Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen viikon syönyt unilääkkeitä joka ilta. Nyt pitäisi lopetaa, en uskalla mennä nukkumaan :(

Vierailija
01.07.2007 |

Taustalla vaikka mitä vaikeaa elämän tilannetta. Aloin viattomasti syömään vanhan polevn antihistamiineja rauhoittuakseni iltaisin. Sitten en enää pystynyt nukkumaan ollenkaan ilman niitä vaan olin ihan ylikierrokksilla. Söin niitä kerran viikossa ja nukuin silloin yhden yön, sitten taas viikon miniunilla. Tilanteen katkaisemiseki sain kunnon unilääkkeet, tarkoitus oli nukkua viikkoa, antaa kropan levätä ja pohdiskella rauhassa tätä elämää. Viikko meni jo, ja en oo edelläänkään rauhallinen. Eikä ne solmut avautuneet, vaikka viikon nukuin. Lääkkeiden teho alkoi jo laimeta, siksi ne nyt on pakko lopettaa. Itkettää ja ahdistaa. Itkukaan ei tule. Silloin antihistamiiini-aikana itku tuli liiankin helposti ja pitkin päivää - varsinkin sillon kun olin valvonut saatoin vollotella aamusta iltaan kun lapset ei nähneet. Mitä mä teen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kerroit lääkärille taustasi ja antihistamiinien käyttösi, on ala-arvoista lääkäriltä kirjoittaa unilääkeresepti ja jättää asia siihen.

Pääsisitkö sairaalahoitoon? Uuden lääkäriajan nyt tarvitset ainakin, mieluiten psykiatrin.

Vierailija
2/6 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nukkuminenkin alkaa sujumaan, ja nuo itkeskelyt jäävät. Unilääkkeet, antihistamiinit jne. eivät poista ongelmaa.

Tsemppiä ja hali!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan joskus nukuttua sillä tavoin, että luen kirjaa niin kauan, että nukahtaa väkisin. Joskus vaan väsyttää niin paljon, ettei jaksa lukea mutta ei saa nukuttuakaan. Tsemppiä sulle...!

Vierailija
4/6 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enhän mä nyt töiltäni mihinkään sairaalahoitoon jouda, saati sitten että otettaisiin. Ja psykiatrille, hyvänen aika, miten sellaiselle edes pääsee?

Lapset ja kotieläimet oli viikon mummolassa, jotta hyvin sain levättyä. Nyt tää sama rumba taas alkaa niiden tänään kotiuduttua. Se oli siis todella lomaa, kun tartti viikkoon käydä vain töissä, eikä muuta huolta ollut. Mutta nyt täytyy taas kohdata tää mu arki. Jotenkin vaan oon aina selvinny eteenpäin.

ap

Vierailija
5/6 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopettaisin niin, että ensin puolikas nappi parina yönä, sitten pienempi murunen jne.

Vierailija
6/6 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla menolla et kohta ole työkykyinen. Käy nyt siellä lääkärissä, tosiaan mieluiten psykiatrilla, jotta saat asiasi kuntoon.

Vuosi sitten mulla oli tilanne, että uni ei vain iltaisin tullut. Vaikka oli kuinka väsynyt, en pystynyt nukkumaan. Syksyllä olin siinä pisteessä, että kaikki asiat piti tarkistaa kolme tai neljä kertaa, esim. seuraavan päivän ohjelma, tai onko hellan levy jäänyt päälle. Eli muisti ei pelannut enää normaalisti. Sitten meni keskittymiskyky. Pystyin lukemaan sivun kerralla, sen jälkeen ajatus laukkasi aina jossain ihan muualla. Yritin kirjoittaa yhtä raporttia, jota sain valmiiksi kuukauden aikana pari sivua - murto-osan siitä, mitä olisi pitänyt. Lopulta postiluukusta satoi karhukirjeitä ja muistutuksia, kirjasto peri maksuja palauttamattomista kirjoista ja kaverit olivat vihaisia heille tekemistäni ohareista. Muistissa ei pysynyt enää mikään, hyvä jos lasten tarhasta haku.

Tilanne lähti laukemaan työtehtävien järjestelyn ja lääkityksen kautta. Mulla ei ollut ongelma lopettaa lääkitystä kun asiat rupesivat luistamaan paremmin.

Ihan tosiaan, kannattaa tehdä asialle jotain ennen kuin huomaat, ettet muista, mitä teit eilen tai mitkä vaatteet sulla on päällä.