Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuiset loppuviikkoa kohti

04.07.2007 |

Kääks, eilen oli ultra (käytiin yksityisellä), ja siellä se oli; 1,1cm sikiö, ihan siellä missä pitääkin!!! Ja syke oli oikein hyvä, 160. Kyllä tuli sekä minulla että puolisolla tippa linssiin, kun lääkäri laittoin sydämen sykkeen kuulumaan!

Ihan uskomatonta, nyt se sitten viimeinkin kolahti oikein kunnolla, mä odotan vauvaa! Ja nyt uskaltaa jo iloitakin siitä, kun aika selvillä vesillä ollaan. Lääkärin mukaan tässä vaiheessa jos kaikki on hyvin, jo 90% raskauksista jatkuu!

täysikuu 7+3

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ett oisko kauheen työlästä, jos tonne esittelyihin lisättäs viel, ett minkä ikäsiä muut lapset...vaikka kk/vuosi tai jotenkin... Näkis vähän, minkä ikäsiä kelläkin=)

Vierailija
42/56 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro kaikille! Tänään vihdoin kerkeän mukaan kirjoittelemaan.

Olen 31 vuotias odottaja p-pohjanmaalta. Odotan toista lasta. Tytäs syntyi

01/03. La on 5.2.08. Eli viikot 9+5. Np-ultra on 20.7. sitä odottelen kuin kuuta taivaalta. Sit uskon et kaikki on hyvin kun itse nään..

Aina huolestuttaa nuo alapään asiat kun olen sairastanut munasarjasyövän

92 vuonna. Yhdelläkin munasarjalla on pärjänny, mut huoli painaa..

Siinäpä oli taustatietoja.

Mantelipullaa lohduttelen. Täällä sama valkotakkiverenpaine. Ja massaa löytyy muutenkin :). Rasitukseen meno jossain vaiheessa. Pitää toivoa ettei tule kaksosia, en mahdu edes ambulanssiin :).

Kaksosia löytyy suvusta..

Paha olo jokapäiväistä. Onneksi on nyt kesäloma.

Hyviä jatkoja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn: Me ei oltu esikoisenkaan aikana np-ultrassa, siitä syystä, että jos turvotusta löytyisi (ja lisätutkimuksissa löytyisi jotain vakavampaa) niin en missään tapauksessa pystyisi tekemään päätöstä abortista..

Eli ajattelen, että jos on erittäin vakavaa > luonto hoitaa (keskenmeno), ja jos syntyy elävänä, on meidän lapsemme jokatapauksessa.. Rakenneultraan kuitenkin mennään, koska jos siinä löytyy jotain esimerkiksi sydämestä, pystyy siihen varautumaan.

Olipas sekava selostus.

Vierailija
44/56 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille ultrarassa hyviä kuulumisia saaneille! :)

JELLONA: Kovasti tsemppiä piinaavaan tilanteeseen!! Toivottavasti on kyseessä se vaihtoehto että viikot on vaan vielä liian pienet jotta pikkuinen näkyisi!

JULIA; minä syön multivita raskaus- vitamiinia ja kalkkia. Haluan varmistaa että vauvalla on saatavilla kaikki tarvitsemansa. Ja toisaalta sitten ei tarvi stessata, jos ei joka päivä tule syötyä ultraterveellisesti.

Sinällään on toki mahdollista saada yliannostus vitamiineja jos syömonipuolisesti ja vielä sen päälle käyttää monia eri monivitamiinivalmisteita (usein myös vaaditaan runsasta käyttöä) jotta se yliannostus olisi mahdollista. Vesiliukoiset vitamiinit kyllä sitten erittyvät virtsaan ja poistuvat elimistöstä. Toki niiden jatkuva runsas poistaminen rasittaa sitten munuaisia. Suuria vaaroja vesiliukoiset vitamiinit harvoin aiheuttavat. Toki isot määrät C-vitamiinia jatkuvasti saattavat aiheuttaa kiteitä virtsaan. Rasvaliukoiset vitamiint kuten D-vitamiini on sitten vaarallisempi jos sitä saa jatkuvasti suuria yliannoksia kun se kerääntyy elimistöön.

Summasummarum: kun käyttää vain yhtä monivitamiinivalmistetta ja sitäkin ohjeen mukaan, ei oo suurtakaan riskiä että saisi yliannosta vitamiineja. Tulipas innostuttua....

VIMPULALLA on kauheee mieliteko karkkeihin, mulla armottomalla karkkihiirellä on päinvastoin en saa paljoakaan karkkia syötyä kun jo tulee stoppi. Kilojen kannaltahan on oikein positiivista, ettei mikään makea kovinkaan maistu, kiloja kun on jo lähteissä enemmän kuin tarpeeksi.

KESÄLOMAREISSUISTA: Juhannuksena oltiin miehen kanssa mökillä, riippuen mun työtilanteesta se saattaa olla se meidän ainut kesälomareissu, tai sitten päästään vielä elokuussa mökkeilemään jos mun työt ei jatku. Mutta mitään sen erityisempää reissua ei oo suunnitteilla. Jaa, mutta itseasiassa siskon kanssa on puhuttu kylpyläreissusta. Sillä kun on kolme vilkasta poikaa ja haluais käyttää niitä uimassa mutta kaksi vahtijaa ei enää kolmelle riitä, ovat sen verran nopeita käänteissään. Joten mennään jossain vaiheessa minä ja mun mies siskon perheen kanssa kylpylään sitten jo joka pojulla oma vahtija ja yksi aikuisista saa vuorollaan uida rauhassa.

AMALIALLA JA ANNA_LIISALLA on tuhrutellut ja vuodellut vertakin! Toivottavasti teillä kummallakin vuotelut ovat vain harmitonta vuotoa,

Muistan lukeneeni, että kun limakalvot ovat raskausaikana herkät ja saattavat ärsyyntyä ja vuodella ihan normaalista yhdynnästä Ja että se veri tulisi sitten emättimien limakalvosta ja ei oe mitenkään vaarallista.

JOULUOMPULLE:Onnea tuplasti!!!! Toivottavasti raskaus menee hyvin!

Kyllä minäkin jännäsin kovasti kun sisko odotti kaksosia. Hänellä raskaus meni hyvin täysiaikaiseksi asti.

Minä ehkä jättäisin varmuuden välttämiseksi ne kalat syömättä.

VIMPULA: Kauhea tosiaan tuo, Powerparkin onnettomuus! :(

Samoin on järkyttänyt noi lasten hukkumiset. :(

ANNLINN: Tiedätkö miksi tuolla vauvan sukupuolella on merkitystä siihen riskiin että sairastutko vai etkö sairastu tuohon raskausmyrkytykseen?

POCO: voithan sanoa sille ultraavalle lääkärille, ettet halua tietää sukupuolta. Joten lääkäri voi sitten jättää sen jalkovälin tutkimisen vähemmälle tai sitten niin, että ette katso silloin kun sitä kriittistä aluetta tutkitaan. Ja toisaalta, joskus ne vauvat eivät suostu näyttämään sitä jalkojen väliään ollenkaan. (hyvä puhua kun en oo koskaan ollut silleen ultrassa että, siellä masussa olis ollut elämää...)

HELTU: toivottavasti vauva pysyy kyydissä mukana tuosta mahanpäälle hyppäämisestä huolimatta.

POCO; mulle ainakin kelpaa toi helmihaikarat, mutta siitähän voidaan vielä tulevalla viikolla kysellä mielipidettä ihmisiltä.

Siis joo sinähän sanoit, että ehdotelkaa nimiä, komppaan! Katsellaan ensiviikolla että jos tulee uusia nimiehdotuksia!

Mä voin ryhtyä listaemoksi mikäli se sopii kaikille?

Tiistaina mulla on vapaapäivä, joten silloin ryhdyn värkkäämään sitä esittlylistaa.

MILLAMALLA: Joo, mulle tuli kanssa sitten jälkikäteen mieleen että jossan listoissa oli kohta " muut lapset" kun tosiaan kaikilla ei oo vasta eskoinen tulossa, ei tullut mulle mieleen sinä kohtaa kun noi kohdat laitoin esiin. Toki tässä saa esittää, että mitä muuta haluatte esittelyyn esille laitella...

Mä kävin neuvolassa 9+5 viikolla, meillä on tässä asuinaluella joku vauvabuumi menossa ja neukkatädillä on ajanvarauskirja koko ajan täynnä. Mä syytän kyllä vesilaitosta, se on taatusti laittanut vesijohtoveteen jotain mystistä vauvakemikaalia. :D

Tässäkin taloyhtiössä on mun lisäkseni kaksi vauvamahaa kasvamassa.

Mä meen np-ultraan yksityiselle, kun tämä kunta ei tarjoa lainkaan np-mittausta. En oo käynyt ollenkaan alkuraskauden ultrassa.

SIIRIKKI: Tervetuloa mukaan!!

Kiitos lohdutuksista!

Mulla onneksi noi kotimittaukset ovat näyttäneet ihan hyviä arvoja.

Joten yksi huoli on vähemmän.

PAHOINVONNISTA: Mä en osaa sanoa mitään kikka kolmosia tohon.

Koska itse olen pahimmalta pahoinvoinnilta säästynyt. Ainoastaa aamulla hampaiden pesu saa aikaan mahan tyhjenemisen. :(

Nyt sitten on aamuisin sellaista oloa, että mitään ruokaa ei oikein tee mieli. Mikään ruoka ei oo saanut mua vielä oksentamaan. Kohtuullisen vähällä olen siis selvinnyt, ku olen lukenut noita teidän toisten kokopäiviäisistä pahoinvoinneista. *koputtaa puuta*

Toivottavasti teillä kaikilla pahoinvoivilla helpottaa pian!

Tästä taisi tulla romaani.... ;) *hups*

Mutta nyt taidan lähteä yöunille, tämä vaavin kasvatus ja aikaiset heräämiset töihin vaativat veronsa!

mantelipulla 10+2

Vierailija
45/56 |
08.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeutta ja voimaa kaikille epävarmuudessa pyöriskeleville! (tai onhan tämä meille kaikille vielä epävarmaa, joten voimaa kaikille) =)

Pikaisesti omia kuulumisia, väsyttää niin vietävästi! Paha olo on vähän väistynyt, kunhan muistaa syödä, mutta tämä väsymys on ihan tolkutonta, en jaksa tehdä yhtään mitään. Paitsi maata sohvalla ja katsoa telkkua... Huomenna töihin, blaah.

Kerrottiin eilen mun vanhemmille vauvauutiset, olivat iloisia, varsinkin mun isä, mutta ajatus taitaa vaatia vielä vähän totuttelua. Niiden on vieläkin vähän vaikea niellä meidän perhekuviota, kun puolisoni on siis myös nainen. Mutta kyllä mun äitikin heltyi, kun alkoi miettimään pientä nyyttiä, ja että hänestä tulee mummi! Taisi olla vähän helpottunutkin, oli varmaan ajatellut, ettei lapsenlapsia tule koskaan. (veljenikin on lapseton, ja tällä hetkellä sinkku).

Ja isä vaan katsoi mua pitkään hymy korvissa, ja mietti, että ei se (vauva) varmaan vielä ensi kesänä tule hänen kanssaan kalastamaan... =)

Toivotaan nyt, että pikkuinen pysyy mukana, ettei tullut turhaan kerrottua...

Vierailija
46/56 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mantelipulla!

Terveydenhoitajakin sanoi et se veri on tullut limakalvoilta kun ne on niin herkät raskauden aikana.Nyt ei ole sen jälkeen tullut verta ollenkaan,valkovuotoa jonkun verran vain.

Nyt pitää lähteä töihin.

Anna-Liisa 9+5

Vierailija
47/56 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä epätietoisuus jatkuu sen asian suhteen np-ultraan. Näin oli esikoisenkin kanssa ja yllättävän nopeasti se aika kului.

Kirjottelen nyt vain nopeasti kuulumiset ja sitten keskityn viimeiseen työpäivään ennen lomaa. Väsymys on todella kova ja pahaa oloa on koko päivän...se siitä aamupahoinvoinnista. No aamuisin on kyllä todella vaikea päästä liikkeelle, kun ei jaksaisi seistä ollenkaan. Lasi kirpeää mustaherukkamehua yleensä auttaa... Nyt olen jo lounas edessäni, kun nälkä kurni;)

Pitäkäähän pinoa pystyssä. Lomalla ei varmasti tule hirveästi oltua koneen ääressä, mutta loman jälkeen taas palataan kuvioon! Lukemassa varmasti kyllä käyn, mutta kirjoittaminen taitaa jäädä vähemmälle! Ensimmäisen neuvola-ajan sain varattua.

lehvä

Vierailija
48/56 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain plussan jo juhannusaattona, mutta olo on niin epäuskoinen, että vasta nyt " uskallan" pinoutua :) Esikoinen on syntynyt 03/06 ja hänen imetyksensä lopetin 05/07, yhdet (ne ensimmäiset ja ainoat synnytyksen jälkeen) menkat ehti olla imetyksen lopetuksen jälkeen ja heti ekasta kierrosta tärppäsi. Laskurin mukaan LA olisi 28.2. Saa nähdä siirtyykö se ultrassa, eli tuleeko minusta kuitenkin maaliskuinen.

Eka neuvola-aika mulla on 19.7. mutta neuvolantäti ultraa minut jo nyt ylihuomenna perjantaina, koska olen kärsinyt kamalista vatsakivuista ->haluaa tarkastaa ettei ole kohdunulkoinen. Mitään vuotoa ei toistaiseksi ole onneksi ollut. Eli senkin takia olen vähän epäluuloisella mielellä.

Mutta koitetaan nyt jaksaa olla positiivisella mielellä ja uskoa, että perjantainen ultra kertoisi otuksen olevan oikeassa paikassa...

Jellona rv 5+6

Vierailija
49/56 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä täälläkin alkuraskauden ultrasta. Kaikki hyvin, yksi pieni sykkivä sydän löytyi. Aika vauvan näköinenkin se pieni otus oli, näkyi kädet ja pää ihan selvästi.

Kaikkien haamukuukautisten ja muiden jälkeen saatiin viimein varmuus siitä että kaikki on kunnossa. Selvisi viimein tarkka rv ja saatiin laskettu aika.

Nyt voi vihdoin ' olla raskaana' .

Huono olo vaivaa aamusta iltaan. Olen syönyt pelkkiä keitettyjä kasviksia ja salaattia kun muu ei maistu. Onneksi on kesä ja kasvikset parhaimmillaan :)

Onnea kaikille joilla oli myös hyviä uutisia ultrasta!

Auroora 8+1

Vierailija
50/56 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee vielä uusia odottajia. Tervetuloa, Jellona!

Pahoinvointi jatkuu täälläkin. Tänään on taas ollut huonompi olo kuin aikoihin, ja olen yökkäillyt töissäkin koko päivän. Lisäksi erityisesti kaikki hajut tuntuvat aivan kammottavilta. Elättelen toiveita, että tää tästä alkaisi kohta helpottaa, mutta tosiasia on, että viimeksikin samanlainen pahoinvointi jatkui ainakin viikolle 17 asti.

Silti iloitsen raskaudesta ja vieläkin hymyilyttää eilisessä ultrassa nähty pieni ihmisenalku.:)

Aurinkoista loppupäivää kaikille!

Lumileopardi ja poikanen rv 8+2 (taas)

Vierailija
51/56 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odotetaan, takana keskenmeno maaliskuussa. Laskettu aika neuvolan mukaan 8.2. ja nyt viikkoja koossa 8+5. Ultrattu on jo kahdesti ja kummallakin kerralla syke näkyi ja kaikki oli kunnossa. Uuden keskenmenon pelko on vaan niin kova että en oikein vielä uskalla ajatella olevani oikeasti raskaana. Ehkäpä sitten np-ultran jälkeen johon kuumeisesti kutsua odottelen.

Vierailija
52/56 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu täällä lomailemassa muutama päivä ja olo on edelleen ihan ok, jos ei oteta lukuun vatsan " vihmomista" silloin tällöin. Sit mulla on myös ihan armoton turvotus!! Kauheeta kun tässä vaiheessa jo tuntee olevansa ihan ilmapallo. Onko muilla ollu turvotusta alussa ja rauhottuukohan? Onhan tää nyt naurettavaa että meikäläinen ei saa normaaleja housuja kunnolla jalkaan, viikkoja vasta 7+1....

Mulla on ens viikolla ultra, joten sitä innolla odotellessa!!

Ninnutar 7+1 (edelleen kai)

Vierailija
53/56 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin!

Siis. Itse vielä mietin ja arvon, pitäiskö sitä sinne ultraan hakeutua... Olsihan se kyllä kiva käydä vilkaisemassa, mitä tälle asukkaalle kuuluu... Vai kuuluuko mitään...

Väsymys on kaatava! Esikko aloitti meidän päivän tänään klo5:30 ja siitä asti on sit enemmän ja vähemmän tolkuissaan koitettu viedä päivää läpi... Onneksi mies tulee kohta kotiin ja mä pääsen levähtämään...

Nyt se tuli! Pötkölleen!

Luuk@ 6+6 ??

Vierailija
54/56 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te ootte jo melkeen kaikki käyneet ultrassa????????? Yksityiselläkö ootte käyneet? Itse en kyllä täällä kylässä pääse ja eipä kai sillä niin väliäkään.. Pahoinvointi on sitä luokkaa, että kyllä siellä joku ihan varmasti on kyydissä. Tämän raskauden tiimoilta on myös tullut selväksi, että tämä on sitten viimeinen raskaus, joten pikkuisen on parempi pysyä kyydissä loppuun asti. Pää ei tule kestämään enää yhtään. Kaikki voima ja energia on poissa, esikoisen puolesta on paha mieli kun en pysty olemaan ulkona kaikkien hajujen takia, saarioisten äidit laittaa meillä myös ruuat tällä hetkellä täysin, itse en kyllä syö edes niitäkään, mitään ei tyllerön kanssa jaksa oikein puuhastella, joten kirjat ja piirustusvälineet on tosi kova juttu, ja niinpä niin, valitettavasti videot.. Reppana käy välillä paijaamassa äitiä ja toteaa että äitillä masu pipi, äiti nuku vaan. Tulee ihan tippa linssiin moisesta sympatiasta ja huolenpidosta.

Kunpa nämä viikot tästä vaan äkkiä kuluisivat ja alkaisi voimaan paremmin. Ainakin esikoisen kanssa puolivälin jälkeen olo parani huikeesti..

Parempia aikoja odotellessa,

Nojanda ja ehkäpä jo 9+0

ps. anteeksi tämä kaikki vali-vali. Tätä raskautta on todella toivottu ja odotettu ja mä vaan valitan. Mutta kun helpottaa saada ne kurjat fiilikset jonnekin lätistä.

Vierailija
55/56 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojanda; itse ainakin kävin yksityisellä, muuten ei olisi ollut mahdollista. Itsellä eka raskaus, ja olo oli niin epätodellinen ja epävarma, että halusin käydä varmistamassa, että kaikki on ok!

Ninnukka; Täällä myös toinen ilmapallo, vatsanseutu on kuin tynnyri! :) Jossain aiemmassa ketjussa kirjoitin tätä samaa. Näytän, että olisin varmaan viidennellä kuulla raskaana, ainakin! Ja painoakin oli tullut jo 3-4kg lisää, en sitten tiedä onko nestettä vai mitä.

Mulla on nyt onneksi ollut illat helpompia, aamulla ja aamupäivällä pahoinvointi on tosi voimakasta, mutta onneksi helpottaa iltapäivää kohden, kunhan muistaa syödä ja juoda. Harmi vaan, että just aamupv pitää sinnitellä töissä....

Vierailija
56/56 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kaikille,

olen nyt ensimmäistä kertaa raskaana ja viikkoja takana 6+6. kävin jo ultrassa heti raskaustestin tehtyäni viikolla 5. valitettavasti ei vielä kuulunu sydänääniä ja pelästyinkin aluksi aika lailla, kunnes lääkäri rauhotteli että kierron ollessa 30 päivää saattaa sydänäänet kuulua vasta 7. viikolla. luinkin sitten samana iltana netistä paljon tietoa ja näin aivan omaa ultrakuvaa vastaavan kuvan. kuitenkin odottelen jo kovasti seuraavaa ultraa, joka on viikon kuluttua!

on ollut helpottavaa lukea teidän pahoinvoinnista ja ruokailuvaikeuksista. mulle maistuu ruoka todella vaihtelevasti ja jos yks päivä perunat on oikeen herkullisia niin seuraavana päivänä saattaa olla etten saa ainoatakaan alas. nyt on lähinnä niin että vaan kylmä ruoka maistuu. yritän syödä parin tunnin välein edes hedelmiä ettei paha olo ylly liian kovaksi. pari kertaa on käyny niin että nukkumaanmeno (ja siis ruokailuväli) on viivästyny liikaa ja sit en oo pystyny välttämään yöllä oksentelua... hajut tuntuvat mullekki tosi yököttäviltä ihan joka aikaan päivästä.

töissä on hankala olla ku kesken palaverin saatan joutua juoksemaan vessaan tai syömään jotain pientä. täytyy aina keksiä joku tosi hyvä selitys etteivät ala ihmettelemään (en vielä halua kertoa töissä mitään, ehkä sitte niiden 12 vkon jälkeen....). ja raskaan työkassin nostaminen välillä vihlasee mahassa, pelkään aina ettei vaan vauvalle tapahdu mitään. onko teillä muilla ongelmia nostaa painavia tavaroita?

maha on myös mulla hieman turvoksissa, mutta vielä enemmän rinnat. on jo täytyny siirtyä kokoa isompiin rintsikoihin ja poikakaveri on mielissään :)

sain lääkäriltä sillon heti 5. viikolla vitamiinipillereitä jossa on myös foolihappoa. otatteko te muutkin semmosia päivittäin? jostain kuulin että vois saada yliannostuksen vitamiinejä... mitenköhän sellasenki asian huomaa?

julia 6+6