Ellit vko27!!!
En ainakaan löytänyt tän viikon aloitusta. Nyt sitten sellainenkin on.
Voi ihanaa TUITU, mä oon ollu täältä viikon pois ja ihania ihmeitä on tapahtunut. ONNEA...voi niin haluisin olla sun kanssa samassa tilanteessa.
ON: Täti parasta aikaa kylässä... yööh....Elikä kp 3/26-31. Tosi pitkään (varmaan viikon) oli sellasta ihmeellistä kipuilua alavatsalla. Ja vähän kuvotusta... ja nyt sitten runsasta vuotoa. En tiä sitten. Kp oli 27. Kyl mul on aika hyvin on alkanu toi kierto tasaantuu. Nyt varmaan 5-6 viimistä kiertoo on ollu 27-29, mut en nyt uskalla vielä teksteissä ilmottaa kierron pituutta noin tarkaks kun taikauskoinen olen. Ihan varmaan alkais se 40 päivän helvetti taas.
Kolme päivää vielä töitä ennen lomaaaaaaa.... tiistai-torstai-perjantai...
Lauantaina ollaan menossa häihin ja maanantaina lähdetään Tukholmaan. Ollaan siellä pari yötä ja lähdetään ajelee pohjois-RuÅttsiin mun tädin luo kyläilee. Ruotsista ajetaan Rovaniemelle ja Reissusta ois tarkotus palata 26.7.2007. Sit oiskin taas häät. Että näin se kesäloma kuluu...
Eli palailen tän viikon jälkeen luultavasti vasta elokuussa kuvioihin...
Mutta jos en ehdi käymään ennen reissuun lähtöä, niin oikein ihanaa kesää kaikille... Ja syödään mahdollisimman vähän mitään herkkuja...
I LOVE U ALL!
Kommentit (14)
ANESSAlle ekaksi ihanaa matkaa!! Kuulostaa kivalta reissulta. :) Ja tsempitykset uuteen kiertoon, samassa veneessä melkein ollaan. Mä saankin susta nyt uuden piinauskamun, kun tuo TUITU otti ja jätti mut yksin piinaileen.. ;D
TUITU, hyvä kun kävit ilmoittautamassa, ehdinkin jo päivällä sen verran katsomaan, ettei aloitusta ollut. Toivottavasti vuoto pysyy vain rusehtavana, eikä muuksi muutu!! bd bd Ootko testannut enää uudestaan? Onko viiva muuttunut?
Onnittelut vihreästä valosta! Oisko uusi koti lähistöllä nykyistä asuinpaikkaa? Itse tänään just kattelin etuovi.com-lehteä ja kuolasin uusien asuntojen perään, tääkin tahtoo. Mutta pitäisi varmaan muuttaa toisaalle, jotta se ikinä mahdollista olisi..
Ja missäs muut arvon rouvat ja neidit on?!?!
Omaa napaa sen verran, että perjantaista paino oli pudonnut jo puoli kiloa, eli hyvään suuntaan menossa. :) Tänään oltiin sitten 10-13 korkeasaaressa ja koko aika liikenteessä jalan + käytiin vielä iltalenkillä pojan kanssa, joten liikuttu ainakin on. Ja niin kuumakin on, ettei ruokaa ole mieli juuri tehnyt. No, jäätelöä oli sitten iltapalana, mutta se anteeksi annettakoon.. ehkä. ;)
Naanuli 7/29-31 **vihdoin vuodoton**
Meillä alkoi tänään tuo pihan laitto, näyttää jo paljon paremmalta, kuin soraasoraa ja soraa =) Piha olis nyt tasattu ja osittain savi levitetty, tää kun on kuuma etelärinne, niin ei toivookaan, että nurmikko kasvais, jos ei laita eka pohjalle savea... Aamulla taas projekti jatkuu! Kallista vaan tuo pihan teko... Arg...
Mustikoita sain eilen litran kerättyä, huomenna pitäis taas likan päikkäreiden ajan kerätä, neiti kun on tottunu nukkuu ulkona päikkärit, niin nyt se on vähän hankalaa, kun kaivuri jyrisee pihalla, niin aattelin, et lähdetään tohon lähimettään, mä kerään mustikoita ja likka nukkuu siinä sitten päikkärit. Mansikoitakin pitäis vissiin joku päivä käydä keräilee.
Ei tässä oo oikein piinailemaankaan ehtinyt ja loppu viikkoa kohti kiireet vaan lisääntyy, hyvä niin=) Maanantain tietämille menkkoja odotellaan, tai no, siis parempi, jos eivät ilmaannu!
Nanne kp 23/28 yk 2
olen niin huonolla tuulella kuin ampiainen... saatiin kertakaikkisen mahtava riita miehen kanssa taas jälleen kerra kotitöistä... mua vain ärsyttää niin paljon, kun se tekee muutenkin tosi vähän ja hirveän taistelun jälkeen yleensäkkään mitään. nyt sen poika on ollut täällä kaksi viikkoa ja se ei tee sitäkään vähää! ymmärrän kyllä että se näkee poikaa muutenkin vähän mutta silti jonkun ne kotityöt on tehtävä! kuitenkin molémmat käydään töissä minä vielä pidempää päivää kuin hän. argh! no ehkä huomenna parempi fiilis, tänään meni tilitykseksi, anteeksi siitä ! :(
Susa: Juu, tuo on jännä, että miehet kyllä aika harvoin varsinkaan oma-aloitteisesti tekee kotitöitä! Sen kyllä silleen ymmärtää, kun minä olen täällä päivät kotona ja hän töissä ja sitten iltapuhteina vielä noi raksahommat, mutta kyllä sitä saa itse sanoa, et laitappa tiskit tai anna lapselle ruokaa... Monestikkohan mies on joutunut vaimolle sanomaan, et pitäis tota pyykkiä kuule pestä kun on vaatteet loppu? =D No, täällä kuitenkin mies sentään tekee, kun asiasta vihjaisee! Mutta useastihan se on onneksi niin, että kun kunnon pultit vetää, niin sitten se pysyy miehen muistissakin jonkin aikaa tuo kotihommien teko!
Täällä olis mullatkin nyt sitten levitetty! Pitäis seuraavaks alkaa latomaan noita luonnonkiviä paikoilleen. Niitä onkin aika reilusti... No hyvää hyötyliikuntaa sekin!
Muuten ei tänne taaskaan kummempia, ei oo ehtiny oireitakaan kovasti miettimään.. Eilen oli alavatsa kipee, kun vähän reippaammin kävelin, niin oli pakko hidastaa...
Nanne kp 24/28 yk 2
Olen kyllä käynyt lueskelemassa, mutta en vain ole ehtinyt kirjoitella, tai töissä en paljon uskallakaan, ettei joku yllätä ;)
Tänään testasin vielä kerran apteekin omalla testillä ja yhä se plussaa näyttää, että pakko kai tuo on nyt uskoa :). Kauheasti tekisi tosiaan mieli jo kertoa vaikka kelle, mutta ei vielä viikkoihin oikein viitsisi jos jotain meneekin sitten vinoon :/. Töissä täytyy olla kauhean skarppina, ettei möläytä minkään asian yhteydessä tätä :D. Muutaman kerran jo meinannut..
Nanne se häärää ahkerasti, hienoa :) Mulla on pää pyörinyt niin tän raskauden ja uuden asunnon kanssa että kotihommat on ihan lyöty laimin. Mutta kai tähän ajatukseen pian tottuu..:). Voi Elli-kullat, raskautukaahan tekin nopeasti, joookos? Enkä halua olla ilkeä, vaan on jotenkin orpo olo kun ainoana olen plussannut, enkä haluaisi hieroa suolaa teidän ei plussanneitten haavoihin höpöttämällä aina vaan tästä mun plussasta :/.
Mä kans vedin eilen herneitä nenään kotihommista, kylläkin vähän turhastakin, mutta kun väsytti ja kiukutti muutenkin.. Käytiin sitten tunnin kävelylenkki niin mäkin jo rauhotuin. Mä oon ottanu tavaksi lähteä lenkillä aina kun meinaa kiehua yli, välttää turhimmat riidat ja tulee käytyä lenkillä :D
Missäs Paaru? HUhuuuu?
Tuitu rv 5+0
tänään jo huomattavasti paremmalla tuulella, kuin eilen. näinhän se usein on että riitojen syvin juuri on väsymyksessä. Mutta täällä on jo rauha maassa. mutta kyllä ne riidat puhdistaa mukavasti ilmaa :) on mies ollut niin kilttinä tänään:)
Nanne: sinä se puuhaat niin ahkerasti, vaikka mun mielestä kotia on kiva laittaa:) ja vielä käyt niin usein kirjoittelemassa täälläkin;) Ja kaikki tuollainen puuhastelu on tosiaankin hyvää hyötyliikuntaa! tuli muuten mieleen tuosta nurmikon laittamisesta, että olen kokeillut vaikka mitä nurmikon siemeniä meidän aurinkoiseen pihaan, ja ainut joka kasvaa TODELLA hyvin on griinon paroni nurmikko! on kyllä aika kallista. Mutta se on todella kulutuksen kestävää, hyvin peittävää, kestää hyvin aurinkoa ja talven. lisäksi lannoitin ja laitoin kalkkia. Ja kyllä nyt nurtsi kukoistaa! :D
Tuitu: Ei haittaa sun plussa tuuletukset yhtään! :) pitäähän sitä osata iloita muidenkin onnesta! ja eiköhän meistä jokainen olisi haltioissaan samassa tilanteessa! ja kyllähän me muut samaan tilanteeseen päästään. kaikki omalla ajallaan! sun mieskin on varmaan innoissaan asiasta?
me ei olla kyllä hirveesti päästy vielä treenailemaan, kun on se poika täällä. mies on niin huolissaan että se kuulee tai näkee:) vaikka olisi keskiyö ja se olisi nukkunut jo kauan niin mies on aika nihkeenä... vaikka olen luvannut etten päästä inahdustakaan :D noo...kaitpa sitä vielä ehtii! vaikka kyllä mä vähän jo miestä kiusasin, kun se kysyi multa että mitä siellä taivaalla näkyy, kun sinne katselin. vastasin että odotan jos vaikka haikara pudottaisi pienen nyytin ;) mutta nyt syömään!
Anteeks vaan rouvat ja neidit, oon ollut vähän pimennossa taas vaihteeksi. Oli vieraita monta päivää, joten ei oikein viitsinyt roikkua täällä.. :) Ei tartte kuitenkaan ihan kaikkien tietää tästä meidän projektista.. :)
Mikäs täällä on muuten naisten siviilisääty? Tuli mieleeni tuosta rouvittelusta ja neidittelystä. Mä itse olen rouva, muistatte ehkä että maaliskuussa pätkästiin naimisiin.
Tuitu - Riemuitse vain plussastasi!!! Tietenkin saat sitä täällä juhlia. Missäs muuallakaan sitä tosiaan tekisit kun ymmärrettävää on ettei sitä halua ihan kaikille vielä kertoa. Kyllähän me kateellisia ollaan :) mutta ei sun plussa ole meiltä pois. Ja yritetään me tulla kovasti perässä. :) Mites se uusi asunto? Muutatteko ja milloin vai mitä tapahtui? Hitto vie mä sanon kyllä että muuttaminen on kamalaa, mutta tervetuloa tähän kastiin! ;)
Naanuli - Kivaa että täti läks. Toivottavasti on suopea kierto käynnissä. ;) Hurja pudotus sulla muuten jo nyt. Taidat ainakin minut päihittää laiharikilvassa perjantaina.. :)
Anessa - Hauskaa reissua! Loma on kyllä sellaista aikaa, että sen jälkeen kyllä tarvitsisi toisen loman toipumiseen. Munkin kaks viikkoinen vapaa on jo suunniteltu. Ärsyttää vähän, mutta pakko tehdä muutama vierailu tietenkin loman aikana, kun ei niitä muuten ikinä ehdi. Kivaa, että sun kierto on lyhentynyt. *puuta koputtaen etten vain pidennä niitä noin sanoen takaisin entisiin mittoihin* :)
Nanne - Jokos nyt on mustikka-aika???? Miten se multa meinaa aina mennä ohi. Nyt ois päästävä siis mettään. Ja ne mansikat. Millon sitä ehtii?? Pihahommia vähän täälläkin on yritetty suunnitella. Meillä kyllä jää ne työt kevääseen. Kylvättekö te nurmikon nyt syksyllä? Hyvä ettet ehdi piinailla, ehkä se auttaa ohjaamaan tädin oven ohi maanantaina. :)
Susa - Ai erilaisia nurmikoita?? Höh, oon niin tietämätön noista kaikista. Mistä me tiedetään mikä nurtsi meidän pitäs pihallemme laittaa? Mistä sen voi päätellä? Mikä olis hyvä? Mitä eroa on siinä kylvääkö syksyllä vai keväällä? Kato, mä pidän sua jo ihan asiantuntijana kun osasit siemenlajikkeen nimetä! :D Meillä muuten kanssa makkari hiljenee kun on vierailevat lapset kylässä. Tylsää se.. :/ Onneks ootte saaneet riidan paikattua. Varmasti rassaa myös se lapsen vierailu, ainakin mulla alkaa jossain vaiheessa kiristää päätä, jos on pitkään lapset meillä. * paha äitipuoli*
Napapiirillä ei uutta. En mä näistä mun oviksista enää tiedä. Pitäsköhän sittenkin tikkuilla yksi kierto...? Luulin että ovistelin jo silloin kp9 tms mutta nyt taas kipuili munasarjat tai joku siellä päin. Ehkä se oli sitä mitä mulla on nyt sen haamun jälkeen ollut. En tiijä. Mutta ärsyttää kyllä jo se, että jää nuo seksileikit niin vähäisiksi. Ei näillä harjoituksilla voi mitenkään osua kohdalleen. :/ On ollut liikaa töitä ja eri aikoihin meillä vielä. Väsymystä niin, ettei ole jaksanut kuin kaatua sänkyyn. Vieraitakin oli tosiaan monta päivää, joten hiljaista oli makkarissa. Aika sinnikkäitä pitää olla jos tästä kierrosta mitään tulee. Ahdistaa. Mies kyllä sanoi, että mä plussaan elokuussa. Hänellä on kuulemma vahva tunne siitä. *huokaus* Toivotaan että näin on.
Bottom line:
Surettaa edelleen tämä yrittämisen vaikeus. Olen jo totaalisen kyllästynyt menkkoihin. Olen lueskellut noita muita pinoja ja miettinyt että miten sitä pää kestää kasassa jos yritys jatkuu vielä kovinkin pitkään. Kun on valitettavan paljon naisia joilla on jo yk 20+ tai enemmänkin. Syönyt olen sitten suruuni. Taitaa pompsahtaa digitaalimittarista numerot ulos kun perjantaina puntarille pomppaan. Pitää mennä varovasti.. :) Plussaa edes siellä...... :/
Nyt reipastun. Ens kierrossa sitten! Se onkin jo se elokuu, jolloin... Noh, ei sanota sitä enää ääneen, taikauskoinen kun olen. :)
- Paaru, kp .. hetkonen... lasken... 18 tai 20 jos ne tuhrut lasketaan mukaan. Häh, miten se jo noin pitkälle meni tuo kierto. ??
Paaru: ihan tuntuu kuin omia ajatuksia lueskelisi:) mua myös rassaa se että mies ei innostu seksiin :/ se meistä kauemmin on puhunut siitä vaavista ja nyt kun vihdoin pääsisi tekemään niin hän ikinä jaksa tai ole " sillä tuulella" kyllä taas eilen varovasti yritin mutta tuloksetta. kyllä multa vierähti siinä pari turhautuneisuuden äänetöntä kyyneltä. jotenkin tuli vain sellainen olo että mitäs vikaa mussa nyt on? Ja eikö sitä lasta nyt edes haluta yrittää.
juu, kyllä minäkin tunnen itseni aika pahaksi äitipuoleksi ! :) se on joskus vaikeaa monestakin syystä. lapsi on kasvatettu aika vapaalla kädellä. ja aiheuttaa harmaita hiuksia kun ei usko mitään ja saa kaiken mitä haluaa, eikä kuitenkaan arvosta mitään mitä saa! olemme tästäkin käyneet tiukkasävyisiä keskusteluja, kun olen sanonut että en halua että meidän lasta kasvatetaan samalla tavalla. ja mun äitipuolen auktoriteetti on aika huono muutenkin kun pojan äiti on... hetkonen... mun äidin ikäinen eli 44 ja itse olen 21. poika tässä taannoin sanoikin mulle näin : " mun ei tarvii uskoo sua koska sä et oo mun äiti, itseasiassa sä et ole kenenkään äiti" että ei ole äitipuolena aina helppoa! :)
ai niin, en mä mikään nurmikon asiantuntija ole, mutta esim. niisä Griino merkkisissä siemenissä on aika paljon eri laatuja. Se mitä siementä ottaa riippuu millainen piha on. Pitääkö nurmikon kestää hyvin esim. lasten pallo leikit, koirien riekkumiset jne. onko piha aurinkoinen vai varjo? millainen pohja, kuiva hiekkainen, savinen? vähän tutkailee sitä omaa pihaa, ja tutkii niitä siemen pussien pakkaus selosteita.Mua ei harmita yhtään että tuhlasin siihen griinon kalleimpaan eli paroniin, olin kokeillut ainakin 3 tai 4 halppis siemen laatua ja ne ei kasvaneet kunnolla. aina kannattaa myös laittaa kylvön yhteydessä kalkki ja nurmikko lannoite. En tiedä mitä eroa on kevät ja syksykylvöllä. mutta sen tiedän että silloin on parhaat ajat kylvää, koska yöt on kosteat ja tulee yleensä enemmän sateita. Koska se nurmikko pitäisi olla koko ajan tasaisen kostea. pääsee siis keväällä ja syksyllä vähemmällä kastelulla! :)
nyt tuli paarulle aikas pitkät tarinat... :D huhuu missäs muut ellit on? ai niin me ollaan avoliitossa eli olenko mä silloin neiti?
osoitteessa: www.viherpuu.fi > valikoima > annos ja nurmensiemenet > alhaalla kuvakkeet " lataa lisää tietoa griino nurmikko seoksesta" esite / hinnasto
siellä oli aika hyvin myös kerrottu millaiselle pihatyypille siemenet käy.
huhuu missäs muut on? minäkö täällä yksin vain? äkkiä tänne kertomaan puntarilukemia ja muutenkin kuulumisia? :)
mulla vaaka näytti 95,3... eli -1,2kg :D jipii!!! vaikka en ole edes käynyt salilla tai yleensä liikkunut yhtään! mutta nyt lähden ratsastamaan.
Milloinkohan oli viimeksi viikko, jolloin muistin kyseisen touhun.... :) Tänään oli kyllä ihan kelvollinen syy unohtaa puntari, nukuin nimittäin erittäin lahjakkaasti pommiin heräten 10min työvuoron alkamisen jälkeen... Tulipahan testattua miten nopeasti kotoa töihin pääsee. Onneks ei seurannut mitään kamalaa siitä. Mutta ihmeellistä miten on sitten koko päivän ihan sekaisin kuin on joutunut aloittamaan sellaisella paniikilla päivän. Nyt vasta näin puoli neljän tietämillä alkaa olla leposyke kohdallaan.
Susalla oli mahtava pudotus! Onnittelut! Kiitos myös nurmikkovinkeistä! :) Noista lapsipuoliasioista vielä, että mä en onnekseni oli joutunut kuulemaan lausetta " sä et ole mun äiti" vaan kaikki on sujunut sen puoleen ihan ok. Tsemppiä sulle roolissasi. :)
Tuitu, tuus kertomaan miten vahva viiva siellä nyt näkyy! :D Mites asuntoasiat? Haloo!!! Kuulumisia!!!!
Nanne ja Naanuli kanssa! Tänne ja äkkiä! Mitä kuuluu??? Tästä on tullut tällainen mun ja Susan välinen keskustelupalsta..
ON: Ei uutta. Kiirettä pitää, niin kpt unohtuu. Katotaan. En tunne ainakaan olevani raskautettu. Kai ne menkat sieltä jossain vaiheessa viikon kuluttua tms. tulee. :/
Ja taas töihin...
- Paaru
Meillä on täällä nyt hieman hässäkkää, kun meillä on nyt se 10kk poika ollut hoidossa perjantaista, sunnuntaina joskus iltasella hakevat pois! Ennakko-odotuksiin nähden on sujunut ihan hyvin. Mukuloilla on niin erilaiset päivärytmit, että yksillä vaunuilla on pärjätty hyvin, kun toinen herää, on toisen päiväuniaika =) No, toisaalta helppoa, kun on liki koko päivän vain yksi hoidettava kerrallaan, mutta toisaalta ei tässä kovin suuria hengähdystaukoja kyllä jää. Hankalaa on se, kun meiän tyttö on tottunut menee 3 tuntia aiemmin yöunille kuin serkkunsa, joten tytön nukutus on vähän hankalaa, kun on tottunut siihen, että normaalisti täällä on kuitenkin aika hiljaista...
Puntari jäi perjantaina jostain syystä väliin, eiköhän ne juhannusherkut siellä vielä näy... hitsi...
Mutta maanantaina sitten paremmalla ajalla enemmän!
Nanne kp 27/28 HUI!!! yk 2
Nyt sitten meillä hajosi tietokone, onneksi on nyt äitin vanha työkone lainassa..
Asuntoasia on siis sillä tolalla, että ollaan ilmoitettu, että otetaan se vastaan, mutta tarkemmat jutut sovitaan varmaan ensi viikolla kun se täti joka hoitaa sitä meiän taloa tulee lomalta. Mutta melko vahvasti nyt näyttää siltä että muutto on edessä. Onneksi miehen äiti oli niin kultainen, että lupas maksaa meille muuttomiehet :D saadaan ne kyllä suht edullisesti yhden tutun kautta..
Viivaa en ole enää testaillut sitten sen apteekin testin jälkeen, päätin uskoa että kyllä se nyt totta on.. Ja kovasti toivon että jatkuukin hyvin. Isovanhemmille on nyt kerrottu, omalle äidille koska halusin että tietää, ja miehen vanhemmille koska niin odottavat ensimmäistä lapsenlastaan..
Mutta nyt iltapalalle, tulin juuri tunnin kävelylenkiltä (hyvä minä ;) ja on parempi mennä syömään ennenkuin alkaa ällötys..
Tuitu rv 5+4 tai 4+6, riippuen miten laskee..
Anessakin linjoilla, kiva!! Ja kiitos onnitteluista, nyt vaan toivotaan että tosiaan tämä pysyy kyydissä.. Tänään ollut ihan vähän rusehtavaa vuotoa, joten tosi varovainen olen vielä tämän raskautumisen suhteen.. Mutta toivon parasta!
Tänään käytiin pankissa, ja vihreää valoa näyttivät, joten todennäköisesti päästää muuttamaan siihen rivitaloon :)) Neliöitä tuleekin sitten runsaasti lisää, eli 110 yhteensä :). Ei tosin omaksi pystytä ostamaan, vaan asumisoikeusasunto on. Näillä hinnoilla kun ei meidän palkoilla täältä seudulta ton kokoisia ostella.. Mutta olishan se ihanaa JOS nyt meille vauva maaliskuussa syntyisi että sitten rivitalossa asusteltaisiin, niin ei tarvitsisi näitä kerrostalon portaita kanniskella.
Mitäs muille tytöille viikonlopun jälkeen?
Tuitu kp 33/33 tai rv 4+5