Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienen pojan pikkupöksyt

08.10.2008 |

Mulla on aika yllättävä ongelma. Mun puolitoistavuotias poikani on oppinut kuivaksi ja nyt vaippojen tilalle kaivataan pikkuhousuja. Ongelma on se, että poikani on tosi hoikka ja kaikki löytämäni pikkuhousut putoavat jalasta, koska ne on kaiketi tehty sopimaan vaipan päälle. Olen kokeillut pojallani pieniä pikkuhousukokoja (62/68 kun oikea koko on 80/86), mutta liian pienet koot eivät muuten istu hyvin. Saa laittaa housuvinkkejä :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hoikka neiti ens vkolla 2v oppi myös kuivaksi tuossa kesällä, ja saman ongelman kanssa olen paininut! Tarjoustalosta (=Vapaavalinta, RobinHood yms) löysin jotain pientä mallia muistaakseni 86 cm, vaikka meillä olis ollut tarpeen 80 cm.

Ruotsalais-ketjuista olen minäkin löytänyt vaan noita vaipan päälle tarkoittetuja, jotaka "pussittaa" ikävästi.

Yksi parhaista löydöistä tällä saralla on joku aika sitten, kun KappAhlissa vertailin tyttöjen pikkuhousupaketteja. Kysessä oli joku 4 kpl setti, korissa oli monia malleja yms. Mutta 92/98 kokoiset "ribbi"kankaiset pikkuhousut näyttivät minusta pieniltä ja ostin kokeeksi, kun ajattelin, että eihän nuo käyttämättä jää vaikka nyt ei sopisikaan. Kuitenkin nämä istuivat hoikkapyllylle (nyt muuten 86 koko) tosi hyvin!! Liekö sitten niin, että kokoa pienemmät oli siksi oikeesti isompia, että niissäkin olis mukana tuo "vaippa-vara"...

Vierailija
2/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa ei ole vaippavaraa. Olen ostanut kaikista "ruotsalaiseketjuista", eli niin H&M:ltä, Lindexiltä kuin KappAhlista. Tyttö on meillä normaalivartaloinen, ei siis laiha eikä pullea, ja hyvin istuu. Vielä pitäisi saada jotenkin koulittua tuota kuivaksi oppimista... :D

Mutta siis tuntuu hassulta, että tytöille olisi ja pojille ei??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-cm ciraf-merkkisiä pikkukalsareita. Melko edullisiakin vielä. Benettonilla on myös pieniä kalsareita. Vanhassa mallistossa oli vielä pienempiä, mutta nykyisetkin 90-cm ovat pientä mallia. Kannattaa kokeilla.

Myös schiesserillä on 86-cm kalsareita, jotka ovat melko pientä mallia. Joskin niitä olen nähnyt hyvin vähän myynnissä. Stockmannilta olen ostanut.

Meillä oli aikoinaan tuo sama ongelma kalsareiden suhteen ja sain noita malleja tosissani etsiä kaupoista. Vauvojen alushousut eivät istuneet, kun niihin on jätetty se vaippavara.

Vierailija
4/8 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ovat pientä ja kapeaa mallia. Nettikauppa josta niitä saa on https://www.best-underwear.de/europe/schiesser.html

Itse olen ostanut Stockalta ja Sokokselta.

Vierailija
5/8 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin esikoiselle paljon alkkareita Zarasta.

Vierailija
6/8 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M ihanat sammakkopöksyt kokoa 74/80 ovat viimeisimmät ostokset, jotka todella valuvat päältä. Harmi, kun ovat niin söpöjä. Kiitos kaikista vinkeistä ja linkeistä, lähden kiertämään kauppoja :) Olen muuten joskus katsellut, että housuissa tuntuu vyötärö kaventuvan sitä mukaa, kun lahkeelle tulee pituutta lisää. Tietysti useimmat lapsetkin hoikistuvat, kun lähtevät liikkeelle. Ei ole mulle vaan tullut mieleen, että tämä "kaventuminen" voisi koskea myös pikkuhousuja. Eli oikeasti voisin katsella vaikka 90cm, jos olisivatkin yllättäen sopivia.

Vierailija
7/8 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne on kutistunut muutaman pesun jälkeen pari kokoa joten kannattaa kokeilla. :)

(Kolme vuotias n 90cm lapsi käyttää 110/116 kokoisia alushousuja, jotka vuos sitten ostin isolle veljelle, mutta jotka harmikseni kävivätkin pieneksi. )

Kuulin hiljattain kun Lindexin myyjä suositteli erästä asiakasta ostamaan numeroa isommat, kuin lapsi yleensä käyttää. En yhtään ihmettele!

Vierailija
8/8 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ostaa meidänkin hoikalle pojalle 100cm, vaikka muiden mallien 100cm on liian löysä vyötäröstä.