Olen raskaana ja flunssassa, ja mies antoi mulle vahingossa
särkylääkkeeksi Aspirinia!! Vaikka sanoin nimenomaan että Panadolia :( Olivat samassa paketissa jostain syystä.
Kuinkahan paha juttu tämä on?
Kommentit (11)
esim. buranaa voi syödä rv 20 asti. voit toki soittaa teratologiseen palveluun niin saat heti vastauksen. tuskin yhdestä kuitenkaan on haittaa vaikka olis koska otettu.
ja onneksi oli vain 250 mg, ei 500. Tuskinpa asia tähän kaatuu, mutta olin kyllä miehelle aika vihainen kun oli niin huolimaton...
ap
Suositellaanhan aspiriinia myös raskaanaoleville joissakin tapauksissa (vissiin jos on ollut keskenmenoja enemmän?). Korjatkaa jos olen väärässä.
Mutta ihmettelen myös että miksi olet vihainen vain miehellesi? Vahinkoja tapahtuu ja olisihan sinunKIN pitänyt huomata eron Panadolissa ja Aspiriinissa.
Yksi tuttu söi koko raskauden ajan aspirinia veren ohentamiseksi. Ei kai se kovin paha voi siis olla.
ja syytät miestäsi huolimattomuudesta?
Miksi et itse hakenut lääkettä? Toivottavasti mies ymmärtää, että jatkossa ei palvele sua vaan saat itse hakea omat juttusi ettei tarvii muita syytellä.
ja onneksi oli vain 250 mg, ei 500. Tuskinpa asia tähän kaatuu, mutta olin kyllä miehelle aika vihainen kun oli niin huolimaton...
ap
Makasin sohvalla kovassa kuumeessa, en päässyt edes ylös. Mies toi tabletin, oli kuorinut sen valmiiksi, en nähnyt pakkausta. Aspiriinit olivat hänen, hän oli tunkenut ne samaan pakettiin omien panadolieni kanssa. Otan lääkkeitä harvoin, en muista miltä ne näyttävät. Tabletti oli valkoinen ja pyöreä, eikä siinä lukenut mitään. Olin kovissa tuskissa ja nielaisin sen nopeasti. Tänään otin toisen tabletin ja huomasin asia. Mies oli hyvin pahoillaan. Vieläkö täytyy selittää vai riittääkö... ;)
ap
Miksi et itse hakenut lääkettä? Toivottavasti mies ymmärtää, että jatkossa ei palvele sua vaan saat itse hakea omat juttusi ettei tarvii muita syytellä.
ap
ei edes panadolia, että ihan sama tuo.
on aina niin hyvä teetättää hommat toisella ja sit syyttää jos siinä tulee pienikin virhe.
Ensinnäkin ap:n tapauksessa ei ole vielä mitään vahinkoa tapahtunut ja luulempa että mies ei osannut ajatella sitä tabletti asiaa niin konkreettisesti (vaikka mies onkin ) että just Aspiriini on se kauhea särkylääke.. otti vaan jonkun särkylääkeen siitä auttaakseen vaimoaan ja tässä kiitos
aspiriinia ei suositella raskaana oleville veren ohennusvaikutuksen vuoksi koska vuotovaara suurenee. Mitään vaaraa ei ole kahden aspiriinin ottamisesta, säännöllisesti sitä ei ole hyvä käyttää jos ei ole tarvetta verenohennuslääkitykseen. Ennen kun aspiriinin verta ohentava vaikutus oli tunnettu käyttivät raskaana olevat naiset sitä yleisesti joten vuotovaara on aika pieni.
Eri asia olis jos niitä säännöllisesti särkyyn söisit.
Aspirin sisältää lääkettä, joka vaikuttaa veren hyytymiseen, eli veri ei hyydy niin herkästi. Eli jos tulis verenvuotoa ym, niin saattaisi johtaa suurempaan vuotoon esim istukan irrotessa JOS sitä aspirinia söisi useammin kuin vahingossa yhden.
Nou hätä.