Hoitaja kotiin vielä hoitopäivän jälkeenkin!
Oheinen lainaus hoitopaikka.netin sivuilta, jossa etsitään lastenhoitajia kotiin. Mitä ajatuksia herättää? Itse mietin, että mahtaa olla rankkaa lapsille, jos vanhemmat tekevät 1-2 krt/vko näin pitkää päivää, että vielä hoitopäivän jälkeenkin on tarvetta lastenhoitajalle jopa ilta-puoli ysiin asti! Liian suuri asuntolaina..?
"Haetaan iltahoitajaa Espooseen!
Etsimme luotettavaa ja lapsirakasta iltahoitajaa kahdelle lapsellemme, 1 vuotiaalle tytölle ja 3,5 vuotiaalle pojalle. Asumme tällä hetkellä Espoon Matinkylässä, mutta muutamme Nöykkiöön talomme valmistuessa touko-kesäkuussa 2009. Hoidon tarve olisi n. 1-2 kertaa viikossa n. 3-4 tuntia kerrallaan (n. 16.30-20.30 välillä). Lapsemme aloittavat kunnallisessa päivähoidossa tammikuussa 2009 ja tarkoitus olisi, että hoitaja hakisi lapset hoidosta ja lämmittäisi näille kotona ruuan sekä viettäisi aikaa lasten kanssa vanhempien saapumiseen asti. Varsinainen hoidon tarve alkaisi siis 2009 alusta, mutta hoitokeikkoja olisi tarjolla myös ennen tuota ajankohtaa!--"
Kommentit (5)
Vieras ihminen on aina vieras ihminen.
Myös itselläni on kokemusta (tälläkin hetkellä) siitä, ettei tukiverkostoa ole. Työt pitää vain yrittää luovia ja järjestää sen mukaan, että lapset saavat nauttia myös vanhempiensa seurasta.
Toki tiedän, että voi olla, ettei ihmisillä muuta vaihtoehtoa ole. Mutta ehdottomasti tuo tulee olemaan rankkaa etenkin 1-vuotiaalle.
Ap
Vaikuttaa ihan järkevältä ja vastuulliselta toiminnalta.
itse tein yhdessä vaiheessa yhden päivän viikossa töitä firman Tampereen konttorilla (asun itse Espoossa), ja vaikka kuinka lähdin paluumatkalle jo ennen klo 16:sta, niin silti olin kotona vasta ilta seitsemän jälkeen. Tylsäähän toi on, mutta jos tolla varmistetaan, että perhe voi sitten viettää edes viikonloput kokonaan yhdessä, eiköhän se kannata.
Niin, tuo voi ollakin aivan totta! Raksa-ajankin kokeneena voin sanoa, että siinä tapauksessa ihan kelpo ratkaisu. Jos ei niitä tuttavia/sukulaisia ole lähellä. Ja kaikkihan eivät toki viitsi sukua ja ystäviä edes lastenhoidolla rasittaa, vaan maksavat mieluummin jollekin vieraalle ihmiselle. Ok!
Ap
Hyväksyisitkö silloin? Kaikille ei ole turvaverkkoa. Jos työ vaatii esim. matkustamista, on tooosi vaikea päästä kotiin klo 16.30 hakemaan lapset...