Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään vuotoa kohdunulkoisen jälkeen?

04.07.2007 |

Hei!

Minulla todettiin kohdunulkoinen raskaus ja minulta poistettiin toinen munatorvi tähystämällä kokonaan (munatorvi ehti jo rikkoontua). Miten pitkään on odotettavissa vuotoa toimenpiteen jälkeen ja milloinkahan tulevat kuukautíset? Miten muilla saman kokeneilla on mennyt? Kiitoksia vastauksistanne.

T. Viisu

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Mulla oli kohdunulkoinen huhtikuussa ja vuotoa oli n. viikon verran laparoskopian jälkeen. Seuraavat menkat tulivat kesäkuussa. Ehdin jo käydä lekurissakin kun ihmettelin, missä ne viipyvät !

T:mami

Vierailija
2/4 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän kohdunulkoisesta raskaudesta on tietoa missään, vain ohimennen mainitaan vaaralliseksi ja kivuliaaksi. Millaiset oireet? Millä viikoilla yleensä huomataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja " kuivui" itsestään pois eli ei tarvinnut toimenpiteitä. Hyvä tietysti ettei tarvittu leikkausta, mutta toipuminen kesti pidempään. Monta viikkoa sai rampata labroissa kun katsottiin että hcg laskee nollaan, ja vuotoa kesti yli 10 viikkoa. lääkärissä kävin yhteensä vissiin 6 vai 7 kertaa, ja nyt viimesessä tarkastuksessa todettiin keltarauhaskysta toisessa munasarjassa. ilmeiseti siis tän kodunulkoisen raskauden aiheuttama. pitäsi mennä itestään ohi, mutta jos ei mene, pitää poistaa leikkauksella. eli aika pitkä operaatio tästä tuli, laskettu aika olisi ollut marraskun alussa. parit kuukautiset on tullut, ja periaatteessa lasta saa yrittää, mutta lääkärin mukaan raskaaksi tuleminen on vaikeaa niin kauan kuin kysta on paikallaan. eli pienessä on tällä hetkellä ilon aiheet. onko kukaan muu kokenut vastaavaa??

lotta

Vierailija
4/4 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltiakummi:

Aika vähän kohdunulkoisesta raskaudesta on tietoa missään, vain ohimennen mainitaan vaaralliseksi ja kivuliaaksi. Millaiset oireet? Millä viikoilla yleensä huomataan?

Yleensä huomataan noin 7-10 viikoilla kun kivut alkavat toispuoleiseti, mutta mulla alkoi oireet jo 5+4 viikoilla. oireena siis kova alavatskipu toisella puolella ja mulla oli myös alaselkäkipua. kun oireista soitin päivystykseen hoitaja sanoi että tuskin on kohdunulkoinen, kun viikkoja on noin vähän, ei kuulemma sillon pitäs vielä oireilla. mutta mulla siis oireili, onneks. hoitona siis tähystysleikkaus, tai sytostaatti pistokset jolla alkio saadaan jotenkin kuivumaan pois. mulla lähti itekseen pienenemään. vois siis olla vaarallinen jos munatorvi repeää, ja vuotaa vatsaonteloon. ja mulla raskaustesti näytti haaleaa plussaa.