Ihmiset yrittävät myydä ihan roskiskamaa hirveään hintaan
Paljonko olisit valmis maksamaan vaikkapa näistä:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=87927910
En ole eläessäni nähnyt näin epäsiistejä vaatteita. En ikimaailmassa pukisi lastani moisiin rääsyihin saati vielä maksaisi niistä.
Huutonet on täynnä roskaa, helmet ovat harvassa.
Kommentit (24)
en kehtaisi kenellekkään antaa ilmaiseksi saati pistää myyntiin :)) uskomatonta!
Ihmettelen vaan kuinka vaatteet on saatukin noin kamalaan kuntoon.
Mutta eipä tuota upeaa pakettia kukaan ole huutanutkaan.
En maksaisi, en ottaisi enkä pukisi noita lapselleni.
Meillä joslöytyisi tuon kuntoisia vaatteita,päätyisivät aina lumppukeräyksiin.Sinne päätyvät meiltä muutenkin lasten tahraamat vaatteet tai jos tullutr eikiä ym.käytössä.
Että oikein lähikuvat tahroista.Hyi hitto.
Ikävä kyllä tuommoisiin rytkyihin puettuja lapsia tulee vastaan aina silloin tällöin.Jotenkin surullista,etenkin kun itse tiedän,että minimituloillakin saa lapset vaatetettua uusiin ja kauniisiin vaatteisiin,jos itse vaan tahtoo.
mielestäni banaanin syöttäminen tekee vaatteista jo tuollaisia...Lisäksi myyjä ei ole silittänyt vaatteita. Hinta on kyllä kova paketille jo nyt, mutta jos rahaa tarvitaan on pakko yrittää...
Voihan nuo pestä. Katsoitteko edes loppuun asti, kivoja kenkiä.
mutta suuri osa tosiaan melko kulunutta ja tahraista. Tuskin nuo tahrat pesemällä lähtevät enää.
Kauheaa luonnonvarojen tuhlausta ostaa uusia ja "kauniita" vaatteita..ekoeko.
mielestäni banaanin syöttäminen tekee vaatteista jo tuollaisia...Lisäksi myyjä ei ole silittänyt vaatteita. Hinta on kyllä kova paketille jo nyt, mutta jos rahaa tarvitaan on pakko yrittää...
Me ollaan eletty minimituloilla esikoisen ollessa pieni,eikä mitään juhlaa rahallisesti ole vieläkään,mutta OIKEASTI lapset pystyy tuloilla kuin tuloilla pukemaan siististi,kauniisti,mukavasti,uusiin vaatteisiin.
JOS itse on valmis luopumaan kaikesta turhasta.Esimerkkejä omalta kohdaltani:Alkoholi,tupakka,turhat vaateostokset,ulkona syöminen,auto, jne jne.
saattavat olla tahraisissa vaatteissa...
Me ollaan eletty minimituloilla esikoisen ollessa pieni,eikä mitään juhlaa rahallisesti ole vieläkään,mutta OIKEASTI lapset pystyy tuloilla kuin tuloilla pukemaan siististi,kauniisti,mukavasti,uusiin vaatteisiin.
JOS itse on valmis luopumaan kaikesta turhasta.Esimerkkejä omalta kohdaltani:Alkoholi,tupakka,turhat vaateostokset,ulkona syöminen,auto, jne jne.
Eli KAIKKI EIVÄT TAIDA OLLA RIKKAITA-kommenttia,en niinkään tuota lopputekstiä.Ei ole siisteys rikkaudesta kiinni.Ja kuule eiköhän meidän autottomuus ole eko ekoa kerrakseen,vähemmän kuormitan luontoa,vaikka ostankin kaiken uutena ja usein kuin omalla autolla suhaamalla :)
Kyllähän noista 90 asteessa pesemällä voisi saada ihan käyttökelpoisia.
Ja onhan siinä kenkiä ja talvipukujakin.
Suomalaiset on tainneet tottua hyvään, suurin osa maailman lapsista kulkee ihan rääsyissä. Pula-aikaan/sota-aikaan Suomessakaan ei heitetty mitään pois, vaan kaikki korjattiin tai pestiin.
Ehkä tämä tuleva lama opettaa ihmiset vähän säästäväisemmiksi, minusta tämä nykyinen tuhlailu on törkeää, kaatopaikat esim. ovat täynnä ihan hyviä uusia televisioita, kun kaikki ovat ostaneet jotain taulutelevisioita.
mutta kyllähän huutonetissä siellä joukossa ihan hyvääkin tavaraa on. Täytyy vain löytää ne :) Noi vaatteet ois meillä kyllä menneet räteiksi ja sen jälkeen roskikseen.
Mulla on tällainen vaatteiden lajittelusysteemi käytössä: rakkaimmat säästän, siistit myyn huutonetissä, ne jotka ei mee huutonetissä lahjoitan päiväkodin kirppikselle ja huonokuntoiset leikkaan räteiksi ja heitän sitten roskiksee, kun niitä on käytetty maalaushommissa, auton korjauksessa tai siivouksessa. Ja oon tarkka eli tahraisia ja muotonsa täysin menettäneitä vaatteita en edes yritä myydä, vaan sellaisia joita itsekin voisin lapsillani vielä käyttää.
en laittaisi myyntiin. Huuto.netissä on kyllä hinnat nousseet, vain harvoin löytää hyvää tavaraa edullisesti. Joitain löytöjä olen tehnyt, joitain huonojakin huutoja on tullut tehtyä. Ihmettelen eniten sitä, että jos on täysin uusi tuote, niin myyjä on tiputtanut hintaa vain n. 10 %. Postikuluineen tuote saattaa nimittäin maksaa tuolloin enemmän kuin kaupasta ostettu. Mutta tietty ostajalla on vastuu tarkistaa hinnat, kun siellä huutelee.
Meillä lapsi voisi käyttää tuon kuntoisia vaatteita kotona, mutta myydä en niitä kehtaisi.
Mielestäni on aika epäekologista heittää vaate pois tahran takia, jos se mahtuu päälle. Siksi heitän pikkuvikaiset vaatteet menemään vasta, kun niitä ei enää voi käyttää. Ihmisten ilmoille puen toki lapseni kunnolla.
Oksettaa nuo tahrat ja kulahtaneisuus. Mikään vaatesnobi en ole, käytän itsekin aika merkittömiä vaatteita, mutta vauvalle en pukisi tahriintuneita junttivaatteeita (kts. tekstit paidoissa).
Ja sinä, jonka mielestä pelkkä banaani sottaa tuollaiset tahrat vaatteisiin; kuinka usein peset pyykkiä? Meillä on ollut joskus vauvan ripulista likaantuneita vaatteita pyykkikorissa useamman päivän ja neljässäkympissä olen saanut ne puhtaiksi- ilman että jäi tahroja!!
Kerrankin kirpparilla pisti silmään kaamea Kappahlin virttynyt neulepaita. Myyjä pyysi 10euroa. Tuskin oli uutenakaan niin paljon maksanut. Itse olisin heittänyt moisen paidan lumppukeräykseen.
anoppi koitti jokin aika sitten tyrkyttää tuollaisia vaatteita ja pahempiakin meille. Joukossa oli vain muutama hyvä vaate jotka otimme ja kovasti ihmetteli miksei kelpaa. Parhaimmillaan ovat kiertäneet kuudella lapsella. Vei sitten ne loput hirvitykset kirpparille... ;) Mitäköhän mahtoi niistä saada?!
Itse olisin heittänyt roskiin.
Kaikella yritetään rahastaa.