Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*LOKAKUISTEN sunnuntai*

05.11.2006 |

En löytänyt ketjua....tokkopa täällä muita enää onkaan kuin minä? :)

Tänään käytiin ekassa yliaikaiskontrollissa. Sydänkäyrät hyvät, ja kaikki muukin oli ihan ok. Istukka toimii vielä oikein hyvin ja lapsivettäkin on sopivasti.....saimme ensimmäisen painoarvion :) 3,6-3,7 kiloa :) Mulla on edelleen tosi hyvät verenpaineet ja puhdas virtsa, mitään syytä käynnistämiseen siis ei ole. Kohdunkaulakaan ei ole kypsä vielä. Siitä olin yllättynyt että käyrällä näkyi kuulemma ihan selviä supistuksia, mutta en kyllä niitä itse ole tuntenut.....outo juttu.

Odottaminen siis jatkuu täällä, keskiviikkona seuraava kontrolli. Mun synnytyssairaalassa käynnistävät vasta 42+2, eli nyt tietää että lauantaina sitten viimeistään alkaa tapahtua. Piiiiitkä viikko tulossa, jos ei itsekseen tule.

Onkos muita lokakuisia vielä....?

Dirah 41+3

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä Dirah voi sua yksinkään jättää, eli täällä ollaan! :)

Tuo kuulosti hyvältä, että istukka toimii hienosti ja muutenkaan ei mitään hätää. Ja toisaalta kamalalta, kun odotus senkun jatkuu vaan... Hauska kuulla, että tosiaan voi näkyä supistuksia käyrällä, vaikkei niitä tunne. Mulla kun ei mielestäni ole ollut ollenkaan supistuksia. Eilen illalla tosin maha kovettui pariin otteeseen oikein reilusti, mutta sekään ei tuntunut missään ja jotenkin itse ajattelin, että kovettuminen on vaan vauvan liikkumista...

Mulla on seuraava neuvola tiistaina ja sitten pitänee varata aika ya-kontrolliin. Varasitko, Dirah, itse tuon ya-kontrollin vai laittoivatko neuvolan puolesta " tilauksen" ?

Mutteri 40+5 (meinasin vahingossa kirjoittaa 400+5, olis varmaan Freudilla tutkittavaa)

Vierailija
2/6 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kärvistelijöille " vinkki" , jos haluttaa koittaa: Mulla auttoi se perinteisin ässä viime viikolla tehokkaasti synnytyksen edistymiseen. Meillä oli tuota ennen lakanoiden välissä piiiitkä tauko, mutta viime viikolla ihan käynnistelytarkoituksissa koitettiin useampaankin kertaan. Joka kerta kun loppuun asti päästiin niin aiheutui kunnon supistuksia säännöllisesti - ja sen kerran kun ei päästy, niin ei tullut supistuksiakaan. Olenkin lukenut että käynnistelevä vaikutus olisi nimenomaan siemennesteen proteiineissa tms. pikemmin kuin itse aktissa.

En tiedä oliko tuo se ratkaiseva tekijä, mutta tosiaan joka kerta seksin jälkeen niitä säännöllisiä suppareita sitten tuli. Ja lopulta kun sairaalaan menin niin mullahan oli jo 7 cm kohdunsuu auki, eli olisivatko avanneet sitten jo aiemmin, en tiedä.

Joka tapauksessa oli ainakin ihan kivaa tekemistä odotellessa :)

Hyviä viimeisiä päiviä, pitkiä tai lyheneviä!

Coe + tyttö 1 vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin täällä torstaina huhuilemassa muita viimeisiä ja lupasin kovasti olla mukana vielä. No, enpä arvannut, että lähtö olikin jo lähellä. Yö meni supistellessa ja perjantaina ennen puolta päivää olikin jo pikkuinen tyttö sylissä. Vain hiukan päälle kolmen kilon paino ei tarkoittanut erityisen helppoa synnytystä. Tai kohtuullisen nopeastihan se eteni, kun kolmas jo oli, mutta kyllä se hirveästi sattui. Mutta nyt on kaikki hyvin, pääsimme kotiin jo, ja kahden päivän ikäinen päivänpaiste tuolla nukkuu omassa korissaan. Vähän jännitetään vielä ruoan riittävyyttä vauvalle. Paino on kyllä ihan ok, mutta pisua ei tule toivotusti, joten mies lähti juuri Tuttelin ostoon. Kyllä se tästä varmasti hyvin lähtee, kunhan saan imetyksen kunnolla käyntiin.

Toivon oikein kasapäin voimia nyt teille muille. Se on tosi pienestä enää kiinni.

Niin, ja kotiintulo kolmannen kanssa ei ole sama kuin kotiintulo ensimmäisen kanssa. Ei oltu puolta tuntia oltu kotona, kun vauvan kasvojen päälle oli jo nostettu violetti väriliitu. Jos se haluaisi vaikka piirtää, perusteli uusi kaksivuotias isoveli.

Marisol, hyvin onnellisena

Vierailija
4/6 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...flunssassa ja jalka tohjona ja muutenkin raihnaisena. Masentaa, itkettää, ei saa nukuttua - syntyis jo!

Yhtään " oikeaa" supistusta ei ole tullut, niitä kovettumisia vaan. Menkkamaiset kivut ja kolotukset on jatkuneet ja pari viikkoa.

Huomenna neuvola ja sit kai seuraavaksi lääkäriin torstaina, kun on mennyt 10 päivää lasketun ajan yli. Voi kun käynnistäisivät!

Vierailija
5/6 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varasin, viimeinen neuvola oli tämän vkon keskiviikkona, mutta neuvolasta jo ed. kerralla sanoi että soita jo tiistaina sinne ja varaa se aika valmiiksi. Nyt kun kävin siellä kontrollissa tänään, varattiin seuraava aika keskiviikoksi, ja uskoisin että silloin alkavat jo sitä käynnistysaikaa varailla jos ei mitään ole tosiaan tapahtunut.

Noista supistuksista....minäkin olen kuvitellut että niitä ei ole, mutta ilmeisesti olen kuvitellut niiden aina olevan paljon kivuliaampia. Supistukset voivat kuulemma tuntua myös selän jomotuksena, ja selkä mulla on usein iltaisin kipeä, joten saattaa olla niitä supistuksiakin.

Lääkäri sanoi mulle että huoli pois, vauva ei vaan ole vielä valmis tulemaan, ja painotti sitä että raskauden kesto on 38-42 viikkoa, joten ihan normaaleissa ajoissa vielä mennään.

Jotenkin kummasti rauhoitti mieltä tuo kontrollissa käynti, pääasia että vauvalla kaikki hyvin....

marisolille ONNEA!!!!

Dirah 41+3

Vierailija
6/6 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta käynnistämisestä sen verran, että minäkin ajattelin että ehkä ne käynnistävät....mutta eivät käynnistä nykyään ilman mitään kunnon syytä, eli hankala olo ja muu ei riitä syyksi. Minäkin valittelin turvotusta ja hankalaa oloa, mutta se ei vaan ole mikään syy käynnistämiseen.

Eli kannattaa asennoitua siihen, että käyt siellä kontrollissa, ja tulet takaisin kotiin odottelemaan :) Minäkin ajattelin että varmaan itken ja ruikutan siellä, että käynnistäkää, mutta itse asiassa olikin vaan helpottunut ja hyvä olo siitä, että vauvalla on kaikki kunnossa ja sitten sitä tulikin ihan hyvillä mielin kotiinodottelemaan. Kyllä sitä jaksaa, kun tietää että viikko maksimissaan ja sitten nyytti on kainalossa.

Moni on neuvonut siivoamaan ja käymään lenkillä ja muuta, mutta itse olen huomannut että saan hirveän aktiivisesta touhuamisesta pahat selkäkivut, eilen myös särki ihan koko kroppaa kainaloista alaspäin....kätilö sanoi mulle, että kannattaa levätä vaan, niin jaksaa sitten sen synnytyksen paremmin. Eilen jos olisin illalla joutunut lähtemään synnyttämään, en varmaan olisi jaksanut!!! Oli niin kipeä ja väsynyt että olisi ollut ihan hirveätä lähteä....

Kaikilla ei varmaan tule kipuja, ja jaksaa hyvin ihan loppuun asti, mutta mulla ainakin tässä viimeiset pari viikkoa alkanut tuntumaan kropassa oikein kunnolla. Joten nyt otan neuvosta vaarin ja otan löysästi ensi viikon....