Miksi pikkupoikien tukat leikataan siiliksi? Tosi ruman näköistä
Ymmärrän, että joskus voi pitää siilihiuksia, mutta tunnen monta perhettä, joiden pojilla koko elämänsä ollut siilitukka. Paljon kauniimpiakin hiustyylejä olisi, kyllä voi olla pojan näköinen ilman siilitukkaa, monilla lapsilla kaunis ja vahva hiuslaatu, mutta tukka kynitään aina siiliksi.
Kommentit (40)
Ymmärrän sen vaikka itse en tykkää. Poika pyysi viimekesänä että saisi leikata siilitukan, mutta olin ikävä äiti enkä antanut lupaa. Mutta joku toinen äiti varmasti antaa lapsen itse valita haluaako siilitukan vai ei.
Itse kotiparturoin poikani ohennussaksilla, on aika cool pörröpää :)
pottaversio, jossa otsatukka ulottuu korviin ja on vino. Aina. Sekä tytöillä että pojilla. En tajua, ettei lasta voi viedä parturiin!
mutta se rangaistusvanki-look on järkky
otsatukan kanssa samaa linjaa kiertää potta koko pään ympäri. Ja potan alaosa on jotenkin sitten lyhyeksi nyrhitty.
jossa takatukka jätetään hapsuiseksi liehakkeeksi.
nyt menossa heviletin kasvatus, joten näin mieli muuttuu.
mutta ei todellakaan sovi kaikille.
Meillä on lapsella niin ikävät pyörteet hiuksissa, että hänellä joko on oltava siili tai reilusti pitkä tukka, muuten on aivan kamala. Että on olemassa asioita joille itse ei voi mitään mikä rajottaa hiusten leikkaustyyliä.
kunnolla(nyt vasta 1 v) niin sitä ei lyhennetä, ainoastaan tasataan. Jos olisi poika, niin ei todellakaan kasvaisi nyky" muodin" mukaista rehua päässä. Ei näy silmiä ei korvia. Miesten ei kuulu olla mitään kultakutreja ja hehtaarikuontaloita.
Mies29v
jos pidetään pitempää tukkaa. Pojan tukka on todella paksu ja paras vaihtoehto on todellakin siilitukka, pottakampausta inhoan yli kaiken. LIsäksi itseleikattu on edullinen, miksi sijoittaa 5v lapsen tukanleikkuuseen useita kymmeniä euroja/kerta ja monesti parturi on leikannut pojan tukan huonommin kuin minä.
Mutta, mutta... Kampaaja leikkasi " siilin" , päältä vähän pidempi kuin muualta, mutta tulos lähes samanlainen kuin oma leikkaamani. Erona se, että kampaajalla oli ohennussakset, joilla pystyi vähän siistimmin muotoilemaan paksuja kohtia..
kun 3½ vuotias ei missään nimessä halua että tukkaa leikataan, päinvastoin hänellä on vahva mielipide että haluaa " pitkän tukan" ja ainakin kasvattaa otsatukan pois. Vaikka aikuinen päättääkin asiat, en halua lapsen mielipidettä väheksyä vaan annan tukan kasvaa, pitäkööt poika tukkansa vaikka äiti ainakin näin kesällä toivoisi hieman lyhyempää mallia :) tosin suloinen pitkätukkahan tuo on silmilä roikkuvan etutukkansa kanssa.. (joka ei siis missään nimessä häiritse kun kerta haluaa kasvatta niin tuo väliaika on ikävää odottamista.. mutta tunnustaa ei voi että häiritsee ettei vaan leikattaisi ;)
Pottatukka on kirjaimellisesti potta päässä _leikattu_ tukka.
Ovat mielestäni tosi siistin ja kivan näköisiä, kun ruskettuneina juoksevat pitkin pihaa... Paksu tukka hikisenä pitkin päätä... ei kiitos! Täällä maalla on vähän eri meininki ;) Syksyllä kouluun/kerhoon mennessä on sitten jo vähän pidempi tukka ja talvella aletaan käydä taas parturissa (15¿ kerta)...
Meillä myös toisella pojalla monta hankalaa pyörrettä, eikä ihan normaalimittaisena voi pitää tukkaa millään. Harottaa aina kummasti pystyssä tai jotain. Oltava siis tosi pitkä tai tosi lyhyt.
että poika 6-v itse pyytää. Tukka on todella vahva ja paksu. Hän hikoilee herkästi ja aina on vauhti päällä. Ulkona helteellä tukka on lyhyenäkin kuin turkki. Lapsella on mukavampi olo siilissä.
*reps*
Niin miehistä mielipidettä että;)
Meidän tytöllä on pitkät, paksut kauniit hiukset ja pojalla enkelin kiharat niskassa - kultakutriko;)?
Jos se tukka on niin häiritsevä kesällä niin miten ihmeessä sitten tytöt pystyy olemaan ulkona? Todella typerä perustelu siilille siis nuo kesähelteet.
Vierailija:
Ovat mielestäni tosi siistin ja kivan näköisiä, kun ruskettuneina juoksevat pitkin pihaa... Paksu tukka hikisenä pitkin päätä... ei kiitos! Täällä maalla on vähän eri meininki ;) Syksyllä kouluun/kerhoon mennessä on sitten jo vähän pidempi tukka ja talvella aletaan käydä taas parturissa (15¿ kerta)...Meillä myös toisella pojalla monta hankalaa pyörrettä, eikä ihan normaalimittaisena voi pitää tukkaa millään. Harottaa aina kummasti pystyssä tai jotain. Oltava siis tosi pitkä tai tosi lyhyt.
Meidän pojilla ainakin vauhtia riittää ja itse ovat siilitukat halunneet, joten miksi en keventäisi talviturkkia :)
talven saa kasvaa ja kasvaakin nopeaan ja on paku tukka. Mutta poika on kuumaverinen ja kun ilma on kuuma, on jätkän pää hiestä märkä ja sit kutittaa..
Ja onhan se sentään parempi kuin itse klohnittu.