Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaleanpunainen/rusehtava valkkari loppuraskaudesta?

01.07.2007 |

Mulla on nyt eilen ja tänään tullut sellaista vaaleanpunaista/rusehtavaa valkkaria, vessareissujen yhteydessä olen sitä aina pikkuhousun suojassa ja pyyhkiessä huomannut. Se on koostumukseltaan ihan normaalin valkkarin oloista, mutta väriltään siis normaalista poikkeavaa. Ei minun mielestäni tuoksahda pahalle, joten en nyt välttämättä lähtisi itse mitään tulehdusta epäilemään. Eikä voi olla lapsivettä, ihan on siis selkeästi valkkaria. Tuli mieleen että voisiko tihkuttaa verta kohdunsuulta ja enteillä limatulpan irtoamista? Toivottavasti joku osais neuvoa, jos vaikka jollakin on ollut vastaavaa. Supistuksia on ollut useita päiviä ja menkkamaista jomotusta alaselässä myös. Supistukset eivät kuitenkaan ole mitään erityisen kipeitä vielä olleet. Kohdun suu oli jo viikko sitten sormelle auki ja kohdunkaula sentillä lyhentynyt ja pehmeä. Meinasin huomenna kyllä soitella neuvolaankin ja kysäistä sieltä tätä vuoto-asiaa, mutta kiva jos joku ehtii ennen sitä vastailla tähän.

T:Titi-uu rv37+0

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin ensin neuvolaan, eikä siitä neuvolaan soittamisesta mitään apua ollut kun ei siellä vastannut sijainen mitään tiennyt, sanoi vaan että soita synnärille tai varaa aika omalle lääkärille. No, soitin synnärille kun se meidän alueen oma lääkärikin on mitä on, enpä usko että sekään olis mitään kantaa asiaan ottanut ja olis tullu ihan turha keikka sinnekin sitten. Synnärillä sanoivat sitten että jos ei tule selkeää verta tai en epäile että se vuoto olisi lapsivettä ja vauva liikkuu hyvin niin ei pitäisi olla mitään syytä huoleen. Käskivät seurailla tilannetta ja tulla sitten näytille jos siltä tuntuu. Ei kuulemma kuitenkaan pelkän valkovuodon takia tarvitse näytille tulla, enkä kyllä ole ollut lähdössäkään kun matkaakin synnärille on 60km. Ei siellä tosiaan kehtaa turhan päiten ravata. Ei siis selvyyttä oikein tullut vielä tähän vuotoasiaan mutta en minä huolissanikaan ole kun ei mitään tulehduksen oireita tms. ole. Kaipa tämä nyt lähestyvää synnytystä kuitenkin enteilee. Eilen illalla oli jo aika kipeitäkin supistuksia parhaillaan 10-15min välein, mutta ne kuitenkin loppuivat kun menin suihkuun ja kävin sohvalle lepäilemään. Jospa se kohdunkaula siellä vaan kypsyy ja pian saisi nyytin syliin!

T:Titi-uu rv37+1

Vierailija
2/2 |
02.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolmatta odottaessa limatulppa alkoi pikku hiljaa irrota jo rv 37. Vuoto oli välillä vähän rusehtavaa ja välillä veriviiruista. Synnytys käynnistyi varsinaisesti vasta rv 40+1 ja silloin supistusten alussa tulppakin irtosi ihan kunnolla. Sinulla voivat tositoimet olla lähempänä, kun kerran jo tuntuvia supistuksia tulee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla