin paremmin tiedostamaan hätänsä. Alakerrassa siirrän potan yleensä olkkariin tai keittiöön riippuen missä ollaan. Ennen syöntiä ja syönnin jälkeen käytän vessassa pöntöllä kun pestään kädetkin. Takapihalla meillä on pieni aitaus. Jos ollaan siellä, nostan potan mukaan. Joskus harvoin napero pääsee yläkertaan työhuoneeseen, silloin käytän ensin yläkerran pöntöllä. Yöunille laitetaan vaippa. Samoin ennen autoon menoa. Lämpimillä keleillä ulkona ilman vaippaa, kylmemmillä keleillä vaippa laitetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi