Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo päässytkään koneelle taas muutamaan päivään.

Esikoinen kävi potalla enkä sitten täs kuumudes saanut enään nukuttua. Mutta pääsinpä rauhas koneelle=)

SHAKATAK:

-Poikamme syntyi rv 36 ja oli sairaalla hoidossa parisen viikkoa. Pääsi kotiin hengitys rohisi ja oli hankalaa sai astmakohtauksia. Yövyimme aika-ajoin sairaallassa ja kolmnnen kohtauksen jälkeen 3kk vanhalla pojalamme todettiin astma. Sitten tuli säännöllinen lääkitys.

Sairaallassa vietetyt hoitopäivät , lukuisat lääkäri/yksityinen käynnit ,lääkkeet ja ym. maksaa, mutta ONNEKSEMME olimme ottaneet vakuutuksen jo raskausaikana ja kaikki tämä maksoi vain

omavastuun 40¿+normaali vakuutusmaksu. (Kulujahan saa samaan sairauteen kerätä puolivuotta, niin menee yhdellä oma vastuulla).

Myöhemminkin olemme aina menneet suoraan yksityiselle ei tarvitse jonottaa ja vakuutus korvaa kaiken lääkkeitä myöden. Me olemme hyötyneet tuhansia euroja ja nopeaa palvelua.=)

Toivottavasti sait selkoa=)

OMAA NAPAA: Tänään olisi neuvola ihanaa, koska eilen aamulla wc-käynnillä tuli hiukan vaaleanpunaista limaa pyyhkiessä=( Mutta ainakin asukki likkuu kovasti. Ei onneksi ole muuten tullut enempää. Saiskohan sitä itsekkin tänään jo kelapapereita täytettäväksi?=)

Palailen neuvolan jälkeen=)

Pähkinäneito rv 19+2

Vierailija
2/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä ketjussa oli juttua hankinnoista; Glenda79 kertoi hankkivansa samat vaunut kuin itse olemme aikoneet hankkia. Kävin eilen kyselemässä kyseisiä Teutonian vaunuja ja he kertoivat, että Teutonian maahantuonti loppuu, apua!! Varastossa enää tiettyjä värejä ja uusia ei enää saa tilattua. Itseäni miellyttänyt värivaihtoehto on tietenkin loppunut! Ainoa vaihtoehto olisi saada vaunut tietyllä värillä joko neitstä suoraan Saksasta tai sitten pitäis yrittää soitella eri liikkeisiin josko heillä olisi suoraan myymälässä mallikappale siitä väristä.

Kyllä ottaa päähän, just kun olin päättänyt mallin:( Laitoin tuonne tarvikepuolellekin keskustelun asiasta.

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä, eilenkin illalla tunsin potkuja nukkumaan mennessä, mutta heti kun mies laittoi käden vatsalle niin ne lakkasivat. Ja eilen tein muuten taas hyviä äitiysvaatelöytöjä! Alunperin ei pitänyt hankkia kuin muutamat vaatekappale, mutta eilen taas täydensin varastoa housuilla ja paidoilla, kun ne ihan pakosti halus tulla mun mukaan;)

Rv 22+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkinäneito:

(Kulujahan saa samaan sairauteen kerätä puolivuotta, niin menee yhdellä oma vastuulla).

Pähkinäneito rv 19+2

Korjaisin tähän Pähkinäneidon viestiin että kaikkien yhtiöiden vakuutuksissa ei ole samaa puoli vuotta/yksi omavastuu-sääntöä, vaan aika voi olla pidempikin (esim.Tapiolassa vuosi kulujen syntymästä ja omavastuu hakukertaa kohti)

Kattavan vakuutusvertailun löytää esim.täältä http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/lvve2007.pdf

raunoannikki rv 20+risat

Vierailija
4/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuitenkin näin ja vakuutuksen antaa Veritas.

Kiitos huomiosta/korjauksesta RAUNOANNIKKI=)

-pähkinäneito

Vierailija
5/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino07, kiitos kun kerroit tuosta Teutonian tilanteesta. Päätimme että heti tänään käymme kyselemässä kaupat läpi, josko meidän pikkuiselle vielä saataisiin Teutoniat. Tai sitten pitää tilata sieltä Saksasta. Minkä väriset vaunut olit ajatellut hankkia? Me haluttais mustat, mustalla pehmeällä kantokopalla.

Vierailija
6/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut puhetta vakuutuksista.Onko kellään vakuutuksia If-yhtiössä?Meidän esikoisella ei ole sairaskulu vakuutusta,ainoastaan tapaturma,mutta kuopuksella on kaiken kattava vakuutus.Meillä kans hyvät ehdot,että saan kerätä lääkäri laskuja vuoden,ja menee omavastuu vain kerran vakuutus kaudessa.Minä laitan aina netin kautta heti menemään vahinko ilmoituksen,koska en sitten muistaisi laittaa niitä myöhemmin.

Olisin silloin joskus 2005 ottanut kuopukselle ennen syntymää(oliko se 2kk ennen sai ottaa) sen vakuutuksen,mutta päivällä sitten menin myöhästymään.Nyt sitten mietin että tai oikeastaan muistelen,että monkähän hintanen se vakuutus on ennen vauvan syntymää otettuna?

Sen muistan että paljon kalliimpi se kyllä oli.!?Tuokin on sellainen asia,että kun sitä rupeaa miettimään,ottaako ennen syntymää vai odottaako siihen asti kunnes vauva 2kk,niin sitten tulee näitä vainoharhasia ajatuksia että ihan varmaan vauvalla on jotain hätää jos en ota ennen syntymää.

Meillä onneksi kuopus ollut terve,lukuun ottamatta kaikkia näitä perus räkätauteja..heh,mutta kyllä ollaan kans maksettu se vakuutus moneksi vuodeksi takasin.

PikkuJätissä saa hirmu nopeaa palvelua ja hyvää hoitoa,suosittelen.

Sitten masusta kuuluu:Mulla olis tänään se toinen ultra ja jostain syystä pelottaa ja jännittää samaan aikaan ihan kamalasti.Se sikiöntutkimusyksikkö on jokseenki NIIN sairaalamainen.

Kävin tosiaan viikolla 11+ siellä istukkanäytteessä(vaikkakin olen vasta 25v.)ja tervettä poikaa odotellaan.

Tämä on minulle jo viides raskaus ja ehkä tämä pelko ja jännitys johtuukin juuri siitä että kohta puoliin tulee ns.rajaviikot täyteen että vauva vois selvitä.

Mua aina huvittaa kun tässä meidän lähipiirissä on nyt monta esikoistaan odottavia ja he aina ovat niin onnellisia kun tuo 12vko tuli täyteen ja sanoivat:" On se hyvä että nyt varmuudella tietää vauvan olevan terve ja että raskaus onnistuu 100%"

En koskaan viitsi masentaa sanomalla että kyllä se vaan niin on että mikään ei ole 100% varmaa ennen kun se vauva todella tuhisee ensimmäisinä elin miinuutteinaan rinnalla,sit uskaltaa TODELLA iloita vauvasta.

Tulipas taas löpistyä,toivottavasti en loukannu ketään,itselläni on vaan ollut niin kamalan huono " tuuri" vauvojeni suhteen!

Niin siis masuasukista jäi kesken,ettäkun tämä tosiaan viides raskaus,on tämä ollut aivan erilainen.Masu tosin on kasvanu kovasti,joku täällä nauro samaa kun ihmiset kysyvät: ai vasta marraskuussa syntyy..heh!Minulla siis sama homma...

Potkuja tuntuu minusta ihmeen vähän,tai sitten en kerkeä niitä ajattelemaan,tunsin kyllä ekat potkut aikasin,mutta kai se aika kuultaa muistot,ettei osaa ns. nauttia näistä pienistä potkuista vaan muistaa vaan en kamalat jysäykset loppuraskaudesta..heh

Nyt menen vähän aamupalaa haukkaamaan,joten toivottelen kaikille helteistä päivänjatkoa...Ilmoittelen ultrakuulumiset iltasella!!

tiivi ja taavi 20

Vierailija
7/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vakuutuksista vastanneille. Esikoisella on sairausvakuutus, mutta sitä ei ole kertaakaan käytetty. Meillä on kaikki omaisuus vakuutettuna, eli en sinänsä ole mitenkään vakuutuksia vastaan. Olen vaan sitä mieltä, että kun olen veroja niin paljon jo ehtinyt maksamaan, niin pitäisi saada jotain vastinetta rahoilleen. ;-) Suomessa kuitenkin on aika hyvät terveydenhuoltopalvelut. Vai olenko vaan niin sinisilmäinen?

Oma napa:

- Aamuyöstä tuli aivan järkyttävän kipeä suonenveto vasempaan pohkeeseen. " Ikinä" en ole tuntenut sellaista kipua. Totesin siinä kiroillessani miehelleni, että miten ikinä voin synnyttää kun tämä suonenvetokin teki näin kipeää. Ekan kerran tuli mieleen, että josko tämän voisi jotenkin perua. ;-)

- Sitten olin pari päivää oksentamatta ja nyt sitten taas tuli aamupalat ylös. Jotenkin tosi turhauttavaa..

- Väsymys on myös aikamoinen. Tekisi mieli ottaa parin tunnin tirsat aina töistä tullessa. Onneksi loma alkaa kohta!

Rv 21 " Lilla"

Vierailija
8/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glenda79: Olimme ajatelleet joko tumman harmaita tai mustia vaunuja. Liikkeessä kuitenkin näin kangastilkut ja päädyin väriin 2840, jossa on mustaa ja harmaata. Kuvassa väri näyttää huomattavasti " huonommalta" , mutta kankaana se oli aivan ihana väri. Kokonaan mustat, eli trendiväri 3000, niin sitä oli saatavana mutta itseäni mietitytti hieman se, että pään kohdalla kangas on samettia ja siihen tuntui jäävän kaikki kiinni. Itse haluan kyllä ehdottomasti tuon 2840- väriyhdistelmän joten pakko jatkaa etsimistä... Toivottavasti te saatte haluamanne värin! Mutta kannattaa toimia nopeasti.

Vierailija
9/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on upeata ilmaa!!! Eilen täällä pyöri taas ukkonen ja ilma oli niin kuuman kosteaa joten tää viilennetty asunto houkutteli enemmän sisätiloillaan . Ed. päivänä oltiinkin Yyterissä 5 tuntia... Ja kyllä maha supisteli sitten illalla reissun jälkeen ihan kiitettävästi...

Vakuutuksista: Meillä otettiin esikoiselle vakuutus vasta syntymän jälkeen. Toiselle myös pakko tehdä näin koska oma terveydentilani estää sen ottamisen. Tosin lähivakuutuksessa vakuutuksen saa vasta lapsen ollessa 4kk:tta vanha... toivottavasti ei tule korvatulehduksia sitä ennen! Meillä ainakin kaikki vakuutuksesta kustannetut lääkärireissut esikoisen kanssa koskeneet flunssia. Lastenpolireissut olen sitten tehnyt kyllä yhteiskunnan kustannuksella.

Poika pyytelee jälleen rannalle. Onneksi se on tossa vajaan sadan metrin päässä niin ei tarvi kovin pitkälle lyllertää =). Ihanaa kesäpäivää kaikille

Eppuliina+ potkija rv 21+6

Vierailija
10/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksista olitte ainakin jutelleet..tuossa yhtäkkiä tajusin että eihän meillä oo esikollakaan mitään vakuutusta, onkohan edes itsellämme..

Pitänee hankkia, kyllä tästä puhuttiin jo ennen esikon syntymää, mutta onpa vaan jäänyt sit:(

Ja mies ei äskenkään edes mitään sanonut koko asiaan..ei mullakaan oo noista asioista tietoo, pitänee kysellä äidiltäni.

Ainakin veljelläni oli vakuutus jo ennen syntymää, ja hyvä olikin, että oli; Hälle puhkesi astma aika varhain lapsuudessa ja lääkkeitä on joutunut käyttämään.

Vierailija
11/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdykset kaikille. :)

Torstaissa ollaan..vielä olis yks päivä taas ja sitten olis viikonloppu...jee..ja sen jälkeen enään ensi viikko töitä ja loma alkaa. :) Äippä ja tätikin tulee käymään viikoksi meille Tukholmasta. Mukavaa kun ei niitä muuten niin useasti nää...mies taas vastaavasti lähtee Keniaan hakemaan sitä poikaansa tänne Suomeen...on sitten melkeen kuukauden poissa....*ikävä* ;(...mutta kyllähän tämä aika menee aika äkkiä. Oma olotila on edelleen väsy...unettomat tai huonouniset yöt jatkuu ja töissä sitten koneen äärellä " pilkitään" välillä oikein olan takaa...mutta jos sitä vielä tuon ens viikon jaksaisi :)...masuasukki on alkanut osoittaa merkkejään tuolla masussa...potkiskelee välillä, mutta ei vielä oo sellasia karateiskuja kuitenkaan ;) hehe. Ensi viikolla olis neuvola. Tällaista omaan napaan.

Shakatak: sä mainitsit kovasta suonenvedosta...believe me, mulla ollu sama tunne parikin kertaa kun tuo suonenveto on tullut...itkua vääntämällä sitä on yrittänyt keskellä yötä saada tasottumaan ja siinä vaiheessa on tullut ajatelleeksi, että mihin sitä on ittensä pistäny ;) hehe

Ja väsymys jatkuu mullakin...on mukavaa tietää että muillakin samoja oireita..en ole yksin ;)

Sitten täällä on puhuttu muistaakseni vaunuista?...mulla ei ole hajuakaan että millaset vaunut sitä haluaisi ja mies ei ole vielä kommentoinut muuta kun että kyllä ne ehtii syksymmälläkin ;) Ehkä sitä tässä loman aikana sitten vähän alkaa jo tutkailemaan kaikenlaisia tavaroita. Pinnasänky onneksi saadaan mun tätiltä :).

Tällaista tällä kertaa...vielä pari tuntia töitä ja sitten pääsee kotiin.

Oikein mukavaa torstainpäivää kaikille :)

Rv 21+4 (jos oikein oon laskenu) ;)

Vierailija
12/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vakuutuksista täällä oli puhuttu...ei vaunuista...:D se oli toisella palstalla se...heh...

Oon miettiny just itekin, että pitäisikö sitä ottaa tuota syntymättömän vauvan vakuutusta jo vaiko vasta sitten kun vauva on syntynyt? Mutta mitä nyt on teijän tarinoita lueskellu, niin siitä ei varmaankaan ole haittaa vaikka ottaisikin, päinvastoin on sitten ainakin varalla kaikki, jos jotain tapahtuu. IF:ssä on meillä vakuutukset....joku puhu IF:stä...onko tietoa paljon ne maksaa? siis nuo vakuutukset?

Vierailija
13/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malaika_vaavi:

IF:ssä on meillä vakuutukset....joku puhu IF:stä...onko tietoa paljon ne maksaa? siis nuo vakuutukset?

Katsopa tuota linkkiä, jonka laitoin ekalle sivulle.

Siellä on erittäin kattava vertailu eri lapsivakuutuksista ja vertailu sisältää myös hinnat.

Vierailija
14/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olen kokonaan unohtanut valittaa kun kaupassa käyminen on niiiiiin tuskaa nykyisin. Meillä minä olen aina ollut se joka käy kaupassa, vaikka sitten laitettaisiin yhdessä ruokaa. Nykyisin en enää osaa!

Eilenkin menin kauppaan ja mitään en osaa ostaa. Mielikuvitus on ihan nollissa. Ostin sitten auringonkukka leipää (se on mun suosikki) ja valmiiksi marinoitua possua. Siis täh? Kohta aion soittaa miehelle, että saa mennä kauppaan, kun mua alkaa ahistamaan tämä tilanne.

Ihan kummallista, että aikuinen ihminen ei osaa ostaa kaupasta ruokaa. Ensinnäkään en tajua mitä pitäisi ostaa, yhtään en osaa suunnitella, että minkälaista ateriaa voisi väsätä ja sitten jos keksin jotain, niin en osaa valita kaupasta mitään sinne ostoskoriin. Ihan kuin mulla ei olisi enää aivoja. :-(

Rv 21 " Lilla"

Vierailija
15/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko aamun ollut puhelin ja sähköposti yhetydessä If:fin vakuutusneuvojan kanssa.Siellä oli kuulemma justiin muuttunu tämä syntymättömän vauvan vakuutus ehdot.

Minä ole sitten TODELLA kova puhumaan ja kyselemään,joten esitin sellaisia kysymyksiä johon neuvoja joutu itse etsimään vastauksia..heheh

Eli ifillä on siis niin että sen saa ottaa 3kk ennen la,ja se päättyy automaattisesti kun vauva 2kk,jolloin solmitaan uusi sopimus.

Se luetteli mulle isoja korvaus summia jos vauvalla todetaan sitä tai tätä ja jos synnytyksessä tapahtuu jotain mistä jää vauvalle pysyvä haitta...jne...

Noh,kysyin sitten että miten ihmeessä ne kerkeää korvaamaan minulle esim. jos vauvalla todettais vakava sydän vika...eihän sitä nyt ihan kahdessa kuukaudessa hoideta,eiks je...

Jotenka se eukko selvitteli asiaa ja kertoi minulle:summat ovat kertakorvauksia,eli jos vauvalleni todettaisiin joku synnynnäinen vamma tai sairaus on korvaus summa halvimmillaan 10000e,korkeimmillaan se on 20000e,mutta sitten on vakuutuskin kalliimpi.

Ja sitten taas turva tapaturman aiheuttaman pysyvän haitan varalta on korkeimmillaan 100 000e,lääkäri määrittelee tilanteen tullessa pysyvän haitan asteen...

Mutta vaikka tämä vakuutus on määräaikainen ja päättyy vauvan ollessa 2kk,korvaa se kuitenkin vielä vauvan 6kk ikään asti jos jotain vammaa tai sairautta todetaan.

Tällä halvimmalla korvaus summalla (10000e) vakuutus maksaa n.175e,eli ei paha.Toki jos vauvalla todetaan jotain vakavaa vaikkapa 1kk ikäsenä,tulee siitä maininta seuraavaan vakuutukseen,mikä taas tarkoittaa ettei sitä jatkossa korvata,mutta onneksi nuo syntymättömän vauvan vakuutukset olevat summat ei ole pieniä jos jotain sattuu tapahtumaan.

Tulipas taas löpistyä vakuutuksista..olen niin innoissani.Justiin täytin oman terveys selvityksen vakuutusyhtiötä varten.

Olin siis siellä ultrassa tänään...siis niin IHANAA...VAUVALLA KAIKKI NIIN HYVIN KUN VAAN OLLA JA SAATTAA...

En ole ikinä ollu niin pätevällä lääkärillä kun tänään olin.Se ukko oli joku ulkolainen,siis niin asiansa osaava.Ei jorissu turhia vaan kertoi kaikki mahdollisen ja anto 100% varmuuden vauvan terveydestä,siis viitaten kromosomeihin.Olen helpottunu.

Ja yleensä ne ei puhu sukupuolesta mitään,muttta tämä lääkäri sanoi ihan selvästi kivespussien näkyvän kuvassa..heh,hassua!!

Siellä naikkarilla oli niin herkkää,kun olimme juuri menossa tuonne sikiöntutkimusyksikköön,niin siellä käytävällä tepasteli kaksi pientä poikaa isänsä kanssa:he olivat menossa hakemaan äitiä ja pikku siskoa kotiin...ne oli niin sulosia!!

Nyt lopetan tän näpyttelyn,ei tule muuten tästä turisemisesta loppua.Iloista ja aurinkoista päivää kaikille!!

Lillamamma ja toukkeli 20

Vierailija
16/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää kohtalo tovereita..heh,tiedä vaikk osuis samaan aikaan;)

Vierailija
17/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Lillamammalle[/b] onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja onnea pojan odotuksesta :-)

Täällä on ollut puhetta [b]vakuutuksista[/b]. Meillä on kaikki vakuutukset Lähivakuutuksesta ja sieltä aiomme käydä ottamassa myös vauvalle vakuutuksen. Tarkoitus olis tässä lähiviikkojen aikana käydä se varaamassa.

[b]Asunto[/b] on meillä pieni vuokrakaksio. Olisko jotain 50 m2. Ollaan kuitenkin päätetty vauvan kanssa tähän mahtua ja muuttaa sitten vaikka suoraan omistusasuntoon myöhemmin.

(.) Mulla on muutaman päivän ajan ollut todella heikko olo. Huimaa niin, että melkein kävelen pitkin seiniä ja välillä istuessakin pyörryttää. Inhaa! Tänään aamulla kävin ylimääräisessä neuvolatarkastuksessa mittauttamassa verenpaineen ja hemonglobiinin, jotka olivat aivan hyvät. Taitaa siis van johtua helteestä tämä heikotukseni. Juomista ja vähän suolaistakin, niin eiköhän se siitä. Vauvan sydänäänetkin kuunneltiin, ja masussa on kaikki hyvin :-) Minä en vieläkään tunne kovin selkeästi niitä liikkeitä, ja nyt näiden heikotuspäivien aikana en ole tuntenut senkään vertaa. Siksi oli niin helpottavaa kuulla ne sydänjumputukset.

RvaRuljanssi ja Nuu 19+2

Vierailija
18/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taas helteinen päivä ja ihan tuli välillä huono olo ku olin auringossa. Pakko juoda paljon vettä ni jaksaa paremmin kuumuutta!Vauva potkii taas ihanasti masussa ja tuntuu et on ollu aika vilkas tänään. Tai sit oon vaan istuskellu tänään paljon ja ehtiny kuulostella liikkeitä :) Meil oli kaveri vauvansa kanssa käymässä ja jo toinen peräkkäinen päivä ku saan pidellä alle kuukauden ikästä vauvaa. Miten ihanaa et muutaman kuukauden kuluttuu oma pikkunen tuhisee sylissä ja hamuaa tissiä! Ja sitä vauvantuoksua...

Vakuutuksista oli puhetta:Tytöille otettiin vakuutukset jotka muistaakseni alko heti syntymästä ja ne on kyl kannattanu. Esikoisella on allergiaa ja kuopuksella atooppinen iho ja muutamia korvatulehduksia. Meillä on kaikki vakuutukset Fenniassa ja sieltä siis otetaan vauvalleki. Fennialla on myös sama et kerran maksetaam omavastuun tietystä sairaudesta.

Lillamamma:) Hyvä et kaikki oli ultrassa tänään hienosti! Mulla on ollu vähän sama fiilis et pelottaa raskauden aikana ja toivon et viikot kuluis ni vauval ois paremmat mahollisuudet selvitä jos jotain tapahtuis. Mulla siis neljäs raskaus ja toinen meni kesken eli se vaikuttaa. Suvussa on myös tapatunu ikävia juttuja raskausaikana joten ei voi kun toivoo parasta!

eppuliina: En yhtään ihmettele et sua supisteli 5 tunnin reissun jälkeen. Mua tuntuu supistelevan jo hellepäivinä se jos kävelen normaalia kovempaa vauhtia. Ja ainaki viimestään iltasin jos oon ollu paljon liikenteessä. Onneks on toi tukivyö: se helpottaa oloo!

Shakatak: Mulla taas tuntuu pyörivän samat ruoat meijän ruokalistalla eli en keksi mitään uutta kivaa. Mieski sanoo et ihan sama mitä tehdään ruoaks eli ei oikeen aina auta asiaa. Mä käyn myös pääasiallisesti meillä kaupassa ja teenki yleensä kaikki ruoat. Nyt on alkanu tympii kaupassa käynti tyttöjen kaa kesähelteillä. Tulee väsy jo ku kerää ruokia ostoskoriin ja sit viel pitäis kotiin jaksaa taapertaa. Kai ne ajatukset sumenee raskauden aikana ja helle viel pahentaa asiaa ;)

Tarald ja tiitiäinen 20+5

Vierailija
19/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin päivään käynyt palstalla kun olen ollut vapaa- päiviä viettämässä. Kotona olen ehtinyt vaihtaa vaatteet ja ehkä käydä nukkumassa. Onneksi on töitä viisi päivää niin saa rytmistä taas kiinni.

Asunnon koosta on ollut puhetta. Meillä on n. 200 neliötä ja tällä hetkellä asuin alaa eli missä on saunat, makkari jne. n. 70 neliötä, iso autotalli ja loput neliöt pitäisi remontoida siihen kuntoon että saisi pari makkaria lisää.

Vakuutukset meillä on Fenniassa ja vaaville on vakuutukset haettu, mut vastausta emme ole vielä saaneet että saammeko vakuutusta.

Helle päivinä vaavi on ollut hiljaisempi kuin viileinä päivinä. Eli tänään kun on ollut viileämpää niin on kiitettävästi liikkunut.

Maha on iso, kuten teillä muillakin. Eilen mittasin mahan ympäryksen navan kohdalta niin sain mitaksi 93cm. Lähtö mitta on jotain 74cm. Tätä menoa jos menee niin olen valas jo kuukauden kuluttua!

Kiva kuulla että muillakin etoava olo on tullut takaisin. Mulla se iskee päälle jos on monta tuntia syömättä mitään. Jalkakrampit ovat mullekin tuttuja. Silmän ympärykset ovat tummuneet jne.....

Mut kesäistä loppu iltaa kaikille!

rv 22+1 taas on tullut viikko lisää. Ei tässä pysy enää matkassa mukana :)

Vierailija
20/27 |
05.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas useemman päivän välillä kirjottelen.. meillä on muutto ruljanssi pikkuhiljaa menossa ni tosi vähän malttaa istua koneella..

Hankinnoista oli ollu puhetta: me ostettiin tänää vaunut :) käytiin muutamaan otteeseen liikkeitä pyörimässä ja eri malleja ja merkkejä kasailemassa ja purkailemassa ja ihmeteltiin mut alussa jo pisti kaupan perällä olleet borat silmään ja positiivista et ne oli kaikista halvimmat :D tänään siis käytiin viel tutkimassa muita mutta ne boran breakerit me ostettiin :) ne on kyllä jotenki niin ihanat :) niit on nyt just näköjään netanttilassaki ja just sitä mein beige oranssia väriäki, mut liikkeessä oli 379e ja anttilassa 449 eli vähän ylähintaa..

muuta ei vielä sen kummemin olla hankittu ja suurimmaks osaks tän muuton takia..

Vakuutuksista.. meillä ei oo ollu eikä varmaan oteta nytkään.. hyvähän se olis, mut ei vaan oo tullu otettua ja meillä se ois aina turha ollutkin, siis tähän asti..

ja asunnosta :) nyt on vielä 74 neliöinen kolmio mutta uus on sitten 90 neliöinen neliö. Saa vähän lisää tilaa vaikka ahdashan sekin tulee olemaan, mutta kattoo sitten taas ku isompia ilmaantuu. Meitähän on siis kohta 6 ja vanhimmilla (9 ja 12)tarvii melkein jo olla oma huone, nyt tosin vasta vanhimmalla ja näin mennäänki niin kauan ennenko tulee taas lisää tilaa..

ON. masu kasvaa kovaa vauhtia :) nyt käytiin keskiviikkona neuvolassa ja mun sf mitta oli jo 23cm viikoilla 21+1..th sanoki et on vähän ylisuuri kohtu.. vauva on kuitenki normi kokonen ja lapsivettä normaalisti joten eipä kai tosta sit haittaa oo muutaku se että mä oon koht ihan jumbojetti :D

kaupassa käynti on mullekki nykyään ihan tuskaa, ei oikein tee ikinä mitään mieli ja tosiaan se mielikuvitus puuttuu ihan kokonaan.. mä ostaisin aina vaan jotain jugurttia :)

mut nyt pitää kömpiä sänkyyn et jaksaa aamulla taas nousta ihmisten aikaan ylös :)

Serena ja Toukkis 21+2