Sano jotain positiivista Suomesta.
Pelkään, etten koskaan uskalla muuttaa sinne takaisin.
Kommentit (13)
- Kunnon vuodenajat (oli ainakin ennen)
- Paljon luontoa jäljellä, järvi- ja metsämaisemat
- Löytyy paikkoja, joissa on tilaa ympärillä ja hiljaisuutta
- Talot ovat asumiskelpoisia ja on mahdollisuus kohtalaisen kokoiseen taloon ja tonttiin, vaikkei olisi upporikas
- Lasten pitää mennä kouluun vasta 7-vuotiaina
- Suhteellisen turvallisia elinympäristöjä, joissa lapset saavat vielä vähäsen maistaa seikkailun makua (lapsen mittakaavassa tosin), löytyy helpommin
Nämä tietysti riippuvat täysin siitä, millaisia asioita itse arvostaa ja myös siitä, mihin vertaa. Mä asun tällä hetkellä Englannissa ja kuulun niihin ihmisiin, joille elämässä tärkeintä ovat sellaiset asiat kuten oma rauha ja luonto - siksi kaipailen takaisin Suomeen (enkä sielläkään pääkaupunkiseudun vilinään). Jos sen sijaan nauttisin ihmisistä ympärillä, suurkaupunkien menosta ja työstä maksetusta kunnon palkasta, jäisin tänne.
eikä minkään sortin levottomuuksia ja tasa-arvo pelaa suht koht hyvin.
sananvapaus, tasa-arvoisuus parempi kuin muualla.
Opiskelumahdollisuudet.
Naispressa
luonto
Kieli
sininen taivas ja talvi!
Turvallinen kasvuympäristö lapsille. Mahdollisuuksia jokaiselle, riippumatta siitä mihin perheeseen on syntynyt tai sukupuolesta.. Vapaus sanoa ja ajatella mitä haluaa, liikkua ja käyttää rahansa mihin haluaa.. Siinä jotain.
Ei ainakaan kukaan mun tuntemani.
Taitaisit itse olla yksi kivittäjistä :-(.
-ruisleipä on hyvää :)
-sauna on rentouttavaa ja puhdistavaa
-puhdasta
-modernia
-luonnon rauhaan pääsee jopa pääkaupunkiseudulla
-suomalaiset ovat yleisesti ottaen rehellisiä, ystävällisiä ja vieraanvaraisia. Suomessa ei usein joudu huijatuksi ja suomalaiset eivät juurikaan valehtele.
-suomalainen yhteiskunta on tasa-arvoinen, naisia arvostetaan
-Suomessa on hyvä ja edullinen päivähoito ja ilmainen koulutus lapsille ja nuorille yliopistoon asti
-Suomessa on todella turvallista (tästä on tehty tutkimuskin ja Suomi oli yksi maailman turvallisimpia maita).
Kyllä muuallakin ollan rehellisiä ja huomattavasti vieraanvaraisempia.
on paras maa asua. Olen asunut Ranskassa ja USAssa, joten kokemus ei ole valtava, mutta matkustanut olen paljon. Olen aina onnellinen palatessani koti-Suomeen. Toki täällä on ongelmia ja puutteita, mutta ne ovat sellaisia, joihin voi ja tulee itsekin puuttua.
Suomi on ihan ylivoimanen tyoaika-asioissa ja palkallisissa lomissa. Jo sen takia yksin kannattaa asua Suomessa. Myos rakentamisen taso on huippu.
Pidan myos Suomalaisen rehellisyydesta, ei turhaa small talkia, ei jatkuvaa kilpailua ja rauhaa.
täällä saa vaikka kadulle kuolla rauhassa eikä kukaan kiinnitä mitään huomiota. Ihmiset ovat liikaakin jo tottuneet siihen että valtio holhoaa ja hoitaa asiat, oma-aloitteellisuus puuttuu. Olen itse asunut Ruotisssa, Italiassa ja Israelissa.
Olisihan se pitänyt arvata.
Pysyn täällä.