vesirokkorokotteen hankkimisesta kysymys
Ajattelin antaa lapsilleni vesirokkorokotteen. Täytyykö rokote käydä ostamassa apteekista vai saako sen esim. neuvolasta? Jos on hankittava apteekista niin tarvitaanko resepti? Ja mistäs sen reseptin sitten tarvittaessa saa, riittääkö esim puhelinsoitto neuvolaan vai täytyykö käydä laakärissä? Ja missä olette rokotteen pistätyttäneet?
Kommentit (10)
mutta muistaakseni oli 60-70 euron välillä.
Sitten kävimme pistämässä ne neuvolassa. Olikohan hinta jotain 60?
en koskaan edes ajatellut ottavani lapsille vesirokkorokoitetta, koska en ole koskaan ajatellut että sairaus olisi kovinkaan vakava. jos olen väärässä, valistakaa toki minua.
Mukavaa, että teillä meni noin kivuttomasti. Aina ei kuitenkaan niin mene, eikä sitä voi etukäteen tietää kuinka kukakin vesirokon sairastaa, ja milloin.
Itse yritin saada tyttärelleni vesirokoon vuosikausia, eikä onnistunut. Sitten 10v hän yllättäen siihen sairastui. Kivut oli kovat, rakkuloissa tuntui kutiamisen lisäksi hurjaa viiltävää kipua. Ja niitä rakkuloita oli sitten paljon! Ei oikeen auttanut kipulääkkeet, Ataraxit, apteekin vesirokkovoide eikä paljon kehuttu aloe vera -voidekaan. Kuume onneksi sitten jäi aika lieväksi, mutta oli kurkkukipua, pääkipua ja muita flunssan oireita. Rakkuloita oli ylt' ympäriinsä suuta, silmiä ja alapäätä myöten. Ekoista näpyistä kesti 6 päivää ennen kuin kaikki rakkulat olivat kuivumaan päin.
Vuosien varrella ehdin ajatella rokotuttamistakin, mutta kun tyttö pelkää rokotuksiakin, niin.. Mutta nythän se on sitten ohi.
Googletapas vesirokko, saat huomata että se ei ole välttämättä mikään ihan pikku juttu, vaikka sitä usein pidetäänkin vain vaarattomana lastentautina!
joka kertoi lapsen kuolleen vesirokkoon.
Ja vaikka sairastaa vesirokon niin jos se on ollut lievä niin voi ihan samalla tavalla sairastaa sen uudelleen kuin rokotuksen jälkeenkin. Rokotus ymmärtääkseni estää ne vaaralliset jälkitaudit koska jos rokko tulee se tulee niin lievänä.
Minä olen ollut kuolla vesirokkoon, eli ei tosiaankaan ole mikään harmiton tauti pahimmillaan! Kaikki paikat silmiä, suuta, ruokatorvea ja sisäelimiä myöten oli rakkuloilla ja verenmyrkytyshän siitä lopulta tuli. Tipassa olin monta päivää, kun ei mitään pystynyt syömään eikä juomaan. Katetri oli myös, koska virtsaputki oli täynnä kirveleviä rakkuloita...
Voitte varmaankin jo arvata, että lapseni ovat rokotettuja tätä vitsausta vastaan!
Ja tehosteen hankin, jos eivät saa kontaktilla vahvistusta (eli lievää vesirokkoa) ennen aikuisikää.
Ihmettelen, miksi vanhemmat haluavat tietoisesti " kiduttaa" lapsiaan näin kurjalla taudilla, joka voi todella olla vaarallinen pahimmillaan, kun sitä vastaan on rokotekin keksitty?!
minä sain meidän kuopukselle reseptin kun soitin neuvolaan hoitajalle ja pyysin reseptiä. Resepti saatiin postissa kotiin.
Rokote ostetaan itse apteekista ja se käydään neuvolassa pistämässä.