Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä päin olette kotoisin jotka viette omat lakanat kyläpaikkaan?

Vierailija
01.07.2007 |

tai toivotte vieraiden tuovan?

täällä meilläpäin kun kukaan ei harrasta moista ja varmasti katsottaisiin pitkään jos menisi kylään lakanat kainalossa.

itsekin kyllä loukkaantuisin jos yövieraat toisivat lakanat mukanaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mnä otan lakanat yleensä mukaan, ja ajattelen sillä helpottaa vain emännän pyykkivuorta, en tarkoita loukata ketään. Olen itä-suomesta.

Vierailija
2/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä ei kyllä ole mitenkään paikkakunta kohtaista vaan kyse on siitä, miten isäntäväen kanssa sovitaan. Ja mekin kun lähdetään kyläilemään, niin meitä on sitten viisi ihmistä tulossa; ei kaikissa kyläpaikoissa olisi edes niin paljon ylimääräisiä lakanoita! Joskus on otettu autoon mukaan varavuodekin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ottaa omat peitot ja lakanat mukaan. Se on mielestäni kaikille helpointa.

Vierailija
4/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse jos meille tulevilla yövierailla ei ole lakanoita tai pyyhkeitä mukanaan, voin sen lakanapyykin hyvillä mielin pestä. Itsestä vain tuntuu että on mukavampi ottaa omat lakanat kylään, ettei siellä päässä tule pyykkiä. Vähän hassua :-)

Nykyään olen laittanu lapsille yökylään makuupussin mukaan, niin ei tarvitse sen ihmeemmin pussilakanoitakaan laitella.

Vierailija
5/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin itsekään lähtisi lakanoita viemään. Tavaroiden pakkaaminen on muutenkin reissun ikävin osa.

Vierailija
6/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen iloinen jos vieraat tuo omat lakanat ja pyyhkeet, mutta jos ei tuo niin eipä sekään niin vaarallista ole. Niissä nyt vaan on hitonmoinen pyykkääminen ja varsinkin kuivaaminen kun meillä on tosi huonot pyykinkuivausmahdollisuudet. Ei paljon naurata ripustella ympäriinsä kämppää esim 4henkilön kaikki lakanat ja pyyheet.

Ja vien kyllä itse lakanat mukanani enkä usko että kukaan on asiasta pahastunut.

Niin ja olen Helsingistä.

Vierailija
7/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aina viemme mummolaan lakanat mukaan. Ei tulisi mieleenikään laittaa lähes kasikymppistä äitiäni pyykkäämään meidän lakanoita. Samalla reissulla olemme usein monessa paikassa yötä. Pitäisikö kolmessa huushollissa pestä meidän jälkeemme koneellinen pyykkiä?

Vierailija
8/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin sukulaisten luokse mennään lakanoiden kanssa, samoin usein meille tullaan.

Mutta en sitä odota, ihan mielelläni laitan lakanat ;)

Vierailija
9/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ennen vienyt mukanani, enkä odottanut vieraiden tuovan, ennen kuin meistä tuli SUUUUUURperhe.

En oleta edes, että emännällä olisi meille kaikille lakanoita, tyynyliinoja (peitoista, tyynyistä ja patjoista puhumattakaan!). Lisäksi viemme myös omat pyyhkeet.

Sama myös silloin kun meille tulee PERHE kylään, toivoisin heillä olevan omat petivehkeet ja pyyhkeet. Yksi ihminen, kaksikin, vielä menee, mutta ei enempää. Minulla on pyykkiä muutenkin niin vietävästi, etten halua isoja määriä lisää.

Eli kun me lähdemme raisuun on pakattuna myös jokaisen oma tyyny, makuualustat ja makuupussit / liinavaatteet ja peitot. Taaperon matkasänky ja vauvan vaunujen koppa.

Harvoin edes tätä nykyä menemme kenenkään luokse yöksi, varaamme suosiolla motellista/hotellista huoneen tai pienen " asunnon" .

Vierailija
10/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tekevät niin jopa kun lapsi menee kaverilleen yökylään. Emäntä voi jo mainita vieraita pyydettäessä että ei tarvitse ottaa omia lakanoita jos näin haluaa. Niin ja ihan pääkaupunkiseudulta olen.

Vierailija
11/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tilanteen mukaan. Yhteen paikkaan on aivan turha raahata, sängyt on sijattu jo valmiiksi kun sinne mennään. Yleensä kysyn kuinka toimia jos en tiedä emännän tyyliä, jotkut suorastaan ihmettelevät jos vieras tuo omat tullessaan ja toiset hyväksyvät. Äiti on hämeestä ja opettanut että talon mukaan otetaan tai ollaan ottamatta. Meille tullessaan ei tarvi olla omia lakanoita, mutta

jos tuo niin sekin käy.

Vierailija
12/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole paikkakunnasta kiinni vaan hyvistä tavoista.

Vierailija
13/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt aina siitä lähtien kun olin yhdessä paikassa yötä ja nukuin pyykkikorissa pestyissä lakanoissa:(

Vierailija
14/23 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen vienyt aina siitä lähtien kun olin yhdessä paikassa yötä ja nukuin pyykkikorissa pestyissä lakanoissa:(

Nukuin lakanoissa jotka olivat pesty pyykkikorissa eli tarkoittaa: luultavasti otettu pyykkikopasta likainen lakana kun puhtaat loppu.

Vierailija
15/23 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakuntaskaala Turku-Pori-Vammala-Tampere-Somero. Mutta kun menin kylään Itä-Suomeen, jouduin häpeään, kun ei ollut omia lakanoita mukana. Ei ollut tullut edes mieleeni.

Meillä päin ei myöskään yleensä käydä isolla perheellä kylässä yön yli. Lapsuudenkodissani meitä oli 7 henkeä emmekä koskaan yöpyneet missään kyläpaikassa koko perhe. Jos yövyttiin niin mukaan pääsi max yksi lapsi. Muut olivat mummon hoivissa kotona sillä aikaa. Itselläni ja tutuillani on niin pienet perheet että heidän pyykkinsä kyllä kone jaksaa pestä.

Vierailija
16/23 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitse omia lakanoita alkaa raahamaan ;)

Vierailija
17/23 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen ehtinyt jo pedata vieraille pedit valmiiksi ennen heidän tuloaan, jolloin omia lakanoita ei tietenkään oteta käyttöön. Joskus tehdään pedit vasta illalla ennen nukkumaankäyntiä, ja jos vierailla on omat lakanat mukana (ovat esim. olleet jo muissa kyläpaikoissa ennen meitä), saavat toki käyttää niitä. Minulle ei kuitenkaan ole iso vaiva pestä muutamaa ylimääräistä lakanasettiä ja pyyhettä.

Itse pakkaan kylään lähtiessä kyllä usein omat lakanat perheellemme mukaan, mutta jos olemme liikkeellä junalla, kysyn kyläpaikasta etukäteen, onko ok, jos emme ota omia mukaan, sillä tavaraa on kahden aikuisen ja kahden pienen lapsen kanssa jo muutenkin paljon. Jos liikumme omalla autolla, otan lakanat takakonttiin joka tapauksessa, ja usein myös lapsille peitot.

Lapsuudenkodissani äiti yleensä petasi yövieraille (myös meidän lasten kavereille) sängyt valmiiksi, eikä meillä koskaan oletettu, että isollakaan perheellä olisi omia petivaatteita mukanaan. Isossa talossa oli reilusti peittoja, tyynyjä ja nukkumapaikkoja parillekin perheelle.

Vierailija
18/23 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua meidän kyläillämme aiheuttaa pyykkivuorta talon emännälle (olemme lapsiperhe...). Joskus otamme mukaan jopa peitotkin suoraan omasta sängystä, jos vain autoon mahtuu...Itse ajattelen niin, että jos on kysymyksessä isohko lapsiperhe (3 tai enemmän lapsia...) niin on kohteliasta ottaa vaikka edes muutamalle omat lakanat ja pyyhkeet mukaan, koska eihän tosiaan kaikilla ole edes riittävästi lakanoita olemassa. Meillä nimittäin kävi alkukesällä seitsemän hengen perhe, eikä heillä ollut mitään lakanoita eikä pyyhkeitä mukana ja sattumoisin oli lakananvaihto itselläkin osunut samaan ajankohtaan...Siinä sitten pesin kahdentoista hengen lakanoita ja pyyhkeitä pari päivää. Itse en kyllä koskaan laittaisi vieraita käytettyihin lakanoihin. Nämä on varmasti vain tapoja, jotka omaksutaan tai sitten ei. Meillä esim. omat ja mieheni vanhemmat ottavat aina lakanat mukaan tullessaan meille...Eivätkä varmasti tarkoita sillä olla epäkohteliaita.

Vierailija
19/23 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei hänen laittamansa lakanat kelpaa!

Ei niissä lakanoissa mitään vikaa ole. Ajattelin että mökkiolosuhteissa on rasittavaa pyykätä lakanoita ja ajattelin olla ystävällinen. En erehtynyt toista kertaa.

Vierailija
20/23 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa ekologista tuhlausta pestä lakanat vain yhden yön takia.

Joskus kun on joutunut kaverilla yöpymään verisillä vieraslakanoilla niin nykyään aina otamme mukaan vähintään aluslakanat, tyynyliinat sekä makuupussin. Ja pyyhkeet myös.

Jos niillä lakanoilla reissussa yksi/pari yötä nukutaan niin ne voi kotona pedata omaan sänkyyn kun seuraava lakananvaihtokierros.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi