**JOULUTÄHTÖSET-05** heinäkuussa
ilmoitan jo nyt kun ehdin (tai muistutus heh,olenhan tästä jauhanut heh)että
reissaamme Espanjaan 6-20.7,
kotona olen 21.7 illalla.
Siskoni siis vihitään matkan aikana 14.7 =)
t.kiireinen äityliini ja lapset
Kommentit (16)
Ei nyt tälläkertaa isompia tarinoita taida syntyä. Aada on alkanut viihtymään mummilassa ja olikin siellä koko viikonlopun. Tämä äippä ottikin sitten kunnon rentoutumiset ja tuli viihdyttyä perjantaina baarissa turhan pitkään...Ei siitä sitten sen enempiä. Mutta lauantai meni petinpohjilla sairastaessa, eikä eilinenkään vielä kovin pirteä päivä ollut.
Meillä on kanssa alkanut joku 1,5 vuotis uhma ja minä itse-kausi. Meinataan mennä aina välillä tytön kanssa törmäyskurssille... Ja kun se on kamala kiroamaan. R-kirjain tulee nyt ihan oikein, niinpä hauskin sana on tietty perkele. Isoa neitiähän sitä ollaan ja vaatteita vaihdettais sen sata kertaa päivässä. Aina kaapista kaivamasta jotain mekkoa. Tyylilyyli voi kulkea toisessa jalassa huopikas ja toisessa lakerikenkä ja kehuu kuinka nyt on nätti.... Huulipunaa laitetaan ja kynsilakkaa. MIten lie onkin tuon sorttinen, äitinsä kun on aina ollut vähän tällainen poikatyttö. Ei juuri meikkiä, eikä muutakaan puunaamista.
Viimeaikoina on kolhuja alkanut tulla kamalasti. Aikaisemmin niin varovainen lapsi on nyt jatkuvasti nurin. Hammas tuli jo huulesta läpi, sen pahempaa jälkeä ei onneksi ole vielä tullut. Olisko joku kömpelyyskausikin meneillään,kun aina tuntuu olevan joku kausi :)
Sellaista nyt meille tälläkertaa,helteitä odotellessa....
T.Liinuksi+Aada 1v 7kk
Ei meistä näköjään ole pitämään joulukuisia ainakaan etusivulla, laiskoja kirjoittajia kaikki... :)
Mäkin tulin nostamaan pinoa ihan sen takia, et Äityliini pääsee heti kertomaan lomakuulumiset. ;D
Mustikkametäs kävin systerin kans tänään, mut en saanu ämpäriä etes täyteen ku kyllästyin hyttysiin. No otettava uusiksi joku päivä. Mieski jäi sopivasti kesälomalle. Mansikoita hommasin 15kg. Pakkaseen niistä selvis ehkä 10kg loput katos parempiin suihin... =)
Nyt mä meen nukkumaan ku on vetämätön olo!
K ja Julius 1v6kk18pvä ja masukki rv 32( aatella 8vkoa eräpäivään...)
näin vähän kirjoituksia*heristää sormeaan* =)
heh,en oo itekään aina niin ahkera kyl.
Matka meni hyvin,eilen tulin kotiin umpiväsyneenä.
lentomatkakin meni lasten kans ihan hyvin,vaikka paluulento
oli yöllä=(
Kuuma siellä oli 30-39 joka päivä,
mutta ihanaakin toki,
Torremolinosta suosittelen,lapsiystävällinen ja mukava paikka.
mut nyt väsyttää liikaa,
pitäis purkaa tavaroitakin mut ei meinaa jaksaa=)
äityliini ja Juho kohta 1v8kk ja Katri 2-viikon päästä jo 6-v!!
Heissun vaan, naiset. Muistelen kirjoitelleeni tänne viimeksi joulukuussa, hih! Onpahan kuulumisia enemmän.
Kare eli Karppuli syntyi 9.12. ja on nyt keskipitkä ja -painoinen (kurrantteja mittoja en tiedä). Temperamentiltaan keskiluokkaa - jotkut sanovat että helppo, mutta hepäs eivät olekaan kokeneet hänen raivareita. Tahto ON kova. Toiusaalta Karppu saattaa viihtyä leikissään huomiota vaatimatta, jos vaan on vieressä. Saa luettua kirjoja, hih! Toisaalta kun hän sitten päättää lopettaa ja marssia katsomaan jotain muuta, hän totisesti sen tekee ja äkkiä.
Kare on herkästi innostuvaa tyyppiä. Ihan kaikki käy, jos vaan mude ja/tai faija raijaavat: juoksulenkki tai kahdeksan tunnin lentomatka. Elukat ovat iiihania, kaikki ne osataan sanoakin, vähintään onomatopoeettisesti (kaakka sanoo kaakaak ja hauva sano hauva mutta lehmä on pekkä ammuu.) Vesi ja autot ovat iihania. Kiipeily on omista tekemisistä lempiharrastus.
Kuukausi sitten oltiin Karen, isansä ja velipuolensa kanssa Amerikan-kiertoajelulla. Matkaa taittui 2000 mailia. SE oli vähän liian iso pala viihdyttäjillekin. En suosittele 11 tuntia autossa! Vastineeksi näimme ihania preeriakoiria, gorilloja (" abinapuu!" häkeissään, tosin.)
Kerronpa tässä vähän lisääkin - nyt kun muistan taas salasanani....
t. Oravainen
huh huh,
vihdoin olo alkaa normalisoitumaan ja pahin väsymys kaikkoaa,
on toi lomailu rankkaa =)
Tytön 6v synttäreitä pitäis miettiä,jaksaiskohan jo leipoa,olen
mä eilen kuivakakkua leiponutkin pakkaseen valmiiksi.
Olis vaan kiva kun joskus sais rauhassa leipoa!!!
Juholla matkaväsyä vieläkin kun nukkui 8:40 asti,Katri aloitti
normaalin heräämisen 7:00.
hoitovapaatakin enää 2,5 viikkoa,niin se aika menee...
kiva kun N.Orava oli tullut takas pinoon,alkaa tää kuihtua=( nyyh.
äityliini ja Juho
Tulinpa vielä=)
6:20 herättiin kun Katrilla yskä vieläkin mutta ei onneksi muuta,Juho heräs siihen ja mä sitten tietty.
Jännittää kamalasti...
huomenna jo,apua iik!!!
Kaverin Kirsin esikoinen tänään 6-v,Mirella neiti ja hänen synttäreille mennään klo 15.
aikanaan Kirsin kans synnytysvalmennuksessa alettiin enempi jutteleen yms.vaikka ennemminkin tiedettiin toisemme,voi miten kauan on Mirellan ja Katrin aikuisista synnytysvalmennuksista,Katrille tuli eilen 5v11k ikää,iso neiti,niin iso niisk=)
ihanaa heinäkuun jatkoa,palaan(palaneena heh heh)
(älkää kadottako pinoa kun meen muille maille heh)
äityliini*jännittää* ja Juho
*kotona olen sitten 21.7* taisin jo ilmoittaa,hourupää=)
Minäkin olen tänne joskus muinoin kirjoitellut, mutta tiiviimmin lähinnä odotusaikana.
Mukavahan näitä sivuja on välillä lueskella ja huomata, että muillakin saman ikäisillä tuntuu olevan esim. kiipeilyvaihe käynnissä ja että kovasti touhotetaan ja muksahduksiakin sattuu. Samoin kuin että pikkuherra on keksinyt alkaa lyömään ja tukistelemaan, sitäkin luin olevan liikkeellä tässä ikäpolvessa eli kai sekin kuuluu tiettyyn ikäjaksoon. Täytyy nyt sitten vaan toistella uudelleen ja uudelleen, että tämmöinen käytös ei käy laatuunsa.
Mekin tehtiin Espanjan reissu kesä-heinäkuun vaihteessa Alcudiaan. Oikein sopiva lapsikohde, pitkät matalat hiekkarannat.
Meilläkin on esikoisen syntymäpäivät viikonloppuna, joten etsiskelin tuossa suklaakakkuohjeita, kun hän haluaa ehdottomasti sellaisen.
t. Hippomama ja pojat 1v 7kk ja lähes 8 v.
Kiva kun Hippomama kirjoitti(muistan sun nikin).
tikrukin vois tulla ja niin monia muita kenestä ei oo
kuulunut raapustamaan ees pari riviä=)
pitäis mennä etsimään valokuvaa kun ollut tapana laittaa
paikallislehteen synttärionnittelu lapsesta kuvan kera.
ei kummempaa...
äityliini ja Juho huomenna 1v8kk ja Katri kohta 6-v
Hei, voi kun oli ihana lukea tätä pinoa ja nähdä tutut nimimerkit. Itse en ole aikoihin kirjoitellut.. niin ja jos ihmettelette nimimerkkiä, niin se on muuttunut. Olin ennen Hensku81. En muistanut enää salasanaani ja siinä sitten muutui nimimerkkikin. Aloitin työt jo elokuussa 06 ja oli niin kiireinen ja stressaava vuosi etten ehtinyt ajatellakaan muuta.
Tällä hetkellä olen aktiivisesti tuolla vauvakuumepuolella!! Joulukuisista moni on varmaan jo uudelleen raskaana tai ainakin vauvakuumeisena.
Onnea raskaana oleville.
kiva kun " vanhoja" löysi tänne taas,
mua hirvittää että tää pino kuihtuu*pitää kynsin hampain kiinni* =)
voi ei...
Juholla varpaankynsi milliä vaille irti=(
mihin sen lyönyt,en oo huomannut mitään,
kait sen vaan pakko antaa irrota,
laitoin laastarin ja reppana itki,
ei ihme että poika on kiukkuinen.
sattuuhan tuo.
Katrilla varpaassa laastari,Juholla kaksi varpaassa,
Katrilla isot laastarit jalassa,
höh=(
meinaan leipoo tänään ja anoppia TK:hon katsomaan,
vettä sataa,mies töissä,siinäpä päivän suunnitelmat.
äityliini ja Juho 1v8kk
On nyt niin outo tilanne, että olen yksin kotona! Kaiken lisäksi koko viikonlopun. En ole varmaan esikoisen syntymän jälkeen ollut yksin kotona. Reissussa oon kyllä käynyt. Kamalan hiljaista ja tekemistä on vaikea keksiä. Iltakin pyörii jo mielessä kun on tarkoitus lähteä viihteelle ;)
Kesä on ollut aika puuduttava kun ei ole mitään kerhoja. Tytöt alkaa tappelemaan joka ilta klo 17.50 kun lastenohjelmat loppuu. No lähinnä riehumista illat ovat, mutta todella rasittavaa. Siihen päälle sitten vielä parin tunnin nukutus niin hyvin maistuu tälle äidille uni. Ollaan onneksi saatu isompi tyttö 3,5v opetettua nukahtamaan omaan sänkyyn, mutta toisen vanhemman on oltava näköetäisyydellä eli katsomassa vanhempien makkarissa telkkaria. Joulukuista taaperoa(1,5v) onkin sit saanut taas nukutella. Heittää koko ajan tuttia ja huutaa. Omaan sänkyyn sitten kuitenkin nukahtaa. Muutettiin reilu kuukausi sitten rivitaloon ja tytöillä on nyt omat huoneet. Mukava kun ei sit aamulla herätä toisiaan ja saa rauhassa nukkua.
Aloitan työt elokuun alussa. Muutama kesälomapäivä vaan pitää pitää ennen kun PÄÄSEN töihin. Miehellä ei ollut kesälomaa ollenkaan kun vaihtoi työpaikkaa. On nyt päivätöissä mikä on kyllä tosi helpotus.
Täälläkin vauvakuume välillä iskee, mutta toisaalta on ihanaa kun alkaa tytöt olla isompia ja saa välillä tätä omaa aikaa. Onneksi on vielä iän puolesta aikaa tehdä vaikka iltatähti ;)
Puhumisesta taisi joku kirjoitella. Erica ei vielä paljon puhu. Muutama sana vain tulee, mutta useammin vaan osottelee ja yhyhyh kuuluu. No ehtiihän sitä vielä, mutta tuntuu, että olisi helpompi jos osaisi sanoa mitä haluaa. Ei tarviis aina huutaa. Isosisko kyllä sitten höpöttelee senkin edestä =) odotan jo kovasti, että oppisivat leikkimään yhdessä.
Mutta eipä tässä muuta... Taidan lähteä kaupungille kuluttamaan aikaa =)
Syksyä ja töihin lähtöä odotellessa
nostan vaan....
meille ei kummempaa...
äityliini ja Juho kellä liki varpaankynsi irti=(
1v8kk1pv
Nauratti tuo äityliinin varpaankynsi, sillä meillä on aina ihan hirvee show, kun yrittää leikata neiden kynsiä. Se inhoaa sitä hommaa yli kaiken ja huutaa kun yrittää leikata. Välillä saa leikattua vain vähän ja sitten ne murtuilee...Ja toinen on korvien putsaus, mikä ei onnistu ja meidän neiti onkin vähän sellainen vaikkukorva...
Meillä ei vielä puhuta, mutta noin 10 sanaa osataan. Ymmärtää kyllä valtavasti puheesta. Mä olen kanssa nyt nauttinut, kun ollaan jätetty nyt ensimmäistä kertaa tyttö yökylään miehen äidin luo ja ollaan saatu omaa aikaa...Ihanaa...mutta vauvakuume on kova!Ja ehkä toisen lapsen kanssa osaa ottaa rennommin.Toivottavasti!
Mutta terveisiä kaikille joulutähtösille!
Mä vien kierrätyskeskukseen pari pussia tavaraa/vaatetta tänään,
kaikkea en jaksa koittaa myydä ja syksyllä jossain kohti varaan ainakin kuukaudeksi paikan isolta kirppikseltä,kova työ vaan niitä hinnoitella yms.osa on kyllä jo hinnoiteltu kun keväällä oli se
lastenvaatekirppis.
Mies töissä keskiviikkoon asti ja sitten taas lomalla.
Katrille eskarireppu pitäis ostaa kun nuo liika pieniä nuo reput mitä
nyt on,Juho saa yhden niistä hoitorepuksi,mä olen
miettinyt vaippamäärääkin jo heh heh ja otanko nokkamukin kun Juho ei muusta juo ym.
taitaa mamia jännittää vaikken ekaa kertaa lastani ees hoitoon vie=)
Hensku:toi on kipee toi varpaankynsi Juholla,muuten antaa leikata kyllä kynnet ja korvat antaa putsata,
suihkussa käynti on joskus huutoa,joskus ei.
Amme on viety jo pois että poika tottuu suihkuun kunnolla.
Sanoja n.10 kans meillä,lauseita ei,
hassua kun kattelee tytön vauvakirjaa kuinka tuli lauseita tässä iässä,mut jokainen ajallaan.
laitoin IRC-galleriaan oletusalbumiin viimeisen masukuvan
Juhosta,jestas se oli iso,kaabie on nikki jos joku haluu kattoa.
masukuume mut vauvakuume ei sitten vähääkään,semmoista metelii nuo pitänyt viime päivän,
kierukka laitetaan elokuunlopussa.
äityliini ja Juho 1,8v ja Katri kohta 6-v
Kuinkahan hiljasta täs meitin pinos on ton ajan, ku Äityliini lähtee muille maille??
Jokainen reippaasti käy muutaman sanan raapustamassa (puistelee ihteäänkin niskavilloista...).
Kyl on höntti olo, tuli käytyä sokerirasituksessa ja onneksi arvot oli normaalit. Paastoarvo on täällä 5,3 ni just jäin alle 5,2! Muut olikin sit parempia lukemia.
Julius on taas ruvennut kovasi syömään, oli hellettä tai ei. Lyhythihasetkin on 92cm ja just sopivia. Varmaan tullut pituuttakin taas lisää. Sanoja ei oikeestaan tule vieläkään. Kaikki " ei mitään tarkoittavat" sanat kyl opitaan heti.
Kameran kun näkeekin, niin heti on poseeraamassa. Uimarannalta pitää lähteä itkun kera pois. Niinpä me nyt polskitaan melkis päivittäin omassa altaassa.
On toi ihana helle pehmittänyt loputkin aivoista, niin ei kirjoitus oikein suju ja serkkutyttö tulee tyttösä kans kahveelle, ni kuullostellaan!
Nauttikaa auringosta ja mussuttakaa mansikoita =)
Äityliinille oikein mukavaa matkaa!
K ja Julius 1v6kk1pvä ja masukki rv 29
(äkkiä se tää odotusaika menee...)
Hiljaista näkyy olevan! Vaan sehän onkin lomakuukausi... =D
Märkää on eikä pääse pihalle, tympeetä. Aattelin ruveta kattelemaan vaaville vaatteita valmiiksi tonne hoitopöydän laatikoihin, jos jaksan. Musta tuli täti taas eilen, velipoika sai vaimonsa kanssa tytön! Arvatkaa vaan kuka rupes poraamaan :) Mies tuli ylhäältä ja kysy et " pitikö käydä vessassa tirauttamassa kyyneleitä" ? Ni mä rääkäsin et entäs sitten ja rupesin vollottaan kahta kauheemmin! Sitä ollaan niin herkkiksiä nyt.
Meillä ois mun isä täyttänyt eilen 63v(kuoli 10v sitten) jos ois elossa. Olis varmasti ollut mieluinen synttärilahja.
Nyt ei sit millään malttas odottaa 10vko(mut tuntien 12) et sais oman pikkasen syliin...
Juliuksesta tulee päiväpäivemmältä villimpi, touhua riittää. Kaikki pitäisi saada ite tehdä. Onneksi syöminen sujuu ilman sotkuja (taitaa tulla sitä sotkua enemmän jos äiti syöttää...)
Toinen on hyvän näkönen kopistellessaan lusikalla kulhon reunoja et varmasti kaikki tulee syötyä. Näkkäristä tuli taas kova suosikki, sitä syötäs joka välissä. Tomaatti ja kurkku on tullut kanssa takaisin suosikkeihin.
Sunnuntaina ois siskontytön rippijuhlatkin. Pääsee taas koko sukua moikkaamaan, johan tästä on kuukausi aikaa viime juhlista,heh!
Mustikoitten kypsymistä oottelen, pääsis täyttään pakastinta, joka kyl pitäs ekaksi sulattaa. Näkyy olevan sen tarpeessa.
Menipäs löpinäksi,vaan tulipas etes jotain raapusteltua. Kirjoitelkaahan!
K ja Julius 1v6kk6pvää ja masukki rv30