Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla peppukiitäjää?

Vierailija
08.10.2008 |

Meidän 11kk poika on peppukiitäjä. Kyselisin kokemuksia tuollaisesta lapsesta. Meillä on ollut aina laiska liikkumaan (kunnes keksi kuukausi sitten tämän peppukiidon:), ei mielellään vieläkään käänny lattialla selältä-mahalle tai päinvastoin, osaa kyllä taidon ja sängyssä pyörii ihan liikaakin. On aikaisin oppinut jo istumaan tuetta, tosin ei nouse itse istumaan. Jo ihan pienenä inhosi makuuasentoa (paitsi nukkuessa) ja halusi olla pysytyssä ja tarkkailla maailmaa. Seisoo melko jämäkästi tuen kanssa, vaikka nyt haluaakin heti istumaan ja ei kun menoksi... On ollut alusta saakka kovin tarkkaavainen poika. Ja aika pullukkakin on. Ja käsistään on kätevä, syö välillä jo ihan itse (jos vaan annetaan) ja koko ajan käsissä pitäisi jotain olla.

Luin jostain, että peppukiitäjillä voi olla heikko lihastonus, mutta meillä on ollut kovin jäntevä ja jämäkkä poika. Pian on ensimmäinen fysioterapiakäynti, hieman mietityttää mitä siellä sanotaan. Molempien vanhempien suvussa on peppukiitäjiä (myös itse olen sellainen ollut).

Millainen teidän peppukiitäjänne motorinen kehitys on ollut? onko yhtään kuvailemani kaltainen? Ja mistäköhän tuo tapa liikkua voisi johtua? voiko olla perimääkin osittain?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tätä harrasti äiti (minä) ja molemmat tyttöni.

eka oppi käveleen 1v 2kk toka 1v 6kk. eka ehkä motorisesti hiukan ikäisiään kömpelömpi, kuopus taas ei vaikka niin myöhään lähti kävelee. myös lasten isi ollu peppukiitäjä :)

Ei huolta sanon minä!

Vierailija
2/3 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki minullekin sanovat että ei huolta, mutta no äitinä sitä huolestuu kuitenkin...

Ja kolmoselle sen verran, että peppukiitäjä tarkoittaa lasta tai vauvaa, joka liikkuu istualtaan, ei siis konttaa tai ryömi, tai ainakaan meidän poika ei tee kumpaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorin poika myös peppukiitäjä. Tällä tavalla poika liikkunut 8kk-1v iän. On kyllä ollut alusta asti liikkuvainen ja kääntyili selältä vatsalle jo 4kk iässä. Makuuasennossa ei ole viihtynyt ja istumaan rupesi ilman tukea 6kk iässä. Nousi itse istumaan. Pepullaan poika kulki kunnes 1v. ässä lähti kävelemään ja nyt kk verran kävelly. Nyt jo juoksee ja kiipeää, kulkee portaat ylös ja alas jne. eli motorisesti on tidella hyvin kehittynyt. On vilkas poika ja kiinnostunut kovasti ympäristöstään. Ainut mistä ei pidä on keinuminen.

Meille neuvolassa sanottiin että poika pitäisi opettaa konttaamaan mutta ei poika oppinut joten pepullaan liikkui kunnes lähti kävelemään. Meille ei edes tarjottu fysioterapiaa tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi