Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAKALOKARIT

30.06.2007 |

Otetaanpa uusi pinkka ja jätetään tuo juhannus jo taakse.

Nyt se 8 kk kriisi iski meidänkin tytölle, tosin hiukan jälkijunassa, kun ensi viikolla tulee jo 9 kk täyteen.

Kiukuttaa kiukuttaa tyttöä, ja kokoajan saisi joku olla neitiä viihdyttämässä, itsekseen ei suostu leikkimään enää millään, tai kitinä alkaa. Nukahtamisesta on tullut monin kerroin vaikeampaa kuin ennen, oli sitten kyseessä päivä tai yöunet. Nukkuu kyllä onneksi hyvin, kun unesta kiinni saa. Mutta siihen menee aikaa ja itkuja. Syöminenkin on alkanut takkuilemaan, liekkö taas hampejakin tulossa. No jospa tämä olisi ohimenevää...

Iho parani hyvin, ihottumasta ei ole enää tietoakaan kun söi siihen lääkekuurin, ja olen kovasti rasvaillut. Onnimannille; saatiin joo siihen sitä sibicort rasvaa, sekä perusvoidetta. Onkohan sille jotain estettä, että samalla kertaa laittaisi molempia. Pari kertaa päivässä olen laittanut sitä kortisoonia, ja päälle abobasea, koska eihän se kortisooni anna kosteutta, ja jalat etenkin tytöllä on olleet tosi kuivat.

Ärsyttää kun taas sataa losottaa vettä, tai kuurojahan nuo ovat olleet joita pitkin päivää on tullut. Olin ajatellut, että voisi kokeilla tyttöä polkupyörän istuimeen ja lähteä vähän ajelulle, mutta on niin kovin pilvistä.

Palaillaan.

Weissu

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tämä heinäkuu olla lomalaisten kuukausi, kun on niin tosi hiljaista!

Onnimanni kyseli syksystä, meillä ei varmaan mitään ehditä harrastaa, koska menen itse töihin ja opiskelen lisäksi, niin ollaan varmaan kotona se aika mitä ehditään. Toki ajattelin, että olisi mukavaa käydä uimahallissa, jahka ne näin kesän jälkeen aukeavat!

Vein neidin äsken koko päiväksi anoppilaan, että ehdin tekemään tehtäviä pois. Sinne toinen jäi niin leveä hymy kasvoillaan, että tuskin äitiä taas muistaakaan. Toisaalta hyvä näin, niin ei tarvitse miettiä, että itkeekähän siellä vaan koko ajan perään.

Onkos muilla tulossa juhlia tässä vielä kesän aikana? Meillä on yhdet häät elokuussa ja toiset lokakuussa. Silloin menee neiti ekaa kertaa yökylään, koska juhlat ovat 200km päässä ja sinne ei toivota lapsia, joten äiskä ja iskä pääsee hotelliin yöksi ja neiti jää mummolaan. Pitää jo ruveta psyykkaamaan itseään, ettei sitten kirpaise niin kovasti... =0)

Nyt hommiin ja mukavaa loman jatkoa kaikille!!

-vaimonalku ja virtapiiri 19.10-

Vierailija
2/26 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

piipahdin tänne ja " onneksi" huomasin että teillä muillakin on " ongelmaisia" lokakuisia vauvoja! Meillä on lokakuun lopussa syntynyt poika jonka yöunet ovat parin viikon aikana muuttuneet levottomiksi ja muutenkin häntä kiukuttaa ja pelottaa enemmän kuin ennen. Meidän leppoisasta lassesta on tullut aika persoona...

Olemme pohtineet hampaita (2 kpl ollut jo 3,5kk eikä sen jälkeen mittään), korvatulehdusta jne jne, mutta tulimme siihen lopputulokseen että taitaa vaan kuulua ikään. Poika on juhannuksen jälkeen oppinut istumaan ja seisomaan tukea vasten, konttailuakin harjoitellaan. Lisäksi hän on ruvennut " puhumaan" yhä enemmän, esimerkiksi mammammam. Öiset unet herättävät itkemään.

Esikoinen (2 v 4 kk) oli alusta asti herkempi ja huonompiuninen tapaus ja oppi yllämainitut taidotkin hieman myöhemmin, joten en muista hänen kohdallaan yhtä suurta muutosta luonteessa.

Mukavaa kesänjatkoa teille!

MM sekä sisko ja sen veli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla minnekkään lähdetty lomailemaan kummemmin mutta kirjoittelut vain jäänyt vähemmälle.

Mukavaa kun lokarien lokarikin kävi kirjoittelemassa :o), mukaan vaan useamminkin!!!!

Kyllä tuo nukkumaan meno on täälläkin aika vallatonta ollut. Noustaan ylös ja pyöritään sängyssä ihan älyttömästi. Onneksi kun unenpäästä saa kiinni niin useammin mennään sitten aamuun asti ihan *koputtaa puuta*, välillä nostan viereen nukkumaan yöllä. Meillä alkoi tosiaan nuo hulinat kun opittiin liikkumaan enemmän.

Onnimanni kommentoi meidän neidin hoikkuutta ja luulen että siinä on kyllä perää että luonnostaan sellainen kun isä on myös pitkä ja laiha 189cm/76kg. On vain silti huolissaan kun niitä allergioita on huomattu mutta testeissä tai missään ei vielä olla käyty. Täytyisi varmaan niihinkin mennä kun taas iho näppyinen ja kutiaa.

Weissun pienellä oli myös iho-ongelmia ne ovat kyllä harmittavia :(. Meillä myös käytössä tuo sibicort ja siihen meille annettiin ohjeet että 5pvän kuuri ja 2vko taukoa. Taisi ohentaa ihoa jos käyttää ' liikaa' ja iho tottuu myös siihen liiaksi ettei taida tehota sitten kunnolla.

Vaimonalku taisi joskus kysellä näistä turvaistuimista ja siitä on palstalla muutenkin ollut taas puhetta. Meillä on vanhempaa mallia (2003) oleva hts be safe istuin. Ihan tyytyväisiä olemme olleet siihen ja aika hyvät säädöt myös on siinä ja voi laittaa selkämenosuuntaan niin sitä pidän hyvänä puolena. Myös kukkaroa se ei rasittanut paljoa vaikka siitä rahasta hankinta ei ollut kiinni.

Oliko myös syksyn puuhista juttua? =)

Meillä on loppuvuodesta joskus muutto edessä toiseen kuntaan niin siksi olen kotona ensivuoden alkuun, palaan taas töihin sitten tammikuussa. Onhan se rahallisesti hankalaa ainakin meillä olla pidempään kotona kun tulot tippuu niin roimasti. Ja puuhaa löytyy sieltä talosta että siitä ei ole pulaa, kuka vain kerkeäisi tekemään =). Olen uhrautunut seinien tasoittamiseen ja ehkä tapetointiin jos saan hoitoapua vain. Rankkaa puuhaa kyllä on ja stressaavaa.

Viimeisenä galluppia. Onko uusi vauvakuume iskenyt jo?? =)

Meillä tämä tyttönen oli ensimmäinen niin siitä toisesta ainakin vielä haaveilemme ja tietysti mies sitä poikaa on ajatellut :). Itseä ei haittaisi vaikka tulisi heti perään mutta jotenkin sitä kaipailee vähän töihin. Meillä tuolla isukilla on enemmän sitä kuumetta ja kun poika toiveissa niin ' tekisi' vaikka 6 lasta jos muut tyttöjä. Se nyt ei ole keneenkään päätettävissä kumpi tulee ja minulle on sama kun vain olisi terve.

Kyllä sitä juttua tulikin ja nyt kopioin ettei rivit katoa ;o)!!!!

Mukavaa heinäkuun loppua nyt sitten kaikille!!!! Toivotaan että kelit vielä lämpenisi ettei sisällä tarvisi koneella kököttää =). Heippa!!!

heluuna ja tyttönen 18.10

Vierailija
4/26 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoa nostan

Meillä on vaihteeksi ollut todella sujuvaa ja aurinkoista arkea vesisateesta huolimatta. Poika syö hyvin ja nukkuu hyvin, leikkii kiltisti ja nauraa vain. Ei varmaan kestä tämä autuus kauan...

Vauvakuumeesta heluuna kyseli. Mulla on sellainen haaveellinen vauvankaipuu, kun kuopus kasvaa, mutta kyllä nämä kaksi nyt riittävät hyvin pitkälle enkä enempää jaksaisikaan. Katsotaan sitten vaikka kolmen vuoden päästä tilannetta hieman levänneempänä.

heluunalle vielä; vie ihmeessä lääkäriin, jos allergiaa epäilet. Mitä pitemmälle aika kuluu ja enempi ruoka-aineita tulee ruokavalikoimaan mukaan niin sen vaikeammaksi homma käy!

terkkuja

Vierailija
5/26 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kirjoittelin, oli yöunet vielä mitä sattuu, mutta nyt on muutama yö mennyt taas suhteellisen kivasti. Olemme nukkuneet vähän vaille seitsemään (jopa). Edelleen siinä viiden maissa aamulla maitoa ja sitten onneksi jatkaa nyt nyt heti siitä unia.

Kyllä tuo liikkeelle lähtö on sen aiheuttanut, että heti kun herää, pitää olla menossa.. Meillä tyttö on muuten oikein aurinkoinen ja viihtyy ihan kivasti itsekseenkin lelujen parissa. On tuo unien määrä varmaan kovin yksilöllistä. Tuntuu niin uskomattomalta, että jotkut vauva saattavat nukkua 12 h yöunia..

Autoistuin asia meitäkin mietityttää, ja kun miehellä alkaa loma lähdemme kierrokselle. Kertokaapa ihmeessä, jos olette jo hankkineet, kokemuksia, tai jos jonkin verran tutustuneet niihin, mikä mahdollisesti on teidän valinta =)

Syksyllä minä en ole palaamassa töihin (myönnän, että asia jonkin verran stressaa), vaan ilmoitin olevani kotona siihen saakka kun tyttö täyttää 2 vuotta, eli sehän menee lokakuulle 2008. Vähän raha-asiat tietysti huolettaa, mutta onhan aika loppujen lopuksi tosi lyhyt. Mahdolliseti jotain keikkahommia tai pienimuotoista opiskelua olen suunnitellut.

Vauvakuumetta ei vielä suuremmin ole ilmassa ja koska tämä miehelleni on jo toinen, voi jäädäkin ainokaiseksi minulle. Tiedän kyllä, että vauvakuume iskee jossakin vaiheessa ja pahasti. Se on sitten siitä kiinni, laittaako mies vastaan =) No, onhan se vauvan tulo toki muistakin asioista kiinni, mutta näin periaatteessa.

Vielä neuvolamitat loppuun, kävimme maanantaina ja sehän oli neuvolalääkäri, periaatteessa 9 kk (?).

Eli pituutta 71 cm ja painoa 7,860 kg. Miinuskäyrällä edelleen, mutta eipä kuulemma huolta, kun on tasaisesti menty, samalla miinuksella koko aika, on vaan hoikka tyttö..

Mukavaa tulevaa viikonloppua, ihanaa meillä tosiaan alkaa miehellä loma!

Loka06 ja tyttö 18.10.

Vierailija
6/26 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meillä tyttö nousi tukea vasten seisomaan tiistaina, oli se hassu näky ja tyttö oli aivan tohkeissaan. Huh, huh, siitä se lähtee..

Vierailija
7/26 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oli hauska löytää täältä vino pino takalokareiden juttuja, kiva!

Terveiset vain tuolta meren rannalta, oli ihanan leppoisat mökkilomat,

lainattiin sukulaisten mökkiä ja viihdyttiin hyvin vaikka välillä satoikin.

Täällä on ollut mielenkiintoisia juttuja, ja hauskaa että Meloonimamma (muistinko oikein?) oli ilmoittautunut myös. Tervetuloa vain mukaan kirjoittamaan!

Neidillä oli mukavaa, uusia juttuja tuli koko ajan, mm. polskittiin lasten muovialtaassa ja ajeltiin serkkujen potkumopolla. Neiti istuu jo tosi tukevasti ja seisomaan hän kipuaa nyt ihan jokaista huonekalua ja äidin jalkoja pitkin =) Kun tultiin kotiin hän ryhtyi lähes ensi töikseen konttaamaan, se oli idullaan tuolla vieraassa paikassa mutta kotona se sitten tuli ohjelmistoon kunnolla. On alettu syöttää karkeampia ruokia varovasti, sileämpien seassa, ja välillä niitä vielä kakistellaan. Mutta tavoitteena on nyt päästä siihen suuntaan. Ja unikouluakin on ajateltu sillä viime aikoina yöunet ovat olleet vähän huonot, itse olen aika väsy vaikka mies onkin nyt lomalla ja puuhastelee paljon vauvan kanssa.

Neidin ulottuvuus on selvästi nyt kasvanut niin että kaikki tavarat ja niiden sijoittelut pitää miettiä ihan uusiksi. Kylppärissä jo tehtiin uudelleensijoittelua. Kaikki mihin hän ulottuu kiskotaan alas ja pistetään suuhun. Pelkään että jonain päivänä hän saa jotain painavaa päähänsä kun kiskoo kaikista näkemistään johdoista ja hihnoista. Ja nopea on myös! Tuntuu kyllä että tällä hetkellä ei mistään omista tekemisistä tule yhtään mitään kun neitiä saa koko ajan vahtia. Ja hänen päiväunensa ovat myös lyhentyneet.. huh. Hankala yhtälö! Mietin tällaistako tämä on sitten lähikuukaudet/vuoden? Kitinää esiintyy yhä jonkin verran, ja syliin pitää päästä usein.

Vauvakuumeesta kyseltiin, ja kyllä minulla on sellaista ollut jo jonkin aikaa, vaikka toisaalta olen päättänyt että nautin nyt tosissani tämän esikoisen vauva-ajasta, kun ei tiedä saako sitä toista vaikka yrittäisi. Oma ikä on sen verran korkea että kakkonen on tehtävä pian tai sitten ei ollenkaan. Mutta asia on vielä kesken miehen kanssa keskusteluissa, kummallakaan ei sinällään ole mitään uutta vauvaa vastaan, mutta oma jaksaminen mietityttää, erityisesti siinä tapauksessa että toinen vauva ei olisi yhtä ' helppo' kuin tämä ensimmäinen. Katsotaan nyt siis vielä..

Turvaistuimista myös kyseltiin. Meilläkin tuo hankinta on pian edessä, neidin jalat ovat alkaneet jo hiukan työntyä ulos kaukalon reunasta. Meillä on Recaron jalustallinen kaukalo johon saisi sitten hankituksi isomman lapsen turvaistuimenkin mutta hiukan minua mietityttää kun Recaron mallistossa kaikki istuimet ovat kasvot menosuuntaan. En ottanut asiasta selvää riittävän hyvin silloin kun tuota kaukaloa hankittiin, ja vähän harmittaa nyt että jääkö tuo kallis jalusta nyt käyttämättä vai uskaltaisiko sitä hankkia tuollaisen kasvot menosuuntaan-istuimen näin pienelle?

Mitäs muuta? Tämä riittänee tällä erää, pitää kai mennä tekemään tuo mustikkapiirakka loppuun! NAM!

t. Sirita ja neiti 24.10.

Vierailija
8/26 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vähän kirjoittelisi ennen unille painumista, kun nyt ei vielää tunnu nukuttavan. Mukulat asettuivat ihmeen hyvin tänään nukkumaan, vaikka luulin etukäteen tästä illasta tulevan taas varsinaisen shown, kun ei iskä ole kotona jelppimässä. Mies meni stadionille katsomaan metallicaa, sieltä se joskus yömyöhällä vasta kotiutunee, kun on tuota matkaa välissä.

Hurjaa, että huomenna sitä sitten pitäisi meikäläisen lähteä töihin, jos siis niinkuin menisin. Eli hoitovapaa alkaa ainakin vuoden loppuun asti. Nopeasti se on aika mennyt. Joo, ja mitälie kohtalon ivaa, että nyt kun sitten tulot tippuivat, alkoi heti rahan tarve, jääkaappi levisi viimeyönä :-( Ei vaan toimi enää ei. Täytynee huomenna soittaa korjausmies katsomaan, voisiko sille jotain tehdä...

Meidän tyttösellä on taas unet palautuneet entiselleen, eli hyviksi. Nyt nukkuu taas päivällä kahdet kunnon unet, noin 1,5-2 tuntia aamu- sekä iltapäivällä, sekä yöt menee nyt heräämättä 21-8. Väliaikaistahan tämä tietysti taas on, ennenkuin uudet hampaat tms. alkaa kiusata, mutta nyt täytyy tätä hehkuttaa niin kauan kuin tätä kestää :-)

Jaa mutta täytynee tästä nyt kammeta itsekkin huilimaan, palaillaan taasen.

Weissu

Vierailija
9/26 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun ollaan saatu taas uusi " kasvo" mukaan! Tervetuloa Melonimamma, äläkä vain jätä piipahdukseksi vaan tule kertomaan kuulumisia!

Hauska huomata, että monilla on ruvennut myös menemään helpoksi kaikki! Tätä ei tosiaan taida kauaa kestää, mutta nautitaan niin kauan kuin sitä kestää!!!

Heluuna taisi kysäistä vauvakuumeesta... Ajatuksia on niin monenlaisia, mutta periaatteessa saisi tulla vaikka heti, sillä virtapiiriä ehdittiin odottaa (liki 2v) ja tutkimuksissakin käytiin, mutta sitten tulikin ihan ittellään. Eli pelkään, että toista ei välttämättä niin helposti tule. Mutta sitten taas toisaalta olen miettinyt että haluan virtapiirille sisaruksia, mutta en jaksaisi toista vauvaa nyt. Taisi olla jotain lievää masennuksen poikasta alussa, kun olin niin kipeä ja olin sidottuna pari kuukautta sängyn pohjalle, niin sen takia vauva-aika ei ehkä tällä hetkellä innosta. Sitten taas toisaalta mietin, että onko vain yhteiskunnan ja lähiympäristön painostusta, että pitää olla sisaruksia, vai haluanko minä itse oikeasti lisää lapsia vai riittäisikö yksikin? Joten ei ole vielä mitään hajua miten tässä loppuviimmeeksi käy, mutta päivä kerrallaan!

Siritakin oli kotiutunut mökiltä, tervetuloa vain takaisin! Me olimme virtapiirin serkkujen (1 v. ja 3v.) kanssa uimahallissa viime viikolla ja kyllä neiti tykkäsi! Mehän siis jouduimme lopettamaan vauvauinnin, kun se meni huutamiseksi ja hermojen kiristelyksi!!!

Meillä yritetään pikkuhiljaa siirtyä kaksiin päikkärein. Pari iltaa ollaan menty kitisten kuudesta lähtien ja sitten kahdeksan puoli yhdeksän maissa nukahtaa viimeistään. Eli aamulla nukutaan n. tunti tai alle ja sitten päivemmällä pari kolme tuntia ja ilta siis kitistään. Mutta rupesi vaikuttamaan tuohon nukkumaan menoaikaan niin paljon, että kokeillaan jos tämä toimisi. Itse olen erittäin iltauninen ja menen itsekin usein jo yhdeksän aikoihin nukkumaan. Verrattaen vain, kun eilen kävi vieraita joilla on saman ikäinen vauva, joka menee yöunille puoli kaksitoista yöllä! On vähän turhan myöhään minulle, kun en itsekään jaksa valvoa niin myöhään!

Nyt mennään vähän laulelemaan Känkkäränkkää!!

Vierailija
10/26 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa takaisin lomalaiset!

Mitäpä meidän eloon tällä hetkellä. Kävely on muuttunut paljon tukevammaksi. poika voi kävellä nyt ihan itsekseen esim. kaapin viertä tai penkkirivistöä. Myöskään ei kaatuile niin paljon, kun on oppinut laskeutumaan hallitusti (useimmiten ei aina) eli pyllähtää lattialle tai kurottaa toisella kädellä lattiaan. Ei tarvi ihan niin kiinni olla vahtimassa!

Yösyötöt on meillä nyt historiaa. toki tuttia joutuu antamaan 1-3 kertaan tai sylittelemään, mutta silti edistystä. mites muilla? Suosittelen vain kokeilemaan. Meillä kävi tosi helposti, kun vain päätettiin.

Mites muuten nukahdetaanko päikkäreille rattaisiin? Tarvitseeko kukaan muu valjaita? Meillä on sellaista tahtojen taistoa, että tänään piti tosissaan laittaa ne valjaat, jotka sitoo pojan alustaan. Tulihan protestointia, mutta nukahti vajaassa viidessä minuutissa. muuten änkesi aina vaan pystyy, vaikka kuinka oli väsynyt. Minäkin haluaisin yhtä hyvät vatsalihakset!

Sitten tutista kysymys? ollaanko teillä kovia syömään sitä? meillä tuntuu, että poika imuttelisi ihan koko ajan. Hieman jo stressailen, kun vuoden iässä pitäisi siitä päästä kokonaan pois. No, ehtiihän tässä kolmen kuukauden aikana tapahtua vaikka mitä.

Sittes taas kyselyä... Mutta kertokaapa jotain hyviä ruokaohjeita. Mä kyllästyin siihen, että poika ronkuaa aina meidän lautaselta kaikkea ja karkeatkaan soseet ei meinaa maistua ja päätin, että siirrytään nyt sitten tavalliseen ruokaan, kun kerta haluaa. Ruokalista on vaan armottoman tylsä: on syönyt perunaa, porkkanaa, kukkakaalia paloina, riisiä, lihapullaa, lohta, munakasta. Kun maitotuotteita ei vielä saisi kuukauteen käyttää eli kaikki laatikot yms on pannassa. Tekeekö kukaan muu itse ruokia vauvalle? Ja nyt en siis tarkoita vauvasoseita. Vinkkejä olisi kiva saada. Enpä vaan olisi uskonut, että näin päin on, että kunnon ruoka maistuu vaan ei soseet. esikko oli täysin päinvastainen; soseet maistu vaan ei alkuun kotiruoka.

Että kysymystä pukkasi tällä kertaa aika lailla!

Poika tasan 9.kk tänään.

Vierailija
11/26 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnimannin vauvalle! Hurjaa miten vauhdilla se aika menee. Onnitteluja on tiedossa myös muille ihan pian. Ja onnimannin reipas kuopus myös kävelee tukea pitkin, onpa hurjaa! Ja vaimonalunkin virtapiiri on jo melko peto kävelemään! Aika varhaisia kävelijöitä ovat. Onneksi se taito paranee koko ajan ettei vanhempien tarvitse ihan niin paljon tukea kuin alussa. Mutta kyllä tässä pikku ikiliikkujia vahtiessa aika hiki tulee!!

Onnimanni kyseli erilaisista asioista, tutista yms. Meilläkin neiti syö tuttia todella innolla ja aina kun vaan saa sen käsiinsä. Mutta minulla on se ajatus ettei siitä vielä vuoden vanhana tarvitse luopua, kunhan kahteen ikävuoteen mennessä, näin sanoivat hammashoitolassa. Joten vieroittamiseen on vielä aikaa. Yritetään hissun kissun vähentää tutin syöntiä niin että sitä ei olisi suussa muuta kuin " todella tarvittaessa" .

Vai teillä on vauva innostunut saman ruuan syömisestä kuin muukin perhe! Wau! Meillä vasta pikkuisen on aloitettu siirtymistä ihan sileästä soseesta vähän karkeampaan. En siis osaa antaa reseptejä, mutta eiköhän niitä ole ollut täällä vauva-lehdenkin keskusteluissa välillä pinoissa.

Mitäs muuta? Syömiset kiinnostavat kyllä minuakin, mietin, minkä verran muut vauvat syövät tämän ikäisenä? Onko teillä jotain suuntaa-antavia määriä kertoa - grammoja, desejä, purkillisia tai lautasellisia? Olisi kiinnostava tietää.. Samoin mietityttää myös se, saako neiti tarpeeksi maitoa vielä, siis imee rintaa yhä monta kertaa päivässä mutta riittääkö se?? Lisäksi menee noin yksi tutteli puurojen valmistuksessa päivässä.

Tällaisia tänään, aurinkoista merkkipäivää (myöhässä tosin) toivottelee

Sirita ja neiti 24.10.

Vierailija
12/26 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas se pino mennyt jo kauas, piti oikein etsiä. =)

Niin, pakko oli tulla kirjottelemaan kun huomasin hauskan jutun tytössä tänään. Hänestä tulee ' vampyyri' ;o). Leikkien lomassa huomasin että ala etuhampaiden seuraksi tulee nyt ylä kulmahampaat. On varmasti hauska näky jos ne ylä etuhampaat eivät vähään aikaan ilmesty :).

Missäs järjestyksessä hampaita omaavien hampaat ovat puhjenneet?

Onnimannilla oli kysymyksiä paljon ja tässä taas vastauksia.

Meillä loppui ihan itsestään yösyötöt tuolla 6kk kieppeillä kun siirryttiin juuri sitä ennen korvikkeelle. Mutta kyllä tuttia aina välillä saa suuhun olla laittamassa, nykyisin vähän vähemmän sitäkään. Nukutaan aikalailla 20.30-7.30 yöunet ja päivisin päikkäreitä 1,5-3h riippuen päivästä. Niin ja meillä on aina ollut valjaat rattaissa kiinni kun niin liikkuvainen unissaan kyllä on. Ei koskaan sängyssäkään samassa paikassa kun tarkistaa :).

Tutti on meilläkin käytössä mutta alusta asti olen rajannut sen uniin, autoon ja kiukkukohtauksiin. Muuten yritetään olla sitä syömättä päivisin ettei liikaa tottuisi ja kauhulla odotan miten siitä sitten päästäänkään eroon kun aika tulee. Ja jos tutti on näköpiirissä niin aina sen suusta löytää mutta ei siitä suututa jos viedään pois.

Ruokavinkkejä en oikeen osaa antaa kun itse niin laiska keittiössä. Purkkiruokaa kantelen kaupasta kun aika ei tahdo riittää soseiden tekoon vai onko vain tekosyy? =) Määrällisesti meillä menee 3-5prk/pvä (pieni)+puurot ja vähäiset maidot. Ne myös vaihtelevat ihan mielen mukaan jos ei maistu niin ei maistu ja välillä syödään hyvällä mielellä taas.

Niin liikkumisesta vielä. Joko muualla kävellään taaperolla? Meillä on mennyt hurjasti eteenpäin liikkeelle lähtö. Kun noustiin seisomaan kuukaisi sitten niin siitä vain pari viikkoa niin käveli jo taaperon kanssa. Kyllä se on menoa jos tuosta alkaa pian harjoittelemaan ilman tukea. Seisomassakin pysyy hetkiä ilman tukea mutta pyllylle siitä vielä tiputaan.

Lopuksi taas onnittelut 18 ja 19 pvä syntyneille =) tässä vaiheessa kuuta oli moni syntynyt.

Olihan tässä taas....Hyvät tulevat viikonloput kaikille!!!!! Nähdään taas, moi!

heluuna ja tyttönen 18.10

Vierailija
13/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti siivousten lomassa kävin kurkkaamassa ja tännehän oli tullut paljon tekstiä!

Kysymyksiin vastauksia, mitä muistan... Meillä syödään tuttia vain nukkumaan mennessä, toki jos sen löytää tai mumma antaa, niin suuhun se menee, mutta ei sitä osaa kaivata ollenkaan. Eli toiveikas olen, että sitten kun eron aika tulee, niin menee helpolla! (taitaa olla yltiöpäistä positiivisuutta vielä...) =0)

Ruoka määristä eli meillä menee aamupuuro, ehkä desi hedelmäsoseen kanssa sama illalla, kaksi isoa purkkia sosetta ja välipala. Maitoa vaihdellen, välillä ei ruoka maistu ja sitten täyttää itsensä maidolla, välillä on taas niin kiire ruokapöydästä pois, ettei malta ottaa maitoa. Olen nyt kokeillut muutamana päivänä antaa maidon mukista ruokailujen yhteydessä, mutta menee sen verran vähän, että olen suopunut vielä pullosta antamaan. Virtapiiri oikein nauttii kun saa juoda mukista!

Ja meillä syödään välillä purkkiruokaa, mutta nyt olen yrittänyt antaa samaa ruokaa kuin mitä itse syömme. Eilen tein jauhelihakeittoa ja sitä vaan haarukalla muussasin neidille ja hyvin kelpas, usein keitän perunoita ja laitan sileää sosetta (kasvis-piltti) kastikkeeksi ja vielä lihaa mukaan (pakkasessa jääpalakuutioina). Meillä ei ole eroa siinä mitä syöttää, eli kaikki kelpaa, mutta itse ruokailutilanne on hankala, kun pitäisi koko ajan keksiä jotain uutta katseltavaa, muuten ei suu aukea.

Mutta nyt siivoilemaan, Turun vieras saapuu jahka Ideaparkista malttaa lähteä ja huomenna kaverin polttareihin matkustamme. Joten vapaa viikonloppu tiedossa! Käymme merellä ja nukumme mökillä, luvassa on luxuspiknikki ja kirpparilla käynti ohjelmanumeroineen!!

Hassun hauskaa viikonloppua kaikille takalokareille!!! =0)

Vierailija
14/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikkuinen työllistää kummasti äitiä kun on alkanut tukea pitkin kävelemään. Saa olla kaiken aikaa vahtimassa, pienet sormet kun yltää nyt joka paikkaan ja tasapainokin on vähän välillä hakusessa.

Kesälomareissukin tuli jo tehtyä, paljon oli nähtävää, mutta koti-ikävä tuli pikkuiselle vaikkei oltu kun pari yötä poissa kotoa. Reissussa pojalle tuli myös ensimmäiset kaksi alahammasta vihdoin ja viimein. Ne kyllä hiukan poikaa kiukuttivat ja pientä kuumettakin nostattivat. Nyt näyttäisi ylös tulevan myös kaks hammasta.

Kovasti on myös poika alkanut jutustelemaan, kaikenaikaa tulee uusia tavuja joita toistelee ja pari ihan selvää sanaakin; anna, älä, hei yms. Mites muilla joko pikkuisilta tulee paljon sanoja?

Meilläkin välillä melkoista kitinää pitkin päivää, ja usein roikkuu äidin lahkeessa kiinni, pyrkii syliin. Monesti tulee myös itku jos äiti häviää yllättäin näkyvistä eli melkoista eroahdistusta pojulla on. Olisi tosi kova paikka pojulle jos minun nyt pitäis lähteä töihin. Vuoden päivät meinasin vielä olla lasten kanssa kotona, vaikkakin tiukille rahallisesti meneekin. Kerranhan ne vain ovat pieniä.

Päiväunista oli kyselty, meillä poju on jo pitkään nukkunut kaikki unet sisällä omassa sängyssä. Poju nukkuu aina mahallaan ja on kova pyöriskelemään, välillä koitan laittaa rattaisiin nukkumaan valjaitten kanssa mutta herää aina puolen tunnin päästä kun ei pääse kääntyilemään ja sitten tulee kiukku. Omassa sängyssään nukkuu yleensä 2x 1,5-2 tunnin unet. Illalla nukkumaanmeno on mennyt meilläkin vähän vaikeaksi, nukahtaa syliin puolen tunnin huudon jälkeen. Yösyötöt ovat jääneet melkein kokonaan pois. Meillä poika ei syö tuttia ollenkaan ja joskus äiti saa toimia vielä yöllä tuttina. Yleensä kuitenkin nukutaan 21-7.

Vauvakuumeesta oli myös puhetta, minulla on aina vauvakuume. Meillä taitaa kyllä olla lapsiluku jo täynnä, meillä siis jo kaksi lasta. Nytkin on välillä ollut melko rankkaa, lapsilla ikäeroa 2,5 vuotta.

No tulipa taas tarinaa, nyt nukkumaan. Hyvät viikonloput kaikille!

** Kasper-06, poika 18.10**

Vierailija
15/26 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas

Sirita: ruokamääristä kyselit. Meillä menee yleensä aamu ja iltapuuroja 2dl. Lounasta ja päivällistä menee noin 1,5dl eli ei aivan koko isoa purkkia, mutta aika lähelle. Toki on huonojakin syöntipäiviä välissä, mutta aika harvoin. Omatekemiä ruokia menee yleensä saman verran.Maitoa meillä suurkulutetaan. ihan oikeasti tuntuu, että mihin mahaan poika vetää maitoa ruoan päälle. Esim illalla ison puuromäärän jälkeen meillä ei ole tavatonta 400ml menekki! Tutin vierotuksesta oon ehkä sen takia tiukka tuon noin vuoden rajapyykin suhteen, koska esikon vieroitus sujui tosi helposti vuoden kohdalla, vaikka tosi paljon jännitin ja varmistelin " tutti taskussa" . päinvastoin kaverit vaikersi kun yrittivät vieroittaa 2vuotiaita pikku uhmislaisiaan. Ja toisaalta oli ihanaa, kun kaikki vieroitukset tehtiin niin pian niin sitten kun alkoi nukkumaan niin myös nukkui eikä ollut tiedossa " uusia" vaikeuksia. Siksi olen samalla linjalla, että kun varhain ottaa minimoi ongelmat. Hampaita en nyt niinkään ajatellut, vaikka onhan se tutti niillekin haitaksi.

Heluuna: Hampaat voi tosiaan puhjeta aika hassussa järjestyksessä. Meilläkin esikolle tuli ekana kulmahampaat ennen kuin toiset etuhampaat ylös. Oli aika vinkeän näköistä tosiaan. :) Kakkonen on edennyt oppikirjojen mukaan, nyt alhaalla 3 ja ylhäällä 2 ja ylös tulossa seuraavaksi kuudes hammas.Kiva, että jollain muullakin on valjaat rattaissa! aattelin, että kaikki muut vaan nukkuu rauhaisasti.

Taaperokärrystäkin Heluuna kysyi. Meillä se ei oikein ole kova sana. Lähinnä kävelee " puita" pitkin eli sohvan vierustaa jne. JA NYT ON ALKANUT OIKEASTI KÄVELEMÄÄN. Menee jo metrin verran kävellen ihan ilman tukea ja moneen otteeseen, etten ole harhoja nähnyt. Esikkokin aina huutaa, että äiti, nyt se kävelee ilman tukea taas.Rojahdukseen se päätyy, jos ei malta yrittää tarpeeksi pientä välimatkaa, mutta meidän hurjapää lähtee suorilta koko huonetta ylittämään...:)

Kasper: Kyseli sanoja. meillä hölpötetään vauvakieltä koko ajan eli varsinainen pulisija asuu täällä. Selviä sanoja tulee äiti ja kakka. Se on kyllä ihan hellyyttävää, kun niin vauvamainen ääni sanoo virheettömiä sanoja. :)

Että tällaista. Toivottavasti muistin vastata kaikkiin kyselyihin. :) Meillä tosiaan tämä kävely oli tämän kerran tuorein uutinen.

Terkkuja

Vierailija
16/26 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuulla noista ruokamääristä, näyttävät vaihtelevan aika yksilöllisesti mikä nyt ei tietysti ole ylläri. Kiitos kun niin moni on vastannut tuohon kysymykseen. Meillä menee (useimmiten) n. reilu desi puuroa aamuin illoin ja ehkä n. 3-4 pientä purkillista sosetta yhteensä. Olen nyt alkanut kokeilla myös itse tehtyä välillä, välillä menee kaupaksi välillä ei. Maitoa en ole aterioilla antanut kun imetän vielä, mutta mietin nyt pitäisikö sitä antaa? Teemme vain puuron korvikkeeseen. Aterioilla tarjoan vettä. Ehkä voisin tarjota maitoa ainakin yhdellä aterialla ja katsoa miten se menee kaupaksi..

Onnitteluja tässä välissä yhdeksän kuukautta täyttäneille vauveleille, ainakin loka06:n, heluunan, kasper:in ja vaimonalun vauvat! Meillä on juhlistettu 9 kuukautta tänään, on jo perinteeksi tullut neidin kummitädin kanssa että ainakin joka toinen kuukausi juodaan kakkukahvit neidin kunniaksi. Samalla kummi ja vauva tapaavat. Oli tosi mukava tapaaminen tänäänkin!

Neiti pieni on niin vauhdikas nykyään, mutta enimmäkseen onneksi hyväntuulinen. Touhua riittää koko ajan. Hänellä ei kyllä ole selkeitä sanoja ilmaantunut, toisin kuin täällä joillain muilla. Kovasti kyllä jokelletaan ja päästellään kaikenlaisia ääniä.

Meillä ei ole kävelykärryä, mutta sen sijaan potkumopo jonka päällä neiti tykkää huristella, siis kun vanhemmat työntävät. Sen takaistuimessa on korkea selkänoja, josta voi sitten työnnellä kun lähtee kävelemään. Seisominen on jo melko tukevaa, enää pidetään kiinni yhdellä kädellä ja enemmän henkisen kuin fyysisen tuen vuoksi.

Oikein mukavia heinäkuun loppupäiviä,

t. Sirita ja neiti tänään tasan 9 kk

Vierailija
17/26 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, nyt se on ehkä ohi... Laitan viimeisen opiskelutehtävän postiin tänään ja toivotaan, ettei lisää ole tulossa ja että menevät läpi! db

Joillakin jo vauvat puhuvat ja toisilla jo kävelevät!!! Hurjaa menoa kuulostaa olevan. Meillä ei mitenkään ihmeellisesti puhuta, ei toki enää ole mitään vauvajokellusta, mutta ei mitään tiettyä tavuakaan toistele, joten ihan siansaksalla mennään vielä. Eikä kävelykään ole edennyt viimeaikoina. Taaperolla jonkun verran kävelee, mutta kun lattialla on aina joku mielenkiintoinen roska... (pitäiskö useammin siivota...)

Viimeiset pari yötä ollaan taas huudettu, mutta viereen en ole enää ottanut. Edellisyönä ei nukkunut kumpikaan (siis virtapiiri ja minä), kun molemmat olemme aikamoisia pyörijöitä, Isä toki sai taas kunnon unet =0) Ehkä ne on taas niitä hampaita, ei ole meinaan moneen kuukauteen tapahtunut sillä saralla mitään!

Polttareista kotiuduttiin ja oli kyllä mukavaa käydä vähän tuuleentumassa. Ihan vaan saaristossa mökkeiltiin ja saunottiin. Mutta rentouttavaa oli kuitenkin! Maanantaina olikin sitten sen verran energiaa, että olin puoleenpäivään mennessä tehnyt itselle ja virtapiirille ruokaa, vispipuuroa (joka uppos kun laiva mereen pikkuiselle) sekä leivoin pullia (pakko tunnustaa, että oli vaan pikapullia, eli ei tarvinnut kohotella) ja käynyt naapurissa kyläilemässä! =0)

Huomenna olen menossa virtapiirin, kummitytön (3,9v) ja kummipojan (2,9v) kanssa leikkipuistoon, saas nähdä miten tällaisen suurperheen kanssa siellä yksin pärjään... Otetaan vähän evästä mukaan ja nautitaan toivottavasti auringonpaisteesta!

Kääk, reilun kahden viikon päästä alkaa jo työt!!!! 13.8. pitäisi töihin mennä ja kyllä jännittää. Onneksi ei tule liikaa muutoksia äidille yhdellä kertaa, sillä virtapiiri jää vielä kotiin isän kanssa! =0)

Mutta pianpa tämä aika meni... Monenmoisia tunteita ja ajatuksia tuo töihin lähtö herättää, esimerkiksi se että miten pärjäämme rahallisesti? Outoa sinänsä, mutta meillä tulot pienenee minun töiden alettua. Mutta jos edes pärjää vuoden eteenpäin niin katsoo sitten onko tarvetta vaihtaa kokopäivä töihin vai pärjätäänkö ihan näin vaan.

Mutta nyt nauttimaan Frezza Mocca ja keinumaan riippumattoon siksi 10 minuutiksi kun tuo neiti todennäköisesti vielä nukkuu...

Vierailija
18/26 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs minä täältä katoaisin! Olimme juuri oman mummoni kanssa isoveljeni taloa katsastamassa ja hienohan tuo oli. (siis samanlainen rintamamiestalo kuin meilläkin) =0)

Mulla tällä hetkellä kiehuu, koska olin unohtanut ilmoittautua jatkavaksi opiskelijaksi ja nyt he perivät minulta 60e ja minulla on vain yksi tehtävä tekemättä ja kyllä sapettaa ½!" @§ (ei lasten korville sopivaa)

Nyt menen nukuttamaan tuota neitiä ja myöhemmin tulen paremmalla mielellä!

onnittelut weissun pienelle!

Vierailija
19/26 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimonalulle: ei kotiseinät ahdista. Johtuu ehkä siitä, että kun on kaksi lasta touhuakin niin paljon.

ootteko ilmottautunut syksyksin johonkin harrastukseen? me ilmottauduttiin muskariin. Innolla jo ootan.

Meillä on kiukkua ollut; hammassaldo on kasvanut viiteen.

terkkuja

Vierailija
20/26 |
06.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kovin syvällä vajota..ja samalla kyselen, että kuinkas teillä nykyään nukutaan. Meidän aamuvirkku on heräillyt taas viime päivinä viiden maissa. Meillä edelleen nukutaan noin kolme kertaa päivässä päikkäreitä, ei voi mitään kun nukuttaa. Hetken jo näytti, et päästäi kaksiin. Yöunille menee 20.30-21. Illalla on kyllä vaan hetken torkut..

Loka06 ja tyttö 18.10.