*** JOULUKUISTEN maanantai ***
Kommentit (9)
Täällä taas muutaman rankan työvuoron jälkeen... =)
Kävin juuri hammaslääkärissä, onneksi en joutunut kamalasti kärsimään!! Parin viikon kuluttua sitten uudestaan. Ihanan lämmin ilma tuolla ulkonakin, jos vaikka ehtisi ulkoilemaan nuorimmaisen päiväunien jälkeen ennen iltavuoroon menoa...
Päänsärkyä oli täälläkin viime viikolla. Panadolista ei tuntunut apua olevan, yhden päivän kesti ja sit se vain iltakymmeneltä helpotti, ja hyvä niin!
Pitäisi tuon pyykkikasan kimppuun syöksyä, kun saisi vaatteet pestyä ennen reissuun lähtöä... Ja siivousta vaillekin tämä mökki olisi!!
Tuikku ja Vilpertti 16+3
- aatelkaa nyt: puolet viikkoihin lisää niin ollaan jo loppusuoralla -
Aina välillä on jo pientä jomotusta ollut mutta eilen illalla oli aika kovat. Mut kun hetken sängyssä pyöriessä jokin poksahtaa niin kivut helppaa..kaipa se jotain löystymistä tosiaan siellä on. Tuo poksuminen on ihan uus juttu, mut hyvä kun helppaa sillä ;) Ekassa raskaudessa mulla oli ihan kaameet liitoskivut, tokassa ei mitään..tässä varmaan taas riittää kun nyt jo alkaa. Oiskohan istukan paikalla vaikutusta..??
Hippuskainen taitaa olla eka rakenneuä:ssä, tulehan heti kertoo, mitä siellä näkyy. Mulla vielä kolme viikkoa siihen, ei jaksais odottaa:-)
Viikonloppu oli tuonut tullessaan 2 kg, ihan kauheesti oon karkkia syöny ja sulatejuustovoileipiä. Toki voi olla ihan turvotustakin. Pitää olla sievästi tällä viikolla. Karkkia seuraavaksi vasta sunnuntaina. Onneksi ei tuo paino ole noussut (jos ei tätä viikonloppua mukaan lasketa....) Kun katsoo peiliin, varsinkin vyötäröä, luulis painon nousseen lähes kymppikilon. Eilen kävin uimassa, tänään varmaan lenkille sitten. eilen mietin uidessa, että nyt on hyvä pyytää joululahjaksi kymmenen kerran jumppakortti ja kymmenen kerran uintikortti, saa vauvamakkarat kyytiä;-D
Loppuviikosta olis lähtö kesälomareissulle, viikon mittaiselle, eli tulee palstailussa sitten vähän taukoa.
Pitää sännätä kauppaan ostamaan uutta kuivaustelinettä, hukumme pyykkiin ja edellisen jalka oli jotenkin taittunu, varmaan lapsukaiset leikkineet. ..
P-M 16+1
Meille ei kuulu mitään erikoista, aurinko paistaa ja heinäntekoa aloitellaan. Kammottavin väsymys on kadonnut ja jaksoin eilen jopa kitkeä kukkapenkkejä =O Ehkä tämä vielä iloksi muuttuu.
Ensi viikolla on neuvola, edellisestä onkin jo aikaa, hmm milloinkohan se nyt olikaan, en edes muista.
Liikkeitä en ole vielä varmasti tuntenut mutta kaipa ne kohta, maha kasvaa sitten senkin edestä =)
Hiljaista eloa siis!
Kysyn vielä uudestaan aiemmin esittämäni kysymyksen;
Onko kellään (ala)selkä napsunut? Esim kylkeä kääntäessä kuuluu kova napsaus, ei mitenkään kipeä mutta ennen en ole kokenut. Ja mitä tämä nyt sitten meinaa, tuleejohan tästä myöhemmässä vaiheessa mahdollisesti ongelma? Mitään kokemuksia kellään?
Mukavaa heinäkuuta kaikille!
Rilla-ma-rilla ja tonttunen rv 15
Minullakin paukkuu ja napsuu alaselkä. Aluksi tuntui pelottavalta, mutta ei se oo kipeetä tehny eikä mitään ongelmia ainakaan vielä tehny, toivottavasti ei myöhemminkään. Mutta kai se on niin, että raskaus pehmittää tavallaan niveliä, jotta lapsi mahtuu sitten syntymään. Muistaakseni edellisenkin aikana oli jotain vastaavaa, ei näin paljoa. selkä tuli lopussa kipeeksi, mutta se johtui siitä, että liukastuin. Joten päivä kerrallaan. Eikä se siis kokoaikaa napsu, aina välillä, esim. kävellessä vähän enemän.
P-M
pitkästä aikaa koneella..päivä mennyt viikonlopusta toipuessa. väsyttää aivan hirveästi! oltiin reissussa ja tänä aamuna tultiin.
Nyt on alkanut tuntua tosi selkeitä potkuja. aikaisemmin en ole tuntenut kuin selällään maaten. nyt tuntuu istuessakin. mahan päältä ei vielä tunnu potkut mutta ehkä kohta kun edellisessä raskaudessa tuntui mahan päältä alle 20 viikolla.
En ole saanut poikaa päiväunille vaikka yöunet jäi lyhyeksi. Nyt raivaamaan paikkoja jos saisin edes tavarat paikalleen!
Puolkymppi rv 17+5
Rakenneultra takana ja oli kyllä hintansa väärtti! Setä oli ihan huippu! Kerto kaiken tarpeellisen ja vähän extraakin ja sukupuolikin saatiin tietää..mun intuitio piti paikkansa ;D Lopuks vielä otti 3D laitteen ja kurkkas silläkin. Pikkanen vaan tykkäs pitää käsiä kasvoilla niin ihan hirmu hyviä kasvokuvia ei saatu. Helahoito saatiin vielä dvd:lle. Mutta kaiken pitäs olla kunnossa ja oli ihan hirmu vilkas veikkonen..sano setäkin että harvinaisen vilkas tapaus. Istukka on edessä kuten meinasin ja siks potkutkin tuntuu niin hentosina.
Hammaslääkärissä sen jälkeen ja pikkasen piti vauvanvaatteita käydä tiirailemassa..vielä ei tarttunu kuin yks kun kesähepeniähän nuo suurimmaks osaks on ja niitä ei niin heti tarvita ;)
masu 19+0 tai jotain..pitää nyt tutkia äippäkorttia että missä oikeasti mennään..keskiarvo vissiin jossain 18+6:ssa =)
Mut ihanaa kun masussa kaikki ok ja siinä ultratesa potkujakin tuntu aika paljon. mut eiköhän ne tästä!
Täällä taas pitkästä aikaa! :) Mulla alkoi perjantaina ihka ensimmäinen kesäloma ikinä, enkä ole edes koneelle jaksanut raahautua. Lauantaina kyllä mietin kun ei keksinyt kertakaikkiaan mitään tekemistä, et sama kai se olis vaikka menis takas töihin! :) Mä en osaa vielä asennoitua tähän lomaan oikeella lailla.. Nyt on silti jo ihan kiva köllötellä kotona :)
Miehellä alkaa viikonpäästä loma niin olis tarkotus kävästä asuntoautolla jossain päin suomea. Mieli tekis kovasti laivallekkin.. viimeksi olenkin käynyt varmaan jotain 10 vuotta sitten, että aikaa on vierähtänyt.
Huomenna olis neuvola. Aika rauhallisin mielin sinne menen, koska tää masutyyppi on alkanut pitämään sellasta jytinää, että elonmerkeistä ei ole epäilystäkään :) Illalla kun itse rauhottuu, niin tyypillä alkaa ilmeisesti masussa bileet :D
Voi hippuskainen on päässyt jo ultraan, toivottavasti kaikki oli hyvin! Mulla on vasta 17. päivä. Toisaalta ihan kiva kun on niin myöhään, niin se sukupuolikin näkyis selvemmin.. jos nyt yleensä edes sattuu näkymään.
Tuntuu, että tänävuonna syntyy aikas paljon vauvoja.. ainakin kun kävelee tuolla kaupungilla, niin joka toisella naisella on maha pystyssä.. tai sit siihen kiinnittää enempi huomiota kun on ite raskaana, kummin vaan:)
Meille on tulossa vielä tänään kaveri kylään, niin täytyy vähän siivota ennen sitä. Moido!
Lauraazia 18+1
Viikonloppureissu on nyt tehty ja olo sen mukainen ;) Käveltiin lauantaina ihan älyttömästi paikasta paikkaan ja illalla 9 aikaan kun palattiin hotellille alko meno olla jo aika hidasta kun siinä vaiheessa alko tuntua jo masussa aika kovasti! Tyhmä jätin tukivyön huoneeseen enkä laittanu päälle! Toiseen puoleen masua pisti tosi kovaa kun yritti vähäänkään reippaammin kävellä..Onneks sunnuntaina Ikeassa ei enää kiusannu ;P Tosin ei siellä niin kovaa porhaltanutkaan sitten. Lauantaina syömiset oli tosi heikossa hapessa..ei vaan keretty! Sit yritettiin Helsingin keskustasta löytää jotain MUUTA kuin mäkkäriä, muttei sieltä oikeen helposti mitään löytyny =/ No sinne sitten..edellinen kerta onkin 10 vuoden takaa (mulla tökkii mäkin ruuat pahemman kerran, se majoneesi mikä lie maistuu mun suussa ihan oksetukselta) Otettiin sellaset l.a doublet ja onneks niissä se sitruuna peitti mauan aika hyvin ;) Vähänki vähemmän niin syömättä olis jääny!! Sunnuntaina oltiin sitten Ikean nurkilla vähän rohkeempia ja kokeiltiin uudelleen...barbecue ja hyi hitto! Anteeks vaan jos on jonkun herkku mutta todellakin jäi syömättä!!! Eipä tarvii mennä siihen puljuun taas ihan hetkeen. On Hese vaan niiiiiiin paljon parempi kuin tuo..yöks!
Mut nyt mulla on yhdistelmärattaat joissa on paljon pinkkiä =DD Mies kyllä totes että jos poika tulee niin rattaat menee vaihtoon..saa nähdä tuleeko tässä tappelu ;D Mutta ihanat on!
Tänään mulla rakenneultra ja alkaa jo pikkasen jännittään! Onkohan siellä masussa kaikki ok..ne liikkeet kun edelleen..Sukupuolen haluaisin tietää mutta ei taida taas näkyä jos on siskonsa tapan selkään potkimassa ja ei tahdo näkyä mikään muukaan kuin selkäranka..Pitäkää peukkuja. Sen jälkeen joutuuki heti suoraan hammaslääkärille, vähän masentavaa mutta ompa sekin sitten pois.
Kaipa sitä pitää mennä laittaa lapsille aamupalaa..lähen niitä sitten viemään anopille. Pääsen ite hetkeks ennen ultraa vielä kiertämään huonekalukauppoja. (vaikka anoppi ehdottikin että eikös lasten vaatteet voi hyvin säilyttää pahvilaatikoissa...juu ei!!)
masu 19+0