Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksen osaa enää nauttia oikein mistään? :o( Aihetta olisi, mutten vaan osaa!! Mistä kyse?

Vierailija
08.10.2008 |

Olen mahdollisesti raskaanakin, toivottu ja ihana asia, mutta ei oikein tunnu todelliselta eikä tavallaan "miltään".. Kaksi aiempaa raskautta on olleet kuin lottovoittoja ja olen ollut seitsemännessä taivaassa, nyt en oikein osaa iloita vaikka jossain sisimmässäni toki olen iloinen asiasta.. vaikea selittää..

On ollut aika stressaavaa aikaa pari viimeistä vuotta, olen ollut masentunut, ehkä jossain määrin olen vieläkin, mutta toisaalta luulin jo selättäneeni sen. Tunnen itseni vanhaksi ja rumaksi (32v.)..

Ennen nautin pienistäkin asioista, nykyään mikään ei oikein tuota tyydytystä minulle (nii-in, ei seksikään). Mikään ei tunnu hyvältä, oikeasti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeä merkki on juuri se, ettei löydä tutuista iloa tuottavista asioista sitä iloa eikä jaksa nauttia mistään. Tuntuu kuin olisi turta, tunteita ei kovasti ole...

Itselläni on takana keskivaikea masennus, jonka takia jouduin osastollekin hoitoon kuukaudeksi pikkuisen vajaa kaksi vuotta sitten. Tunnistan itseni kuvailustasi hyvin selkeästi. Toki mulla oli kuviossa myös paha itkuherkkyys ja muutenkin olin niin loppu, että väsymykseltäni en saanut edes nukuttua.

Ehkä sinun kannattaisi mainita asiasta neuvolassa jos raskaana olet, koska saat sitä kautta helpoiten apua, lähetteen neuvolapsykologille esimerkiksi. Jos et neuvolan asiakkaaksi olekaan menossa, niin sinuna kyllä hakeutuisin muuta kautta sitten juttelemaan vähän asioista ja hakemaan apua. Ihan jotta pääsisit jaloillesi ja ne pikkuasiat alkaisivat jälleen tuottaa iloa.

Tsemppiä ja voimia!

Vierailija
2/4 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ennen. Pystyn nauramaan jne ja tavallaan iloitsemaan. Mutta jokin vaan puuttuu :o( Löydänkö sitä jotain enää koskaan?

Terapiaa olen aloittamassa lähiaikoina. Liittyen myöskin paniikkihäiriööni ja jännittämiseen. Mutta voiko terapiakaan auttaa minua?

Kuinka ihanaa olikaan ennen herätä aamulla kahvintuoksuun ja nauttia kahvikupponen aamu.tv:tä katsellen. Enää ei aamu-tv voisi vähempää kiinnostaa ja kahvista en saa mitään nautintoa enää irti. Juon vain tavan vuoksi sitä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa tosi paljon, kun saat säännöllisesti purkaa ajatuksiasi. Nyt raskaus voi aiheuttaa ylimääräistä herkkyyttä. Masennus voi aaltoilla tuolla tavalla. Tilanne voi parantua keskiraskauteen mennessä ihan hormonaalisista syistä.

Masennus menee kyllä ohi, aivan varmasti. On tosi onnellista, että olet jo saamassa siihen hoitoa. Jos tilanne menee tosi kurjaksi, taitaa olla jotain lääkkeitäkin, joita voi raskauden aikanakin syödä.

Vierailija
4/4 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivaikea masennus ollut vuosia, mutta tämän vuoden olen pystynyt jo ihan "elämään"; siis käymään elokuvissa, juhlissa, tekemään kotitöitä kohtuullisesti jne. Nyt kuitenkin huomasin vähän aikaa sitten että olen aivan lukossa seksin suhteen (ei tee enää hyvää, en ainakaan tunne sitä vaikka märäksi tulisinkin), oloni on usein väsynyt ja aistini ylikuormittuvat herkästi. :( Luulen että ainakin omalla kohdallani masennus on astunut "taakse", sieltä sitten vaikuttaa toissijaisesti vähän kaikkeen.