Pikkuiselle neidille nimi! =)
Seuraavista aineksista täytyisi kehitellä pikkuisellemme sopiva nimi. Tytön isällä on saamelaiset sukujuuret, joten jotain saamelaista/lappalaista saisi nimessä olla. Tyttö on myös hyvin pieni ja siro, joten tällä hetkellä olemme mieltyneet nimeen Unna, koska se on saamea ja tarkoittaa pientä.
Ennen vauvan syntymää olin varma, että tytöstä tulisi Seela Unna Emilla, mutta nyt tyttö ei oikein näytäkään Seelalta. Pikkuisella on tumma tukka ja luultavasti tulee ruskeat silmät. Seuraavassa hyviä nimiä, joita voisi yhdistellä:
Unna
Saga
Emilla (= muunnelma minun toisesta nimestäni)
Elviira
Wilma
Edit
Aili (= isän äidin nimi)
Josefiina
(Seela)
Tämänhetkisiä vaihtoehtoja ovat mm. Unna Aili Emilla, Unna Edit Elviira, Saga Unna Emilla, Wilma Edit Josefiina¿ Mikä kuulostaa teistä parhaalta? Mitä muita vaihtoehtoja?
Lisäksi olemme miettineet näitä nimiä:
Liinu, Mimosa, Siiri, Eevi, Amalia, Adea¿ Minttu-Mimosakin on yksi vaihtoehto. Vaikeaa! Auttakee minua!
-Veruska & ¿Unna¿, 8pv-
Kommentit (21)
mutta ilmeisesti teillä on haussa kuitenkin kolme nimeä
Unna Aili Emilla tai sitten se Unna Liinu Emilla ovat ihanat yhdistelmät. Nätti ja reipas on myös Unna Minttu-Mimosa.
Mies on ymmärtääkseni nimenomaan tuon pelkän Unna Emillan kannalla, eli ei niitä nimiä välttämättä tarvitse kolmea tulla! Mutta jatkakaahan ehdottelua. Kun toisaalta minusta tuntuu, että Unna Aili Emilla ja Unna Liinu Emilla ovat vähän liiankin pehmeitä. Että onko niissä nimissä tarpeeksi luonnetta?
-V-
Tosi kaunis yhdistelmä olisi. Tuota kolmatta voisi muokata myös näin, olettaen että on haettu harvinaisempaa muunnosta Emilia nimeen
Saga Unna Emiilia
Saga Unna Emilja
nämäkin minusta olisi kauniita, ehkä vähän sujuvammin/sointuvammin tuohon Sagan ja Unnan perään sopisivat, kuin Emilla, mutta hyvähän se on sekin.
Ehdotan
UNNA SALLA EMILLA
UNNA SAANA EMILLA
Unna Emilla on sellaisenaan jo hyvin kaunis nimi!
Mielestäni tämä olisi paras vaihtoehto ja nimenomaan kahdella a:lla, jos se lausutaankin niin.
ja kiitos ehdotuksista. Tällä hetkellä suosikkimme ovat Unna Aili Emilla ja Saga Unna Emilla.
Tuon Sagan kirjoitusasu olisi juuri tuo yhdellä a:lla, sillä minunkin nimeni on Vera yhdellä e:llä... Ja Emillakin olisi juuri Emilla sen vuoksi, että Unnassa on kaksoiskonsonantti ja Emillassakin on. Niin minusta ne sopivat hyvin yhteen.
Nyt ongelmana on se, ettei osata päättää tuleeko kutsumanimeksi tuo Unna vai Saga. Mies tykkää enemmän Unnasta. Minä molemmista, ehkä himpun verran enemmän Unnasta. Saga kuitenkin sopisi paremmin S-kirjaimella alkavaan sukunimeemme! Vaikeaa edelleen! Myös Unna Minttu-Mimosa kiinnostaa minua, miestä ei vissiin niinkään.
-Veruska&Sirriäinen 9pv-
koska sitä eniten käytetään. Sukunimi saattaa vaihtuakin joskus....
Minttu-Mimosa on todella ihana! Laittaisin sen nimeksi...tai nyt toiseksi vähintään.
Unna on kiva nimi, paljon persoonallisempi kuin Saga..josta en edes pitä yhdellä a:lla kirjoitettuna. Kummin lausutaan, Saga vai Saaga? Eli nimi on epäselvä. Ihan hyvä nimi, pidän kyllä mutta loputan kyllä Unnan puolesta. Taipuisikohan mies siihen Unna Minttu-Mimosaan?? No tehän sen itse päätätte mutta ihana olisi.
tuota Minttu-Mimosaa! Meillä on nimittäin täällä kotona aivan ihana pian 3-vuotias tyttönen, jonka nimi on MINTTU-MIMOSA LYYDIA!!
Minttu-Mimosalla on myös kaksisisarusta, AARNI DAAVID VALDEMAR ja 2viikon ikäinen pikkusisko, jolle etsimme myös luontoaiheista etunimeä, meinasimpa täältä kysäistä, kun ehdin aloituksen väsätä, joten niminikkarit, valmistautukaa koitokseen, meille ei ole helppo keksiä molemmille kelpaavaa nimeä!!
Miten voi olla, että teilläkin tuo Minttu-Mimosa harkinnassa, ja muutenkin mietitte ihania nimiä, esim. Unna kuuluu suosikkeihini!!
Väestörekisterikeskuksen mukaan ei ole olemassa kuin yksi Minttu-Mimosa, eli teidän tyttönne!!! Sorry nyt jos laitamme sen nimeksi niin teidän tytön nimi ei ole enää uniikki! ;)
Oon muutaman vuoden jo miettinyt sitä nimeä! Nyt se sitten on jäänyt vähän taka-alalle, mutta on tosissaan niin ihana nimi että voisi taas harkita ihan vakavissaan! Unna Minttu-Mimosa!
UNNA AILI EMILLA
tahi
UNNA MINTTU MIMOSA (en piittaa yhdysnimistä, joten laittaisin erilleen)
Unna on niin ihana persoonallinen nimi että älkää vaihtako sitä Sagaan.
ja Unna Emilla tai Unna Aili Emilla vei voiton. Emillaa ei taida olla kuin parikymmentä. Kiva nimi joka mukailee omaa nimeäsi. Kannatan! Aili väliin vähän jämäköittäisi nimeä.
Jotta menisi vaikeaksi, niin minä taas tykkään yhdysnimistä, sillä itsellänikin sellainen on... Pieni narsisti minussa nostaa päätään... ;) Eli ennen mietin pelkästään " väliviivanimiä" , mutta nykyään en niinkään. Tuntuu, ettei moni niistä piittaa ja sitten usein käy niin, ettei lasta kutsuta kuitenkaan kuin sillä ensimmäisellä nimellä. Niin on minunkin kohdallani. Mitä nyt isä käyttää joskus koko nimeäni.
Mutta juu, Unna Aili Emilla ois siinä mielessä hyvä kun siinä tulee tuo minun isän äitini nimi väliin. Aili-mamma oli hieno nainen! Ja mun mies ja siskoni ovat myös ennemmin tuon Unna Aili Emillan kannalla. Tai pelkän Unna Emillan. Kolme nimeä on aika paljon toisaalta... Mutta ihania kun nimet ovat niin miksi ei ottaisi kolmea! :)
-Vera&Unna-
En kyllä lähe lämpeemään tuolle Ailikille. Jotenkin tulee vain mansikit sun muut mieleen... ;) Mies sanoi, että kaksikin nimeä riittäisi (Unna Emilla), mutta itse vähän vielä mietin. Koska tiedän, että jos me joskus saadaan poika, niin hänellekin tulisi se 3 nimeä. Mutta onko se 3 liikaa? Niin kuin joku kirjoittikin, että ei välttämättä mahdu kaikkiin lomakkeisiin nimi jne, niin se kyllä kuulosti ihan järkevältä näkökulmalta. Mitä ootte mieltä?
-Veruska-
Tyttäremme sai tänään (minun nimipäivänäni) kasteessa nimekseen Unna Aili Emilla! Kiitos kaikille aikanaan kommentoineille! =)
-Vera&Unna-
Todella pehmoinen, ja suloinen yhdistelmä =)