Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en halua toista lasta vielä..

Vierailija
04.07.2007 |

mies painostaa. Esikoinen on 2 v 4 kk. En vaan jaksa. Olen tyytyväinen elämään näin. Esikoisen ollessa vauva en ollut mitenkään erityisen väsynyt ja vauva oli suhteellisen helppo lapsi. Mies oli kuitenkin todella paljon töissä ja työmatkoilla ja vastuu sekä kotitöistä että lapsesta oli minulla ja on edelleen pääosin. Olen nyt ollut kohta vuoden töissä ja elämä sujuu mukavasti. Seksielämä on mennyt paremmin kuin ikinä paitsi nyt kun mies alkanut tämän lapsentekopainostuksen. Olen yrittänyt tuoda omaa näkökantaani esiin, mutta mies sanoo, että miten muka elämä voisi olla nyt niin paljon vaikeampaa kuin ennen ja silloin on tehty monta lasta ja kaikki mennyt ilman mitään sopimuksia. Olen siis sanonut, että en jaksa olla kahden lapsen kanssa kotona ja tehdä kaikkia kotitöitä. Apuna meillä on nyt käynyt siivooja 1 kerran viikko. Yksi suuri ongelma, joka myös haluttomuuden syynä on se, että minä olen 99 % se joka hoitaa kaikki yöheräämiset ja aamuherätykset, vaikka olisimme kavereiden kanssa mökillä tms.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelkään sitäkin aivan mielettömästi. Seuraavan kerran hakeudun varmaan jonnekin terapiaan. Mulla on vaan kauhea ahdistus koko ajan kun ajattelen, että pitäisi hoitaa vauvaa yöt ja päivät läpeensä ja mihinkään ei pääse ja koti on koko ajan sotkuinen ja itse väsynyt ja turvonnut. Mies taas sanoo, että rikon hänen unelmansa jos hän ei saa enempää lapsia.

Vierailija
2/7 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tossa tilanteessa auta kun keskustelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää mennä miehellä jakeluun. Sano että muuten on turha yrittääkään.

Vierailija
4/7 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on luvannut, että ottaisi päävastuun esikoisesta iltaisin ja voisi jatkaa hoitopaikassa päivisin. Minä en kuitenkaan haluaisi laittaa esikoista päiväkotiin jos olisin itse kotona, samoin haluaisin toisaalta olla kotona vauvan kanssa vähin 1,5 v mutta toisaalta taas ajatukset ahdistaa mielettömästi. Olen myös ajatellut, että myöhemmin voisi tilanne muuttua kun esikoinenkin isómpi jne. Miehen haave vain on ollut aina 3 lasta ja nyt tuntuu että en pysty edes siihen toiseen.

Vierailija
5/7 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain uskaltaa tehdä se lapsi ja luottaa että kaikki menee hyvin?

ap

Vierailija
6/7 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja helppohan miehen on siinä painostaa kun ei itse joudu " likaisiin" töihin (ja nyt av-mammat ei sitte rupea saivartelemaan sanasta likainen, tiedätte mitä tarkoitan...).

Itselläni lapsi 3v, ja sama homma. Helppo vauva ja elämä ollut mallillaan, mutta kärsin kaameesta synnytyspelosta (tosin se ei ole suurimpia syitä siihen että en halua lisää lapsia, vielä). Mies haluisi jo nyt, mutta tajuaa kantani. Haluan ensin opiskella opinnot loppuun, kun kerran aikuisella iällä aloitin. Olen sitä paitsi aina halunnut, että eskoinen olisi yli 5v ennen seuraavaa lasta (olen hoitanut aikoinaan paljon lapsia joilla pieni ikäero, ja ei oo mun juttu,...).

Ajan kuluminen auttaa. Ainakin itselläni. Kun lapsi oli 1v, olin sitä mieltä että ei toista lasta ollenkaan! Kun lapsi 2v, rupesin miettimään, josko sittenkin... Ja nyt on miehen kanssa sovittu, että kun lapsi on 5-7v niin yritetään toista, ja hän odottaa että aloite lähtee minulta silloin. Iän puolesta ei kiire, sillä olen 32v kun lapseni on 7 vuotias.

Toivottavasti saatte asiat sovittua. Auttaisiko jos sopisitte esim. 6kk ajasta jolloin ei asiasta puhuta eikä lasta yritetä? Ja kun molemmat ovat rauhassa miettineet tahoillaan, niin sitten otatte taas kissan pöydälle ja mietitte onko tilanne sama vai mitä.

Hyvää kesää!

ps. emme elä entisessä ajassa... yhteiskunta on erilainen, toisaalta " helpompi" , mutta mielestäni tässä asiassa kyllä vaativampi kuin " ennen vanhaan" . Äideillä on ihan erilaiset paineet ja työelämän vaatimukset, ei oikein voi verrata. Mutta, miehet on välillä' tollaisia :)

Vierailija
7/7 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukava kuulla, että muitakin joilla asia on näin päin. Itse mietin juuri tuota mennyttä aikaa, että silloinhan oli toisaalta vain yksi helppo elämisen malli, tehdä lapsia ja hoitaa kotia ja usein oli muitakin sitä kotia hoitamassa. Nyt taas tuntuu, että erilaisia tapoja elää on useita. Minä olisin 33 kun esikoinen on 7 v. Itse ajattelisin, että tuollainen 5 vuoden ikäero olisi ihan sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi