Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te 70-luvulla syntyneet - muistatteko Matilda-nukkea???

Vierailija
29.06.2007 |

Tumma, polkkatukka oli nukella ja ihanat vanhanaikaiset vaatteet. Kokoa taisi olla noin 10-15 cm. Saako näitä enää mistään?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sanoit, enpä ole Matildaani ajatellutkaan! Eikös se ollut vähäsen saman tyyppinen kuin nää nykyiset mansikkamarja yms. pienet nuket?

Vierailija
2/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä vaaleatukkainen Melinda:)

...en kyllä tiedä mistä niitä saisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhakaverilla oli sellainen, jolla oli oma vaatekaappikin. Olin kade!

Sitten oli sellainen Matildan pikkusisko, pienempi mutta samannäköinen (vauvamaisenpi vain?) nukke. Kovia olivat vartaloltaan, kädet ja jalat liikkuivat.

Olisin onnesa soikea, jos löytäisin tälläisen omalle tytölleni kun omat ovat kadonneet ajan saatossa johonkin.

Vierailija
4/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
5/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni ostettiin se R-kioskilta (??)

Vierailija
6/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallella on kaikki vaatteineen :)

Vierailija
7/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai se tappaa teidän tyttären.

Vierailija
8/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lienee siis ollut jotain blondeja vastaan :D Matildalla oli valkoisten pussialushousujen lisäksi kivoja mekkoja sekä punainen kivannäköinen pehmeä takki, jossa oli siniset nauhat hihoissa ja hilkassa.

Lisäksi lelulaukusta löytyi barbi, daisy ja Ken, jolta oli käsi hukassa. Sekä iso kasa itse tehtyjä barbien vaatteita.

Vierailija
9/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko muuten tarkalleen sen kokoa?

Ärrältähän se ostettiin. Eräs tärkeimmistä lapsuusmuistoistani on juurikin se, kun sain eräällä kyläilyreissulla himoitsemani Matildan seman ärrältä. Se oli kivaa!

ap.

Vierailija
10/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Matildalla oli ihan kuin pyörre otsalla, siis samalla tavalla nousi vähän otsatukkaa ylös kuin ihmisilläkin voi pyörteen takia nousta. :)

Ja muistan, kun olemme ostaneet Ärrältä joko tuon oman nukkeni tai jollekin kaverilleni synttärilahjaksi samanlaisen.

Vierailija
11/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli Matilda sekä se valee Melinda. Matilda on tallessa edelleen tyttäreni leikeissä mutta ei taida nyklasta se nukke juurikaan kiinnostaa:( R-kioskilta niitä silloin sai 80-luvulla.

Vierailija
12/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi tummatukkaista Matildaa vaatteineen tallessa, ja nyt oma tyttöni leikkii niillä

R-kioskilta ostettiin

Vierailija
13/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalean nimi oli Melinda ja tumma oli Matilda. Minun matildalla oli vihreä ruudullinen mekko. Melindan vaatteita en muista.

Vierailija
14/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ärrältä ostettu Matilda on säästynyt mun pikku tytöille leikkeihin. Nuken hiukset ovat takkuiset ja pikkuhousut hävinneet mutta mekko on tallella. Nukke ei kyllä ole niin iso kun ap muisteli vaan ehkä noin 7cm pitkä. En pysty nyt mittaamaan koska nukke on kotona ja me lomalla.

Vierailija
15/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan se kaapissa odottelee, että oma tyttö kasvaisi sillä leikkimään. Siskolla oli se vaaleatukkainen nukke.

Vierailija
16/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan miltä se tuntui ja tuoksui ja kuinka jännä se musta oli. Ainoastaan sen muistan, että ruskea tukka sillä oli.

Vierailija
17/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. nukkemaa. net/kuvia_nukkekokoelmastani/nukkeja-vitriineissae/kolmonen_middlestairs_tammi07. jpg/view?searchterm=None

Vierailija
18/22 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivenlahden Ärrältä joskus -83-85 :) Se lienee tallessa vanhempien mökin vintillä kaikkien Barbien, Cindyjen ynnä muiden kanssa. Oli nukkeleikeissä aina perheen pikkusisko.

Vierailija
19/22 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mihin linkki yläpuolella)

Vierailija
20/22 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun ärrältä ostettu Matilda on säästynyt mun pikku tytöille leikkeihin. Nuken hiukset ovat takkuiset ja pikkuhousut hävinneet mutta mekko on tallella. Nukke ei kyllä ole niin iso kun ap muisteli vaan ehkä noin 7cm pitkä. En pysty nyt mittaamaan koska nukke on kotona ja me lomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan